BUD flyer

2018\07\19 Bbalint Szólj hozzá!

Díjeső a Qatar Airways-nél!

Mind magyar, mind nemzetközi szinten is rangos elismeréseket sikerült bezsebelnie a dohai központú Qatar Airways légitársaságnak, mely a Skytrax idei listája alapján már a harmadik éve a legjobb Business Osztály díját nyerte el a brit elemzőcég az utasok körében végzett anonim felmérése alapján. A Qatar Airways mindezek mellett a világ második legjobb légitársasága lett az összesített ranglista alapján, így a Közel-Kelet legjobb légitársasága is egyben, valamint a legjobb Business ülés és First Lounge szolgáltatást nyújta az utasai számára.

skytrax_kep.JPG

A londoni Langham Hotelben megtartott díjátadó ünnepségen ismét a többszörös díjnyertes légitársaság mondhatja magáénak a világ legjobb üzleti osztálya címet, amelyet összességében hatodszorra nyert el.

A Qatar Airways Csoport vezérigazgatója Mr Akbar Al Baker és a Hamad Nemzetközi Repülőtér vezérigazgatója Mr Badr Mohammed Al Meer vették át a díjakat.   

A Világ Legjobb Üzleti Osztályáért járó díj mellett hetedik alkalommal gondolták úgy az utasok, hogy a Qatar Airways a legjobb közel-keleti légitársaság. További elismerés az utasok részéről, hogy második éve a légitársaság mondhatja magáénak az első osztályon utazókat kiszolgáló legjobb lounge díját is. A Qatar Airways innovatív Qsuite terméke pedig méltán nyert a legjobb business ülés kategóriában.

A Qsuite a légitársaság által szabadalmaztatott termék, amely első osztályú élményt nyújt a business kabinban. A Qsuite az iparág első olyan terméke, ahol az ülés kétszemélyes ággyá alakítható. Az utasok nyugalmát és magánszféráját pedig az üléseket elválasztó panelek biztosítják. A légitársaság ezt a teméket 2017 márciusában a berlini ITB kiállításon mutatta be és kiemelkedő sikert aratott ezzel az innovatív termékkel. Ezek a díjak bizonyítják a Qatar Airways szolgáltatásainak páratlan színvonalát és hogy a légitársaság továbbra is megtesz mindent annak érdekében, hogy elnyerje utasainak bizalmát.

A Qatar Airways Csoport vezérigazgatója Mr. Akbar Al Baker így nyilatkozott:

Ezek a rangos díjak is azt mutatják, hogy a légitársaság igen rövid idő alatt is milyen messzire jutott. 20 év alatt egy regionális légitársaságból globális légitársasággá fejlődtünk elköteleződve az innováció és a legmagasabb színvonalú szolgáltatások iránt. A szabadalmaztatott Qsuite termékünk is ezt  képviseli és forradalmian új mércét jelent az iparágban. Az, hogy ilyen díjakat kaptunk, az országunk ellen irányuló illegális blokád ellenére is, tükrözi elkötelezettségünket a kiválóság, az innováció iránt és hogy utasainknak  a legjobb szolgáltatásokat nyújtsuk a levegőben.Mivel a Skytrax díjakat az utasok szavazatai alapján kaptuk, ez visszaigazolás számunkra és még inkább növeli annak jelentőségét, hogy folytassuk utasközpontú stratégiánkat lojális ügyfeleink legnagyobb megelégedésére.”

A Qatar Airways az ezen a héten Farnborough-ban megrendezett légi bemutatón több nagyerejű bejelentést is tett. Díjnyertes és növekvő flottájából bemutatott hat repülőgépet és a látogatókat vendégül látta a fedélzeten is. A nyitó napon öt Boeing 777-300ER teherszállító gépre kötött szerződést, amellyel tovább bővíti cargo flottáját és bemutatta a Qatar Execuite charter részleg  legfrissebb repülőgépét, egy Gulfstream G500-t, ami idén csatlakozik a private jet flottához.

Az idei évben a légitársaság több új útvonal megnyitását tervezi, például a fülöp-szigeteki Cebu és Davao, a maláj Langkawi, vagy a vietnámi Da Nang városába.

 

Magyarországon is díjjal jutalmazták az utazók a Qatar Airways-t!

 

business_excellence_qatar_airways.jpg

A Qatar Airways 2016. után 2018-ban ismét elnyerte a Legjobb légitársaság közönségdíját a Business Traveller Hungary, az üzleti utazók magazinjának olvasói szavazatai alapján.

A díjat az üzleti magazin 9 kategóriában szakmai zsűri és a saját olvasói szavazatai alapján ítéli oda. A szakmai zsűri döntése alapján kategóriánként három jelölt szerepelt a listán, a szavazók ezek közül választhatták ki az általuk leginkább elismert szolgáltatókat, egyúttal lehetőségük nyílt saját jelöltet is állítani. Utóbbiak közül a legtöbb jelölést kapott szolgáltatók közönségdíjat kaptak.

A Qatar Airways számára megtiszteltetés, hogy negyedik alkalommal kapta meg az elismerést, ezzel is megerősítve piaci pozícióját Magyarországon az utasok és az üzleti partnerek körében. A díjat Sárik Tamás, Sales Manager – Hungary and Slovakia és Szabó Petronella, Marketing and E-commerce Executive vették át a Qatar Airways magyarországi csapatának képviseletében. Ahogy  Kelecsényi Ágnes, a magazint kiadó Turizmus Kft. marketingigazgatója kiemelte: ma Magyarországon ez az egyetlen olyan elismerés, amely az üzleti utaztatásban – a hazai turizmus számára különösen fontos szegmensben – kimagaslóan teljesítő szolgáltatókat díjazza. A szektorban rejlő komoly piaci potenciált szerencsére évről-évre egyre több cég és szolgáltató ismeri fel.

A Qatar Airways immár több, mint 7 éve van jelen a magyar piacon. A légitársaság az elmúlt években folyamatosan fejleszti az itthoni működését, hiszen a Cargo üzletágával is jelen van a budapesti légikikötőben, valamint augusztus 1-jétől a Doha és Budapest között közlekedő délutáni járatán már szélestörzsű Airbus A330-as gépekkel fogja repülni. De a nagygépes csere mellett augusztus 4-től egy újabb, szám szerint a 3. járatpárt is beállítja az útvonalra a hét négy napján a téli menetrendi forduló kezdetéig.

Az üzleti utazóknak és utaztatóknak szóló Business Traveller Hungary magazin 2003 óta van jelen a hazai piacon, olvasótábora évről-évre bővül.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2018\07\13 Bbalint Szólj hozzá!

