BUD flyer

15 éve indult az első Wizz Air járat Ferihegyről!

A Wizz Air napra pontosan 15 évvel ezelőtt nyitotta meg budapesti bázisát. Az első magyarországi Wizz Air járat 2004. június 24-én szállt fel London Luton felé az akkor még Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtérnek nevezett, azóta Liszt Ferencről elkeresztelt légikikötőből. Azóta 31 millió utas vette igénybe a Wizz Air Budapestről induló és a városba érkező járatait.

wizzair_repjegyhu_fejlec.jpg

A Wizz Air ma 14 ország 25 bázisáról üzemeltet járatokat, ezek közül a budapesti a legnagyobb: a magyar fővárosban 14 korszerű Airbus A320 és A321 repülőgép teljesít szolgálatot, amivel a légitársaság több mint 4600 munkahely fenntartását támogatja.

Márciusban érkezett a bázisra a Wizz Air első A321neo repülőgépe, amelyhez azóta két újabb csatlakozott. Az A321neo a legmodernebb technológiát képviseli a légiközlekedésben, zajterhelése 50 százalékkal alacsonyabb a korábbi modellekéhez képest. Üzemanyag-fogyasztása 20, nitrogén-oxid-kibocsátása csaknem 50 százalékkal kevesebb, így a Wizz Air a legkisebb ökológiai lábnyommal rendelkező európai légitársaság.

A Wizz Air immár 30 országban 66 változatos úti céllal köti össze a magyar fővárost Európában és azon túl. Az idén már hárommal bővült a Budapestről elérhető desztinációk száma: tavasszal London Gatwick és Oslo, a múlt héten pedig a spanyolországi Castellón irányába indult új járat. A légitársaság Budapestről elérhető 2019-es kapacitása 6 millió utas fölé emelkedik – ez éves szinten 9 százalékos növekedésnek felel meg.

A Wizz Air az elmúlt egy évben több mint 5,3 millió utast szállított hazánkból induló és az országba érkező járatain, ami meghaladja bármely más légitársaság egy év alatt valaha elért magyarországi forgalmát. A Wizz Air Budapest iránti elkötelezettségének jeleként tavaly itt nyitotta meg modern technológiával felszerelt, 30 millió eurós befektetéssel felépített kiképzőközpontját.

Radó András, a Wizz Air vállalati kommunikációs managere elmondta: „Büszkén ünnepeljük a WIZZ sikertörténetének legújabb mérföldkövét, budapesti bázisunk 15. születésnapját. Egész Magyarország számára jelentős gazdaságélénkítő szereplő a Wizz Air, amely Európa egyik legdinamikusabban növekvő légitársasága. A légitársaság Budapesten működteti legnagyobb bázisát, 14 korszerű repülőgéppel. A Wizz Air alacsony viteldíjainak és magas színvonalú fedélzeti szolgáltatásainak köszönhetően az elmúlt másfél évtizedben több látogató fedezhette fel Magyarország és fővárosunk szépségeit, mint korábban bármikor. Ezzel párhuzamosan honfitársaink milliói számára vált elérhetővé a megfizethető utazás élménye. A fiatal és korszerű flottájának köszönhetően a Wizz Air büszkélkedhet az európai légitársaságok között a legalacsonyabb utasonkénti szén-dioxid-kibocsátással. Reméljük, hogy a következő 15 év hasonló sikereket tartogat a Wizz Air, Budapest és Magyarország számára.”

Ha pedig kíváncsi vagy hogyan mutatták be a sajtónak a légitársaságot 2004-ben akkor itt megtekintheted! Kattints!

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Megszűnik a Belavia Budapest-Belgrád járata!

Majdnem hat év üzemeltetés után nem indít menetrendszerinti járatokat Budapest és Belgrád között a  téli menetrendi időszakban a fehérorosz nemzeti légitársaság a Belavia. A 2013. szeptember 19. óta hetente két alkalommal az ötödik szabadságjog alapján üzemeltetett közvetlen, és non-stop légi járat útóljára október 24-én száll fel Budapestről Belgrád felé. Az útvonallal a Belavia előtt a szerb nemzeti légitársaság, az Air Serbia is próbálkozott kevés sikerrel. Az elmúlt hetekben pedig a LOT-ról is lehetett hallani, hogy a budapesti ráhordó hálózatuk bővítése érdekében vizsgálják, hogy ezen útvonalon is megjelenjenek.

img_2878.jpg

Fénykép:boardingarea

A 2019/2020-as téli menetrend életbe lépésével változik a Belavia légitársaság budapesti üzemelése. A korábban az közlekedtetett heti 4 járat megmarad, azonban ezen járatok a már megszokott hétfői és csütörtöki napokon nem folytatják útjukat a szerb főváros felé, hanem vissza repülnek Minszk városába. A menetrendben ezen felül még annyi változás történt, hogy a hétfői és csütörtöki járatok október 29-től kedden és szerdán fognak közlekedni.

A Belavia a menetrendben alaptípusként továbbra is az 50 férőhelyes Bombardier CRJ-200-as gépet ad meg, azonban előfordul, hogy eltérő típusú gépet küldenek.

A Budapest és Szerbia közötti légi kapcsolatok e járat bezárásával/felfüggesztésével nem szűnnek meg, hiszen augusztus 1-től az Air Serbia támogatási szerződés révén elindítja Budapest és Nis városa közötti, hetente két alkalommal közlekedő menetrendszerinti járatát.

Menetrend 2019. október 27-től

Kedd MSQ-BUD 9:40-9:25 BUD-MSQ 10:05-13:45

Szerda MSQ-BUD 13:00-12:45 BUD-MSQ 13:25-17:05

Péntek MSQ-BUD 9:40-9:25 BUD-MSQ 10:05-13:45

Vasárnap MSQ-BUD 13:00-12:45 BUD-MSQ 13:25-17:05

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Újra két pályát használhatnak a gépek a Liszt Ferenc Repülőtéren!

Ma délután 16:00 órától ismét mind a két futópálya üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A felújított, 3,7 kilométer hosszú II. pályán a Ryanair ír légitársaság Boeing B737-800 típusú repülőgépe, a Budapest – London-Stansted járat volt az első, amely felszállt. A pályát nyolc héttel ezelőtt kellett lezárni, és egy sor kötelező felújítást is elvégeztek rajta. A pályazár azonban a Magyar Nemzet információi szerint a kezdeti céldátumhoz képest elhúzódott 6 nappal.

img_4096.JPG

Fénykép: Budapest Airport

A nagy nyári csúcsforgalom előtt, a tervezett nyolc hét leforgása alatt elkészültek a ferihegyi II. futópálya felújításával a Budapest Airport, valamint az alvállalkozó cégek munkatársai. Mindez nagyban növeli a repülőtér működésének biztonságát és rugalmasságát. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a lehető legelőnyösebb futópályarendszer működik: a terminálépületek a két beton futópálya között helyezkednek el, így az egyik pályát a repülőgépek leszállására, a másikat pedig az indítására lehet használni. A kettő között pedig a lehető legrövidebb a gurulási távolság, a legkisebb az üzemanyag- és időveszteség két járat között. Nem utolsósorban pedig nagyobb a repülés biztonsága, hiszen a fel- és leszálló gépeket jelentős távolságra el lehet választani egymástól, emellett így a legcsekélyebb a közvetlen közelben fekvő lakott területeket érintő zajhatás is.

A kéthónapos felújítás nem kevesebb, mint 1,3 milliárd forintba (kb. 4 millió euróba) került. A legfontosabb beruházás a műszeres leszállítóberendezés (ILS – instrument landing system) cseréje, az elérhető legkorszerűbb és megbízhatóbb rádiónavigációs rendszerre. Az ILS CAT IIIB szerinti norma azt jelenti, hogy korlátozott látási viszonyok mellett, esőben, hóban, éjszaka vagy sűrű ködben, akár 15 méteres függőleges és 50 méteres vízszintes látástávolság mellett is használni lehet a repülőteret, amennyiben az érkező gépek és azok személyzete is megfelelően felkészült erre. Mindez jelentősen növeli a repülés biztonságát, és hozzájárul ahhoz, hogy a légitársaságok még jobban be tudják tartani a menetrendjüket.

