BUD flyer

2018\12\07 Bbalint Szólj hozzá!

Kínai logisztikai elosztó központtá szeretne válni a budapesti repülőtér!

Újabb piaci lehetőségek feltárásáról tárgyaltak Sanghajban a Budapest Airport légi teheráru-szállítással foglalkozó szakemberei. A fővárosi repülőtér volt a régióból az egyetlen főszponzora a 15. China Air Cargo Summit 2018 nevű kiállításnak, ahová a világ minden részéről érkeztek szakemberek.

china_air_cargo_summit_2018.jpg

A „keleti nyitás” nemcsak külpolitikai jelszó, hanem nagyon is konkrét valóság, már ami a Budapest Airport hosszú távú terveit illeti. A világ mára alighanem legnagyobb kereskedelmi piacán jó időzítéssel és jó üzenetekkel kell megjelenni ahhoz, hogy a szándék eljusson a megvalósításig. Éppen ezért vett részt a Budapest Airport cargo-csapata a sanghaji China Air Cargo Summit nevű kiállításon, amelyen repülőterek, légitársaságok és logisztikai cégek sokszor első számú vezetői képviseltették magukat. Ráadásul a magyar „keleti nyitás” politikája jól kapcsolódik Kína „egy övezet, egy út” kereskedelemfejlesztési stratégiájához. Ennek részeként indult el 2015. május 1-jén az Air China Peking-Minszk-Budapest-Peking járata, és ezt fogja tovább bővíteni a várhatóan jövő év június elején a China Eastern Airlines színeiben induló Sanghaj-Budapest járat is, melyet ha minden igaz nagyon gyorsan egy Csengtu járat is követhet. Az utasforgalom mellett ezen járatok jelentős belly cargo kapacitást is adnak a Távol-Keletről érkező, vagy innen induló rakományoknak is. Mindemellett az idén a hagyományos cargo fronton is bővült Ázsia felé a budapesti piac, hiszen a Cargolux Hong-Kong-ból érkező gépe mellett az orosz Air Bridge Cargo gépei a Budapest-Krasznojarszk-Shanghaj útvonalon is szállítanak légi árut.

Mivel a kínai partnerek egyre intenzívebben keresik a helyszínt egy új, közép-kelet európai logisztikai központ számára, a Budapest Airport vezetőinek előadását kiemelt figyelem kísérte a sanghaji fórumon. Az is elhangzott, hogy csak tavaly 700 millió USD értékű kínai áru haladt át a budapesti légikikötőn, az idei cargo-számok ismeretében pedig ezen a területen is kétszámjegyű további növekedésre van kilátás. Budapest, mint kínai régiós gyűjtő-elosztó logisztikai bázis fejlesztését segíti, hogy már megkezdődött egy új, Cargo City névre keresztelt korszerű, raktár- és irodai bázis építése, amelynek 20 000 négyzetméteres első ütemét már a jövő év második felében üzembe is helyezhetik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Budapest Airport cargo-szakembereinek üzleti tárgyalásait nagyban segítette, hogy munkájukban számíthattak a sanghaji Magyar Főkonzulátus külgazdasági szakdiplomatáinak helyismeretére és szakmai kapcsolataira.

bud_cargo_stand.jpg

„A dinamikusan fejlődő e-kereskedelem világában mindent megteszünk azért, hogy meggyőzzük kínai partnereinket: Budapest a legjobb választás, ha régiós elosztó központot akarnak létrehozni Kelet-Közép Európában. Az olyan hatalmas fogalmat bonyolító partnerek, mint amilyen pl. az Alibaba, a közeljövőben hozhatnak döntést új európai elosztó-központjaik helyszínéről, mi pedig azt szeretnénk elérni, hogy a magyar fővárosra essen a választásuk.” – hangsúlyozta kínai tárgyalásainak végén René Droese, a Budapest Airport ingatlan- és cargo üzletágának igazgatója. A szakember elismeréssel szólt a sanghaji magyar főkonzulátus együttműködéséről és sikerorientált csapatának támogatásról.

Kínában történelmi pillanatoknak lehetünk szemtanúi, hiszen a Teng Hsziao-ping vezette Kínai Központi Kormányzat pontosan negyven évvel ezelőtt kezdte el a nyitás politikáját, amelyben az országba irányuló külföldi működő tőke előtt nyitottak utat. Most pedig a Hszi Csin-ping elnök vezette kormányzat az ország dinamikusan növekvő belső keresleti piacára szeretné felhívni a globális szereplők figyelmét. A két ország diplomácia kapcsolatainak minősége és ez a momentum kiváló alkalom a magyar vállalkozásoknak a piacra lépésre.” – hangsúlyozta Bolla Szilárd, Magyarország sanghaji főkonzulja.   

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\12\04 Bbalint Szólj hozzá!

Tarolt a magyar piacon az American Airlines!

Végre kijött a KSH 3. negyedéves jelentése a Liszt Ferenc Repülőtér július és szeptember közötti utasforgalmának alakulásáról országokra és városokra lebontva. Hogy miért is érdekes ezen lista a repülés iránt érdeklődők számára, hát egyrészt azért mert a rendelkezésre álló adatokból kiolvashatóak a most nyáron indult amerikai járatok sikeressége, másrészt a többi útvonal teljesítménye is. Ha az összesítést nézzük akkor már biztosan megerősíthetjük az American Airlines korábbi kijelentését, miszerint Budapest az egyik legjobban teljesítő útvonaluk Európában. Ezt mi sem támasztja alá, mint az hogy az American járatok kihasználtsága a legforgalmasabb hónapokban 90% feletti volt, míg a LOT esetében New York jobban viszi a szekeret.

aa_b767_300_c.jpg

Izgalmas és igen forgalmas nyarat zárt a Budapest Airport, mely utasszámhoz jelentősen hozzájárultak a májusban induló amerikai járatok, valamint az Air Canada Rouge korábbi szezonkezdése is. A május-szeptemberi időszak során 52.628 fő induló és 48.809 fő érkező utast regisztráltak az Egyesült Államokba/ból.

A 2018. május-szeptember időszak induló és érkező utasainak száma az Egyesült Államokba/ból

Hónap Induló utas (fő) Érkező utas (fő)
Május 7346 8075
Június 10712 11089
Július 11045 10656
Augusztus 13065 10062
Szeptember 10460 8927

 

Air Canada Rouge

A Kanadaiak idén már a 3. nyarat nyomták le Budapest és Torontó között minden eddiginél több járattal és utassal a 2018-as évben. Azonban ha az adatokat jobban megnézzük láthatjuk, hogy míg a tavalyi évben amikor a Rouge transzatlanti versenytárs nélkül repült, akkor jobb kihasználtságot produkált, mint az idei év ,amikor már három új USA útvonal is versenybe szállt Torontóval. A számok azonban még így is igen szép kihasználtságot mutatnak hiszen a járatokat általában 80% feletti kihasználtság jellemzi. Ezen adat tényében felmerülhet a kérdés: vajon miért nem próbálkoznak télen is/miért kellett feladni korábbi téli budapesti tervüket?