Wellness részleget nyitott az Air France a párizsi reptéren

Bon Voyage! Az Air France januárban mutatta be új, több mint 3000 négyzetméteres és 540 ülőhelyes Business Lounge-ját a párizsi Charles de Gaulle reptéren. A várótermet úgy alakították ki, hogy ott az utasok maximálisan kikapcsolódhassanak: a hatalmas wellness részlegtől kezdve a gyerekek játszószobáján át az exkluzív koktél- és ételkínálatig mindent megtalálhatnak benne azok, akik a repülés előtti időt kényelemben szeretnék eltölteni. Az új üzleti váróban eddig több mint 200 ezer ember fordult meg.

862_610-5b4514d3d198401f9c2b5731dd799463-air-france-paris-cdg-terminal-2e-business-class-lounge-18.jpg

Az Air France új Business Lounge-ját úgy alakította ki, hogy az ötvözze a barátságos kényelmet az eleganciával. A váró központi részén található a gyönyörű „Le Balcon” rész, amelyet a híres francia tervező, Mathieu Lehanneur tervezett, és amelynek íves, tükörbetétes plafonjától az ember már a várakozás közben a fellegekben érezheti magát.

Az Air France különleges koktélválasztékkal várja az utasokat a „Le Balcon” közepén található bárban minden este 7 órától 9 óráig. Az italokat a párizsi Hotel Lancaster vezető bartendere kreálta kizárólag az Air France számára, a választék pedig a következő különlegességeket tartalmazza:

  • Un air de Paris: koktélkülönlegesség, amely a pezsgőt ötvözi narancslikőrrel, konyakkal és néhány csepp citrommal
  • A hónap „Úticél” koktélja, amelyet az Air France egy legendás desztinációja inspirált
  • Alkoholmentes mocktail, amely Franciaország ikonikus hozzávalóit tartalmazza.

862_610-5b4514d6db40404d98465730dd799463-air-france-paris-cdg-terminal-2e-business-class-lounge-11.jpg

A koktélínyencségek mellett egyedi finomságokat találhatnak az utasok a bár „Gourmet Table” részén.

A Business Lounge-ban azonban nem csak ételeket és italokat fogyaszthatnak a várakozók: a Lounge magas minőségű pihenési élményt nyújt az utasoknak a több mint 550 négyzetméteres wellness részlegével, ahol az utasok kényelmesen lazíthatnak a nyugágyakon, egészséges, méregtelenítő ételeket és italokat fogyaszthatnak, valamint igénybe vehetik a privát szaunákat és a luxus zuhanyzókat is. A „Le Petit Salon”-ban pedig a nyugalom érdekében tilos a mobiltelefonok és egyéb elektronikai eszközök használata.

862_610-5b4514d3578447e9b45f5733dd799463-air-france-paris-cdg-terminal-2e-business-class-lounge-22.jpg

Az exkluzív váró 4-12 éves gyerekeknek fenntartott játszó szobájában a gyerekek mindent megtalálnak, amire szükségük lehet: a TV-vel, USB-kkel, Sony Playstationokkel, érintőképernyős játékasztalokkal, asztali focival és ingyen wifivel felszerelt szobában szórakozhatnak a repülő indulásáig.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2018\07\05 Bbalint Szólj hozzá!

80 éve indult az első LOT járat Magyarországra!

Az egyik legrégebbi, de a mai napig is működő légijáratok közé tartozik a Polskie Linie Lotnicze - LOT légitársaság által üzemeltetett Varsó-Budapest útvonal, mely idén július 1-jén ünnepelte elindításának 80 éves évfordulóját.

junkers-ju-52-3m-tipusu-utasszallito-repulogepek-1938-ban-erky-nagy-tibor.jpg

Nyolcan év telt el azóta, hogy a LOT Lengyel Légitársaság repülőgépe első alkalommal teljesített közvetlen légi járatot Budapest és Varsó között. A LOT ma ezen az útvonalon nem kevesebb, mint öt járatot kínál naponta, idén alakított ki közvetlen légi összeköttetést New York, Chicago és Krakkó irányába, és 2019 februárjában elindítja új járatát a London City Repülőtérre. A jövőben pedig további fejlesztéssekkel növeli a magyar piacon való jelenlétét a társaság, hiszen a vezérigazgató úr korábbi kijelentése szerint dolgoznak azon, hogy magyar AOC engedélyt szerezzenek. Mindezek mellett pedig további hosszú és rövidtávú járatnyitások is tervben vannak a mostmár budapesti bázissal is rendelkező LOT-nál.

A LOT első járata 1938. július 1-jén a Budapesttől délnyugatra található Budaörsi Repülőtéren szállt le. A járatokat a LOT Junker Ju-52-es típusú repülőgépei (felső kép) repülték, melyeken 15 utasnak jutott hely. A magyar főváros már akkoriban is fontos európai célállomás volt a lengyel légitársaság számára. Ezt még ugyanabban az évben egy kísérleti repülés követte az Egyesült Államokba. A II. világháború kitörésekor a Varsó és Budapest közötti kapcsolat megszakadt; az útvonalat a LOT 1949-ben állította helyre, új, Ił-12 típusú, 18 utas befogadására alkalmas repülőgépekkel.

A LOT ma Európa leggyorsabban növekvő légitársasága, Magyarország pedig kulcsfontosságú közép-kelet-európai piacai közé tartozik. “A Magyarországra irányuló járataink nyolcan éves hagyománya jól mutatja, hogy ezt a régiót mindig is nagyra becsültük. Örülünk, hogy a jelenkori operatív kapacitásaink révén a lehető legkényelmesebb menetrendet kínálhatjuk utasainknak, nem kevesebb, mint öt járattal naponta a két ország között. Magyarország most még közelebb áll a szívünkhöz, mint korábban bármikor. Hatalmas lehetőségeket látunk ezen a piacon. Reméljük, hogy a New York-i és chicagói hosszú távú járataink elindításával még nem ért véget a LOT dinamikus fejlődése az országban” – mondta Adrian Kubicki, a LOT vállalati kommunikációs igazgatója.

A Budapest-Varsó járatot kényelmes Embraer és Bombardier Q400 típusú repülőgépekkel teljesíti a légitársaság. A hetente négyszer üzemeltetett New York-i (JFK), illetve a heti kétszer indított chicagói járat utasai ultramodern, széles törzsű B787-8 Dreamlinerekkel utaznak, melyek közül egy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren állomásozik. A London City járatot a LOT külön erre az útvonalra dedikált, speciális lízingszerződés keretében megszerzett Embraer 190 típusú légi járművekkel repüli majd.