A rádiónavigációs berendezések cseréje miatti pályazár nyolchetes időszakát kihasználva a egy sor egyéb javítást is elvégeztek a majdnem négy kilométeres pálya hosszában. Egyebek mellett kicseréltek 70 esővíz elvezető aknát, ahol kellett, kicserélték a pályába épített lámpák vezetékeit, kijavították a beton kisebb hibáit. Ez alatt az idő alatt megtisztították a betont a ráégett guminyomoktól, és újrafestették a pályán lévő jelzéseket, amik segítik a pilóták tájékozódását.

A Budapest Airport egyúttal köszöni a környező települések, elsősorban Vecsés lakóinak a türelmét, akiknek a felújítás miatt ideiglenesen a megszokottnál több repülőgép elhaladásával kellett számolniuk.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\06\16 Bbalint 1 komment

Már tárgyalások folynak a Wizz Air Fehérorosz piacon való megjelenéséről

A héten egy furcsa poszt bukkant fel a Wizz Air Istagram oldalán, melyben Minszk városát megemlítve a város művészeti szépségét emelték ki, egy korábban más által készített kép megosztásával. Azóta a poszt eltűnt a Wizz Air Instagram oldaláról, azonban fehérorosz lapokban a héten ismét hír érkezett a légitársaság Fehérorosz piacon való jövőbeli lehetséges megjelenéséről. Az sb.by portál beszámolója szerint, a Wizz Air már tárgyalásokat folytat a minszki vagy esetleg a grodnói repülőtérről történő légi járatok elindítása kapcsán.

0xedb4fbaa5d763f9d357b01277a8a52c5.jpeg

A Wizz Air fapados légitársasága továbbra is komoly érdeklődést mutat a Minsk vagy Grodno repülőteréről való járatindítás iránt, mondta Magyarország meghatalmazott fehérorosz nagykövete Chutora Zsolt. Minszk városának Magyar Nagykövetsége ennek érdekében még a tavaly év végén információs anyagot állított össze a Wizz Air számára a Belarusz piacról. A grodnói szívesen látná a Wizz Airt, de a vállalatot a hírek szerint a egy minszki járatindítás sokkal jobban érdekli. Ez érthető is, hiszen előbbi reptéren nem nagyon forgalmas, csak a Belavia tart fenn egy-két járatot.

A nagykövet úr hozzátette, hogy amennyiben a légitársaság vezetése úgy dönt hogy belevág a járatindításba, akkor a járat elindításához legalább 6 hónap szükséges. Jelenleg a tárgyalások még kezdeti szakaszban vannak, de az érdeklődés nagy.

Budapest és Minszk között jelenleg két légitársaság is repül menetrend szerinti járatokkal. Az egyik az Air China, melynek a Pekingből Budapest felé tartó járata Minszk repülőterén szakítja meg útját, a másik Belarusz állami légitársaság, a Belavia légi járata. E kettő járat közül azonban csak a Belavia légitárság gépeire tudnak jegyet venni az utazók, hiszen az Air China nem szerzett jogot a két ország közötti utasfuvarozásra.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

A330-as gépet küldhet jövő nyáron Budapestre az American Airlines!

Új kabintermék és több komfortosabb ülőhely a piacon!

Megjelent a 2020-as nyári menetrend első Philadelphia-Budapest járata az American Airlines foglalási rendszerében, mely járatokat ez alapján a jövő nyártól a légitársaság Airbus A330-200-as típusú repülőgépeivel tervezi üzemeltetni. Az A330-as típusú gépeket az idén nyáron a régióban a prágai járataihoz már használja az American, ezzel egy kicsit magasabb minőségi szolgáltatást nyújt az utasoknak a kiöregedett retro B767-esekkel szemben.

n288ay-american-airlines-airbus-a330-243.jpg

Fénykép: theflight.info

Lassan, de biztosan véget ér a Boeing 767-es korszak a világ és Amerika legnagyobb légitársaságánál az American Airlines-nál. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy elkezdték kivonni az európai útvonalakról a típust. Idén nyártól már Prágába sem ezzel a típussal indították el a szezont, viszont számtalan új járatot indítottak vele a philadelphiai HUB-ról Berlinbe, Dubrovnikba, Bolognába. Azonban ezen járatokon sem lesz hosszú életű a típus, hiszen egy tavalyi központi feljegyzés szerint az American 2021-ben végleg kivonja az utolsó B767-es példányát. A típus váltótársai a flottába folyamatosan érkező új Boeing 787 Dreamliner, Airbus A321LR típusú gépek és a korábbi US Airways-el történt fúzió utáni örökölt A330-as típusok, melyből összesen 24 darabot üzemeltet a légitársaság. Ezekből 15 darab a kisebbik 200-as, míg 9 darab a nagyobb 300-as típus.

aa32.JPG

Még csak a Premium Economy és a Business osztályra nyitották meg a foglalást!

Budapestre az előzetes menetrendi adatok alapján a 200-as változatot küldhetik, ami azt jelenti hogy a mostani 209 fős kapacitás helyett, 247 személyt befogadó gépek fognak repülni. Ez oda-vissza irányban 76 ülőhellyel több kapacitást eredményez egy nap, egy szezonban pedig majdnem 2000 ülőhellyel nagyobb kínálatot tud az American piacra dobni. Az A330-200-as flotta átlagéletkora 7,5 év, ami jóval fiatalabbnak számít, a mostani 20-30 éves 767-es típusokkal szemben, ahol az átlagéletkor 20 év, ebből a legrégebbi gép kora majdnem 26 év.

Az American Airlines az első B767-300-as gépét 1988-ban vette át (N351AA), amelyet azóta már kivontak a forgalomból.

Miben változik a fedélzet egy Budapest-Philadelphia út során

Mint azt már  előtte írtam, hogy az ülőhelyek számában növekedés lesz,  ez azonban a kabin kialakításban is változást eredményez a B767-eshez képest. Az A330-200-as gépeken 4 osztály található:

  • Business: 20 darab ággyá is alakítható ülőhely 1-2-1 konfigurációban

img_9452.jpg

Fénykép: flight-report

  • Premium Economy (új termék): 21 ülőhely magasabb szolgáltatási komforttal 2-3-2 konfigurációban

premium-economy-seat-bulkhead.jpg

Fénykép: onemileatatime

  • Main Cabin Extra: 54 ülőhely nagyobb lábtérrel 2-4-2 konfigurációban
  • Main Cabin - Economy 152 ülőhely 2-4-2 konfigurációban

american-airlines-a330-sitz-1200x900.jpg

Fénykép: reisetopia.de

A 767-es gépekkel ellentétben itt minden ülőhelyben lesz IFE - érintőképernyős monitor gazdag szórakoztató tartalommal, melyet sokan hiányoltak a mostani járatokról. A gép fedélzetén itt is lesz a Wi-Fi kapcsolat. Továbbá minden üléshez tartozik majd egy USB töltő is.

A szezon első járata várhatóan május 7-én száll fel Philadelphiából és május 8-án délelőtt érkezik meg Budapestre. A járatnak továbbra is code-share partnerei a oneworld szövetségből a Finnair, és a British Airways légitársaságok.

Íme egy kis ízelítő az A330-200-as teljes fedélzetéről

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Charter járatot indít a TUI Budapestről!

2019-ben egyértelműen Törökország a magyarországi TUI-utasok kedvenc úti célja. Első saját,Budapestről Antalyába induló charterjáratával és széles, minden célcsoportot kiszolgáló szállásajánlataival a TUI jelentősen növelte Törökországban nyaraló utasai számát.

tui_a320_c_smartlynx_1280_0.jpg

Fénykép: Luchtvaartnieuws

A TUI a nyári főszezonban hetente egyszer saját charterjáratot indít Budapestről Antalyába. A magyar TUI-utasok így 2019. június 14-étől minden pénteken három óra alatt eljuthatnak a kedvelt törökországi üdülőhelyre. Ez az első alkalom, hogy saját charterjáratot indítunk Budapestről. A szállodák kiváló minőségének és a verhetetlen ár-érték aránynak köszönhetően a Törökországba utazó vendégeink maradéktalanul elégedettek a kínálattal. A nagy érdeklődés azt igazolja, hogy jó döntést hoztunk””mondja Michael Lettner, a TUI Ausztria közép-kelet-európai értékesítési üzletágának vezetője. A TUI bármely repülőgépes utazásának foglalása esetén 20 kilogramm csomag benne van az utazás árában. Az útvonalon Airbus A320 típusú repülőgép közlekedik. A gép 18:30-kor száll fel Budapestről és menetrend szerint Antalyában 22:00-kor landol. Antalyából 16:00-kor száll fel és 17:30-kor landol a járat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Kisebb utasforgalom növekedésre, de több átszálló utasra számít 2019-ben a Budapest Airport

Bogáts Balázs a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője a 16. alkalommal Cagliariban megrendezett CONNECT Route Development Fórum keretén belül nyilatkozott az anna.aero légiközlekedési szakoldalnak a budapesti repülőtérrel kapcsolatos forgalmi és járatfejlesztési hírekről. Mint kiderült az idei évben kisebb utasforgalmi növekedéssel számolnak a szakemberek, viszont az átszálló utasok számában idén nagy ugrás lehet.