A 2018-as Rouge eredmények a második és harmadik negyedévben

Hónap 2018 Szállított utasok száma Rendelkezésre álló ülőhelyek száma Átlagos kihasználtság %
Április 4474 6204 72,1
Május 7546 9588 79
Június 11990 14100 85
Július 14863 17484 85
Augusztus 15895 17484 91
Szeptember 12516 15228 82,1

 

A 2017-es Rouge eredmények a második és harmadik negyedévben

Hónap 2017 Szállított utasok számra Rendelkezésre álló ülőhelyek száma Átlagos kihasználtság %
Április - - -
Május 2335 2708 86,2
Június 9360 10994 85,1
Július 12992 14604 89
Augusztus 14387 15228 94,5
Szeptember 11279 12408 91

 

American Airlines

Minden szempontból a legnagyobb meglepetést okozó új útvonal az American Airlines által az első alkalommal indított Philadelphia-Budapest járat, mely a látott adatok alapján megerősíti azt a tényt, hogy az American mostani próbálkozása minden korábbi várakozáson felül teljesített, hiszen az idős Boeing 767-es gépek több, mint 90%-át megtöltötték az utasok. Ezen tény persze hogy megerősíti a légitársaságot abban, hogy járatát a jövő évben is újraindítsa, azonban az idei évhez képest semmivel sem lesz eltérés, hiszen jelenlegi állás szerint az útvonal újból szezonális lesz és gépcsere se fog történni. Mindeközben Prágában leváltják a leharcolt 767-eseket és egy kicsit magasabb komfortot nyújtó Airbus A330-asok kerülnek a helyükbe.

Hónap Szállított utasok száma Rendelkezésre álló ülőhelyek száma Átlagos kihasználtság %
Május 8251 12004 69
Június 11145 12240 91
Július 11620 12648 92
Augusztus 11599 12648 92
Szeptember 10596 12240 86,3

 

LOT

A két járattal is versenybe szálló lengyeleknél New York JFK viszi a "pálmát" bár a járat kihasználtsága eléggé változó. Míg a júniusi hónap során a járat kihasználtsága a 85%-ot is elérte, addig ezen kiváló eredményén július és szeptember között rontott. Azt hogy ezen ingadozást esetleg a kieső Dreamliner kapacitás és a helyette beállított cseregépek miatti kényelmetlenségek okozták, az mindenképp elgondolkodtató.

New York JFK

Hónap Szállított utasok száma Rendelkezésre álló ülőhelyek száma Átlagos kihasználtság %
Május 5101 7812 65,3
Június 7036 8316 85
Július 6665 8568 78
Augusztus 8169 8169 79,5
Szeptember 6054 8385 72,2

 

Chicago

Chicago esetében már nem annyira fényesek az adatok. A heti két járat szintén változó töltöttséget mutat. A legforgalmasabb augusztusi hónap során a töltöttség alig érte el a 70 százalékot, miközben júliusban 75 százalék feletti eredményt tudott felmutatni.

Hónap Szállított utasok száma Rendelkezésre álló ülőhelyek száma Átlagos kihasználtság %
Május 2069 4032 51,3
Június 3620 4284 84,5
Július 3416 4536 75,3
Augusztus 3359 5036 67
Szeptember 2764 4462 62

 

A végére érdekességképpen a nyár egyik állandó charter vendége a Japan Airlines egyetlen járatának az eredményére is fény derül. Az augusztusban idelátogatott 777-es gépen összesen 219 utas utazott, mely 64 százalékos átlagos töltöttséget jelentett.

Adatok: KSH

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2018\12\03 Bbalint 1 komment

Nem tartott ki sokáig a MyWay Airlines budapesti járata!

Véget ért a MyWay Airlines budapesti pályafutása - értesült a Turizmusonline. Az október 29-én indult Tbiliszi-Budapest járatot a légitársaság december másodikával felfüggesztette. De nem csak a budapesti járatot érinti a felfüggesztés hiszen a korábban indított kijevi és római járatok is leállításra kerültek.

myway_jiraterkezes_20181028_nagymeret_43.jpg

Újabb tiszavirág életű "startup" légitársaság dobta be a törülközőt Ferihegyen. A korábbi évekről már számtalan példa adódott hasonló esetre, de úgy tűnik ezen szituációk itthon jóval gyakrabban jönnek elő, elég csak emlékezni a Volotea, a SkyGreece történetére. Most újabb hasonló szituáció került elő mégpedig a grúz MyWay Airlines járatával kapcsolatban, hiszen a légitársaság a tegnapi napon felfüggesztette összes menetrendszerinti járatát, közöttük az alig pár hete indult budapesti járatot is. A felfüggesztést a Turizmusonline közlése szerint  a légitársaság magyarországi értékesítési ügynöke, a CE Aviation Service is megerősítette, bár azzal a közléssel, hogy 1-2 héten belül kiderülhet az hogy a nyári menetrendben folytatja-e a légitársaság a budapesti járatainak üzemeltetését - amire valljuk be hasonló leállást követően igen csekély esély mutatkozhat, és az utasok bizalmát sem hozza majd vissza a céggel kapcsolatban.

A felfüggesztést vélhetően az téli időszakban tapasztalható alacsony kihasználtság és a járat nagyon késői bejelentése, valamint a márka hazai piacon való alacsony ismertségének is betudható. A történetben az a legszomorúbb, hogy így a budapesti repülőtér egy nagyon régóta üzemeltetőre váró útvonaltól esik el újra. 

A budapesti járatokra a légitársaság honlapján már foglalni sem lehet.

A grúz, de kínai befektetők kezében lévő MyWay jelenleg két darab Boeing 737-800-as géppel rendelkezik, melyek mellé a későbbiekben Boeing 777-es repülőgépekkel is terveztek, hogy beindíthassák Észak-Amerika felé tervezett hosszútávú járataikat.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2018\11\27 Bbalint Szólj hozzá!

A Ryanair bejelentette teljes 2019-es budapesti nyári menetrendjét!