A társaság úgy véli, minden esély megvan rá, hogy a budapesti járathálózata a későbbiekben tovább bővüljön. A LOT jelenleg 70 fős repülőgép-személyzetet foglalkoztat Budapesten, akik elsősorban Budapest-New York és Budapest-Chicago viszonylatban teljesítenek szolgálatot. A lengyel légitársaság már korábban bejelentette, hogy 2019 végéig 300 pilótát kíván felvenni a közép-kelet-európai régióból, akiknek egy része Budapesten állomásozik majd. A LOT hamarosan üzleti várót is nyit a budapesti repülőtéren.

A LOT látványos magyarországi fejlődését a 2016 óta sikeresen működő nyereséges növekedési stratégiája tette lehetővé, mely alapján célja, hogy a közép-kelet-európai régió első számú légitársaságává váljon. Jelenleg a LOT Európa leggyorsabban növekvő légitársasága. 2017-ben utasforgalma meghaladta a 6,8 milliót, ami 25 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Idén a cél 9 millió utas elérése, 2019-ben pedig a 10 milliós határ átlépése, a dinamikus fejlődés fenntartása érdekében. A LOT 70 modern repülőgéppel rendelkezik (partner légitársasága, az észt Nordika flottájával, illetve a román Blue Air-től lízingelt légijárművekkel együtt), és összesen 101 menetrend szerinti járatot kínál, köztük Varsóból közvetlenül New York, Chicago, Los Angeles, Torontó, Peking, Szöul, Tokió és Szingapúr irányába, Budapestről pedig New Yorkba és Chicagóba.

Fénykép: welovebudapest

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\07\03 Bbalint 1 komment

5+1 tipp az Emirates-től kisgyerekkel utazóknak!

Hamarosan családok ezrei kelnek útra, hogy a jól megérdemelt nyári vakációjukat töltsék. A babákkal vagy kisgyermekekkel utazók számára azonban már a nyaralás első lépése is sok fejfájást okozhat, ha nem megfelelően készülnek fel a légiutazásra. Az Emirates élen jár a családbarát utaztatásban, hiszen mind a járatokon, mind pedig a szárazföldön kiemelt odafigyeléssel készülnek családos utasaik fogadására. A légitársaság most összegyűjtötte azokat a tippeket, amelyek segítségével kisgyermekkel is kényelmesen kezdhetjük meg a várva várt szabadságot.

travelling_infants_765x300_tcm654-2883211.jpg

 

  1. Ne felejtsük otthon a gyermek útlevelét, de ez még nem elég!

Külföldre utazáskor ne feledkezzünk meg róla, hogy a gyerekeknek is szükségük lesz saját útlevélre. Ezen kívül érdemes magunkkal vinni a gyermek születési anyakönyvi kivonatát vagy oltási könyvét is. Ha saját és gyermekünk vezetékneve különbözik, előfordulhat, hogy igazolnunk kell a szülő-gyermek viszonyt, így azt is, hogy jogunk van külföldre utazni vele. A családi körülményeinktől függően ehhez egy születési anyakönyvi kivonat vagy egy, a másik szülő által aláírt levél szükséges.

 

  1. Kézipoggyász - csomagoljunk okosan!

Ha csecsemővel vagy kisgyermekkel utazunk, a kézipoggyászunkban mindig legyen elegendő mennyiségű törlőkendő, pelenka, zsebkendő, tápszer (ha szükséges), néhány játék, egy kis takaró és váltóruha. A sorrend sem mindegy: fontos, hogy a legszükségesebbek a csomag tetején kapjanak helyet. Az Emirates kisbabákkal és gyermekekkel utazó utasai számára extra kézi- és feladható poggyászt is biztosít, hogy kényelmesen elférjen az extra holmi. A kisgyerekes családok az elsőbbségi utasok után elsőként szállhatnak a gépbe, így nyugodtan fáradjanak a sor elejére a kapuknál.

 

  1. Érkezzünk időben!

Induljunk korábban és szánjunk elegendő időt arra, hogy kiérjünk a reptérre! Egy kisgyermekkel bármikor előfordulhat, hogy etetés vagy tisztába tevés miatt meg kell állni – ezt kalkuláljuk bele az utazási időbe. Nagyobb reptereken megkönnyíti a terminálok közötti gyors átjárást, ha babakocsival közlekedünk, de ezt nem kell magunkkal vinni a fedélzetre, ha Dubajon keresztül utazunk. A Dubaji Nemzetközi Repülőtér Emirates terminálján ugyanis ingyenesen igénybe vehetünk kölcsön-babakocsit, hogy kényelmesen eljussunk a beszálló kapuig.

 

  1. Időzítsük az etetést!

Ha tehetjük, halasszuk a szoptatást vagy az etetést a felszállás vagy landolás idejére, ugyanis nyelés közben a babák könnyebben kiegyenlítik a fülükben a nyomást, így az nem dugul be a magasságváltozás miatt. Próbáljuk meg az etetést több, kisebb adagra felosztani, hogy jusson a felszállás és a landolás idejére, illetve akkorra is, amikor a baba nem akar elaludni. A nagyobb gyermekeknek válogassunk az Emirates speciálisan összeállított gyerekmenüjéből. Mindemellett magunkról se felejtsünk el gondoskodni: fogyasszunk sok vizet, mert a repülés és a szoptatás egyaránt dehidratál.

 

  1. Nem mindegy, hová ülünk

Ha kisgyermekkel utazunk, üljünk a folyosó melletti ülésre, így könnyebben mozoghatunk. Az Emirates az Economy osztályán az első, nagyobb lábterű sor üléseit kisgyermekkel utazók számára tartja fent, továbbá a mosdókban pelenkázóasztal és babacsomag is helyet kapott.

 

+1. Az a rettegett unalomküszöb

A kisgyermekekkel utazók számára igazi kihívást jelent, hogy minél későbbre halasszák a rettegett unalomküszöb elérését. Dr. Sandi Mann, az angliai Central Lancashire-i Egyetem gyerekpszichológusa szerint, ha egy gyermek számára túl sok játék alternatívát kínálunk fel, akkor a gyerek egy adott játékkal kevesebb időt játszva hamarabb unatkozni kezd. Az egyszerűbb kellékek, mint a papír és néhány színes ceruza sokkal tovább leköthetik a kicsik figyelmét.

Az Emirates fedélzetén elérhető Lonely Planet Kids játékcsomagok játszva tanítják meg a gyermekeket arra, hogy az utazásaik során minél többet fedezzenek fel a világból, amit leszállás után is magukkal vihetnek.

Fénykép: Emirates

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\29 Bbalint Szólj hozzá!

Nyitva az 1. futópálya!