20180913budapest-airport-b-oldali-utasmolo4.jpg

Fénykép: Origo

16,1 millió. Ennyi utasra számít 2019-ben a mostani előrejelzések szerint a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér. Ez éves szinten 8 százalékos utasforgalmi bővülésnek felelne meg. A tavalyi évben az utasforgalom 14,9 millió főt tett ki, és +13,5 százalékos éves növekedést eredményezett 2017-hez képest. Az adatok már ekkor visszaesést mutattak a százalékos növekedésben, mely a magasabb bázis miatt az idei év első felében szintén alacsonyabb. Az első négy hónapban 5-8 százalékos növekedési értékeket mutattak az adatok. Bogáts Balázs az interjúban ehhez kapcsolódóan kiemelte, hogy "a  növekedés nem lesz olyan gyors, mint az elmúlt három évben, ugyanakkor még mindig kétszerese az EU átlagának."

A budapesti repülőtérről tavaly 125 útvonal, 45 célországába lehetett eljutni közvetlen járattal. Ez a szám idén jelentősebben bővült és, év végéig még tovább növekedik, hiszen augusztusban, szeptemberben és a téli menetrendben is újabb járatok indulnak. Az idei évben a repülőtér már két új légitársasági partnert üdvözölhetett a repülőtéren a SunExpress és a Shanghai Airlines színeiben. Ezen szám év végére akár négy új névvel is gazdagodhat (China Eastern Airlines, Hainan Airlines, flydubai, Air Serbia).

Az új járatok megjelenésének egyik alapja a kihasználatlan, de magas potenciális utasszámmal rendelkező útvonalak. A hosszútávú útvonalaknál jelenleg két város van az ahová az elkövetkező időszakban mihamarabb légitársasági partnert szeretne találni a repülőtér. E két város Miami és Los Angeles az Egyesült Államokban. Ezen járatokat vélhetően a későbbiekben a feltételezés szerint a LOT viheti majd el, tovább bővítve a budapesti bázisát. A korábbi listavezető várost, Szöult már nem említették meg.

Európai útvonalak tekintetében Bilbao és Tallinn vezeti a listát 30-30 ezres potenciális utasszámmal. Az új járatok megszerzése mellett a repülőtér folyamatosan dolgozik a már meglévő járatainak sűrítésén is, hiszen jó pár útvonal vagy alul szolgált, vagy csak 1 fuvarozó által kiszolgált.

Július 1-től újabb nagy dobásra készül a BUD, hiszen bevezeti a bud:connect terméket, mely jelentősen növelheti az átszálló utasforgalmat, amely a Malév leállását követően csaknem nullára esett vissza. Az elmúlt években ez azonban újra növekedésnek indult, főleg a LOT által biztosított transzatlanti járatok, és más légitársaságok code share együttműködése miatt.

A bud:connet program keretén belül köttetett együttműködés a kiwi.com-al, akik segíteni fogják rendszerükön keresztül, hogy a hagyományos foglalási gyakorlatot teljesen új szintre helyezzék, és kapcsolatot teremtsenek egymással partnerségben nem álló légitársaságok járatai között is. Így biztosítva a zökkenőmentes, és hatékony utazási élményt.

A fejlesztések folyamatosak

A folyamatos utasforgalmi növekedés és az utasok kényelmének növelése érdekében a repülőtér folyamatosan fejleszti a meglévő infrastruktúráját a bud:plus program keretén belül. „Van egy jóváhagyott fejlesztési tervünk, amelyben 20 millió eurót költhetünk a szolgáltatásaink korszerűsítésére." - Ebből az összegből került kivitelezésre az áprilisban és májusban kialakított 1-1 újabb utasbiztonsági sáv is."Eközben  pedig már tervezési fázisban tart az új terminál."

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Európában elsőként Budapestre indított légi járatot a Shanghai Airlines!

Történelmi nap a mai a budapesti repülőtér életében, hiszen a működés során még egyszer sem kötötte össze közvetlen menetrendszerinti légi járat Budapest és Sanghaj városát. Mától ez a helyzet azonban megváltozott, hiszen Kína második legnagyobb légitársaságának számító China Eastern Airlines leányvállalata ,a Shanghai Airlines hetente három alkalommal repüli le a két város közötti több, mint 8 ezer kilométeres légvonalbeli távolságot, a legmodernebb Boeing 787-9 típusú Dreamliner repülőgépeivel, mely típusváltozattal légitársaság még korábban soha sem üzemeltetett menetrendszerinti járatot Ferihegyen. Nemcsak a gép típusa számít újnak a piacon, hanem a légitársaság neve is, hiszen a magyar főváros lett a Shanghai Airlines első európai célállomása. A légitársaság ezzel követi a korábbi Hainan Airlines hagyományát, mely kínai légitársaságként korábban szintén Budapestet választotta első európai célállomásaként. Nagy újdonság lévén a következő sorokban betekintést nyerhettek a légitársaság történetébe, szolgáltatásaiba, és a járatnyitó eseményeibe.

62053521 450083492489574 3934982726595117056 n

Ünnepélyes keretek között ma megnyitották a Budapest és Sanghaj Pudong között első közvetlen és non-stop légi járatot, melyet a kínai Shanghai Airlines nevet viselő légitársaság a China Eastern Airlines-szal közösen üzemeltet télen és nyáron is hetente három alkalommal. Bár ez hamarosan változhat, hiszen az ünnepélyes megnyitón Magyar Levente a Külgazdasági és Külügyminisztérium Miniszterhelyettese beszédében kiemelte, hogy a Kormány már dolgozik azon, hogy a járat mihamarabb sűrűbben (a korábbi első tervek szerint) hetente négy alkalommal repüljön. Erre a látottak alapján meg is lehet az esély, hiszen az utasfelvételi pultok előtt álló nagy sorok teltházra utaltak.

Az első járatot a légitársaság 2018. október 2-án átvett, B-1112 lajstromjelet viselt modern Boeing 787-9 típusú Dreamliner repülőgépe teljesítette, melyet hajnalban a szokásokhoz híven ünnepélyes tűzoltói vízsugár köszöntött. Az ultramodern utasszállító gép két nagy erejű General Electric GEnx hajtőmű hajtja, és 285 utas számára biztosít kényelmes és komfortos utazási körülményeket a több, mint 10 órás út alatt. A 285 utas négy osztályon foglalhat helyet, ami azt is jelenti hogy az Emirates után egy újabb légitársaság kínál First kabin terméket a magyar piacon 4 ülőhellyel járatonként. Business osztályon 26, Premium Economy-n 28, míg hagyományos turista osztályon 227 ülőhely várja az utasokat. A repülőgépek felszereltségét még nem nagyon láthatták nemzetközi szinten, pláne nem európai megjelenés során. A légitársaság ezen típusa eddig leginkább belföldi, ausztráliai és japán járatokat teljesített. Az első benyomások alapján luxus, kényelmes és modern környezetben vehetik igénybe az utazók ezen légi járatokat.

A gépeken repülés közben a Wi-Fi kapcsolat is elérhető, ehhez azonban repülés előtt 30 nappal a légitársaság honlapján regisztrálni szükséges. A regisztráció ingyenes hozzáférést biztosít a fedélzeti Wi-Fi-hez, ehhez azonban kapunk egy kódot is. A szolgáltatás korlátozott, hiszen csupán csak 100 regisztrációt fogadnak járatonként.

Ha a régióban számon vesszük a Sanghaj városával köttetett légi kapcsolatokat, akkor azt látjuk, hogy jelenleg csupán csak Bécs és Prága városa rendelkezik közvetlen légi járttal.

Az új járat utasfelvételének helye a B Terminálon található meg, a jegyeladást és a kiszolgálást pedig az Air China-hoz hasonlóan a Malév GH végzi.