Két légitársaság is bővíti a Budapesten állomásoztatott flottáját: az ír hátterű Ryanair két új gép beállítását jelentett be, míg a Wizz Air egy újabb Airbus A321-es típusú gép beállításával bővíti immár tizennégy gépesre a flottáját a magyar fővárosban a nyári csúcsidőszakban. Az új gépekkel nemcsak új útvonalakat repülnek a légitársaságok, hanem a meglévő népszerű útvonalakon növelik a járatok számát.

ryananir_b737-800_ferihegyen_2.jpg

Az Olaszország adriai partvidékén fekvő Rimini (teljesen új útvonal) is felkerül a jövő nyári menetrendben a Ryanair ír légitársaság budapesti kínálatába valamint a görögországi Szalonikibe is indít heti két járatot (szezonális járatát újraindítja) – jelentették be a diszkont légitársaság képviselői mai budapesti sajtótájékoztatójukon. A bővítés része, hogy a Ryanair a 2019 márciusában induló nyári menetrendben újabb két Boeing 737-800 típusú repülőgépet állomásoztat Budapesten a most meglévő négy gépe mellé, ezzel hatra növelve a ferihegyi bázison lévő gépeinek a számát. Az új gépekkel a 2019-es téli időszakba is számol a társaság, bár kérdéses hogy a szezonális útvonalak megszűnésével milyen más helyekre válik majd átirányíthatóvá hasonló kapacitás. A Ryanair a két újabb repülőgép Budapesten történő állomásoztatásával 200 millió dolláros újabb beruházást hajt végre Ferihegyen, ami a jövő év során +13%-os utasforgalmi növekedést eredményezhet, így éves utasszámuk 2019-ben meghaladhatja a 3 millió főt.

Az új olaszországi uticél mellett a Ryanair a korábban már bejelentette további négy célpontra is repül majd az új gépekkel: így a Budapestről induló utasok választhatnak az írországi Cork, a szintén olasz Bari és Cagliari és a spanyol Sevilla között. Az ír diszkont légitársaság egyúttal közölte, hogy 2018. november 29-ig kedvezményesen kínálja a jegyeket budapesti utasai számára.

Az új Rimini járat menetrendje:

2019. május 3-tól/hetente kétszer a hétfői és pénteki napokon

FR5254 BUD-RMI 15:20-16:45

FR5255 RMI-BUD 17:10-18:35

„Nagyon örülünk, hogy a Budapesten állomásoztatott repülőgépeink számát kettővel (hatra) tudjuk növelni, és az eddigi legtöbb járatot kínáló budapesti menetrendünk keretében, 2019 nyarán már 39 útvonalat fogunk kínálni, köztük 6 új járattal Bari, Cagliari, Cork, Rimini, Sevilla és Thessaloniki irányába, ami éves szinten mintegy 3 millió utast, a magyarországi útvonalak, forgalom, turizmus és munkahelyek tekintetében pedig tovább növekedést jelent.” – jelentette ki Olga Pawlonka, a Ryanair Közép-Kelet-Európáért és a balkáni régióért felelős értékesítési és marketing menedzsere ebből az alkalomból.

Nagy örömünkre szolgál, hogy a két legnagyobb forgalmat bonyolító légitársaság egyformán bizakodva néz a jövőbe Budapesten és folytatja a bővítést a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.” – hangsúlyozta Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője. Hozzátette: - „Mindez azt bizonyítja, hogy Budapest és Magyarország kiváló turisztikai célpont, amely iránt továbbra is élénk a kereslet szerte Európában. Számunkra is fontos cél, hogy a légi összeköttetések számának bővítésével nagyobb választékot kínáljunk a magyar utazóknak és egyben hozzájáruljunk Magyarország gazdasági kapcsolatainak fejlődéséhez is, már csak ezért is folytatjuk a repülőtéri infrastruktúra fejlesztését Budapesten.”

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\11\27 Bbalint Szólj hozzá!

A Wizz Air indíthat járatot az ukrán Lemberg városába Budapestről!

Kormányzati szinten a napokban már a Wizz Air került megemlítésre a Budapest-Lemberg (Lviv) közötti közvetlen légijárat elindítása kapcsán, pedig az útvonal üzemeltetésében korábban a Ryanair volt érdekelt.

0526534b-ef81-4f15-8e96-3f7d410ee98d.jpg

"Wizzair légitársaság közvetlen légi járatot készül indítani a Nyugat-ukrajnai Lemberg (Lviv) és Budapest között" -olvasható a Kormány.hu weboldalán. Minderről Magyar Levente a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára számolt be egynapos kijevi tárgyalásait befejezve az MTI-nek.

A Wizz Air jelenleg 8 útvonallal rendelkezik Lemberg repülőtérén és további 2 új útvonalat terveznek nyitni az elkövetkező időszakban.

A magyar fapados légitársaság a héten megjelent sajtóközleménye szerint a jövő és során újraindíthatja a 2015-ben bezárt ukrajnai leányvállalatát a Wizz Air Ukraine légitársaságot, 2,5 milliárd dolláros befektetéssel. A befektetési összegből 20 darab új Airbus A320 és A321 típusú repülőgép beszerzését tervezik, ami újabb ukrajnai útvonalak indítását is eredményezi. A korábbi ukrán leányvállalat Kijevből, Lvivből és Hrakovból repült három géppel 12 ország 41 célállomására.

 

A Ryanair már próbálkozott, de az indulásig sem jutottak el

Tavaly márciusban már az ír fapados bejelentkezett az útvonalra, mely az elsők között volt a az ukrajnai piacra való belépés tervezetekor. A járatnak 2017. október végén kellet volna elindulnia, azonban áldozatul esett a Ryanair és a kijevi repülőtér között zajló vitáknak, miszerint a kijevi reptér nem tartja be megállapodásait a légitársasággal szemben. Emiatt a Ryanair végül tavaly július 10-én az összes őszre tervezett új ukrajnai járatát törölte, így végül a budapesti járat sem tudott elindulni, mely a tervek szerint hetente két alkalommal közlekedett volna. A Ryanair-nek végül az idei téli menetrendben sikerült a lembergi bázisnyitás 5 új útvonallal, melyek között már Budapest neve nem szerepelt.

Lemberg városa Nyugat-Ukrajna legnagyobb városa, és Ukrajna legfontosabb kulturális központja is a maga több mint 700 ezres lakosával. A város turisztikai látványosságokban gazdag és igen fejlett idegenforgalmi infrastruktúrával rendelkezik.

Fénykép: aviontourism

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

 

2018\11\26 Bbalint 1 komment

Már 23 millió tagja van az Emirates hűségprogramjának!

Elsőbbségi beszállás, lounge belépő, kedvezményes fedélzeti Wi-Fi használat vagy elsőbbségi ülőhelyválasztás – mindezeket a tagsági szinthez kötött kedvezményeket jól ismerhetik már az Emirates Skywards magyar tagjai is. Az Emirates és flydubai légitársaságok díjnyertes hűségprogramjának 23 millió tagja most gyorsabban érhet el magasabb tagsági szintet: a Skywards új, exkluzív ajánlatában ugyanis az utazások után akár meg is duplázhatók a mérföldek.

emirates_skywards.jpg

A Skywards különleges meglepetéssel készül tagjainak az év végéhez közeledve. Az Emirates vagy a flydubai járataira a 2018. november 26. és december 3. közötti (mindkét napot beleértve) foglalási időszakban vásárolt, és 2018. november 26. és 2019. március 31. között megvalósuló utazásokat bónusz mérföldekkel jutalmazza a légitársaság. A lehetőséggel az Emirates Skywards már meglévő vagy új tagjai élhetnek, akik az Emirates okostelefon alkalmazásában vagy az emirates.com, illetve a flydubai.com weboldalokon a személyes fiókjukban regisztrálhatnak az ajánlatra. Az extra mérföldek az Emirates-nél „Flex” vagy „Flex Plus”, míg a flydubai-nál „Free to change” vagy „Business Basic” jegyek vásárlása esetén járnak.