A tervezetthez képest majdnem egy nappal előbb adta át a forgalomnak a felújított 1. futópályát a Budapest Airport. A mihamarabbi átadásnak nem volt akadálya, hiszen a napokban sikeresen lezajlott a műszaki átvétel és az új ILS próbája, viszont a reptér már nagyon igényelte a pálya újranyitását, hiszen az elkövetkező hetekben a tavalyit hónapokat jelentősen meghaladó csúcsforgalomra kell számítani, mindemellett a rákoshegyiek sorozatos elégedetlenkedése sem vetett jó fényt az egypályás helyzetre.

first_take-off_by_emirates_small.jpg

Egy nappal a tervezett határidő előtt ismét átadták a forgalomnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felújított 1. (13R/31L) futópályáját. Az új betonról felszálló első repülőgép az Emirates öböl-menti légitársaság Dubaj-ba tartó Boeing 777-300ER géptípusú járata volt. Az 1. futópálya átadása azért is volt sürgető, hogy a nyári utazási csúcsforgalmi időszakban biztonságosabban és kényelmesebben lehessen megfelelni a megnövekedett forgalom támasztotta követelményeknek.

Nem kevesebb, mint öt futballpályányi területen kellett kicserélni a ferihegyi 1. futópálya betonját, az összesen 1400 méteres szakaszon. A 110 napja tartó felújítási munkák mintegy 8 500 m³ beton építettek be, közel 300 kilométer elektromos kábelt fektettek le és korszerűsítették a futópályához kapcsoló kábelaknákat is. A március 12-e óta tartó pályazár idejét kihasználva a Budapest Airport szakemberei új műszeres leszállító berendezést (ILS) telepítettek a futópálya vecsési, ún. 31L végére, aminek köszönhetően korlátozott látási viszonyok mellett (köd, csapadék, éjszaka) biztonságosabban tudnak leszállni a repülőgépek. Az új rendszernek köszönhetően a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a legkorszerűbb rádiónavigációs rendszerekkel szolgálhatja ki a légitársaságokat.

A pályafelújítás teljes költsége elérte a 2,1 milliárd forintot (6,5 millió eurót), amit a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott. Az összehangolt munkaszervezésnek és a kedvező időjárásnak köszönhetően a tervezett június 30-i határidőnél egy nappal korábban, már pénteken délután megindulhatott a légiközlekedés a felújított 1. futópályán. Ezt megelőzően számos hatóság és szervezet vett részt a pálya műszaki átvételében és biztonsági állapotának ellenőrzésében, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóságtól kezdve a Légiközlekedési Hatóságig.

„Büszkén és elégedetten adjuk át a repülőgépeknek ismét az 1. futópályát, a fővállalkozó KÉSZ és csapata rendkívül magas színvonalú munkát végzett. Ők építették korábban a SkyCourt-ot, most is dolgoznak a B-oldali utasmóló befejezésén és elmondhatom, hogy nagyszerűen meg tudtak felelni a bonyolult repülőtéri környezet támasztotta követelményeknek.” mondta Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója, aki kifejtette, hogy reményei szerint újabb évtizedekkel sikerült meghosszabbítani a 1. futópálya várható üzemidejét.

Egy átlagos évben a fel- és leszállások 52 %-a zajlik a repülőtér 1. futópályáján, amit 1958-ban hosszabbítottak meg 3 kilométeresre, majd felületét 1986-ban újították fel - így érthető hogy miért is volt újra szükséges az alapokig visszabontani a betont. A pálya Vecsés felőli, 900 méteres szakaszán tavaly hajtott végre teljes rekonstrukciót a Budapest Airport. A mostani, három és fél hónapig tartó egypályás üzem a légiforgalmi irányítás számára is többletmunkát jelentett, különösen a nyári csúcsidőszakban az ún. tornyos- , és közelkörzeti irányítók munkaterhelése nőtt meg jelentősen. A HungaroControl szakemberei jelentős késést nem okozva, magas szakmai színvonalon biztosították  a forgalom akadálymentes áramlását.

„Örömmel vesszük át a légiforgalom számára a felújított 1. futópályát, így a nyári utazási csúcsidőszakot már korszerűbb és biztonságosabb körülmények között tudjuk lebonyolítani.” hangsúlyozta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója. Azt is hozzátette: „A július-augusztus-szeptemberi időszak hagyományosan a legnagyobb terhelést jelenti a repülőtér számára, hiszen ilyenkor mennek a legtöbben külföldre nyaralni vagy érkeznek hozzánk a kiemelt magyarországi fesztiválokra és eseményekre. A Budapest Airport minden tőle telhetőt megtesz, hogy az utasok számára kényelmessé és biztonságossá tegye a nyári repülős utazást.”

Az 1. futópálya felújítása miatt ideiglenesen megnövekedett egyes, a repülőtér közelében fekvő településeken a repülőforgalom. Az érintett területeken, elsősorban a főváros XVII. kerületében a Budapest Airport folytatta az önkéntes lakossági ablakszigetelési programot, amit idén eddig 43 család kért az otthonában, átlagban és családonként mintegy 500 000 forint összegben. A Budapest Airport ezúton is kifejezi köszönetét az érintett körzetekben élők türelméért és megértéséért.

Az 1. futópálya felújítása is része a Budapest Airport ötéves, BUD:2020 névre keresztelt repülőtér-fejlesztési programjának. Ennek keretében adták át tavaly nyáron a DHL Express és a TNT új logisztikai bázisát az 1. Terminál melletti részen, megnyílt a közvetlen terminál-összeköttetéssel rendelkező ibis Styles Budapest Airport Hotel, augusztus 1-én átadják az utasforgalomnak a több, mint 10 000 négyzetméteres B-oldali utasmólót, idén nyáron elkezdődik a teherszállító forgalom kiszolgálására tervezett Cargo City építése a 2. Terminál mellett és decemberben megkezdődik egy hatszintes, fedett parkolóház építése. A BUD:2020 fejlesztési program összértéke mintegy 52-60 milliárd forint, azaz 160-180 millió euró.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\28 Bbalint 1 komment

Finishben az 1. futópálya megnyitása!