Galéria! Katt a képre!

Menetrend

(szerda, péntek, vasárnap)

Sanghaj-Budapest

FM869 és MU869

00:40-06:00

repülési idő: 10 óra 55 perc

Budapest-Sanghaj

FM870 és MU870

12:30-05:00 (másnap)

repülési idő: 10 óra 15 perc

 

Új téren nyílt légi kapcsolat

A Magyarország és Kína közötti légi kapcsolat tegnapig csak Peking és Budapest között állt fenn. Korábban a Malév és a kínai Hainan Airlines közösen és külön is üzemeltetett menetrendszerinti járatokat a két főváros között. A Malév 2012-es februári csődjét követően a Hainan kivonult Budapestről felfüggesztve addig meglévő pekingi légi járatát a kieső tranzitforgalom miatt. A két ország gazdasági, turisztikai kapcsolatainak fejlődését ezen lépés jelentősen visszavágta, és a Magyar Kormány igyekezett mihamarabb e légi járat újraindítását mihamarabb tető alá hozni. Az Egy Övezet, Egy Út elnevezésű program keretén belül sikeres tárgyalások folytak a légi járat újraindításáért, melyet végül 2015. május elsején az állami Air China légitársaság indított újra. Napjainkban a nyári időszakban hetente négy, míg télen hetente három járat közlekedik Pekingbe.

A két ország közötti kereskedelmi és turisztikai kapcsolatok bővítése érdekében a döntéshozók és turisztikai szakemberek már évekkel ezelőtt sürgették Peking mellett az ország gazdasági központjába irányuló, új közvetlen légi járat létrehozását. Az első tárgyalások 2016. körül indultak meg. Ekkor már Sanghaj városának a neve dobogós helyen volt, azon városok között, ahová igen magas volt a potenciális utasszám egy-egy közvetlen légi járat megnyitása iránt. A Sanghaj-Budapest útvonalon ez akkor 60 ezer főt tett ki, de ezen szám napjainkra még tovább növekedhetett.

„Óriási előrelépésnek és sikernek tartjuk, hogy elindulhatott a közvetlen Sanghaj-Budapest járat, aminek a létrehozásán évek óta kitartóan dolgoztunk együtt kínai partnereinkkel és a magyar külügyminisztérium és a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetőivel. Az új járat megünneplése egyben jó alkalom arra is, hogy megköszönjük az ehhez nyújtott támogatást mind a kínai partnereinknek, mind a magyar diplomatáknak,” jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Arról is szólt, hogy az új járat az üzleti utazások és a turizmus fellendülése mellett jelentős légi teheráru szállítási kapacitást is kínál, hiszen gépenként akár 10 tonnányi értékes áru is utazhat a Dreamlinerek alsó rakterében Kína és Magyarország között

“Az új járat jelenti a légiközlekedési hidat a két város között.” mondta Tien Liu-ven, a China Eastern Airlines csoport alelnöke. Így folytatta: “Budapest nemcsak Magyarország politikai, kulturális, kereskedelmi és közlekedési központja egyben, hanem az ország legnagyobb városa is. Hasonlóképpen Sanghaj Kína legnagyobb városa, amely az “öt központ” elvén fejlődve lett a nemzetközi üzleti kapcsolatok, a pénzügyek, a kereskedelem, a légiközlekedés és a technológiai fejlesztés centruma. Sanghaj és Budapest egyébként testvérvárosi kapcsolatokat is ápol. Az új járat hozzásegít a kínai-magyar kapcsolatok további fejlesztéséhez, az együttműködés elmélyítéséhez számos területen.

Milyen légitársaság a Shanghai Airlines?

38b0e106037134d3d3fc53774e4316d6.jpg

A légitársaságot 1985-ben alapították és 2009. júniusában vonták össze a mostani anya légitársaságával a China Eastern Airlines-al. Központja nevéhez hűen Sanghaj városában található. A társaság mára már a CEA százszázalékos tulajdonában áll, de tevékenysége és márkája elkülönült az anyacégtől. A Shanghai Airlines jelenleg több mint 140 belföldi és nemzetközi járatot üzemeltet, azonban Európába a mai napig még egyetlen járatot sem teljesítettek. A célállomásai között nemzetközi szinten Ausztrália, Japán, Tajvan, Hong Kong, Macau, Szingapúr, Thaiföld és Dél-Korea városai szerepelnek. A társaság jelen van Sanghaj mindkét légikikötőjében a Pudong és a Hongqiao nemzetközi repülőtéren is. A CEA-hoz hasonlóan pedig tagja a SkyTeam szövetségnek is, mely logót a gépein is viseli.

Mit nyújt az utasoknak az új járat?

61817587_2098385783792786_7376551015996194816_n.jpg

A járatnyitást jelző city light plakátok az elmúlt hetekben Budapest utcáira is kikerültek, bár érdemi mondanivalóval nem rendelkeznek véleményem szerint, hiszen a tartalmi része olyan semmitmondó marketing szöveg. Pedig pont ez az az opció, amit mindenképp érdemes lett volna kiemelni, hogy ezen járat nem a "világ minden tájra repít el", hanem Magyarország és Kína, valamint rengeteg belföldi kínai célállomás között teremt új kapcsolatokat. Ezen felül egyetlen átszállással nyújt kapcsolatot Dél-Korea, Japán, Ausztrália, valamint Délkelet-Ázsia nagyvárosai felé Sanghaj repülőterén keresztül. Itt kiemelném azt, hogy a próbafoglalások során alig 4 órás átszállási idővel érhető el például Oszaka, Nagoja, Hong Kong, Tokió, Bangkok, Szöul városa nagyon jó árajánlatokkal. De belföldön is akadnak jó átszállási idők kicsit több, mint két órás időtartamban, például Hszian, Csengtu, Vuhan, Sencsen városai felé.

Az anyavállalat az elmúlt hetekben kibővítette kódmegosztási megállapodását a Czech Airlines-sal, így a Budapest-Prága járatokra is érvényes lett a code-share egyezmény. Vélhetően ennek köszönhetően a budapesti járatok a prágai járatok kiegészítői lesznek a jövőben és fordítva. Tehát jól megszervezhetővé válik CEA járatokkal a kínai utazók be és ki utaztatása egy Kelet-Közép-európai túra során.

További kínai járatok indulnak várhatóan még idén nyáron! Budapest kínai elosztó központ lehet.

A mai naptól élő új légi kapcsolat mellé hamarosan három újabb kínai városból is érkezhet közvetlen járat Ferihegyre. A tavalyi évben a Kínából légi úton érkező utasok száma meghaladta a 200 000 főt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Ez a szám a következő tizenkét hónapban akár 80 000 fővel is emelkedhet a még be nem jelentett, de már  engedélyezett újabb kínai légijáratoknak köszönhetően. A China Eastern Airlines már megkapta az engedélyt a Budapest-Hszian útvonalra heti 3 járatra, míg a korábban budapesti járattal rendelkező Hainan Airlines pedig a Sencsen-Hszian-Budapest és a Csunking-Budapest útvonalon rendelkezik heti 2-2 járatra jogerős engedéllyel a kínai hatóságoktól. A járatnyitást mind két társaság az augusztusi hónapra tervezte. A későbbiekben a korábbi hírek alapján viszont az sem nem kizárt, hogy Csengtu városából is érkezhet egy újabb légi járat a magyar fővárosba. Ez alapján sokan felteszik a kérdést: miért?, megéri? van utas? - mondhatnánk hogy politikai és diplomáciai kérdés leginkább egy-egy ilyen járatnyitás alapja, de emellett serkenti a légi áru forgalmat, valamint az itt és a környéken élő nagy számú kínai diaszpóra számára is kényelmes utazási lehetőséget biztosít. Továbbá opcionális lehetőség egy-egy jó áras utazásra is akár Japán, Dél-Korea, vagy Dél-Kelet Ázsia felé.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Kínai és utasbarát repülőtér - rengeteg fejlesztés zajlik a nyári csúcs előtt a Budapest Airporton

Akik az elmúlt napokban jártak a budapesti repülőtéren azok láthatták, hogy újabb és újabb utasbarát fejlesztések zajlanak a 2-es Terminálokon, folytatva a már korábban bud:plus néven elindított fejlesztési programot, melyben a repülőtér üzemeltetője 6,5 milliárd forintot fordít az elkövetkező két év során különböző fejlesztésekre. E program keretein belül már a nyári csúcs előtt két újabb utasbiztonsági csatorna került átadásra, valamint jelenleg is zajlik az automata csomagfeladó és az új utastájékoztatási rendszer kiépítése is. A növekvő számú kínai járatok által generált magasabb ázsiai utasforgalom miatt pedig a reptéren már elérhetővé vált a népszerű Alipay és Union Pay fizetési lehetőségek is.