Az Emirates Skywards tagság ingyenes, a tagsági szint pedig az Emirates, illetve flydubai repülések után gyűjtött mérföldeknek megfelelően alakul: Blue, Silver, Gold és Platinum szint létezik. A tagsággal olyan előnyök járnak, mint a dedikált check-in, elsőbbségi beszállás, lounge belépő, kedvezményes fedélzeti Wi-Fi használat és elsőbbségi ülőhelyválasztás. A tagok a nemrég bemutatott Emirates Skywards GO alkalmazással ráadásul könnyen, a mobiljukon keresztül élhetnek a kedvezményes ajánlatokkal, és követhetik nyomon az összegyűjtött mérföldjeik alakulását.

Mindig arra törekszünk, hogy egyre többet adjunk az utasainknak, mind szolgáltatásban, mind minőségben, mind repüléssel kapcsolatos jutalmakban” – nyilatkozta Dr. Nejib Ben Kedher, az Emirates Skywards alelnöke. „Legújabb ajánlatunk az első hasonlóan nagyléptékű és átfogó kezdeményezés, amelynek révén az Emirates Skywards tagok sokkal gyorsabban léphetnek a következő Skywards tagsági szintre” – tette hozzá.

A jegy típusa és osztálya alapján az Emirates tagok egy, de akár két szinttel is feljebb léphetnek az Emirates Skywards rendszerében egy oda-vissza repülőúttal.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\11\22 Bbalint Szólj hozzá!

Két új járatot indít és egy újabb gépet hoz Budapestre a jövő nyáron a Wizz Air!

A nyári menetrend közeledtével és a versenytárs Ryanair már jóval előbbi bejelentései után ideje volt, hogy a Wizz Air is elkezdje budapesti újdonságait megosztani a nagyközönséggel. Habár az elmúlt hetekben Váradi Úr a Forbes magazinban megjelent interjúban tett nyilatkozata szerint - "még vannak nyulak a kalapban, jönnek még bejelentések" - valami nagyobbat és valljuk be több új útvonalat vártunk, a mostani felhozatal még csak két új útvonalból áll (amit remélhetőleg még egy pár követ az elkövetkező időszakban): London-Gatwick és Oslo-Gardermoen. A két újdonság mellé a társaság sűríteni fogja a Tel-Aviv, Frankfurt és a Szentpétervár járatokat is a jövő nyár során.

46517307_1941599772584099_8721925018679771136_n.jpg

A Wizz Air a mai napon bejelentette, hogy egy új repülőgép érkezésével, 2 új útvonal indításával London Gatwick (2019 március 31-től) és Oslo-Gardermoen (2019. április 5-től) irányába, valamint 3 népszerű útvonal járatsűrűségének megemelésével tovább bővíti budapesti hálózatát. A jövő évben a WIZZ összesen heti 17 járatindítással bővíti budapesti menetrendjét, amellyel a magyar fővárosból elérhető 2019-es kapacitása 6 millió utas fölé emelkedik – ez éves szinten 8%-os növekedésnek felel meg.

London Gatwick-nél az easyJet, míg Oslonál a Norwegian  járatai jelentenek versenytársat az útvonalon. Gatwick repülőteréről a Wizz eddig csak Bukarest felé tartott fenn járatokat. Bár a Wizz Air most bejelentett új útvonala is több, mint a semmi, összehasonlításképpen a Ryanair a következő szezonban 4 új járatot indít Budapestről.

Sűrítések 2019. március végétől:

Budapest-Frankfurt: heti 7 helyett heti 10 járatpár

Budapest-Szentpétervár: heti 4 helyett heti 5 járatpár

Budapest-Tel-Aviv: heti 10 helyett heti 12 járatpár

Az Airbus A321 2019 márciusában csatlakozik a Wizz Air budapesti flottájához, ami közel 120 millió dolláros befektetést jelent a WIZZ részéről Magyarországon, és 42 újabb közvetlen helyi munkahelyet teremt a légitársaságnál. A Budapesten szolgálatba álló, valamint a korábban bejelentett, 2018 decemberében Debrecenbe érkező Airbus A321-es repülőgéppel a Wizz Air magyarországi flottája 16 tagúra növekszik, ebből 14 a budapesti, 2 pedig a debreceni bázison teljesít majd szolgálatot. A flottabővítés éves szinten 8%-kal növeli a Wizz Air magyarországi kapacitását, ami részben új útvonalak indításának, részben a népszerű meglévő járatok gyakoriságának növekedésének köszönhető.

Magyarország hazai légitársaságaként a Wizz Air két magyarországi bázisról, Budapestről és Debrecenből üzemeltet járatokat összesen 14 repülőgéppel. A légitársaság 2018 végéig több mint 5 millió utast szállít Magyarországról induló és az országba érkező járatain, ami meghaladja bármely más légitársaság egy év alatt valaha elért magyarországi forgalmát, és évi 20%-os növekedést jelent. A legfrissebb adatok szerint a légitársaság tevékenysége közvetetten több mint 3800 munkahely megteremtését támogatja 2018-ban.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta: "A mai bejelentéssel a Wizz Air tovább erősíti vezető pozícióját Magyarországon. A budapesti flottához csatlakozó új, csúcstechnológiát képviselő repülőgép nem pusztán új úticélokat és népszerű útvonalaink járatsűrűségének növekedését jelenti, de további helyi munkahelyeket is teremt a légitársaságnál és üzleti partnereinknél, valamint stimulálja a helyi turizmust és a vendéglátóipart. Magyarország hazai légitársaságaként a Wizz Air továbbra is erősen elkötelezett Magyarország iránt, és egyre több magyar ügyfélnek biztosít mind változatosabb lehetőségeket a megfizethető utazásra."

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2018\11\19 Bbalint Szólj hozzá!

Sanghaj után jöhet Csengtu!

A november elején megrendezett első Kínai Nemzetközi Import Expón Sanghajban, ahol Magyarország is képviselte magát, nem csak a korábban már említett közvetlen sanghaji China Eastern Airlines járat létrejöttéről, hanem egy másik új kínai légijáratról is szó esett, mely a jövőben Chengdu (Csengtu) városát kötheti majd össze a magyar fővárossal.

sichuanairch.jpg

Közvetlen légijárat indulhat Budapest és Csengtu között, legalább is újabb jelentős előrelépés történt az ügyben november elején a Sanghajban megrendezett első Kínai Nemzetközi Import Expón, ahol Budapest 18. kerülete és Csengtu Shuangliu kerülete együttműködési megállapodást írtak alá, hogy a repterek közötti együttműködést a két város között légijárat indítása követhesse a közeli jövőben - számolt be róla makronom.mandiner.hu.