Sikeresen befejeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályájának műszaki átvétele és a Légiközlekedési Hatóság is elégedett a beton felújításának műszaki színvonalával. Így ha minden jól megy június 30-án már a megnövekedett nyári forgalom is igénybe veheti fel és leszállásra. A pályafelújítással egyidőben pedig új, világszínvonalú műszeres leszállító berendezést (ILS) kapott a futópálya, ennek műszaki paramétereiről pedig egy kétnapos, ún. kalibráló repülésen győződtek meg a Budapest Airport és a HungaroControl szakemberei.

img_3932small.jpg

Két napon keresztül a körözött a ferihegyi légtérben a szerb légiforgalmi szolgálat speciálisan felszerelt Beechcraft King Air 350 típusú kéthajtóműves, légcsavaros-gázturbinás repülőgépe, aminek az volt a feladata, hogy hitelesen megmérje: minden elektronikai és rádiótechnikai berendezés megfelelően működik a repülőtér 1. futópályáján. Emlékezetes, hogy a futópálya középső, 1400 méter hosszú beton szakaszának teljes cseréje miatt idén március 12-én ideiglenesen le kellett zárni a futópályát a forgalom elől. A beton cseréjével párhuzamosan egy sor egyéb javítást és cserét is elvégeztek az alvállalkozó KÉSZ Építő Zrt. és a Budapest Airport szakemberei.

Egyebek mellett végrehajtották a fénytechnikai rendszerek korszerűsítését. A szakemberek 160 lámpatestet és közel 90 fénytechnikai aknát cseréltek ki és építettek át a legújabb európai szabványok szerint. Emellett kicseréltek 300 kilométernyi elektromos vezetéket, amelyeken keresztül a futópálya lámpasorai kapják az elektromos energia ellátást.

A munkálatok végén a futópálya délkeleti, ritkábban használt megközelítési iránya (31L) is megkapta a legmodernebb műszeres leszállító berendezést, vagyis ILS-t (ami az angol Instrument Landing System rövidítése.) A korábbi rendszerhez hasonlóan az új rádiónavigációs berendezés is rossz látási viszonyok között segíti a pilótákat a futópálya megközelítésében és a biztonságos landolásban, de a régebbinél jóval precízebb és megbízhatóbb működésre képes. Ennek a rendszernek a hitelesítésére érkeztek a szerb repülési szakemberek Budapestre és végezték el sikeresen az 1. futópálya ún. kalibráló repüléseit.

„Ez egy nagyon precíz repülést igénylő feladat, fontos része a repülőtér életének. A műszeres leszállító rendszer úgynevezett telepítési légi ellenőrzését a berendezés kiépítésekor kell elvégezni, míg félévente, a rendszeres légi ellenőrzések alkalmával vizsgáljuk az ILS paramétereinek megfelelőségét.” – hangsúlyozta Eiszrich László a Budapest Airport műszaki rendszerek vezetője. Elmondta azt is, hogy az új ILS-nek köszönhetően tovább növekszik a repülések biztonsága, az új rádiónavigációs berendezések sokkal pontosabb leszállásokat tesznek lehetővé éjszaka és kedvezőtlen időjárás esetén is.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\28 Bbalint Szólj hozzá!

Ismét megújuláson esett át a Budapest Airport kereskedelmi területe!

Még szélesebb választék és nagyobb vásárlói élmény fogadja a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtérről induló utasokat: A Budapest Airport kedden összesen nyolc új és megújuló üzlet hivatalos megnyitójával ünnepelte az év első felében tapasztalt kimagasló kiskereskedelmi forgalmat. Az átalakításokat nem csupán az egyre növekvő vásárlói kedv, de a folyamatosan változó fogyasztói igények is indokolttá tették.

5_herend_memories_of_hungary_small.jpg

Csupán a januártól májusig tartó időszakban nem kevesebb, mint 16%-kal nőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kiskereskedelmi egységeinek forgalma 2017 azonos időszakához képest. Ez a növekedés, a változó igények és a repülőtér folyamatosan megújuló belső tere tette lehetővé, hogy a Budapest Airport kedden összesen nyolc, a közelmúltban megnyílt új és megújuló üzletet ünnepelhetett.

Már tervezés alatt lehet az új T3-as kereskedelmi zónája...

Nagy öröm számunkra, hogy az utasforgalom növekedése mellett a repülőtéri üzletek forgalma is növekvő tendenciát mutat – mondta a megnyitón Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: - Az exkluzív üzleteink iránt mutatott nagy érdeklődés egyértelművé tette számunkra, hogy utasaink is úgy vélik: az utazás élménye már a repülőtéren kezdetét veszi. Ezek az újítások nemcsak a jelenlegi környezetben iránymutatóak, hanem kiválóan illeszkednek a jövőbeni 3. Terminál arculatába is, ennek átadásával jelentősen növelhetjük a rendelkezésre álló kereskedelmi kapacitást.”

Az idén megnyitott legnagyobb üzlet, a Memories of Hungary immár 250 négyzetméteres területen vonultatja fel magyar ajándéktárgyak színes skáláját. A három üzlethelység összevonásával kialakított szuvenír bolt Magyarország kirakataként várja az érdeklődőket hazai iparművészeti alkotások, ínyenc termékek és magyar dísztárgyak egész sorával. A kínálatban kiemelt helyet kaptak a Herendi Porcelánmanufaktúra kézzel készített termékei – a szebbnél szebb dísztárgyak kiválasztásában külön személyzet segít a vásárlóknak.

Újdonság a repülőtéri üzletek sorában az Inglot dekorkozmetikai márka; a profi sminktermékeket forgalmazó üzlet a SkyCourt központi részén kialakított szigeten várja az érdeklődőket. A márka különlegessége, hogy a vásárlók szabad kezet kapnak a számukra tökéletes paletta összeállításában.

Továbbra is a SkyCourtban, de immár jóval nagyobb területen található meg a Costa Coffee. A bővítésnek köszönhetően mintegy 20%-kal több ülőhely és a korábbinál is több, az okostelefonok és más elektronikus eszközök töltésére szolgáló fali aljzat áll rendelkezésre azok számára, akik egy kiváló kávé mellett kívánják eltölteni az indulásig fennmaradó időt.

A 2A Terminál területén is számos újdonsággal találkozhatnak az utasok: új helyet kapott például a magyar dizájner termékeket forgalmazó Dorko márkabolt. A hazai művészek által díszített ruhadarabok mellett természetesen olyan világmárkák is szerepelnek a kínálatban, mint az Adidas, a Vans, a Converse, az Asics és a New Balance.

Exkluzív üzletet nyitott a 2. Terminálon Magyarország legnagyobb optikai lánca, az Optic World is, ahol a legjobb minőségű kontaktlencsék és szemüvegkeretek közül lehet választani. Utóbbiból óriási a választék a legkiválóbb márkákból: nagy kedvenc a vásárlók körében például a Ray-Ban, az Oakley, a Tom Ford vagy épp a Maui Jim.