62140013_10157265204307829_4820134894564802560_n.jpg

Fénykép: Budapest Airport

Az évek óta elérhető Budapest-Peking légi összeköttetés után ezen a héten pénteken reggel érkezik az első, a Shanghai Airlines által üzemeltetett, közvetlen Sanghaj-Budapest járat (mindenképp igyekezünk majd részletesen beszámolni erről-szerk.). A megnövekedett számú kínai turistára való tekintettel a Budapest Airport és a Heinemann Duty Free bevezetett két új, a kínai utasok által kedvelt elektronikus fizetési módot a repülőtéren: az Alipay-t és a China Union Pay-t.

A tavalyi évben a Kínából légi úton érkező utasok száma meghaladta a 200 000 főt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Ez a szám a következő tizenkét hónapban akár 80 000 fővel is emelkedhet, hiszen a közvetlen Budapest-Peking járat után egy újabb kínai nagyváros is elérhető lesz közvetlen repülőúttal Budapestről: június 7-én, most pénteken indul a China Eastern leányvállalata, a Shanghai Airlines által üzemeltetett, közvetlen Sanghaj-Budapest járat, amely heti háromszor közlekedik. Bár hivatalosan még nincs bejelentve, de e két járat mellé már idén augusztusban három újabb kínai járat is csatlakozhat Sencsen, Csungking és Hszian városaiból, melyeket a Hainan és a China Eastern Airlines üzemeltethet.

A megnövekedett számú kínai utasra való tekintettel a Budapest Airport – legnagyobb repülőtéri kereskedelmi partnerével, a Heinemann Duty Free-vel közösen – két új, a kínai utasok által előnyben részesített elektronikus fizetési módot is bevezetett. Az Alipay és a China Union Pay Kína vezető, online és mobiltelefonon keresztül, valutaváltás nélküli fizetési módot kínáló vállalata.

„Nagy öröm látni, hogy a Budapest Airport hosszútávú járatfejlesztési tervei megvalósulnak: az egyik ilyen sikertörténet a hamarosan induló Sanghaj-Budapest járat – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Így folytatta: „- Ezzel együtt büszkék vagyunk arra is, hogy a budapesti lehet az egyik első repülőtér a régióban, amely bevezeti az Alipay-t és az Unionpay-t, a kínai utasok által legjobban kedvelt fizetési módokat. Ezzel a lépéssel mind a Budapest Airport, mind a Heinemann Duty Free, mind pedig kínai utasaink jól járnak, egyúttal bízunk benne, hogy a fejlesztés még jobban elmélyíti a Magyarország és Kína közötti jó kapcsolatot.”

A vezérigazgató azt is elárulta, hogy a Heinemann Duty Free után a repülőtér termináljain található többi kereskedelmi egységre is kiterjesztik ezeket a fizetési módokat.Alig pár hónappal a kínai nyelvű Budapest Airport mobilapplikáció bevezetése után, most még egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy kínai-barát repülőtérnek mondhassuk a Budapest Airportot” – tette hozzá Jost Lammers.

A Budapest Airport a továbbiakban még egy sor olyan újítást is bevezet a repülőtéren, ami majd segíti a kínai utasok eligazodását a terminálokon, hozzájárulva ezzel az itt tartózkodásuk kényelméhez. Ilyen újítás például, hogy az idei év második felében egy sor helyen kínai nyelvű utastájékoztató táblákat helyeznek ki a repülőtér termináljain. Egyebek mellett olyan lényeges információkat tesznek ezzel kínai nyelven is elérhetővé, mint hogy merre találhatók az ÁFA-visszatérítési pontok, a prémium várók (ún. lounge-ok), a találkozópontok vagy éppen a mosdók. Ezen felül a repülőtér-üzemeltető alkalmazott egy mandarin-nyelven (hivatalos kínai) beszélő marketing specialistát, akinek kifejezetten a kínai utazók számára fontos szolgáltatások körét kell elérhetővé tennie a terminálokon.

A kínai utasok felé való nyitás, mellett a repülőtér más utasközönsége előtt is hasznos, és már régen elvárt fejlesztések zajlanak

Az elmúlt napokban az érkezési szinten a korábbi hagyományos, a légitársaságok elhelyezkedését mutató táblák helyett, új digitális monitorok kerültek kihelyezésre, melyeken az induló járatok mellett szerepel az adott járat utasfelvételi pultjának helye és száma, valamint a pult állapotának jelzése is. További látványos elem, hogy végre a taxis hiénákat is sikerült az új biztonsági szolgálatnak elüldöznie.

62215530_878931189118779_2488189651106398208_n.jpg

Emellett az érkezési szinten egy sorba rendezték a BKK automatákat, így azok kikerültek a megállóból egy olyan helyre ahol a sor nem akadályozza a felszálló vagy leszálló utasok mozgását.

62017789_2313403978876690_856357088014630912_n.jpg

A terminálon belül kihelyezésre kerültek a Budapest Airport által már korábban említett kijelzők, melyek az aktuális várakozási időt mutatják az adott terminálhoz tartozó UB csatornán. Az UB csatornák előtt pedig folyadék előkészítő pultok kerültek kihelyezésre, meggyorsítva ezzel az UB-n keresztüli áthaladást, hiszen így már átvizsgálás előtt kulturált körülmények között tudják elpakolni vagy kidobni a szabályozás alá tartozó tárgyaikat.

61933840_2315237592080652_5793366241796161536_n.jpg

A mosdók tisztasága kritikus kérdés volt, most úgy tűnik mindent megtesznek azok folyamatos tisztán tartásáért, ennek érdekében még az utasok véleményét is kikérik az alábbi módon.

62154616_685554148539254_7229934902823616512_n.jpg

Megérkezett a Mol Limo is a repülőtérre!

Első közösségi autómegosztó szolgáltatóként június 5-től már elérhető lesz Mol Limo szolgáltatása a budapesti repülőtéren. Az autók parkoló helyei a Holiday Parking Lite területén lettek kialakítva, ami kb. 10-12 perc séta lesz a terminálig. A cég közlése szerint ha az autóval más parkolót választunk azt "kegyetlenül kiszámlázzák". A szolgáltatás használatának irányonként lesz egy extra 1990 Ft-os díja. Autó korlátozás nincs, nem javasolják az elektromos autóval történő kimenetelt.

62163579_417123772204713_6767433582936850432_n.jpg

 

Forrás: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\06\01 Bbalint 2 komment

Erősen szezonális a transzatlanti piac Budapesten!

Kijöttek az első negyedéves utasforgalmi adatok a budapesti repülőtérről a KSH adatbázisában. A látott adatok alapján az amerikai járatok töltöttsége az 50 százalékos szintet sem érte el, sőt februárban ezen érték Chicago esetében alig volt 20 százalék felett. Habár a légiközlekedés ezen időszaka, de leginkább a február a legalacsonyabb forgalmú hónapok közé sorolható az utasforgalom tekintetében, ennek ellenére a nagygépes járatok közül jó eredménnyel zártak az Air China és az Emirates járatai.

78515.jpg

Nem nagy meglepetésre újra beigazolódott, hogy vajon miért nincsen American járat télen, vagy miért lépett vissza a tavalyi év során az Air Canada azzal az indoklással a januárig tervezett működéstől, hogy ezen járataira alacsony volt a kereslet, így nem lett volna gazdaságos elindítani őket. Pedig ezen két légitársaság azon társaságok csoportját alkotják akik a hagyományos társaságok közül a legnagyobb töltöttséget tudják elérni a legforgalmasabb nyári hónapokban. Járataikat nem is olyan nehéz megtölteni, nem úgy mint a LOT-ot, hiszen a lengyelekkel ellentétben az Air Canada Rouge-nál partnerként ott a Lufthansa és az Air Canada további járatai, míg az American-nél a Oneworld "nagyágyúi" az Iberia, British és Finnair is code-share a járatüzemeltetésben. A LOT-nál azonban ilyen kapcsolat nem mondható el, és inkább nagyobb részben a point-to-point utasokra számíthatnak még jelenleg, amíg ki nem épül egy nagyobb ráhordó járathálózat a budapesti repülőtéren. De az útvonal gyakoriság sem kielégítő például egy üzleti utas számára. Chicago esetén heti két járat mondhatni kevésnek bizonyul, úgy hogy az átszállási kapcsolat nincs nagyon szorosra fűzve a Star Alliance partner United-al, akinek HUB-ja az O'Hare Airport.