A Szecsuan tartomány fővárosaként számontartott, Kína délnyugati részén elhelyezkedő Csengtu az ország legfontosabb gazdasági, kereskedelmi, közlekedési és kommunikációs és központja. Repülőterének legnagyobb, és a budapesti járatok indításaként szóba jöhető légitársaságai az nemzeti Air China és a Sichuan Airlines, melynek 2016 augusztusa óta már prágai járata is van. Így jelenleg a V4 régióban csak Prága rendelkezik állandó légi kapcsolattal a szecsuani tartomány fővárosából. A prágai járatokat a légitársaság idén júniustól összekötötte Zürich városával, így a Prágába érkező gépek Zürichbe folytatják tovább útjukat, majd visszatérnek Prágába, ahonnan újra Kína felé repülnek. Érdekesség hogy a Prága-Zürich-Prága szakaszra a légitársaság kereskedelmi joggal rendelkezik, tehát értékesít jegyeket ezen rövid szakaszra is.

Több év szünet után feléled a Kína felé terjeszkedés

Az idei USA rohamot követve biztosra vehető volt, sőt a Budapest Airport ki is emelte, hogy a következő hosszútávú "járat bumm" az Kína felé várható, hiszen a 2015 májusában nyitott Air China járat óta új légi kapcsolat nem létesült a két ország között. Az újabb kínai járatok első fecskéje az elmúlt hetekben bejelentett sanghaji China Eastern Airlines járat volt, melyről egyelőre bővebb részletek nem derültek ki, de iparági információk szerint a járat június elején fog elindulni, várhatóan hetente négy alkalommal, Airbus A330-as repülőgépekkel fogják leszállás nélkül repülni.

A kínai terjeszkedést követően az elkövetkező években újabb közvetlen légijáratok létesülhetnek Szöul, vagy akár Szingapúr, Mumbai, Tokió és Bangkok irányába is.

Fénykép: ch-aviation

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2018\11\16 Bbalint Szólj hozzá!

Idén már több mint 8 millió utas választotta a LOT-ot!

Történelmi pillanat következett be az elmúlt napokban a lengyel nemzeti légitársaságnál, hiszen éves utasforgalmuk november elején átlépte a 8 millió főt, melyre korábban a LOT történetében soha nem volt példa. A növekedés motorja a májusban megnyitott új budapesti bázis, a flotta megújítás, valamint a Varsóból indított számos új járat és sűrítés, melyek a varsói Chopin repülőtér éves utasforgalmát is rekord szintre emelik.

lot-polish-airlines-charter.jpg

A LOT előrejelzése szerint az idei évben 8,8 millió utassal és nyereséges működéssel zárhatja az évet. A társaság 89 éves fennállása során még soha sem fordult elő, hogy 11 hónap alatt már a nyolcmilliomodik utast üdvözölhették a gépük fedélzetén. A 2015-ös évhez képest kétszeres növekedést tudott felmutatni a LOT, akkor éves utasforgalma még csak 4,3 millió főt és 41 gépes flottát tett ki, míg mára a flotta mérete az év végére 80 gépesre növekszik. A flotta jelenlegi zászlósai a 11 darab Boeing 787-es Dreamliner gép, melynek nagyobb 9-es változatából már három van forgalomban. A Rolls-Royce Trent 1000-es hajtóművek hibái miatt jelenleg 3 gép áll a földön Varsóban, emiatt legkorábban az év végéig, de legvégső esetben akár jövő tavaszig Budapesten bérelt géppel oldják meg a New York és Chicago járataik kiszolgálását. A gépbérlés a varsói HUB-ot sem kerülte el, ott egy HiFly A340-essel próbálják enyhíteni a géphiányt.

Habár ezen technikai gondok fennállnak a LOT mégsem áll meg a terjeszkedéssel, hiszen már most számos új útvonalat jelentett be a jövő évre vonatkozóan, köztük a januárban induló új Budapest-London City járatot is. De nyártól egy újabb amerikai járat indul Miami városába, valamint újraindul a korábban bezárt Varsó-Bejrút útvonal is.


"Ebben az évben már több mint 8 millió utas bízott meg bennünk, ami kétszer több mint három évvel ezelőtt, amikor a légitársaság bejelentette stratégiai növekedési terveit.
Abban az időben kevesen hitték, hogy a LOT megduplázhatja a tevékenységének mértékeit, és regionális vezető légitársasággá válhat. Ez jól mutatja a menedzsment hatékonyságát, a munkavállalók aktívítását és a növekvő igényt arra, hogy a LOT egyre több utast tudjon szállítani. Az új rekord szimbolikus pillanat számunkra - köszönjük mindazokat, akik velünk repülnek, számukra fejlesztjük szolgáltatásainkat és új kapcsolatokat nyitunk. Megígérjük, hogy a jövőben még több rekord lesz előttünk" - mondta Adrian Kubicki, a LOT vállalati kommunikációs irodájának igazgatója.


Forrás: Pasazer.com

Fénykép: eTurboNews

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\11\16 Bbalint Szólj hozzá!

Kimagasló eredményeket ér el a légi teherszállítás Budapesten!

A cargo mellett az utas és a gépmozgások száma is átlag feletti növekedést mutat

Minden eddiginél jobban teljesít a légi teheráruszállítás a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren: idén októberben első alkalommal haladta meg a cargo mennyisége a havi 13 000 tonnát. A jelek szerint a Budapest Airport a lehető legjobb ütemben kezdett bele idén szeptemberben az új légi teheráru kezelő központ, a Cargo City építésébe. A cargo szektor mellett az utasforgalom és a gépmozgások száma is kiemelkedő eredményeket produkál, melynek köszönhetően nagyon nagy a valószínűsége hogy az idei évet már 15 milliós utasforgalmú reptérként zárja a Budapest Airport.

cargo_photo_with_cc.jpg

Nem kevesebb, mint 22,9 %-kal haladta meg az idei október havi cargo-forgalom az egy évvel ezelőtti számokat. Összesen 13 313 tonna teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren, amiből a repülőgép-fedélzeti áru mennyisége 9 205 tonna volt. Ez eddig minden idők legforgalmasabb hónapja a ferihegyi repülőtéren. Az év eleje óta 120 603 tonna volt a cargo-szektor teljesítménye, de a tizenkét havi számok még ennél is jobbak: a tavalyi év októbere óta immár 144 017 tonnányi áru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A konkrét számoknál talán még fontosabb, hogy a növekedés mögött a magyar gazdaság kiemelkedően jól sikerült 3. negyedévi teljesítményét is kell keresni, a nemzetközi piacokra termelő magyar sikerágazatok hagyományosan jelentős kapacitásokat kötnek le a légi teheráru szállításban, ahol kis tömegű, de nagy értékű termékeket kell gyorsan és biztonságosan teríteni a világpiacon. Ezek közé tartoznak a különleges szállítási körülményeket megkívánó gyógyszerészeti termékek, a hazai elektronikai ipar valamint a járműipari alkatrész beszállítók küldeményei. A hagyományos cargo-légitársaságok mellett az idén nyáron egyszerre négy transzatlanti járat is az észak-amerikai piacokkal kötötte össze a magyar gazdaságot, hiszen egyszerre lehetett elérni New Yorkot, Torontót, Chicagót és Philadelphiát is. Az ezekbe a városokba közlekedő utasszállító repülőgépek alsó rakterében járatonként akár 10-12 tonna áru is útra kelhetett az utasok poggyászai mellett.

Sőt a belly cargo bővülés a következő évben újabb lendületet kaphat Ázsia felől, hiszen a meglévő pekingi Air China járat mellé júniustól érkezik a China Eastern Airlines, melynek Airbus A330-as repülőgépei fognak jelentős cargo kapacitás nyújtani a hazai, valamint környéki és a Távol-keleti cégek számára. 

cargo_numbers_at_bud_hun.jpg

Nagyon nagy öröm a számunkra, hogy egyre több partnerünk veszi igénybe a Budapest Airport és a nagy speditőr cégek budapesti szolgáltatásait a légi teheráru szállítás területén. Különösen figyelemre méltó, hogy az idei évben a cargo-forgalom még a rendkívül dinamikus utasforgalmi növekedést is meghaladva 16,3 %-kal bővült Ferihegyen.” – jelentette ki René Droese a Budapest Airport ingatlan és cargo üzletág-igazgatója.

Kossuth József, a Budapest Airport cargo üzletág-vezetője hozzátette: „Jövő ilyenkor már a korszerű Cargo City területén tudjuk fogadni a kifejezetten légi teheráru szállításra szakosodott partnereink is, mint amilyenek a Cargolux, a Turkish Cargo, a Qatar Airways Cargo, az orosz AirBridgeCargo vagy az azerbajdzsáni hátterű Silkway Airlines gépei.”

A Budapest Airport idén szeptemberben kezdte meg a Cargo City névre keresztelt árukezelő központ építését a 2A Terminálhoz közeli részeken, Vecsés határában. A mintegy 10 milliárd forintos (32,6 millió eurós) saját erős beruházásban elsőként egy 20 000 négyzetméteres korszerű logisztikai raktárt, a hozzá kapcsolódó irodai központot, valamint egy 32 000 négyzetméteres beton előteret építenek, amelyen egyszerre két Boeing 747-8F típusú óriás teherszállító repülőgépet lehet párhuzamosan kiszolgálni. A beruházás várhatóan jövő év második felére készül el.

Utasforgalomban beérhet a 15 millió

Ez év októberében több mint 1 millió 340 ezer érkező és induló utast fogadott a repülőtér, mely a tavalyi adatokhoz képest továbbra is két számjegyű növekedést jelent (+12,6%). Az éves adatok alapján Ferihegyen október végéig több mint 12 millió 650 ezer utas fordult meg.

Ahhoz hogy a repülőtér elérje a 15 milliós határt, a hátralévő két hónap során több mint 2 millió 340 ezer utast kell regisztrálni. Ha ezt a visszalévő két hónapra vetítjük akkor kb. 1,2 milliós utasforgalmat kell produkálnia a repülőtérnek a novemberi és decemberi hónap során, ami nem lehetetlen, hiszen a tavalyi évben mind két hónapban 1 millió fő feletti utasszámot mértek. A Budapest Airport legfrissebb előrejelzésében 14,86 millió utassal számol erre az évre vonatkozóan ( várhatóan +13,5% 2017-hez képest).

Gépmozgások

A növekvő forgalom és az új járatok miatt a téli időszakban is magas a le és felszállások száma. Októberben 10.240 le és felszállást regisztráltak (+11,4%)

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2018\11\14 Bbalint Szólj hozzá!

Összefogott a Tungsram és a Budapest Airport!

Két nemzetközi szinten ismert magyar márka erősíti egymást a mai naptól: a Budapest Airport és a Tungsram stratégiai együttműködési megállapodást kötött. Az innováció és a légiközlekedés legismertebb hazai márkáinak példás összefogása szárnyakat ad a magyar kreativitásnak.

03_bud-tungsram_megallapodas_13112018.jpg

Az idén tavasszal újraindult, magyar gyökerekkel rendelkező globális márka, a Tungsram az első számú hazai repülőtéren is bemutatkozik a nagyközönségnek. Az erről szóló stratégiai megállapodást a mai napon írta alá Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója és Jörg Bauer, a Tungsram Csoport elnök-vezérigazgatója.

A megállapodás egyik leglátványosabb eleme, hogy Magyarországra érkező, vagy innen induló utazók, havonta mintegy 1-1,5 millió látogató a Budapest Airport termináljain találkozhatnak a nagy múltú innovatív magyar vállalat felületeivel. A Tungsram egy külön várót is berendez nagyrabecsült nemzetközi ügyfelei számára.

A két partner egy sor más területen is nyitott az együttműködésre. A Budapest Airport jelenleg is zajló, illetve közeljövőben induló nagyszabású repülőtér- és terminálfejlesztési programjában ugyanis nélkülözhetetlenek az olyan jövőbe mutató technológiák és kreatív megoldások, amelyekbe a Tungsram jelenleg is nagy erőket fektet.

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója a megállapodás aláírásakor elmondta: „Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a magyar központú globális márka, a Tungsram a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felületein üzen a világnak a visszatéréséről. A Budapest Airport és a Tungsram együttműködése magyar sikert jelent a nemzetközi környezetben.”

Jörg Bauer, a Tungsram elnök-vezérigazgatója hozzátette: „Nagy örömmel leszünk részesei a Budapest Airport közép-európai sikersztorijának, úgy gondoljuk, hogy az egész világnak szóló üzeneteink itt vannak a legjobb helyen. Ez a repülőtér az, ahol a legfontosabb ügyfeleink, partnereink átutaznak, amikor meglátogatnak minket, ezért is fontos, hogy közös, innovatív, világítástechnikai és okos épületekkel kapcsolatos, valamint mindezen túlmutató megoldásainkkal itt is találkozhatnak.”

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\10\31 Bbalint Szólj hozzá!

Hét év után újra van közvetlen légi járat Ammán városába!

A korábbi Royal Jordanian és a vele közös partnerségben lévő Malév járatok után hét évvel újra létrejött Magyarország és Jordánia fővárosa között a közvetlen légi kapcsolat. A légi útvonal felélesztése már régóta nagy vágya volt a Budapest Airportnak, hiszen jelentős számú potenciális indirekt utas utazik a két város között, melyet máig egyetlen hagyományos vagy fapados légitársaság sem próbált meg feltámasztani, de jött a Ryanair.

20181031_ryanair_amman_006.jpg

Ryanair a mai napon elindította az első, Budapestet Ammánnal összekötő közvetlen légi járatát. A Jordán fővárosba a téli menetrendben heti két alkalommal, szerdán és vasárnap lehet eljutni az ír diszkont légitársaság jóvoltából.

A mai napon 14.35-kor landolt először a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a Ryanair új, Budapest és Ammán között közlekedő repülőgépe. A téli menetrendben üzemelő új járat heti kétszer, szerdán és vasárnap a kora reggeli órákban (egészen pontosan 7:05-kor) indít járatokat, amelyek 3 óra 25 perc repülési időt követően érkeznek a Jordán fővárosba.

20181031_ryanair_amman_001_1.jpg

Évekkel ezelőtt volt ugyan a Royal Jordanian légitársaságnak budapesti járata, de ez később megszűnt (a Malév járatba csatlakozott a közös Oneworld tagság révén), a Ryanair most viszont nagy fantáziát látott a Közel-Keletre közlekedő járat elindításában. Részben azért, mert Ammán még télen is kellemes, mediterrán klímával várja a látogatókat, részben pedig azért, mert Jordánia a nyugalom és a biztonság szigetének számít a forrongó Közel-Keleten.

20181031_ryanair_amman_013.jpg

A Jordánia észak-nyugati részén fekvő, hét dombra épült Ammán a világ egyik legrégebbi, folyamatosan lakott városa, épp ezért gazdag kulturális hagyományokra tekint vissza. Számos történelmi látnivalót fedezhetnek fel az ide látogatók: itt található Jordánia legnagyobb múzeuma, amely a történelem előtti időktől kezdve mutatja be az ország fejlődését. Az egyik leghíresebb attrakció a városban az I. Abdullah király mecset, amely a város egyetlen olyan temploma, ahol a nem muzulmán vallású látogatókat is szívesen fogadják. Ammán azért is vonzó úti cél, mert a várostól mindössze 40 kilométerre található a Holt-tenger, és a várostól 200 kilométerre délre fekvő romváros, Petra is népszerű az utazók körében.

„Kiváló desztinációval bővült a budapesti repülőtér menetrendje a Ryanairnek köszönhetően. A közel-keleti légi összeköttetés nemcsak hiánypótló, hanem abban is bízhatunk, hogy népszerű lesz a magyar utazók körében. Az itthoni borongós téli időjárás beálltával Ammán kellemes alternatívát kínál azoknak, akik melegebb napokra vágynak egy kellemes hangulatú nagyvárosban.” – mondta Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\10\30 Bbalint Szólj hozzá!

Biometrikus technológia a légiközlekedésben - az Emiratesnél már élesben tesztelik!

Forradalmasíthatja a repülőtéri utasforgalmat az a technológiai fejlesztés, amelyet az Emirates a világon elsőként szeretne bevezetni. A legmodernebb biometrikus technológiát a check-in-től a repülőgépre történő beszállásig a repülőtéri mozgás több pontján, integráltan alkalmazza majd a légitársaság. Így elkerülhető lesz a sorbanállás a check-in pultoknál, az útlevél- és repülőjegy-ellenőrzés pedig az utas számára észrevétlenül zajlik majd. A rendszert már élesben tesztelik, és hamarosan az utasok is kipróbálhatják a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren.

emirates-biometric-e1540816316398-916x515.jpg

Az Emirates már az utolsó simításokat végzi a világ első biometrikus útvonalán”, amely zökkenőmentes és kényelmes közlekedést biztosít majd az utasok számára a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren. A legújabb arc- és íriszfelismerő biometrikus technológiának köszönhetően az Emirates utasai hamarosan megállás nélkül, egyszerűen végigsétálva a repülőtéren jelentkezhetnek be, bonyolíthatják le az útlevél- és vízumellenőrzést, használhatják az Emirates Lounge-okat, és szállhatnak be a repülőgépbe.

Az ehhez szükséges ultramodern berendezéseket már felszerelték a dubaji 3-as terminálon. A biometrikus eszközöket feliratok jelzik a check-in pultoknál, a B csarnok Emirates Lounge-ában és egyes beszállókapuknál.

Ezzel egyidőben megkezdték az új útlevélellenőrző rendszer tesztelését is a dubaji határvédelmi szervekkel közösen. Az utasok egy különlegesen felszerelt reptéri szakaszon - úgynevezett „Smart Tunnel-en” - átsétálnak, és közben a bevándorlási hivatal ellenőrzi őket anélkül, hogy elővennék az útlevelüket vagy megállítanák őket.

ekbio.jpg

Amennyiben sikeresen befejeződnek a belső tesztek, az Emirates a biometrikus adatfeldolgozás módszerének kipróbálását a check-in pultoknál, a lounge-okban és a beszállókapuknál folytatja. Később pedig kiterjesztik a tranzitkapukra és a sofőrszolgálatra is. A biometrikus adatokat a dubaji határőrség tárolja, természetesen a próbaüzemben önkéntesen résztvevő utasok hozzájárulásával.

Adel Al Redha, az Emirates alelnöke elégedett az eddigi tapasztalatokkal: „A világ első biometrikus reptéri útvonala készen áll az éles tesztelésre a 3-as terminálon, hogy még kényelmesebbé tegye az utazást az Emirates légitársasággal” - jelentette ki. 

emirates_biometrikus_utvonal2_2.jpg

Az Emirates biometrikus útvonala kényelmesebbé teszi az utasok reptéri mozgását, hiszen kevesebb lesz az útlevél- és jegyellenőrzés, kevesebb lesz a sorbanállás. Ha a rendszer teljesen kiépül, javítja majd a reptéri biztonságot és egyben lehetőséget teremt arra, hogy az Emirates személyre szabott szolgáltatásokat nyújtson utasai számára. Egy példa: ha egy utas eltéved, vagy késésben van, a légitársaság személyzete gyorsan megtalálhatja és a gépéhez kísérheti az utast, aki máskülönben lemaradna a járatáról. A biometrikus útvonalat először a First és Business Class utasok számára teszik lehetővé Dubajban, és fokozatosan terjesztik majd ki az Economy Class utasaira.

Fénykép: Emirates

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\10\30 Bbalint Szólj hozzá!

Nem csak repülőgép óriások uralják Ferihegyet!

Hanem az üzemeltetéshez szükséges gépóriások is! Habár még egyetlen milliméter hó sem hullott le még Ferihegyen, de már egymás után érkeznek a hatalmas hóeltakarító gépek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, amelyek a Budapest Airport ún. havas flottáját erősítik. A Norvégiában gyártott gépek már a gyakorlatban bizonyítottak a skandináv országban. Ezzel párhuzamosan a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság az elmúlt hetekben átvette a tizedik, osztrák gyártmányú, 42 tonnás repülőtéri tűzoltójárművét.

img_5926.jpg

Igazi nagyüzem van ezekben a napokban a Budapest Airport téli hószolgálatánál. Most fejeződik be az ún. havas flotta (a különféle hómaró, hókotró és egyéb gépek) műszaki ellenőrzése, miközben a nehézjárművek személyzete frissítő vizsgát tesz repülőtéri KRESZ-ből és helyismeretből. Bár a hőmérők most még szokatlanul magas, kora nyári értékeket mutatnak, a Budapest Airport téli hószolgálata november 15-től már teljes készültséget ad. Ráadásul ezekben a napokban érkezik 5 új, norvég gyártmányú, Øveraasen hókotró, amiknek a használatával most ismerkednek a gépkezelők.

Óriási erő

Az új hóseprőgép egyszerre képes eltolni a havat az 5,5 méter széles tolólapjával, a maradékot pedig elfújja, illetve felszárítja a gép hátsó részére szerelt hatalmas fúvóberendezéssel. A Mercedes Acros vontató mögé szerelt felépítmény erőforrása egy 315kW-os (420 LE) dízelmotor, amellyel óránként 40.000 m³ havat képes eltakarítani. Erre a teljesítményre az erős havazásnál szükség is van, hiszen általában egyszerre négy ilyen jármű halad végig a behavazott repülőtéri futópályán, amelyek közül legalább az egyiket meg kell tudni tisztítani a repülőgépek számára – egy órával az erős havazás kezdete után. Az öt havas jármű beszerzési ára elérte a 2 millió eurót, azaz a 640 millió forintot.

img_5939.jpg

A norvég járművek a lehető legjobb referenciákkal érkeztek, hiszen az Oslói Repülőtéren is ilyeneket használnak, márpedig ott egy-egy téli szezonban akár három méter hó is hullhat.” – jelentette ki Erdei Tamás, a Budapest Airport kényszerhelyzeti és flotta vezetője. Elmondta azt is, hogy az utóbbi években összességében nem sok hó hullott Magyarországon, a repülőtéren azonban a legrosszabb forgatókönyvre is fel kell készülni. Az utóbbi évek tapasztalata, hogy egy-egy váratlan havazás már november végétől egészen március végéig előfordulhat, miközben a repülőtéri üzemnek nem szabad megakadnia az időjárás miatt.

Újabb Rosenbauer oltókocsi is érkezett!

img_5827.JPG

A másik repülőtéri „nagyágyú” a szó szoros értelmében vett nehézfegyver: a FOAM 10-esre (magyarul HAB-10) keresztelt Rosenbauer Panther az ausztriai Linzből érkezett. A 42 tonnás jármű kifejezetten repülőtéri használatra készült, olyan hatalmas, hogy nincs is külsős rendszáma, hiszen nem is férne el közúton a normál sávokban; annál szélesebb. A hathengeres, 16 000 cm³-es, 700 kW (950 LE) teljesítményű Volvo Penta motor egy nagyobb dunai kirándulóhajó meghajtásának is megfelelne. A 42 tonnás járművet (ebben benne van 12 tonna oltóvíz, 1500 liter habképző anyag, valamint 250 kg oltópor is) 0-ról 80 km/h sebességre a motor 34 mp alatt gyorsítja fel, ez azonban bőven elég arra, hogy Ferihegy akármelyik tűzoltóbázisáról két perc alatt elérje a repülőtéri bármely pontját, és megkezdje az oltást. A FOAM 10-es különlegessége az a 16 méter magasra emelhető kar, amelynek a tetejéről fentről lefelé is oltani tudnának egy óriásgépet, akár 80-100 méteres távolságból is.

img_5834.jpg

„Nagyon büszkék vagyunk az új járműveinkre, hiszen a legújabb járművel kiegészülve alaposan megfiatalodott és korszerűvé vált a repülőtéri katasztrófavédelem eszköztára.” – hangsúlyozta Nagy Gábor tűzoltó alezredes, a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóság parancsnoka. Hozzátette: „Az új járműveket mindössze egyetlen személy irányítja, köszönhetően a beépített fedélzeti számítógépnek, a kamerarendszernek és a hőkamerának. Mindez – kiegészülve a repülőtéri tűzoltók magas szintű kiképzésével – nagyban hozzájárul az oltás hatékonyságához és a repülésbiztonsághoz.”

Forrás/fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\10\29 Bbalint Szólj hozzá!

Új járatokkal nyitja a telet Budapesten a Wizz Air!

A Wizz Air elindítja legújabb útvonalait budapesti bázisáról. Az Egyesült királyságbeli Doncaster mától, az izraeli Eilat pedig november 9-től érhető el Budapestről hetente két járattal. A járatokra a wizzair.com oldalon vagy a WIZZ mobil alkalmazáson keresztül lehet helyeket foglalni már 6990 forinttól. A viteldíj tartalmaz egy legfeljebb 40x30x20cm-es kézipoggyászt is, amely ingyenesen felvihető a fedélzetre.

bud_dsa_1_1.jpg

Doncaster, a természeti erőforrásait kiaknázva fejlődő Dél-Yorkshire-ben található egykori iparváros környékén a viktoriánus kor kedvelői számára is számos látnivaló akad. Izrael legdélebbi városa, a Vörös-tenger északi partján fekvő Eilat nyüzsgő üdülőhely, amely nagyszerű menedéket kínál azok számára, akik az otthoni telet kívánják maguk mögött hagyni. Az ide látogatók egyaránt megcsodálhatják a város csodálatos tengerpartjait, korallzátonyait, pezsgő éjszakai életét, valamint a környék lélegzetelállító sivatagi tájait.

A Wizz Air immár összesen 81 alacsony viteldíjas járatot kínál 31 országba budapesti és debreceni bázisáról, Európa minden tájához megfizethető hozzáférést biztosítva üzleti és szabadidős utazók számára egyaránt.

 2018 első 9 hónapjában a Wizz Air több mint 4 millió utast szállított alacsony viteldíjas járatain, ami éves szinten több mint 20%-os növekedést jelent. Az idei évben a Wizz Air több mint 3000 munkahelyet biztosít országszerte a kapcsolódó iparágakban.

 

Radó András, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzsere elmondta: „Nagyon örülünk új járataink indulásának, melyekkel összekötjük Budapestet és Doncaster-Sheffield, illetve Eilat városát. Biztosak vagyunk benne, hogy magyar utasaink örömmel látogatnak majd az angliai Dél-Yorkshire-be és a Vörös-tenger izraeli partjára is, ami a téli szezonban is tökéletes kikapcsolódást ígér. Barátságos magyar személyzetünk mindenkit mosolyogva vár a Wizz Air fedélzetén!”

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!