Friss arculattal és új helyen várja az egyedi ékszerek és elegáns ruhadarabok rajongóit a Michal Negrin, és a Virgin is a korábbinál modernebb és színesebb üzlettel nyitott újra. Utóbbi azért is nagy kedvenc az utasok körében, mert a bőröndöktől kezdve a nyakpárnákon át a legjobb minőségű fülhallgatókig minden fellelhető a Virgin kínálatában, amire egy hosszú utazás során szükség lehet.

A legkisebb utasokra is gondolt a Budapest Airport: a Living Toys játékbolt nemcsak kibővített üzlethelységgel, de kifejezetten a mesefigurák rajongóinak kedvező Disney szekcióval is mosolyt csal a gyerekek arcára.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\26 Bbalint 1 komment

Megnyitotta első Kelet-Közép-európai járatát Budapesten az AirBridgeCargo!

A járat korábban tervezett indításának csúszása, valamint a próba járatok után a mai napon hivatalosan is elindította első Kelet-Közép-európai járatát az orosz AirBridgeCargo, melynek Boeing 747-es Jumbo repülőgépei hetente két alkalommal szállnak le Budapesten.  Az ABC mostantól nem csak a moszkvai seremetyjevói központját és a világra kiterjedő járathálózatát köti össze új budapesti járataival, hanem Kínát is Budapesttel, hiszen a szombati járatok végcélja Shanghaj. Az új járatnak köszönhetően a Budapest Airport cargo forgalma az idei évben is rekordot dönthet, amit mi sem bizonyít jobban, mint az hogy az ABC járata már a második új Jumbo géppel repült áruszállító légi járat Ferihegyen az idei évben.  A hagyományos cargo járatok ugrásszerű növekedése mellett az utasszállító gépekben szállított belly cargo mennyisége is megugrott az elmúlt időszakban, köszönhetően az új amerikai járatoknak is.  36276666 2303084713051844 1900895724267110400 n

 

17 óra előtt nem sokkal egy újabb óriás cargo járat szállt le a ferihegyi betonra az orosz AirBridgeCargo vállalat színeiben. Habár az elmúlt hetekben már több alkalommal is megjárták a ferihegyi betont, a cég az útvonalon általánosan tervbe vett Boeing 747-400F gép helyett a mai napon a nagyobb és újabb típusnak mondható Boeing 747-800F típusú cargo gépét hozta el nyitójáratként Budapestre. A nyitójáratot már hagyományosan a reptéri tűzoltók vízsugaras köszöntése és az ünnepélyes szalag átvágás fogadta. 

Az új cargo járat hetente két alkalommal (kedden, szombaton) fogja bekapcsolni Budapestet az ABC kiterjedt járathálózatába, melynek fő része a magyar piacon az Oroszország és az Ázsia felé irányuló áruforgalom.  A keddi járatok RU296-os járatszámmal közlekednek Liége-Budapest-Moszkva útvonalon, míg a szombati járatok RU526-os járatszámmal a Liége-Budapest-Krasznojarszk-Shanghaj útvonalat repülik.

Kattints a bővebb galériárért!

A járatnyitó ünnepségen Jost Lammers a Budapest Airport vezérigazgatója kiemelte, hogy az új ABC járatok hetente akár 500 tonnával is növelhetik a budapesti cargo kapacitást. Az igazgató úr mindemellett említést tett a májusban indult új transzatlanti járatok sikeréről is, hiszen elmondása alapján az első adatok magas kihasználtságról árulkodnak, mind utas, mind cargo mennyiség területén.  Jost továbbá megemlítette, hogy heteken belül elindulhat az építése a BUD2020-as fejlesztési program keretein belül felépülő új Cargo City épületegyüttesnek, melynek első üteme a jövő nyáron már meg is kezdheti az üzemelését. A látványtervről és a beruházásról itt olvashatsz többet!

 

„A Budapest Airport nevében büszkeséggel és örömmel üdvözöljük az AirBridgeCargo Airlines új áruszállító járatát, hiszen az ABC a világ vezető légifuvarozói között az egyik leggyorsabban fejlődő vállalat.” - jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Az ABC több mint 30 desztinációból álló nemzetközi hálózata lehetővé teszi a Magyarországon működő elektronikai, járműipari, gyógyszerészeti és más csúcsminőségű termékeket gyártó cégek számára, hogy áruik Moszkván keresztül a világ minden részén eljuthassanak az ügyfelekhez. Jövő év nyarától pedig budapesti áruszállító partnereink, köztük az AirBridgeCargo munkatársai is birtokba vehetik a most épülő, mintegy 20 ezer négyzetméteres, új raktár- és irodaterületből álló Cargo City nevű repülőtéri létesítményünket.”

 

Az új cargo járatot a Celebi szolgálja ki, a társaság képviseletét Magyarországon pedig az R-BAG Hungária Kft. látja el.

36189341 2303085103051805 7896603793842765824 n

Görgők és sínek segítik mindenhol a konténerek és az áruk mozgatását a gép belsejében

Nagyon gyors és intenzív a cargo szektor növekedése Budapesten!

A nemrég újraindult bakui Silkway járat után az idei évben már a második Jumbo cargo gép üzemeltetőt üdvözölhetjük Ferihegyen.  A cargo ágazat fejlődését mi sem mutatja jobban a magyar piacon, mint a mai nap során szállított árumennyiség (mely között jelentős számban autóalkatrészek is voltak, és a cargosok szerint most ez a legjelentősebb piaci cikk itthon) és a hónapról-hónapra rekordokat döntő forgalmi adatok, de az sem elhanyagolható tény hogy a szektor forgalma az elmúlt két évben közel 40%-al bővült Ferihegyen. Az idei évre 140 ezer tonna áruval számolnak (tavaly 127 ezer tonna volt).  A magyar gazdaság fejlődése és az ország központi elhelyezkedése poteinciális piacot és löketet ad a szektor további erőteljes fejlődéséhez, amit tovább erősíthet a Budapest Airport fejlesztési programja keretén belül megvalósuló Cargo City beruházás is.  Hogy hogyan tovább? A jövő nyárra megvalósuló első ütem két új állóhelyet (Boeing 747-es) és egy új kiszolgáló épületet jelent majd a kettes terminál közvetlen közelében. A Budapest Airport viszont további kínai cargo járatokkal kötné össze a magyar fővárost, melyből várhatóan a belly cargo típus meg is valósulhat akár már a jövő évben, hiszen előrehaladott tárgyalások folynak a kínai China Eastern Airlines-szal a Shanghaj-Budapest közötti légi járat elindítása érdekében.