Az első negyedévben összesen 10.675 utas utazott a LOT amerikai járataival. A járatok összesen 92 alkalommal közlekedtek, ami sokkal kevesebb volt, mint a korábban tervezett, hiszen a légitársaság erősen ritkította februári menetrendjét és a heti négy JFK-t kettőre, míg Chicagót heti egy járatra vágta vissza.

LOT New York

(szállított utas/rendelkezésre álló ülőhelyek száma)

Január   1742  3024  57,6%  (12 járat)

Február  1749  4032  43,3%  (16 járat)

Március   4196  8820  47,5%  (35 járat)

LOT Chicago

Január     878  1260  69,6%  (5 járat)

Február     375  1512   24,8%  (6 járat)

Március   1735  4536  38,2%  (18 járat)

Air China Peking

Január   4758    6218   77,6%

Február  3354   5214   64,3%

Március  4799  6636   72,3%

Emirates Dubaj

Január  16.982  22.604   75,1%

Február 17.734  21.528    82,3%

Március 17.126  22.420    76,3%

Qatar Airways Doha

Január  14.760  26.894  54,8%

Február  16.062  24.616  65,2%

Március  17.389  25.900  67,1%

Fénykép: arthungry

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

2019\05\31 Bbalint 1 komment

Budapest lesz a LOT második központja!

Közvetlenül Varsó után - jelentette ki még pár héttel ezelőtt a Poznanban megrendezett a CEESAR Díjátadó Gálán Stefan Malczewski, a LOT vállalati vezetője. A lengyel Pasazer ennek kapcsán készített interjút a LOT hálózatfejlesztésért és tervezéséért felelős igazgatójával Tobert Ludera-val. Most ebből az interjúból ismerhettek meg a budapesti repteret is érintő információkat az elkövetkező sorokban.

lotcom_baner_usa_787-9_1200x630.jpg

Már több, mint egy éves a LOT budapesti bázisa, melynek a működése az elmúlt egy év során igen "döcögősen" indult be a Dreamliner gépek Rolls-Royce hajtóművekkel kapcsolatos globális problémái végett. Emiatt az elmúlt nyári és téli időszakban számtalan járatot kénytelen volt törölni, vagy bérelt géppel teljesíteni a LOT. A hibák úgy tűnik most tavaszra helyreálltak, hiszen azóta jelentős kiesés nem történt a budapesti bázison, bár a LOT-nak még a mai napig is 3 (SP-LRD/LRH/LSA) 787-es gépe áll Varsóban a földön. A lengyel Rynek Lotniczy információi szerint az érintett gépek közül 2 a Boeing 787-8-as, 1 pedig a Boeing 787-9-es változat. A gépek javítása folyamatos így a LOT közlése szerint ezen gépek is heteken belül újra forgalomba állhatnak, így biztosítva a kiszámítható és pontos menetrendet. A gépek újbóli forgalomba állítása a forgalmasabb nyári menetrend, és a repülési tilalom miatt kieső Boeing MAX gépek miatt mihamarabb szükséges. De a továbbiakban a LOT még így is pót gép bérlésére kényszerül, hiszen a kieső Dreamlinerek helyébe a február 28-tól Varsóba helyezett Air Belgium Airbus A340-es típusú repülőgép bérlését szeptember végéig kitolták. Ezen pót gép jelenleg a Varsó és New York JFK és a Rzeszów és Newark közötti járatokat teljesíti.

A sorozatos gépproblémák ellenére a LOT az európai légitársaságok között rendkívül erős és kimagasló fejlődést tudhat maga mögött az elmúlt években. Ennek orkán sorra jelentik be az új járatok indítását mind hosszútávú, mind rövid és középtávú útvonalakon, és érkeznek az újabb és újabb gépek is a flottába. Ennek ellenére a varsói repülőtér slot kapacitásai a végéhez közelednek, mely a LOT növekedését is befolyásolja majd addig, amíg el nem készül egy új központi lengyel repülőtér Varsótól 40 kilométerre Délnyugatra, várhatóan 2027-ben. Ezért, hogy a fejlődés ne legyen korlátozva a LOT "alternatív" piacokat keres és talál. Ilyen például a budapesti bázis is, és a Vilnius repülőterén való megjelenés, valamint a Krakkóban való jelenlét erősítése is. Az ilyen jellegű terjeszkedések nem látványosak, de a LOT próbálja megtalálni az adott piacokon fellelhető piaci réseket, és kész a fapados légitársaságokkal is versenyezni egy adott útvonalon - mondta Ludera.

Krakkó és Vilnius kis piacnak számítanak Budapesthez képest, ahol az igazgató elmondása szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek számos előnye van, köztük a Malév idején "elszállt", de mostanra már egyre inkább emelkedő átszálló utasforgalom. "Budapesten fennáll a hálózati szolgáltatók hiánya, ugyanakkor a repülőtér olyan infrastruktúrával rendelkezik, amely lehetővé teszi az átszálló forgalom gyors lebonyolítását. Éppen ezért célunk e piaci rés kihasználása." Állítása szerint a LOT-nak Budapesten már most van egy bizonyos mértékű tranzitforgalma, mely az elkövetkező években tovább fog növekedni az újabb járatoknak köszönhetően.

A lehetséges új útvonalak között a cikk a már ismert Prága, Szöul és Szófia neve mellett Zágrábot is megemlíti, továbbá azt is, hogy a LOT-nak már megkapta az engedélyt a magyar és a koreai főváros közötti légi járatok elindítására. A szöuli járat elindításának egyik alapja a két ország közötti közvetlen járatok iránti potenciálisan magas kielégítetlen igény. De e járat indítása mellett érvel az is, hogy a LOT-nak Varsóból jelenleg korlátozott, heti 5 járat teljesítésére van csak lehetősége. Továbbá a két ország között létrejött kétoldalú légügyi megállapodás nem szab gátat a LOT-nak, hiszen bármely EU-s fuvarozó, mely megfelel az előírt feltételeknek az üzemeltethet járatokat.

Sorozatos akadályok

Habár a LOT szeretne újabb járatokat indítani, a sors sajnos mindig közbeszól. Legyen az a Boeing MAX gépek miatti repülési tilalom, a Dreamliner gépek hajtómű gondjai, vagy egy szörnyű baleset.

Budapest esetében is ezen tényezők lelassítják a terjeszkedést. Habár a nyilvánosságra került menetrendekben megjelent a prágai és a szófiai járat, pontos indulási idejük viszont nagyban függ a MAX gépek repülési tilalmának feloldásától. Szöul indulása esetében pedig a mostani baleset negatív tényező lehet, hiszen, nem lehet megjósolni hogy fog-e visszaesést okozni a turizmusban és a koreai turisták utazási kedvében, vagy egyáltalán nem lesz negatív hatása. Információk szerint e járat indítása az őszre lehetett betervezve. Ha ez így van, akkor az elkövetkező hetekben már nyoma kell lennie a bejelentésnek.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

Közös IATA-BUD konferencia zajlott Budapesten!

Budapesten rendezték meg elsőként a cargo ellátási lánc szakembereit összehozó, Air Cargo Day Hungary elnevezésű konferenciát. A közép-kelet európai régióból több, mint 100 logisztikai szakember vett részt a nemzetközi szakmai napon, amelyen a légiszállítási szektor aktuális kérdéseit, különösen pedig az iparág digitalizációjának hatásait vitatták meg.

bud_cargo_conf-5.jpg

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. Terminálja adott otthont az elsőként megrendezett Air Cargo Day Hungary konferenciának. A rendezvény szervezője a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) és a Budapest Airport volt. A szakmai napon az iparág minden szereplője – a hatóságoktól kezdve a fuvarozókon és a légitársaságokon keresztül a földi kiszolgáló cégekig – részt vett, hogy panelbeszélgetések keretében vitassák meg a szakma legfontosabb aktualitásait.

A konferencián olyan fontos kérdéseket jártak körül a résztvevők, mint az iparág digitalizációjának lehetőségei és a technológiai újítások hatása a cargo-üzletágra. Ez utóbbit az is alátámasztja, hogy légi teheráruszállítás esetén az átlagos szállítási idő hat nap, de ennek az időnek mintegy negyedét a határellenőrzések és a különböző bürokratikus folyamatok adják, épp ezért szükséges az olyan újítások bevezetése, amelyek ezeket a folyamatokat felgyorsíthatják és átláthatóbbá teszik.

Anca Apahidean, a IATA kelet-európai régiójának vezetője megnyitó beszédében kiemelte: „A nemzetközi áruszállítás egyharmada immár légi úton történik, a cargo szektor pedig összesen mintegy 65 millió munkahelyet támogat a világban. Ahhoz azonban, hogy az iparág meg tudja őrizni versenyképességét, a digitalizáció mellett a teheráru feldolgozás automatizálását is meg kell kezdeni, a légi teheráruszállítás folyamatai ugyanis az elmúlt húsz évben nem változtak.”

„Erős logisztikai közösségi háttér és hatékony együttműködés nélkül a Budapest Airport számára elképzelhetetlen lenne a növekedés. Ehhez a partnereink mellett a magyar kormány és a hatóságok támogatása is elengedhetetlen volt.” – mondta a megnyitón Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. A vezérigazgató azt is kiemelte, hogy habár a régióban a kezelt légi teheráru mennyisége csökkent, a magyar GDP 5 százalékot meghaladó emelkedése, valamint az autó- és gyógyszeripar növekedése bizakodásra ad okot. A Budapest Airportnál a kezelt áru mennyisége az év végére várhatóan eléri a 150 ezer tonnát, ami jól mutatja azt is, hogy a további növekedéshez szükség van az év végére elkészülő BUD Cargo City névre keresztelt logisztikai bázisra.

Veron Zsolt, az Innovációs és Technológiai Minisztérium felügyeleti főosztályának vezetője azt hangsúlyozta, hogy a Budapest Airport a régió egyik legjelentősebb és legerősebb áruszállítási központja lehet, és ebben a repülőtér vezetésének fontos szerepe van. „A kormány feladata az, hogy kiszámítható környezetet teremtsen a befektetésekhez, és egyszerűsítse az egyes folyamatokat.” – mondta a főosztályvezető. Hozzátette: „A Budapest Airport ugyanakkor lassan eléri áruszállítási kapacitásainak felső határát, ezért a már bejelentett fejlesztéseken túl újabb beruházásokra is szükség van.

A konferencia zárásaképp a résztvevők meglátogatták a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren épülő BUD Cargo City-t, amely a Budapest Airport 15 milliárd forintos saját finanszírozásból (kb. 46 millió forint) megvalósuló logisztikai bázisa. Az év végére elkészülő létesítmény lehetőséget biztosít majd a légi teheráruszállítással foglalkozó cégek számára a hatékonyabb együttműködésre. A légi teheráru szállítás mintegy 2000 embernek ad munkát közvetlenül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, míg további 10 000 logisztikai munkahelyet jelent a repülőtér vonzáskörzetében.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

Boeing Dreamliner szimulátort hozott Budapestre a LOT!

A sajtó és az idegenforgalmi szakemberek után szerdán a nagyközönség előtt is bemutatkozik a LOT lengyel légitársaság korszerű Boeing B787 Dreamliner típusú repülőgépének szimulátora. Ez egy olyan földi eszköz, amelyen a pilóták teljesen élethű körülmények között gyakorolhatják a kritikus repülési helyzetek megoldását – ezzel is növelve a repülés biztonságát.

dreamliner_szimulator_1_1.JPG

Az első, kezdetleges szimulátorok már a második világháború idején megjelentek a katonai repülésben, de elterjedésüket elsősorban a számítógépek tömeges megjelenésének köszönhetik. A szimulátor valójában egy földi telepítésű, teljesen élethű pilótakabint jelent, amiben a leendő pilótákat képzik, illetve amikben az aktív pilótáknak félévente vizsgázniuk kötelező. A szimulátorok elterjedésével jelentős összegeket tudnak megtakarítani a légitársaságok, hiszen a számítógépes földi szimulátor működésének egy órája töredéke a valós repülésének és kevésbé terheli a környezetet. A legkorszerűbb szimulátorok hidraulikus lábakon álló, mozgatható, több millió dolláros berendezések, amelyek még a repülőgép rezgéseit és bizonyos határok között a terheléseket is képesek utánozni.

A LOT lengyel légitársaság most legkorszerűbb gépének, a Boeing B787 Dreamlinernek a szimulátorát hozta el Budapestre, amit amerikai és magyar szakemberek mutatnak be az érdeklődőknek. A LOT lengyel légitársaság modern Dreamlinere jelenleg hetente hat alkalommal szállítja az utasokat Budapestről New Yorkba (4 nap) és Chicagóba (2 nap). A Budapestre elhozott szimulátor három hatalmas színes monitorra vetíti ki a repülőgép körüli „tájat”, amit a számítógép grafikus meghajtója állít elő. A műszerfal és annak színes kijelzői pedig teljes egészében megegyeznek a Boeing 787-es valódi műszereivel és úgy is reagálnak. A légiközlekedésben dolgozó pilótáknak egyébként hathavonta kötelező szimulátoron vizsgázniuk a legnehezebb repülési helyzetek megoldásából, köztük viharos, esős időben történő leszállástól kezdve egészen addig, hogy miként kell leszállni egy működő hajtóművel. Mindez a repülés biztonságának a növelését szolgálja.

A Budapestről induló new yorki és chicagói LOT-járatokon részben magyaros fedélzeti kiszolgálásra is számíthatnak az utasok: a fedélzeti szórakoztató rendszerben vannak magyarra szinkronizált filmek és egyéb lehetőségek is, hagyományos magyar menüt szolgálnak fel a járat valamennyi osztályán, magyar nyelvű sajtótermékeket is lehet kapni a fedélzeten. A LOT Prémium Economy és Business osztályán pedig kiváló borkínálatból lehet válogatni. A járatok többségén mindig találni magyar anyanyelvű személyzetet is.

A Boeing B787 Dreamlinerek jelenleg a legkorszerűbb repülőgépek a légiközlekedésben. A gép teljes tömegének 50 %-át teszik ki a szuperkönnyű szénszálas erősítésű műanyagok, ez a gép sárkányszerkezeti elemeinek a 80 %-át jelenti. Az ún. kompozit anyagok lényegesen könnyebbek mégis ellenállóbbak, mint a hagyományos dúralumínium, aminek köszönhetően a B787-es könnyebb, alacsonyabb a fogyasztása és távolabbra képes repülni, mint hasonló kategóriájú versenytársai. A nagyméretű ablakoknak és tágas kabin belső terének köszönhetően a repülés fizikai élménye is sokkal kellemesebb az utasok számára, mint más repülőgépeken. A Dreamliner változtatható LED-világításának és elektronikusan elsötétíthető ablakainak köszönhetően a nagytávolságú repülés kevésbé fárasztó az utasoknak, kisebb a jet-lag. A kompozit építésű trörzsnek köszönhetően a Dreamlineren nagyobb belső légnyomás alakítható ki, ezzel együtt pontosabban beállítható a levegő páratartalma és hőmérséklete. Ezek a tényezők teszik piacvezetővé a Boeing Dremalinert szerte a világban. A LOT lengyel légitársaság jelenleg 14 darab Boeing B787-8 illetve 787-9 típusú gépet üzemeltet és az év végétől egy újabb Dreamliner csatlakozik a Varsóból és Budapestről üzemeltetett flottához.

es_belulrol.JPG

Ilyen pedig egy valódi Dreamliner cockpit

„Nagyon fontosnak tarjuk, hogy a LOT lengyel légitársaság elhozta Budapestre a Dreamliner szimulátort, amivel megismerkedhettek a magyar idegenforgalmi szakemberek és a sajtó képviselői is.” jelentette ki Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. Hozzátette: ”A Boeing 787-es Dreamliner az egyik legkényelmesebb és a legtakarékosabb hosszútávú utasszállító repülőgép a piacon. Büszkék vagyunk rá, hogy ilyen repülőgép közlekedik Budapestről New Yorkba és Chicagóba. A szimulátoron keresztül betekintést nyerhetünk abba, hogy micsoda hatalmas erőfeszítéseket tesznek a légitársaságok és pilótáik a légiközlekedés biztonságáért.”