Mindezek mellett a szakemberekkel történt beszélgetés során pozitív visszajelzés jött a már meglévő Air China járat cargo kapacitásával kapcsolatban, hiszen van olyan alkalom, amikor a szállítani kívánt árunak nem jut már hely az Airbus A330-as gép rakterében Budapesten, mert tele van.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\21 Bbalint 1 komment

Új útvonalat indít és egy újabb gépet hoz budapesti bázisára a LOT!

Mindeközben Varsóban kezd korlátokba ütközni a LOT növekedése

A LOT 100. útvonalának számító Varsó-London City járat bejelentését követően nemsokkal Budapestről is elindítja szolgáltatását immár a 6. londoni repülőtérre a lengyel nemzeti légitársaság. A LOT így a május óta itt állomásozó Dreamliner repülőgépe mellé egy keskenytörzsű, új Embraer E195-ös gépet is a budapesti bázisra telepít, mely újabb fejezetet nyit a légitársaság budapesti HUB-jának fejlesztésében.  A fejlesztés Budapesten az elkövetkező években intenzív lesz, hiszen a varsói Chopin repülőtéren a LOT növekedése már most korlátokba ütközik, illetve nem a légitársaság elvárásainak megfelelően alakul – írta a pb.pl lengyel lap.

d438bea8-927e-4b6f-ae65-f1ffecceac34.jpg

Valljuk be sokan mást vártak, mint egy újabb londoni célállomást, hiszen eleve a magyar piacról már eddig is a legtöbb járattal kiszolgált útvonalra nyitnak új járatot a lengyelek. Habár előbb mondtuk volna, hogy érkezik az újabb Dreamliner és jön a várva várt L.A. járat a bejelentés körülményei miatt, de mégsem ez lett, pedig ésszerűbb döntés lett volna a transzatlanti járathálózatot továbbfejleszteni, vagy esetleg a ráhordó járathálózatot erősíteni a magyar fővárosban.

City járat a régióban, Prágában már jelen van a British Airways üzemeltetésében, míg Varsóban Budapestet megelőzve januárban indul be. A budapesti járatot a lengyel nemzeti légitársaság 2019. február 18-án indítja el legújabb Embraer E190-es típusú repülőgépeivel, mely vasárnapok kivételével naponta kétszer fognak közlekedni (12 járat/hét-varsói járattal egyező járatsűrűség).

MENETREND (HELYI IDŐK)

LO2201 Budapest-London City 7:00-8:45

LO2203 Budapest-London City 17.15-19:00

LO2202 London City-Budapest 9:15-12:45

LO2204 London City-Budapest 19:30-23:00

Jegyek oda-vissza irányra egy útra 15.700 Ft-tól vannak turistán, míg Premium Economy-n 47.800 Ft-tól, Business-en 56.600 Ft-tól érhetőek el a lot.com weboldalán. (A Londonból induló ár ennél arányosan magasabb)

A  menetrend lehetővé teszi a budapesti – elsősorban üzleti úton részt vevő – utasoknak, hogy éjszakázás nélkül bonyolítsák le egynapos londoni látogatásukat. A Royal Docks városrészben található London City a brit főváros pénzügyi és üzleti központjához, a City-hez legközelebb (csupán 9,6 km-re) eső repülőtér.

Emellett a LOT új londoni járata a budapesti utasok számára kiváló alternatívát biztosít a városközponttól távolabb elhelyezkedő repülőterekre (Heathrow, Gatwick, Luton, Stansted és Southend) közlekedő járatokhoz, melyeket jelenleg többnyire diszkont légitársaságok üzemeltetnek. Az új járat elsődlegesen az üzleti utasoknak szól, és a Magyarország, illetve Nagy Britannia között fennálló üzleti és gazdasági kapcsolatok szorosabbra fűzését is lehetővé teszi.

„Európa legmodernebb és legdinamikusabban növekedő légitársaságaként büszkék vagyunk arra, hogy – a magyar partnereink támogatása révén – tovább folytathatjuk rendkívül gyors ütemű fejlődésünket Magyarországon. Ennek keretében új fejezetet nyitottunk a LOT történetében, most pedig a New York-i, chicagói és krakkói járatok elindítását napi két londoni járat követi. A Budapest-London útvonalon mintegy 1,4 millióan utaznak évente. London City Repülőtér a legjobb elhelyezkedésű repülőtér azok számára, akik a lehető legrövidebb idő alatt és a legkényelmesebb módon szeretnék elérni London üzleti negyedét. Biztos vagyok benne, hogy a magasabb szolgáltatási színvonal okán ez az új összeköttetés népszerű lesz a magyar utasok körében.” – mondta Rafał Milczarski, a LOT vezérigazgatója.

„Nagyon örülök, hogy lengyel partnereinknek és barátainknak köszönhetően újabb innovatív termék jelenik meg a magyar légiközlekedési piacon. A London City és a budapesti repülőtér közötti járat közös munkánk, együttműködésünk újabb fontos állomása, melynek révén a két főváros utasai számára magas színvonalú szolgáltatásokat kínálunk.” – nyilatkozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

A LOT legújabb gépei fogják repülni a járatokat!

A viszonylag rövid futópálya és a meredek, 5,5 fokos megközelítési szög miatt a London City Repülőtérre (LCY) történő üzemelés bonyolult manőverezést igényel. Ennek okán az LCY le- és felszállási követelményeinek csupán néhány repülőgéptípus felel meg. A repülőtérre történő üzemelés érdekében a LOT 4 db új Embraer E-190 típusú repülőgép beszerzése mellett döntött, melyek legkésőbb 2018 végéig érkeznek meg, közvetlenül a gyártó Brazíliában található központjából. Az új Embraer E-190-esek 106 üléssel rendelkeznek.

 A járat egy új összeköttetést és nagyobb utasforgalmi kapacitást biztosít a magyarországi utazók számára ezen az igen népszerű útvonalon, hosszabb távon pedig a repülőtéri infrastruktúra és a földi kiszolgálás színvonalának fejlődését és munkahelyteremtést is eredményezhet. A LOT jelenleg 60 főt foglalkoztat Budapesten (a Budapest-New York és a Budapest-Chicago járatok személyzete). A légitársaság bejelentette, hogy 2019 végéig 300 pilótát kíván felvenni a közép-kelet-európai régióból, akiknek egy része Budapesten állomásozik majd. A LOT hamarosan üzleti várót is nyit a budapesti repülőtéren.

 Az új londoni járaton kívül a LOT jelenleg négy közvetlen útvonalat kínál Budapestről; New Yorkba és Chicagóba széles törzsű Dreamlinerekkel, Warsóba és Krakkóba pedig Bombardier Q400-asokkal repül, melynek révén 400 000 fős éves utasforgalmat bonyolít. A légitársaság összesen 100 menetrend szerinti járatot kínál, köztük Varsóból közvetlenül New York, Chicago, Los Angeles, Torontó, Peking, Szöul, Tokió és Szingapúr irányába, Budapestről pedig New Yorkba és Chicagóba.

Tovább fog fejlődni a budapesti bázis

Habár a LOT vezére beszédében nem tért ki a további lehetséges járatok tervére, Szijjártó Péter megjegyezte, hogy a közeljövőben sok új LOT járatbejelentéssel kapcsolatos sajtótájékoztatóra kell számítani, hiszen a Magyar Kormány a szeretné a nemzeti légitársaság hiányából adódó hátrányokat LOT segítségével leküzdeni. A LOT új londoni járata mindenképpen érdekes útvonal, azonban kétséges hogy naponta kétszer gazdaságosan meg lehet-e tölteni a magyar piacról majd az Embraer gépeket. Továbbá kérdéses az is, hogy vajon csak e két járatot fogják az itt állomásozó gép teljesíteni, vagy netán beállítják őket a varsói útvonalra is, vagy egy Budapesthez közelebb eső várossal is létesül kapcsolat, hiszen a két járat teljesítése között erre a menetrend alapján mindenképp lehetőség mutatkozhat.

Varsóban már idén nem úgy növekedik a LOT mint azt, ahogy várták!

A lengyel pb.pl lap cikke szerint a LOT varsói növekedése már ebben az évben el fog térni a vártaktól, és ez a jövőben egyre rosszabb lesz, hiszen növekedési korlátokba ütközik a Chopin repülőtéren a légitársaság. Emiatt pedig szükséges fejleszteni más helyeken is, mint például Budapesten.

2019-re 9 milliós utasforgalmat és jelentős nyereséget várnak a LOT-nál. Ezen várakozás igen bizakodó, és szép fejlődési képet fest arról a légitársaságról, ami 2012-ben még a csőd szélén volt, de mostanra már Közép-Európa egyik legjelentősebb és legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát. De a LOT vezérigazgatójának nyilatkozata már nem fest szép jövőt a varsói működéssel kapcsolatban, hiszen mint említi „Varsó Chopin repülőtere túl szűk, és rosszul tervezett, ami nem alkalmas nagyon HUB repülőtérnek. A város közelsége miatt harmadik futópálya építése nem jöhet szóba, a két egymást keresztező pálya pedig nem hatékony. A repülőtér bekötése a lengyel vasúti közlekedésbe pedig korlátozott. Chopin az elkövetkező években eléri a kapacitásainak határait. Idén megkaptuk az összes kért résidőt, de ez csak többek között annak köszönhető, hogy az Air Berlin csődöt jelentett és az Eurowings sem kezdte meg a tervezett működési műveletét Varsóban. A téli szezonban már korlátokba ütköztünk, hiszen csak 80%-át kaptuk meg a kért slotoknak. Feltételezem, hogy a következő években a helyzet egyre nehezebbé válik. Mint egy jól működő vállalkozás alternatívát kell találnunk, melyhez egy másik repülőtéren történő fejlesztés szükséges”- mondta Rafal.

A vezérigazgató úr ezen a mondatával vélhetően a nemrég indított budapesti bázisra, és az általa támogatott új központi lengyel repülőtér megvalósítására gondolt, mely projektet a lengyelek nagy része politikai projektnek tekint. A továbbiakban az igazgató úr megjegyzi, hogy tárgyalásokat folytatnak új budapesti járatokról is, melyek nem hosszútávú, hanem inkább rövid távú célpontok lehetnek.

Fénykép: Polsike Radio

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\19 Bbalint Szólj hozzá!

Újabb fontos környezetvédelmi elismerést kapott a Budapest Airport

röviddel az ACI karbonsemleges minősítésének megszerzése után a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője átvehette a Telekom által alapított DELFIN (azaz Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért) Díjat. A „klímavédelem” kategóriában átvett kitüntetés a cég folyamatos fenntarthatósági törekvéseinek elismerése.

35518087_1830658733664876_5793732851614613504_o.jpg

Energia-racionalizálási és fenntarthatósági törekvései elismeréseként a budapesti repülőtér üzemeltetőjét csütörtökön újabb jelentős környezetvédelmi díjjal, a Telekom 2008-ban alapított DELFIN Díjával tüntették ki. A DELFIN Díjat (Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért) összetett szempontrendszer alapján ítélik oda évről évre a pályázók közül legfenntarthatóbbnak ítélt vállalatoknak és szervezeteknek. A pályázatok elbírálása során a környezetvédelem mellett a társadalmi és gazdasági törekvéseket is figyelembe veszi a zsűri. A Budapest Airport többek között azzal érdemelte ki ezt a rangos elismerést, hogy az elmúlt öt évben nem kevesebb, mint 44%-kal csökkentette az egy utasra számított szén-dioxid kibocsátást, de olyan fejlesztések is fontos szerepet játszottak a díj megszerzésében, mint a terminálokon bevezetett LED-es világítás és a klímarendszer korszerűsítése.

A Budapest Airport a saját működésének optimalizálása mellett a repülőtér területén működő partnereit is hatékonyabb működésre ösztönzi. A három éve, 2015-ben indított Greenairport program keretében immár 36 partner összefogásával közös környezetvédelmi akciókkal teszik fenntarthatóbbá a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér működését.

„Folyamatosan dolgozunk azon, hogy a repülőtér működését környezetbarát technológiákkal fenntarthatóvá tegyünk, épp ezért rendkívül büszkék vagyunk rá, hogy idén a Budapest Airport vehette át a DELFIN díjat” – hangsúlyozta Szarvas Gábor, a Budapest Airport EHS igazgatója. Hozzátette: „Az elmúlt öt évben az utasforgalom folyamatos növekedése ellenére évről évre csökkentettük a repülőtér egy utasra számított szén-dioxid kibocsátását különböző energiaracionalizálást  célzó programokkal, és a közép-kelet-európai régióban elsőként megkaptuk a karbonsemleges repülőtér minősítést is. A továbbiakban is arra törekszünk, hogy a budapesti repülőtér a dinamikusan növekvő forgalom mellett is környezetvédelmi és társadalmi szempontból egyaránt fenntartható módon üzemeljen és fejlődjön.”

Alig két hónappal ez előtt, 2018 áprilisában is jelentős elismeréssel gazdagodott a repülőtér fenntarthatósági projektje: az ACI (a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa) akkreditációs programja kimutatta, hogy a Budapest Airport működése során egyensúlyban tartja energiafelhasználását és –termelését, ezzel – Közép-Kelet-Európában elsőként - megszerezve a karbonsemleges minősítést.

Fénykép: Telekom

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!