„Örömmel hoztuk el ezt a berendezést a budapesti bemutatóra, hiszen számunkra kiemelt jelentősége van a magyar piacnak. A LOT lengyel légitársaság úgy tekint a magyar fővárosra, mint Varsó utáni második legjelentősebb gyűjtő-elosztó repülőterére.” – hangsúlyozta Adrian Kubicki, a LOT lengyel légitársaság kommunikációs igazgatója. Azt is elmondta, hogy a LOT folytatja a magyar légiközlekedési szakemberek toborzását, hiszen már eddig is vannak magyar pilótáik és közel 80 főnyi stewardess dolgozik a LOT-gépek fedélzetén szerte a világon és további bővítést tervez a lengyel légitársaság. Kubicki a megnyitón elmondott köszöntőjében újabb járatok bejelentését vetítette előre, azonban a sajtónak ezekről bővebben nem nyilatkozott. Mint az korábbi információk alapján ismert a LOT-nál jelenleg három új útvonal (Szöul, Prága, Szófia) bejelentése várható még ebben az évben.

Fényképek: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

Átlépte a 200 milliót a Wizz Air utasforgalma

Az idén 15 éves Wizz Air jelentős mérföldkövet ért az elmúlt hetekben azzal, hogy immár a 200 milliomodik utasát is üdvözölhette a fedélzetén.

wizz15_200millio_katowice_3.jpg

A Wizz Air első járata 2004. május 19-én szállt fel Katowicéből London Luton úti céllal. A légitársaság flottája mára 112 Airbus repülőgépet számlál, köztük a legmodernebb technológiát képviselő A321neo-t, amely a Pratt & Whitney hajtóművének köszönhetően a világ leghatékonyabb egyfolyosós kabinnal rendelkező repülőgépe. A típus kiemelkedő üzemanyag-hatékonyságának és 239 kényelmes ülésének köszönhetően az A321neóval repülő utasok nemcsak a Wizz Air alacsony viteldíjait használhatják ki, de abban is biztosak lehetnek, hogy a lehető legkisebb mértékben terhelik meg a környezetet.

Az elmúlt 15 év sikerei mellett a Wizz Air számos eredményre lehetett büszke az elmúlt 12 hónapban is. A vállalat a bécsi nemzetközi repülőtéren nyitott új bázisával felpezsdítette az osztrák légiközlekedési piacot. Az Egyesült Királyságban megalapították a Wizz Air UK leányvállalatot, amely rövidesen 11 vadonatúj Airbus A320 és A321 repülőgépet üzemeltet majd. A flotta fogadta századik, egyedi festéssel érkező repülőgépét, és Budapesten megnyitotta kapuit a Wizz Air Training Centre, a 30 millió eurós befektetéssel felépített modern oktatási központ. Krakkóban megnyílt a legújabb lengyelországi bázis, a folyamatosan bővülő Wizz Air flottába pedig megérkezett az első két új generációs A321neo repülőgép, amelyből összesen 256 darabot rendelt a vállalat.

A WIZZ 2015 októberében érte el a 100 millió szállított utas mérföldkövet, és alig négy évre volt szüksége, hogy megduplázza ezt az utasszámot. Tizenöt éves születésnapjára már 200 millió utas bizalmát és hűségét érdemelte ki Wizz Air. Ezt a mérföldkövet a légitársaság utasaival is megünnepelte: a hétfői Kijev–Katowice járaton utazókat 200 eurós utalvánnyal és ünnepséggel várták a Wizz Air és a katowicei nemzetközi repülőtér munkatársai.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta: „Az első járatunk 2004-ben Lengyelországból az Egyesült Királyságba tartott, és ma, 15 évvel később, azt ünnepelhetjük, hogy 200 millió utas választotta légitársaságunkat 44 ország 146 repülőteréről. Elsősorban munkatársainknak köszönhető, hogy elértük ezt a mérföldkövet, de négy további tényező is kulcsszerepet játszott abban, hogy a WIZZ sikeresen megkülönböztette magát a versenytársaitól, és páratlan stratégiai pozíciót szerzett az európai piacon. Egyedülálló ultradiszkont üzleti modellünknek köszönhetően vállalatunk a legalacsonyabb költségszinten működik az iparágban, és Európa egyik legértékesebb légitársasága. A Közép-Kelet-Európában betöltött vezető szerepünk és a régió iránti kiemelt figyelmünk lehetővé tette, hogy betörjünk egy kevésbé fejlett piacra, ahol azt a küldetést tűztük ki, hogy minél több ember számára tegyük elérhetővé a repülést – ahelyett, hogy más légitársaságok utasaiért versenyeztünk volna. Több mint kétszázötven Airbus A321neora leadott rendelésállományunk felbecsülhetetlen érték, mivel az egy utasra jutó legalacsonyabb egységköltségével és ökolábnyomával a típus új korszakot nyitott a légiközlekedésben, miközben zajterhelése és nitrogén-oxid-kibocsátása is alacsonyabb elődeinél. Végül, de nem utolsósorban, több mint 50 nemzet tagjaiból álló szervezetünk és vezetői csapatunk sokszínű kulturális hátterének köszönhetően valóban globális szemmel látja a világot, kiegyensúlyozott döntéseket hoz és gyorsan tud alkalmazkodni a változó körülményekhez. Szeretnék köszönetet mondani utasainknak, partnereinknek és természetesen a teljes WIZZ csapatnak az elmúlt 15 év bizalmáért, támogatásáért és biztos vagyok benne, hogy még ennél is izgalmasabb 15 év áll előttünk.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot

 

2019\05\14 Bbalint 1 komment

Újabb ablakokat szigetel a zaj ellen a Budapest Airport!

A Budapest Airport tovább folytatja ablakszigetelési programját a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében élő lakosság zajterhelésének csökkentése érdekében. Az újra meghirdetett ablakszigetelési akció az ún. zajgátló védőövezetben található ingatlanok lakóit érinti.

20306060_fe0704982a8cab5417d2050e7534557e_wm.jpg

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér környezetében még 2016. februárjában jelölték ki a zajgátló védőövezetet, aminek a határait nemzetközi mérési normák alapján állapították meg – tekintettel a következő tíz évben várható légiforgalom alakulására. A Budapest Airport azonban ennél már jóval korábban és önkéntes alapon megkezdte az érintett lakóingatlanokban a lakossági ablakszigetelési programot, ami elsősorban a főváros XVII. és XVIII. kerületének egy részét, Üllő és Vecsés bizonyos körzeteit érintette, eddig mintegy 500 jelentkező bevonásával, összesen csaknem 180 millió forint összegben.

Az ablakszigetelési programot most újra meghirdeti a Budapest Airport a hozzávetőlegesen 1000 ingatlant érintő területen. A programban történő részvételhez mindössze arra van szükség, hogy a lakóházak tulajdonosai ezt hivatalosan is jelezzék. Az érintett körzetek lakóit a repülőtér üzemeltetője hamarosan levélben is értesíti. Az ablakszigetelési programban a házak lakó- és pihenőhelyiségeinek nyílászáróira olyan 6 mm vastagságú plusz üvegtáblát helyeznek fel, ami akár 10-12 decibellel csökkentheti a külső zajokat. A pótlólagos ablakszigetelés költségeit a kijelölt övezetekben teljes egészében a Budapest Airport állja. A módszer előnye, hogy nem jár bontással és szeméttel az ingatlan tulajdonosok számára és viszonylag gyorsan elkészül. A passzív akusztikai védelem további előnye, hogy a plusz üvegtáblának köszönhetően tovább növekszik a hőszigetelés is, ami jótékonyan hat a házak téli fűtésszámlájára. Emellett - bizonyos esetekben - a repülőtér a teljes ablakcserét is támogatja.

Az ablakok szigetelésére az elmúlt évek tapasztalatai alapján ingatlanonként átlagosan mintegy 400 ezer forintot fordított a repülőtér üzemeltetője. A teljes ablakszigetelési programot a Budapest Airport Szomszédjaiért Alapítvány végzi, a program részleteivel kapcsolatban a kornyezetvedelem@bud.hu e-mail címen vagy a 06-80-203-820-as ingyenesen hívható telefonszámon lehet érdeklődni.

Fénykép: Index

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot