BUD flyer

2019\02\18 Bbalint Szólj hozzá!

Új Wizz Air járat indul még idén nyáron!

A Ryanair szinte utolsó pillanatban történő nyári menetrendi időszakra vonatkozó bejelentése után a Wizz Air sem tétlenkedett és máris egy újabb spanyol járattal gazdagította menetrendjét, melyet mondhatni bővítés helyett az elmúlt időszakban inkább toldoz és foltoz.

wizz_ctd_bud.JPEG

2019. június 16-tól új Wizz Air járat indul hetente két alkalommal a spanyolországi Castellón városába. A járatok a szerdai és vasárnapi napokon fognak közlekedni a meghirdetett menetrend szerint egyelőre csak szeptember 15-ig. A Wizz Air az új járat bejelentését alig pár nappal a konkurens Ryanair szintén új spanyolországi Palma de Mallorca útvonalának indulását követően tette meg. Azonban mint azt már megszokhattuk az elmúlt időszakban a Wizz-nél egy új járat nem mindig marad egy másik járat megszűnése nélkül. Ez most is így lehet, hiszen a szezonális járattá minősített Bergen útvonal alig egy hónapra tér vissza a menetrendbe. Mindemellett jelenleg a koncessziós szerződés által támogatott Szarajevó járatra sem lehet foglalást kezdeményezni, annak ellenére hogy a járatok fel vannak töltve de "Sold Out" tehát elfogyott felirat üdvözöl a weboldalon, ha május 3. utánra szeretnél foglalni. 

A Wizz Air Budapest mellett Katowicéből is indítani fog járatokat Castellónba.

Az új járatokra  a Wizz közlése szerint már 4590 Forinttól kaphatók a jegyek.

Menetrend:

Szerda/Vasárnap

BUD-CDT 17:35-20:30

CDT-BUD: 21:00-23:40

Az illatosan virágzó narancsfákról elnevezett Costa del Azahar számos homokos stranddal várja a látogatókat, de egymást érik a festői fekvésű történelmi városok is a környéken – közülük is Peñiscola tengerparti erődje a legnevezetesebb. Maga Castellón elsősorban hagyományos kerámiaiparáról és gótikus stílusban épült műemlékeiről híres, de érdemes kipróbálni a tenger gyümölcseinek legjavát kínáló éttermeket is. A húsvét előtti hetekben kilenc napos fiesztát rendeznek a városban, júliusban pedig a közeli Benicàssim ad otthont az egyik legnagyobb spanyol könnyűzenei fesztiválnak.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2019\02\18 Bbalint Szólj hozzá!

Teljesen megújultak a repülőtéri kijelzők!

Az elmúlt hónapokban az LG és a Budapest Airport szakemberei közösen dolgoztak, azon hogy a már "idejét" múlt járattájékoztató táblákat modern LCD panelekre cseréljék, melyek a korábbiakhoz képest sokkal több információval állnak az utasok rendelkezésére az érkezési és az indulási szinteken is a 2-es terminálon.

img_7265.JPG

A 2. Terminál indulási és érkezési csarnokaiból is eltűntek a régi hagyományos „lapozós” járatmegjelenítő táblák. A Budapest Airport tűéles, 4K felbontású óriáskijelzőket szerelt fel, így mostantól ezek mutatják az induló és érkező járatokat. A kijelzők a korábbinál sokkal több információt képesek megjeleníteni, így segítik a terminálon való tájékozódást, például, ha az adott járat check-in pultja a másik terminálon található.

A Budapest Airport egyből a jelenleg elérhető legjobb, csúcstechnológiás kijelzőkre váltott: 4K felbontást tudó, megbízható LCD panelek mutatják az induló és az érkező járatokat. A járatinformáció grafikai megjelenítéséhez több külföldi példát megvizsgáltak a repülőtér szakemberei és számos tesztet elvégeztek, hogy az utasok tájékozódását a lehető legjobban szolgálják az új kijelzők

Az indulási csarnokban az A és a B oldalon is egy közel 11 méter széles és 4 méter magas LCD fal fogadja az utasokat. Ez a méret jelenleg európai rekorder – legalábbis ezzel a technológiával még nem épült ennél nagyobb kijelző a kontinensen. A gigantikus méretű fal mindkét indulási csarnokban 36 darab, egyenként 55 colos panelből áll. Az összeillesztésük alig látható, köszönhetően a mindössze 0,8 mm-es kávának. Az óriáskijelzőn megjelenített tartalmat egy különösen erős és üzembiztos vezérlés adja.

Az érkezési szinten a hely adottságainak megfelelően kisebb, de szintén impozáns kijelzők kerültek a lapozós táblák helyére: mindkét oldalon 5-5 darab 75 colos 4K-s kijelzőn nézhetik a várakozók az érkező járatok adatait.

img_7278.JPG

A járatinformációs kijelző a repülőtérre érkező utasok, vagy utasokra várakozók számára az első számú tájékozódási pontot jelenti, így mindent megtettünk, hogy az új technológia bevezetésével letisztultabb, könnyebben értelmezhető legyen a megjelenített információ – mondta el Horváth Attila, a Budapest Airport IT vezetője. Hozzátette: „a korábbinál ráadásul több adatot is meg tudunk jeleníteni, hiszen az utas azt is rögtön látja, hogy a járatához tartozó check-in pult melyik oldalon található.”

A legendás lapozós táblákat a Budapest Airport értékmentő módon szerelte le és tárolja, később akár múzeumi gyűjteményben is feltűnhet egy-egy darab.

Fényképek: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2019\02\15 Bbalint 1 komment

Tovább építi budapesti bázisát a LOT!

A tavaly tavasszal indított Krakkó, New York JFK, Chicago, és az idén induló London-City járatok után ősszel újabb, de eddig már kiszolgált útvonalakon jelenik meg a LOT. Ezzel a lengyelek tovább növelik a budapesti bázis jelentőségét, és tovább fejlesztik szolgáltatásaikat a budapesti légikikötőben.

51902614_2255483631338580_1704139411261751296_n.png

Brüsszel Zaventem és Bukarest Otopeni - e két új útvonallal bővül idén szeptember 2-tól a LOT budapesti bázisának kínálata. Első hallásra a két városnév furcsa választásnak tűnik, hiszen mind két útvonal évek óta már jól ki van szolgálva más-más légitársaságokkal, valamint Bukarest kivételével Brüsszel nem nagyon tekinthető olyan célállomásnak, ahonnan átszálló utasokat tudna esetleg az amerikai járataira terelni a LOT (bár Bukarest esetében sem hihető hogy sokan bevállalják majd az 5 órás várakozást a két járat között). Bár vélhetően előzetes felmérés és megfelelő döntéshozatali protokoll előzte meg a két járat bejelentését, ennek ellenére sok repülésrajongó kicsit szkeptikusan fogadta a hírt, melynek legfőbb oka lehet az is, hogy a légitársaság budapesti működésével kapcsolatban az elmúlt években sok negatív dolgot lehetett hallani.

Az új járatokat London City-hez hasonlóan további budapesti bázisú Embraer E195-öst típusú repülőgépek fogják teljesíteni.

A mostani bővítést az elkövetkező években további rövid és hosszútávú járatok is követhetik, de arra is érdemes lehet számítani, hogy a Wizz Air 2021. tavaszáig szóló, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által a balkáni járatok üzemeltetésére kiírt koncessziós beszerzési eljárás következő nyertese a LOT lehet.

Menetrend:

Brüsszel - hétköznap napi két járat

BUD-BRU 07:10-09:15 naponta (vasárnap kivételével)

BRU-BUD 10:00-11:50 naponta (vasárnap kivételével)

BUD-BRU 17:25-19:30 naponta (szombat kivételével)

BRU-BUD 20:15-22:10 naponta (szombat kivételével)

Bukarest- hétköznap napi két járat

BUD-OTP 13:00-15:20 naponta (vasárnap kivételével)

OTP-BUD 16:05-16:30 naponta (vasárnap kivételével)

BUD-OTP  22:50-01:10(+1) naponta (szombat kivételével)

OTP-BUD  06:00-06:25 naponta (vasárnap kivételével)

„Ahogyan ígértük a magyar utazóközönségnek, a LOT folytatja a növekedést Budapesten. Ezúttal újabb fontos európai fővárosokba indítunk közvetlen járatokat. A London City Airport után immár Brüsszelbe és Bukarestbe is repülünk, olyan fővárosokba tehát, amelyek esetében a korábbiakban a hagyományos légitársaságok által nyújtott szolgáltatás elmaradt a kereslettől. Mostantól a LOT három különböző osztályra kínál jegyeket az Embraer típusú sugárhajtású gépeken. Ez az, amit utasaink igényelnek,” mondta Rafał Milczarski, a LOT vezérigazgatója. „Ezekkel az új járatokkal hozzákezdünk a budapesti repülőtér átszálló forgalmának fejlesztéséhez. Vonatkozik ez a Bukarestből érkező utasokra, akik Budapesten szállhatnak át London City, New York, Chicago, vagy Brüsszel felé tartó gépekre. Az átszállási lehetőségek minden bizonnyal tovább növelik a budapesti repülőtér vonzerejét,” tette hozzá.

„A Budapest Airport örömmel üdvözli, hogy a LOT lengyel légitársaság újabb járatokat kínál Magyarországról,” mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette, „A fontos fővárosokba indított új járatok a meglévő keresletet igyekeznek kielégíteni, növelve a Magyarországon elérhető csatlakozások számát. Így a transzatlanti járatokkal, a varsói, a krakkói járattal, és a hónap második felétől London City repülőterére közlekedő járattal együtt a LOT minden bizonnyal a leggyorsabban fejlődő légitársaságok egyike marad repülőterünkön.”

Fénykép: LOT

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\02\15 Bbalint Szólj hozzá!

Már tárgyalnak egy Budapest és Bangkok közötti közvetlen légi járatról!

A Malév korábbi Bangkok járatának megszűnését követően már évek óta téma Magyarország és Thaiföld közötti közvetlen légi kapcsolat újraindítása. A témában korábban  több alkalommal felmerült Ázsia legnagyobb fapadosának az Air Asia-nak a neve, aki már évekkel ezelőtt jelezte, hogy a kihasználatlan piaci lehetőségek miatt érdekelt a Kelet-európai régió fővárosaiba, köztük Budapestre is hosszútávú járatokat indítani.

000_hkg625533.jpg

Továbbra sem került le a Külgazdasági és Külügyminisztérium napirendjéről a Budapest-Bangkok közötti közvetlen légi járat megvalósítása. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a mai napon tárgyalásokat folytatott Csatcsai Szarikulja thaiföldi miniszterelnök-helyettessel. Ennek okán a külügyminiszter az MTI-nek adott beszámolójában megemlítette, hogy az EU feloldotta a thaiföldi légitársaságokkal kapcsolatos korlátozásokat, így tárgyalni kezdtek egy közvetlen légi járat indításáról, emellett pedig a légi forgalom irányításában megvalósítandó magyar vállalati részvételről is előrehaladott tárgyalásokat folytatnak.

A miniszter konkrét légitársaságot egyelőre nem említett, de vélhetően nem lehet gazdag a paletta, hiszen a Budapesthez közeli bécsi repülőtéren a thai nemzeti légitársaságnak a Thai Airways-nek már 2017. november óta van menetrendszerinti járata, úgy hogy mellette még a Star Alliance partner Austrian Airlines, és a tajvani EVA Air is üzemeltet járatokat ugyanezen az útvonalon. Így a magyar fél vélhetően a korábban már járatindítási szándékát meglebegtető, a Budapest Airport szolgáltatási színvonalába beleillő fapados hosszútávú járatokra specializálódott Air Asia légitársasággal állhat kapcsolatban.

Az Air Asia X-el kapcsolatos budapesti járatindítás kérdése, már hosszú évekkel korábbra nyúlik vissza. 2016-ban a légitársaság igazgatója egy interjúban 2017-es járatnyitást emlegetett amiből nem lett végül semmi, annak ellenére hogy Kelet-Európában jelen van egy nagy, de kielégítetlen kereslet a közvetlen Thaiföldre irányuló repülő járatok iránt. Ezen magas kereslet Budapesten is megmutatkozik, hiszen Bangkok TOP10-es kiszolgálatlan útvonal a Budapest Airport listáján.

Érdekesség továbbá, hogy az elmúlt hetekben a Cseh oldalon is aktív lobbi folyt szintén a közvetlen légi járat megteremtésén, hiszen Andrej Babiš cseh miniszterelnök az Air Asia vezetőivel folyatott tárgyalásokat Thaiföldön. Ennek köszönhetően az Air Asia vezetői meglátogatják Prágát, mely során partneri kapcsolatot próbálnak majd kialakítani a cseh nemzeti légitársasággal, hogy járataikhoz összeköttetést biztosítsanak Prágából más európai célállomások felé.

Útóljára a Malév idejében volt közvetlen bangkoki járat Budapestről!

A Malév egészen pontosan 2008. március végéig repülte a légitársaság Boeing 767-es szélestörzsű repülőgépeivel az útvonalat.  1996 és 2001 között menetrendszerint, majd 2001 és 2005 között charter Malév járatok közlekedtek a thai fővárosba. 2005. december 2-től 2008-ig a magas kereslet végett ismét újraindultak a menetrendszerinti járatok hetente 3 alkalommal.

Fénykép: phnompenhpost

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2019\02\13 Bbalint Szólj hozzá!

Lassult az utasforgalom növekedése januárban!

Az elmúlt évek két számjegyű havi utasforgalmi bővülése után idén januárban lelassult a növekedés a budapesti repülőtéren.

bud_with_skycourt.jpg

Az év első hónapjában összesen 1.006.269 induló és érkező utast regisztráltak a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér termináljain. Így a forgalom növekedése 5 százalékkal volt magasabb a 2018-as januári hónaphoz képest.

Az utasforgalom növekedési üteme most első alkalommal marad el a korábbiaktól, hiszen tavaly januárban 17 százalékos bővülést mértek, és az egész év során fenn tudta tartani a két számjegyű növekedést Ferihegy. Mindemellett viszont az is látható, hogy az idei január volt az első a repülőtér történetében, amikor is az utasforgalom átlépte az 1 milliós határt, tehát várhatóan ebben az évben már minden hónapban 1 millió feletti utasforgalmat tud majd lebonyolítani a repülőtér.

A cargo forgalomban tavalyhoz képest idén is visszaesést hozott a január, hiszen összesen 10.810 tonna árut kezeltek, ami -6,4 százalékkal volt kevesebb a 2018-as januári hónaphoz képest.

A gépmozgások számában viszont továbbra is növekedés áll fenn. Januárban 8513 induló és érkező repülőgép fordult meg Ferihegyen, ami +4,1 százalékkal volt több a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Fénykép: Budapest Airport

2019\02\08 Bbalint 2 komment

Repülőtéri partnereit jutalmazta a Budapest Airport

Légitársasági, kereskedelmi, hatósági és környezetvédelmi partnereinek adott 2018-as teljesítményük elismeréseként díjakat a Budapest Airport. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cég egyebek mellett így köszönte meg a partnereinek azt a hozzájárulást, amivel 13,5 %-os utasforgalmi- és 14,9 %-os légi teherszállítási növekedést elérve Európa egyik leggyorsabban fejlődő légikikötőjévé válhatott a magyar főváros repülőtere.

bud_award_gala_group_photo.jpg

14,9 millió érkező és induló utas, 146 ezer tonna légi teheráru – egyebek mellett ezek a tények jelezték 2018-ban, hogy mekkora forgalmat is bonyolított a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A magyar főváros légikikötője ezzel a növekedési ütemmel Európa élvonalába tornázta fel magát. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér több tízezer embernek a munkahelye, a dél-pesti régió legnagyobb munkáltatója is egyben, ahol több, mint száz különféle vállalat, hatóság és légitársaság dolgozik azon, hogy a budapesti utasok kényelmesen és biztonságosan szállhassanak repülőre. Ezeket a közös erőfeszítéseket ismerte el a Budapest Airport, amikor tegnap este az 1. Terminál épületében megtartott gálaünnepségen elismerő díjakat adott át a legjobban teljesítő partnerek képviselőinek.

budad18.JPG

A díjak átadásakor a megjelent több, mint 300 vendég előtt Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója hangsúlyozta: „Egyszerre megtiszteltetés és büszkeség is a számomra, hogy személyesen is köszönetet mondhatok valamennyi partnerünknek a tavalyi évi különlegesen értékes hozzájárulásukért a közösen elért teljesítményhez. Az ő kitartó és jelentős erőfeszítéseik nélkül nem zárhattunk volna tavaly újabb rekordévet és nem fejleszthettük volna tovább a repülőteret.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\02\05 Bbalint 1 komment

bud:plus - új fejlesztési programot indított a Budapest Airport!

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport bejelentette, hogy a következő két év során folyamatos beruházásokat hajtanak végre, amelyeknek köszönhetően gyorsabbá, kiszámíthatóbbá és kényelmesebbé válik a repülős utazás. A fejlesztéseket összefogó bud:plus program keretein belül már 2019 első félévében látványos változáson esik át a repülőtér. A megújuló biztonsági ellenőrzésnek és önkiszolgáló poggyászfeladásnak köszönhetően a Budapest Airport felkészülten várhatja majd a nyári utazási szezont.

a_sajtotajekoztato_resztvevoi.jpg

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma 2015 óta közel 50 százalékkal nőtt, a terminálok tavaly mintegy 15 millió utast fogadtak és indítottak. Az idei évben pedig az előrejelzések szerint a 16 milliós utasforgalmi szint is elérhető. A dinamikus fejlődésre tekintettel a repülőtér nemrégiben bejelentette egy új terminálépület megépítését, a vállalat pedig az addig tartó átmeneti időszakban is a lehető legkényelmesebb szolgáltatást szeretné nyújtani utasok számára.

A bud:plus program első szakaszának beruházásai 2019 nyarán fejeződnek be, a Budapest Airport összesen mintegy 6,5 milliárd forintot (20  millió eurót) fordít csak erre a célra az új terminál megépüléséig hátralévő időben

(Röviden: a BUD minden kis apró szabad helyet kihasználva a már meglévő terminál területeken folyatva a korábbi hagyományokat kisebb-nagyobb átalakításokkal újabb fejlesztésekbe kezd, melyekkel a csúcsidőszakokban kialakuló kaotikus állapotokat szeretnék csökkenteni. A kérdés már csak az hogy ilyen módszerekkel vajon meddig lehet, az amúgy is már kapacitás határain álló épületekben a minimum komfortérzetet is fenntartani és csökkenteni a zsúfoltságot anélkül, hogy nagyobb térben lenne eloszlatva a növekvő utasszám)

Új terminál

Az új terminállal kapcsolatos építési tervek elkészítése és a szükséges engedélyek megszerzése a tervek szerint még ebben az évben megvalósulhat.

Újabb poggyász szalag bővítés!

A 2019 nyaráig megvalósuló beruházások legtöbbje az utasok kényelmét és tájékozódását, valamint a biztonsági, határátlépési intézkedéseket érinti. A 2B terminálépület több részét átépítik és felújítják: február végéig irodák és raktárak elbontásával kiszélesítik azt a folyosót, amin keresztül a repülőgépről leszálló utasok a csomagkiadóhoz eljutnak. Ezáltal az érkezési zóna jelentősen több utast fogadhat a jövőben. További üzemi területek felszámolásával a csomagkiadó csarnok területe is növekszik, így az egyik poggyászkiadó futószalag is kibővül. A nyári utazási csúcsidőszakban óránként akár 2-3000 ember is érkezhet egy időben a repülőtérre, számukra ezzel csökkenhet a várakozási idő és gyorsabbá válhat a csomagok felvétele. A mosdókat nem csak a 2B terminálon, hanem a SkyCourt emeletén is átépítik, kibővítik, aminek köszönhetően a főszezonra mintegy háromszor annyi mosdó áll az utasok rendelkezésére, mint eddig

Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója a fejlesztésekről elmondta: „Folyamatosan figyeljük utasaink visszajelzéseit, ezeket figyelembe véve terveztük meg a bud:plus program beruházásait. Elsőként azokra a területekre koncentrálunk, amelyek a legtöbb figyelmet kapják az utasoktól, illetve a legjobban gyorsítják az áthaladást a repülőtéren. Célunk, hogy hozzájáruljunk utasaink kényelemérzetéhez, illetve hogy felgyorsítsuk a repülésnél kötelező biztonsági és egyéb eljárásokat.  Ezáltal a repülőtér utasai több minőségi időhöz juthatnak a terminálon.”

Automata csomagfeladási rendszert vezetnek be!

Ennek érdekében az indulásnál a repülőtér egy önkiszolgáló csomagfeladási rendszert is tesztüzembe állít a tavasz folyamán, amik már más nagy repülőtereken is megtalálhatók. Ezek lényege, hogy az utasok a beszállókártya mellett a poggyászcímkét is kinyomtathatják és utána feladhatják a bőröndöket. Ez gyorsabb, mint a hagyományos csomagfeladási szolgáltatás. Ha beválik, a Budapest Airport a rendszer bővítését és kiterjesztését tervezi. Hosszabb távon akár a repülőtéri parkolóban, vagy akár a belvárosi helyszíneken, hotelekben, vagy folyami hajókikötőben is fel lehet majd adni a repülőtéri poggyászt. Az új rendszert kezdetben a Ryanair és Wizz Air utasai vehetnék igénybe, de más légitársaságok számára is adott lesz a lehetőséggel való élés.

Utasirányítók lesznek elérhetőek a terminálokon!

Emellett a repülőtér induló utasai számos további újítással is találkozhatnak. A nyári szezonig egy fiatalokból toborzott teljes csapat áll szolgálatba a terminálon, akiknek a feladata az utasok közvetlen segítése lesz. Ők a repülőtéren már meglévő információs, támogató szolgáltatásokat összefogva, kiegészítve adnak információt és nyújtanak segítséget az utasoknak. A Budapest Airport emellett az információs táblák, képernyők számát is növeli, nemcsak a terminálokban, hanem azok környezetében is. Az utasoknak ezáltal sokkal több információjuk lesz arról, hogy a terminál melyik részén van a járatuk check-in pultja, illetve melyik oldalon rövidebb a várakozási idő a biztonsági ellenőrzésnél.

A következő hónapokban a terminálokon élő időben fogják megjeleníteni a várakozási időt, így láthatják az utasok, hogy az A, vagy a B oldalt érdemes használniuk az utasbiztonsági vizsgálat elvégzésére.

Új utasbiztonsági csatornát állítanak szolgálatba!

A beruházások jelentős része a biztonsági intézkedések optimalizálását, fejlesztését célozza, aminek köszönhetően gyorsabban át lehet majd jutni a kötelező ellenőrzéseken. Jelenleg is tart – egyebek mellett - az utasbiztonsági terület kibővítése: a 2A és a 2B oldalakon egyaránt egy-egy új utasbiztonsági ellenőrző sor épül, a 2A oldalon pedig a várakozási területet is kibővíti a cég az ottani kávézó egy részének elbontásával.  A kapacitásbővítés lehetőséget ad arra, hogy a csúcsidőszakokban a jelenlegihez képest több utast tudjunk kezelni egy órán belül. A B oldalon március elején, az A oldalon április végén készül el az új csatorna.

Szabó István, a Budapest Airport biztonsági igazgatója hozzátette: „Az új utasbiztonsági sorok kiépítése mellet kibővül még a vámterület is, ezzel hozzájárulva a kötelező eljárások felgyorsításához. Szoros együttműködésben dolgozunk az Országos Rendőr-főkapitánysággal a határellenőrzés digitalizálásán. Közös célunk, hogy a legmodernebb eszközökkel végezhessük az ellenőrzéseinket, a lehető legkisebb kellemetlenséget okozva ezzel utasainknak.”.

Forrás: Budapest Airport / Portfolio

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\02\05 Bbalint 1 komment

Újra elérhető a First Class osztály az Emirates budapesti járatain!

Két év után újra elérhetővé tette a First Class kabintermékét az Emirates légitársaság a Budapest-Dubaj útvonalon közlekedő járatain. Így Ferihegyen jelenleg ismét csak az Emirates kínálja e kabintermék típust, egészen a júniusig amikor megérkezik Budapestre az első Shanghai Airlines géppel teljesített China Eastern Airlines járat, amin szintén elérhetővé válik a legmagasabb szintű szolgáltatáscsomag.

pb300587.jpg

Februártól újra háromosztályos elrendezésű Boeing 777-300ER repülőgépekkel teljesíti Budapest-Dubaj járatát az Emirates. Beszálláskor 2009-es évjáratú Dom Perignon Vintage pezsgővel várja megújult First Osztályának utasait az Emirates, így már Budapestről indulva is megtapasztalhatják a magyar utasok az exkluzív kabinok kényelmét és a prémium fedélzeti szolgáltatásokat. Jelenleg az Emirates az egyetlen légitársaság, amely First Osztályú utazást kínál a magyar fővárosból.

Egyedülálló prémium élményben lehet része a magyar utasoknak az Emirates First és Business Osztályain, többek között a díjnyertes séfek által készített, helyi konyha által inspirált gourmet fogásoknak, a kivételes bor- és italválogatásnak, vagy a gombnyomással ággyá alakítható, 1-2-1 elosztású üléseknek köszönhetően. A First Osztály utasai a páratlan diszkréciót biztosító, teljesen megújult privát kabinjaikban Bowers & Wilkins aktív zajszűrős fejhallgatójával élvezhetik a 4000 szórakoztató csatornát az ice fedélzeti szórakoztató rendszerében. Emellett a poggyász szabályozás is nagyvonalú, hiszen a Business Osztályon 40 kg, a First Osztályon pedig 50 kg poggyász feladására van lehetőség, a repülőtérre való kijutást pedig az opcionálisan igénybe vehető sofőrszolgáltatás teszi zökkenőmentessé.

Az Emirates EK 112-es számú járata 14:50-kor száll fel Budapestről és helyi idő szerint 23:05-kor érkezik meg Dubajba. Az utasok már 999 ezer Ft-tól élvezhetik a First Osztály előnyeit, míg a Business Osztályra 599 ezer Ft-tól foglalhatnak ülőhelyet, ha 2019. február 5. és 18. között vásárolják meg jegyüket.

A Dubajban átszálló prémium utasok a Business és First lounge-ban kényelmes és exkluzív környezetben várakozhatnak. Felfrissülhetnek a Dubai Nemzetközi Repülőtéren az Emirates lounge-ban található spa-kban, lazíthatnak a Moët & Chandon Champagne Lounge-ban, vagy dolgozhatnak a kiválóan felszerelt Business Centerben.

Az Emirates 2013-ban indította el napi járatát a Budapest-Dubaj útvonalon közvetlen összeköttetést kínálva a magyar utasoknak a közel-keleti metropoliszba, illetve elérhetővé téve 86 ország több mint 150 desztinációját egyetlen dubaji átszállással.

A First Class kabinterméket a légitársaság már 2015-ben bevezette elsőként a magyar piacon. Akkor az utasok a korábbi Airbus A330-as gépeken, majd a Boeing 777-es gépeken is elérhették a szolgálatatást, ez azonban 2017. februárjában megszűnt.

Fénykép: Emirates

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\01\29 Bbalint Szólj hozzá!

Európa 38. legforgalmasabb repülőtere volt 2018-ban a Budapest Airport

Az összesített utasforgalmi európai ranglistán a tavalyi év során három helyet javított korábbi pozíciójához képest a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, ezzel megszerezve a 38. legforgalmasabb európai reptér címet. A korábbi évek tendenciája, miszerint Prága és Varsó fő repülőterei a magyar főváros előtt végeznek folytatódott, viszont utasforgalmi növekedésben a régiós nagyokat is felülmúlta 2018-ban a budapesti repülőtér.

t2b_non_schengen_flights.jpg

Pontosan 14.867.491 fő induló és érkező utas fordult meg a 2018-as év során a Liszt Ferenc repülőtéren, ezzel +13,5 százalékos növekedési szintet tudott elérni a repülőtér. Az utasok száma több, mint 1 millió 770 ezer fővel növekedett 2017-ről 2018-ra. A listán Budapest mögött Edinburgh, míg előtte London Luton repülőtere végzett.

Budapest régiós versenytársai továbbra is a felsőbb helyeken mozognak, hiszen a prágai repülőtéren 2018-ban 16.797.006 utast regisztráltak, ezzel a Václav Havel repülőtér a lista 36. helyére került. Prága 2018-ban már nem tudta tartani a két számjegyű növekedési rátát és utasforgalmi növekedési mutatójuk +9 százalékra esett. A repülőtéren 2017-hez képest 1.382.005 fővel több utas fordult meg a tavalyi év során.

A visegrádi országok közül az utasforgalmi adatok alapján az élen továbbra is Varsó Chopin repülőtere áll. A Chopin reptér 2018-ban összesen 17.755.542 induló és érkező utast szolgált ki, amivel a 33. legforgalmasabb európai reptér címet érdemli ki. A növekedési ráta azonban itt sem haladta meg a budapesti ütemet, hiszen 12,9 százalékkal volt több utas 2017-hez képest. Az utasok száma 2017-hez képest 2018-ban 2.025.212 fővel gyarapodott, amihez legnagyobb részben a bázis légitársaságuk, a LOT járult hozzá.

A közeli fővárosok repülőtereinek 2018. évi utasforgalma:

  • Bukarest Henri Coanda 13.820.428 fő (+7,9%)
  • Bécs 27.037.292 fő  (+10,8%)
  • Kijev Boyspil 12.602.933 fő (+19,4%)
  • Szófia 6.962.040 fő (+7,3%)
  • Belgrád 5.641.000 fő (+5,6%)
  • Zágráb 3.092.047 (+7,9%)

Fénykép: Budapest Airport

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2019\01\25 Bbalint Szólj hozzá!

A Shanghai Airlines színeiben fog Budapestre repülni a China Eastern Airlines!

A még hivatalosan be nem jelentett új közvetlen Sanghaj-Budapest légijáratról exkluzív részletekkel szolgált Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa a napokban a Facebook oldalán. Eszerint a júniusban induló új járatot a China Eastern Airlines fogja üzemeltetni, viszont a Shanghai Airlines színeiben fog repülni Boeing 787-9 típusú Dreamliner  típusú géppel. A Shanghai Airlines a CEA egyik leányvállalataként működik és jelenleg európai járatokkal nem rendelkezik, ami azt is jelenti hogy a  magyar főváros lesz az első európai célállomás ahová menetrendszerinti járattal fognak repülni.

shanghai-airlines-first-787-9.jpg

Az elmúlt évek sok-sok utalásai után idén idén júniustól újabb kínai várossal bővül a Budapest Airport kínálta Sanghaj városának személyében. Az üzemeltető légi cég nevét a Kormány már korábban már Kínában bejelentette, azonban a hivatalos járatbejelentés és a pontos menetrend még mindig várat magára. A Kormány őszi bejelentésében azonban a China Eastern Airlines neve szerepelt, mint üzemeltető, ami valóban így lesz, de mégis kicsit máshogy.

Hogy miért is? - A járat üzemeltetésére az elmúlt hetekben kérték le a kínai hatóságoktól a jóváhagyást. Már ekkor lehetett sejteni, hogy a jóváhagyás nem egészen a CEA nevére szól, hiszen azt a Shanghai Airlines nevében nyújtották be a hatósághoz heti négy járatpár üzemeltetésére. A meglepetést azonban a Magyar Konzulátus lőtte le, hiszen Facebook posztjukban tették közzé a pontos részleteket az induló járatról. Eszerint:

"A China Eastern légitársaság 2019 júniusától heti négy alkalommal üzemeltet közvetlen járatot Budapest és Sanghaj között, Shanghai Airlines festésű, új típusú Boeing 787 Dreamliner gépekkel. A jegyértékesítés várhatóan február-márciustól veszi kezdetét"

 

Tehát a CEA az eddig megszokott európai járataitól eltérően itt nem a saját, hanem a leányvállalatának legújabb t Dreamliner típusú gépeivel fogja teljesíteni a járatokat, melyre a jegyeket majd a CEA weboldalán lehet elérni.

Korábban a CEA prágai képviselete a Budapest Airport workshopján is megjelent az új összeköttetés népszerűsítése érdekében, ahol még Airbus A330-as géptípusról számoltak be az érdeklődőknek. Ezen típus teljesíti jelenleg a cég prágai járatait is.

A géptípussal a magyar utasok is nyernek hiszen egy igen fiatal és modern géppel repülhetik majd le a hosszú utat a két város között. Az új járat várhatóan biztosítja majd, hogy a CEA Sanghajból kiinduló hálózatán keresztül több száz más úti cél felé folytassák útjukat a Budapestről induló utasok.

A Dreamliner gépeken összesen 285 férőhely lesz, négy osztályos elrendezésben. A First osztályon 4, a Business osztályon 26, a Premium Economy osztályon 28, míg a sima Economy osztályon 227 ülőhely várja majd az utasokat.

Boeing 787 Budapesten

A nyári járatnyitásig jelenleg a LOT az egyetlen olyan légitársaság, mely a Dreamliner géptípus kisebb (8-as) változatát használja menetrendszerinti amerikai járatainak teljesítéséhez a budapesti légikikötőben.

Versenytársat kap a már meglévő Air China járat

Budapest és Kína között 2015. május 1-jén indult újra három év kihagyást követően a légi forgalom az Air China járatának köszönhetően. Az állami légitársaság a Peking-Minszk-Budapest-Peking útvonalon indította el hetente négyszer közlekedő járatait, Airbus A330-200 típusú gépeivel, melyet a mai napig működtet. A téli időszakban a járat csak heti három alkalommal közlekedik. Az elmúlt években kormányzati szinten már téma volt a járat minszki leszállásának az elhagyása (mely közel 1,5 órás plusz utazási időt jelent), de ez a következő téli menetrendig sem valósult még meg a menetrend szerint.

Mit kell tudni a Shanghai Airlines-ról?

A légitársaságot 1985-ben alapították és 2009. júniusában vonták össze a China Eastern Airlines-szal. Központja nevéhez hűen Sanghajban található. A társaság mára már a CEA 100%-kos tulajdonában áll, de tevékenysége és márkája elkülönült. A Shanghai Airlines több mint 140 belföldi és nemzetközi járatokat is üzemeltet, azonban Európába jelenleg még egyetlen járatot sem teljesítenek. A célállomásai között nemzetközi szinten Ausztrália, Japán, Tajvan, Hong Kong, Macau, Szingapúr, Thaiföld és Dél-Korea városai szerepelnek. A légitársaság jelen van Sanghaj mindkét légikikötőjében a Pudong és a Hongqiao nemzetközi repülőtéren is. A CEA-hoz hasonlóan pedig tagja a  SkyTeam szövetségnek is. 

Egy kis ízelítő az vadiúj gép fedélzetéről:

Flottáját Boeing repülőgép típusok alkotják, melyek között a legújabb a budapesti járaton is bevetni kívánt Boeing 787-9-es típusú Dreamliner gépek. Ez a légitársaság egyetlen szélestörzsű géptípusa, melyből jelenleg 3 teljesít aktív szolgálatot és további hét darab bővíti majd a flottát az elkövetkező időszakban. A három gép tavaly szeptemberben érkezett a társasághoz.

További keleti bővítés várható!

Iparági információk szerint a keleti bővítés nem áll meg Sanghaj várrosánál, hiszen várhatóan idén bejelenthetik még a Budapest-Szöul közötti légi járatot is, valamint további újabb kínai járat indulhat Csunking (Chongqing) felé városa felé is, melyről több részlet egyelőre még nem ismert.

Fénykép: airlinerwatch

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\01\21 Bbalint 1 komment

Az Emirates okostelefonos alkalmazásával már otthon megtervezhetjük a fedélzeti szórakozást

Az Emirates új, innovatív funkciót vezetett be okostelefonos alkalmazásában, mely lehetővé teszi az utasoknak, hogy testreszabott lejátszási listákat hozzanak létre már utazásuk előtt, majd szinkronizálják azokat az ülőhelyükkel a fedélzeten. Így az utazások hatékonyabban tervezhetők, és a fedélzeti élmény még teljesebb lehet, miután a gazdag szórakoztató kínálat mostantól bármikor böngészhető.

emirates_okostelefonos_alkalmazas.jpg

Az ice, az Emirates díjnyertes fedélzeti szórakoztató rendszerének kínálatában több mint 4000 on-demand szórakoztató csatorna szerepel. A gyűjtemény 1000-nél is több játékfilmet tartalmaz – megelőzve minden más légitársaságot -, továbbá népszerű sorozatokat, több tízezer zeneszámot, podcastot és játékot élvezhetnek az utazók.

Sir Tim Clark, az Emirates Airline elnöke elmondta: „Tartva magunkat a „Jobban repülni” ígéretünkhöz, csapatunk azon dolgozik, hogy mindig jobb és jobb, világszínvonalú utazási élményt adjunk. Minden részletre gondosan ügyelünk, miközben folyamatosan innovatív termékeket és szolgáltatásokat fejlesztünk. Ez a legújabb Emirates-alkalmazás fejlesztés az utasélményt már a fedélzetre lépés előtt biztosítja. Mostantól a páratlan tartalomkínálat böngészhető, saját lejátszási listák hozhatók létre, és amint az utasok kényelmesen elhelyezkednek az ülésükben, csak szinkronizálniuk kell, és már indíthatják is a lejátszást.”

A szinkronizálás funkció jelenleg több mint 100 Boeing 777-es repülőgépen érhető el, és a következő hónapokban fokozatosan a teljes flottára kiterjed majd, beleértve az A380-as repülőgépeket is. Az Emirates 44 nyelven kínál szórakozást, és minden hónapban több mint 100 film kerül be a rendszerbe – köztük magyar filmek is. Az Emirates legfiatalabb utasaira is gondol a gyermekfilmek és TV csatornák széles kínálatával. A több mint 75 Disney, Marvel és egyéb gyerekfilm mellett több mint 50 tévécsatorna is rendelkezésre áll, a többi között a Cartoon Network, a Nickelodeon, a CBeebies és a Disney Channel.

Az ice széles palettáján találhatók például az Emirates saját gasztro és bor csatornái, melyek betekintést nyújtanak a kulisszák mögé, a fedélzeti menükészítés rejtelmeibe; LinkedIn szakértői előadások; és uTalk nyelvórák kezdőknek szóló leckékkel.

Az Emirates-alkalmazás egy mindenes utaskísérő, mellyel az utazók repjegyet, szállást, programokat foglalhatnak és autót kölcsönözhetnek. Az ice gyűjtemény böngészésén felül az utazás előtt egy hónappal az utasok megtekinthetik járatuk étlapját és borlapját. Az Emirates alkalmazás 3D üléstérképet is kínál, mely lehetővé teszi az Emirates A380 és az Emirates Boeing 777-es fedélzetén való tájékozódást az ülés választás során, és a tágas kabin felfedezését az utazás előtt.

Az Emirates applikáció ingyenesen letölthető iOS és Android készülékekre.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\01\17 Bbalint Szólj hozzá!

Idén is folytatódik a cargo üzletág növekedése Budapesten!

Tovább folytatódott az évek óta tapasztalható cargo-boom Budapesten: 2018-ban a légi teheráru szállítás volumene 14,9 %-kal nőtt, megelőzve az utasszállítás teljesítményét is. Budapesten az elmúlt három évben folyamatosan kétszámjegyű a cargo növekedése, ami jelzi a magyar gazdaság, az export-orientált iparágak fejlődését is.

bud_cargo_city_1.JPG

146 113 tonna. Ennyi érkező és induló teherárut mozgattak meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a tavalyi évben, ami majdnem 15 %-kal több, mint 2017-ben. A cargo forgalom nagyjából három terület teljesítményéből adódik össze: a kizárólag cargo-ra szakosodott légitársaságok eredményeiből, az utasszállító gépek rakterében szállított ún. belly cargóból és az expressz csomagküldő szolgálatok, az ún. integrátorok (DHL, TNT, UPS és FedEx) járataiból. Ez utóbbiak különösen az internetes kereskedelem, az e-commerce magyarországi és közép-európai fellendülésének köszönhetően értek el kiváló eredményt.

A légi teheráru szállításban általában olyan árucsoportokat mozgatnak világszerte, amelyek kis tömegűek és nagy értéket képviselnek. IIyenek például az elektronikai ipar termékei, a mobiltelefonok és a számítógép részegységek, az autóalkatrészek és a gyógyszeripar termékei. Mind a három nagy kategória fajsúlyos gyártói megtalálhatók Magyarországon. Emellett 2018-ban olyan szokatlan szállítmányok is megfordultak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér betonján, mint amilyenek a hazai tenyésztésű borjúk (Izraelbe) vagy a különlegesen drága versenylovak (Kínába és Oroszországba). Az ilyen speciális gondoskodást igénylő szállítmányok továbbítása iránt is egyre nagyobb a kereslet a nemzetközi kereskedelemben.

„Minden erőfeszítésünket arra koncentráljuk, hogy kihasználjuk Budapest ideális adottságait és Ferihegyet a közép-kelet európai régió légiáru logisztikai központjává alakítsuk. Ehhez természetesen meg kell teremteni a megfelelő műszaki, biztonsági és közlekedési feltételeket – ezek a projektek már a megvalósítás fázisába léptek tavaly és az idén sikeresen le is tudjuk őket zárni.” – jelentette ki René Droese a Budapest Airport cargo- és ingatlan üzletágának igazgatója. Arról is beszélt, hogy a Budapest Airport szakemberei idén is folytatják marketing tevékenységüket a Távol-Kelettől kezdve Észak-Amerikáig, hogy újabb logisztikai és üzleti partnerek választhassák a magyar főváros repülőterét céljaik megvalósításához.

Nemsokára átadják a BUD Cargo City-t – az idei év második felére elkészül az új 20 000 négyzetméteres légiáru-kezelő épület, az év végére pedig mellette egy további, 10 000 négyzetméteres speditőr épületet vehetnek birtokba a nemzetközi logisztikai cégek és szakembereik. A BUD Cargo City-hez csatlakozva megépül 32 000 négyzetméternyi új beton előtér a repülőtér vecsési oldalán a 2. futópálya közelében, amelyen egyszerre két Boeing B-747-8F típusú teherszállító repülőgépet lehet kiszolgálni. A teljes 2019-es beruházás értéke, amelyet a Budapest Airport finanszíroz, eléri a 15 milliárd forintot (azaz a 46 millió eurót). Az igényeket jól jelzi, hogy az elmúlt évben naponta akár több alkalommal is rakodtak Ferihegyen olyan teherszállító óriásgépek, mint amilyenek a Cargolux, az Air Bridge Cargo, és a Silkway Boeing B-747-esei, illetve a Turkish Cargo és a Qatar Airways Cargo Airbus A330-asai és Boeing B-777F típusú gépei.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2019\01\17 Bbalint Szólj hozzá!

Lassan már 15 éve repít Budapestről Lisszabonba és azon túl is a TAP Portugal

Repül az idő. Idén nyáron már tizenötödik éve lesz annak, hogy a portugál nemzeti légitársaság a TAP elindította Lisszabon-Budapest között közlekedő járatát, prágai leszállással kiegészítve és az akkori Air Portugal színeiben. Ezen emlékezetes évfordulóról, valamint a  TAP és a Budapest Airport újdonságairól is szólt a ma délelőtt.

tap330.JPG

Közös rendezvényen mutatta be újdonságait a Budapest Airport és a TAP Portugal ma délelőtt Budapesten. A budapesti repülőtér képviseletében Saly Sándor ismertette a jelenlegi, valamint az elkövetkező időszak fejlesztéseit, melyek 2024-re teljesen átformálják a repülőteret. A prezentációban szó volt a tavalyi utasforgalmi rekordról és az idén várható utasforgalom mennyiségről is. A BUD durva előzetes becslése szerint ebben az évben a repülőtér utasforgalma várhatóan eléri a 16,3 millió főt, ami kb. 9 százalékos éves forgalomnövekedésnek felelne meg a 2018-as adathoz képest. Ez azt jelentetné hogy az eddigi két számjegyű növekedés már csak egy lenne, de kiindulva a tavalyi évből, amikor év elején szintén becsült a BUD, azt kell mondani biztos hogy ennél már csak több lehet.

A prezentációban szó volt az üzemeltető fejlesztési programjáról is, mely 700 millió eurós befektetést és olyan beruházások megvalósulását jelenti a 2019 és a 2024-es időszakban, mint:

  • a tavasszal átadandó két új biztonsági csatorna a 2B terminálon
  • a mosdók és az utasok által használt helyek, várók felújítása
  • a Cargo City felépítése - átadására várhatóan szeptemberben kerülhet sor
  • a többszintes parkolóház megépítése a Skycourt előtt - a reptér közlése szerint jogász csapat dolgozik azon, hogy mihamarabb újrainduljon a Kormányhivatal által eljárási hiba miatt leállított építkezés
  • új, kibővített előtér
  • új pier megvalósítása

Az új Pier-el kapcsolatban a repülőtér egy kezdetleges sémát is kivetített a fejlesztésekről, melyen az A terminálhoz egy új pier kapcsolódik, és jelentősen növelik a terminál alapterületét. Az A terminál mellett pedig egy új Terminál rész kap helyet két low-cost mólóval. A közlés szerint az PierA és a T3, valamint egy hozzákapcsolódó low-cost pier 2022-ig megvalósulhat, míg a második low-cost pier a T3-as terminálon csak 2024-re készülhet el.

TAP: erőteljes terjeszkedés az Egyesült Államok felé!

menetrendtap18.JPG

Budapesten minden marad idén a tavalyi és a téli menetrendhez hasonló, mondta Szolnok Péter a TAP magyarországi képviselője. A budapesti menetrend hasonló lesz a korábbi évhez képest, hiszen változatlanul hetente 8 járat fog repülni a két város között. Viszont a már most látható nyári megnövekedett forgalom miatt, az útvonalon idén több alkalommal fognak a nagyobb befogadóképességű Airbus A321-es típusú gépek repülni.

tapnyito.jpg

Habár a menetrend változatlan a TAP számára az idei év igazi mérföldkőnek is számít, hiszen június 1-jén lesz 15 éve, hogy a légitársaság első gépe leszállt a ferihegyi betonon. A TAP ez idő alatt, eltekintve a máig is megmagyarázhatatlan 2016-os döntését, mely szerint egy évre bezárták a budapesti járatukat folyamatosan növekedett a magyar piacon és az utasok egyik kedvelt légitársasága lett. Ezt erősíti az évről évre növekvő utasszám is. A TAP viszont nem csak Budapest és Lisszabon között teremt kapcsolatot, hanem kiterjedt járathálózata segítségével a már meglévő gazdag Brazíliai és afrikai járathálózata mellett most már egyre több Egyesült Államokbeli város is elérhetővé válik egyetlen átszállással Lisszabon városából.

Szolnok Péter beszédében kiemelte, hogy sokan azért is veszik igénybe a Lisszabonból induló hosszútávú TAP járatokat, annak ellenére hogy több órás vagy esetleg félnapos a csatlakozási idő, hogy azt a pár órát aktívan eltöltsék a Portugál főváros felfedezésével, hiszen a repülőtérről alig 20 perc metrózással már a belvárosban lehetünk. 

A TAP idei évi újdonságai között az USA útvonalak és Tenerife az ami leginkább kiemelhető. A légitársaság június 1-jén indítja Chicago és Washington járatait, amit június 10-én San Francisco követ. Mindhárom amerikai metropolisz heti öt járattal lesz elérhető, melyek kiszolgálásából a TAP legújabb és legmodernebb Airbus A330 NEO gépei is kiveszik részüket. A világon a TAP az első üzemeltetője ezen NEO típusnak, melyen összesen 298 ülés található, három osztályos elrendezésben. Érdekesség hogy a TAP legújabb kabinterméke a Economy Plus osztály is csak ezeken a gépeken érhető el.

Az USA mellett az idei évben Afrika felé is bővül a járathálózat, kettő a hétköznapokban nem annyira ismert város felé, mint Conakry és Banjul.

A TAP jelenleg a 83 útvonalat tart fenn, melyeket a flottájában lévő összesen 88 darab Airbus, Embraer és ATR típusú gépekkel repüli.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

 

 

2019\01\16 Bbalint Szólj hozzá!

Nem csak új járatok indulnak, hanem a már meglévők is bővülnek idén nyáron!

A múlt héten a Budapest Airport közleményében kiemelte a 2019-es nyári menetrendben induló új járatait, azonban ebből kimaradtak a már meglévő járatokhoz kapcsolódó sűrítések, amit viszont az angol nyelvű közleményükben kiemeltek. Bár ezen bővítésekből egy pár már ismerős lehet, mégis okoz meglepetést majd a LOT és az easyJet, akik igen szép sűrítést hajtanak végre a nyári szezonban.

bud_pier_b.jpg

Az tavalyi évet két számjegyű forgalombővüléssel záró Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren még a forgalmilag némileg csökkentett téli menetrend van érvényben, azonban alig két hónap és tavalyhoz képest még több járat, útvonal és légitársaság lesz főszerepben.

A nyári menetrendben 3 új légitársaság mutatkozik majd be Ferihegyen mégpedig a Budapest-Stuttgart útvonalon a fapados Laudamotion, a meglévő Emirates járat kiegészítéseként a Budapest-Dubaj útvonalon a flydubai, és nagy géppel érkezik majd Sanghaj városából várhatóan június elején a China Eastern Airlines is.

Az új társaságok mellett újabb városok és repülőterek kapcsolódnak majd be a budapesti "keringésbe" mégpedig:

  • pár héten belül indul a LOT Budapest-London City járata, mely kiváló lehetőséget teremt az egynapos üzleti találkozók, utak megszervezésére, hiszen a hétköznapokon egy reggeli és egy esti járat is lesz.
  • a Laudamotion hetente kétszer közlekedő Stuttgart járata a korábbihoz képest már előbb, február 18-tól indul
  • A Wizz Air két új járattal készül a nyári szezonra: március 31-től naponta repülnek London-Gatwick repülőterére, míg április 5-től hetente négyszer Oslo központi repülőterére.
  • A Ryanair lesz az aki a legtöbb új útvonalat indítja idén nyáron, mégpedig Cork, Bari, Cagliari, Rimini, Sevilla városaiba.
  • Transavia miután idén ősszel végleg beszüntette Rotterdam járatát, most nyit egy újat a francia Nantes városába.

Sűrítések

surites2019nyar.JPG

Meglepetésre idén nyáron a lengyelek felzárkóznak a németekhez, hiszen Budapest és Varsó Chopin közötti járataik számát április 23-tól a hétköznapok során napi hat járatpárra emelik, így rövid átszállási időt nyújtanak azon utasaik számára akik esetleg  Budapesten keresztül utaznak az Egyesült Államokba a LOT budapesti amerikai járataival, vagy onnan ideérkezve Varsóba tartanak. Szombaton a továbbiakban öt, míg  vasárnap csak négy járatpár lesz. A sűrítés után a LOT és a Lufthansa lesz az egy útvonalon a legtöbb napi járattal rendelkező légitársaságok Budapesten.

Az új LOT járat menetrendje

LO533 Varsó-Budapest 7:55-9:20

LO534 Budapest-Varsó 9:55-11:15

A LOT mellett az angol easyJet készül még jelentős bővítéssel bázeli és Berlin-Tegel járatain. Ennek köszönhetően április 1-től Bázelbe heti 12, míg Berlin-Tegel repülőterére heti 10 járat fog közlekedni. Bázel felé dupla járatok lesznek a hétfői, szerdai, csütörtöki, pénteki és vasárnapi, míg Berlin esetében a hétfői, pénteki és vasárnapi napokon.

A British Airways bővítéséről már korábban első kézből olvashattatok a blogon, miszerint április 1-től minden hétköznap a négy helyett, öt járatpár fog repülni Budapest és London-Heathrow repülőtere között.

A Budapest Airport közleménye kiemeli a török Pegasus és az Iberia légitársaságokat is, mint sűrítő partnerek azonban náluk változást nem nagyon látni a menetrendben az idei és a tavalyi évhez képest.

Fénykép/ábra: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2019\01\15 Bbalint Szólj hozzá!

Új járatok és pályazár - mozgalmas hónapok előtt áll az Emirates!

A Dubaji Nemzetközi Repülőtér 2019. áprilisban és májusban tartó felújításával járó pályazárra tekintettel, valamint a globális utazási trendek figyelembevételével módosulnak az Emirates járatai 2019-ben.

4.png

Sir Tim Clark, az Emirates Airline igazgatója elmondta: “Utasaink lehető legjobb kiszolgálása érdekében folyamatosan fejlesztjük flottánkat. Olyan modern és hatékonyan üzemeltethető flottát fejlesztünk, amely az iparágon belül az egyik legmagasabb szintű kényelmet biztosítja utasainknak. Továbbá nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy gépeink a legnépszerűbb desztinációkra repítsék el ügyfeleinket. A 2019-ben bevezetett változások ezzel a megközelítéssel összhangban, továbbá a nemzetközi piaci trendek és a működési kapacitások, többek között a dubaji reptér déli kifutójának felújítási munkálatainak figyelembevételével lettek meghatározva. Az év során folyamatosan figyelni fogjuk a piac alakulását, és ennek megfelelően optimalizáljuk repülőgépeink kihasználtságát.”

Budapestet is érinti a dubaji pályazár!

Számos menetrendszerű Emirates járatot érint a dubaji repülőtér 2019. április 16. és május 30. között tartó felújítása. A 45 napos átmeneti időszakban összességében 25%-kal fog csökkenni az Emirates járatainak száma.

Az Emirates budapesti üzemelésében 16 járatot fog érinteni a kapacitás csökkentés, melyeket a légitársaság már korábban kivett a menetrendjéből. Így a budapesti járat nem közlekedik majd április 21,25,28-án és május 2,3,5,9,10,12,16,17,19,23,24,26 és 30. napokon.

Változások az Emirates hálózatában 2019-ben

Európa - Több európai desztináció vonatkozásában bővülnek az Emirates járatok a főszezon ideje alatt 2019-ben. Athénba 2019. március 31. és október 6. között napi két Emirates járat fog repülni, a nyári csúcsidény alatt az egyik járatot a nagyobb kapacitású Airbus A380-as repülőgép teljesíti. Ugyanebben az időszakban a flydubai-jal kötött megállapodás révén ismét elindítja napi járatát az Emirates Zágrábba, míg Rómába napi három járattal közlekedik majd a légitársaság, a harmadik járat azonban a felújítás ideje alatt szünetelni fog. Júliusban és augusztusban napi két járattal repülhetnek az utasok Stockholmba.

Az Emirates emblematikus kétemeletes repülőgépe elsőként repül Skóciába, Glasgow-ba 2019. április 16. és május 31. között. Az összesen 489 férőhelyes A380-as a napi két Boeing 777-300ER járatot fogja helyettesíteni a kifutópálya felújítása idején. 2019. június 1. és szeptember 30. között az Emirates ismét napi két járatot fog üzemeltetni Glasgow-ba, ebből az egyiket Boeing 777-300ER, a másikat Airbus A380 repülőgéppel fogja teljesíteni a nyári szezonban megemelkedett utasforgalom miatt.

Ausztrália – A magyar utazók számára is fontos, hogy a még gördülékenyeb repülési élmény érdekében a légitársaság bővíti járatait és új desztinációkat is megnyit az Ausztráliába utazóknak. Az Emirates naponta háromszor repül közvetlenül Dubajból Sydney-be, azok pedig, akik Bangkokból indulnának, az Emirates partner légitársasága, a Qantas járatai közül válogathatnak. 2019. március 31-től napi egy járat indul Dubajból Perth-be.

Afrika - Az Emirates további járatokat vezet be számos afrikai célállomásra 2019 júniusától. A kiegészítő járatok kielégítik az itteni piacokon tapasztalt megnövekedett utasigényt, és lehetővé teszik a zökkenőmentes átszállást Dubajon keresztül a Budapestről indulók számára is. Az Emirates 2019. június 1-től indítja el második napi járatát Casablancába, továbbá ugyanettől az időponttól heti hárommal emeli az Abudzsába tartó járatok számát, így a hét minden napján repül majd a nigériai városba. Az Emirates emellett kibővíti járatainak sűrűségét Accrába, így a négy új járattal összesen tizenegy alkalommal repül Dubajból Ghána fővárosába 2019. június 2-át követően. A már meglévő kapcsolt járat mellett egy újabb járatot indít az Emirates Guinea és Szenegál fővárosaiba, Conakry-ba és Dakarba.

Egyesült Államok - A megnövekedett utasforgalom kiszolgálása érdekében az érintett időszakban a légitársaság több desztinációra is bevezeti az Airbus A380 repülőgépeket. Az Emirates Bostonba tartó utasai megtapasztalhatják a világ legnagyobb kereskedelmi repülőgépének, az Airbus A380 fedélzeti szolgálatásait, például a First és Business osztály számára elérhető, méltán híres fedélzeti lounge-ot vagy a fedélzeti Shower Spa-t.

Dél-Amerika - Az Emirates ezen felül a dél-amerikai járatait is módosítja a flotta optimális kihasználásának érdekében. 2019. június 1-től a légitársaság közelmúltban felújított kétosztályos elrendezésű Boeing 777-200LR gépe fog repülni minden nap Dubaj és Rio de Janeiro között. Ez a járat Rio de Janeiroból aztán Argentína fővárosba, Buenos Aires-be fog repülni heti négy alkalommal, míg a fennmaradó napokon Santiagóba tart majd.

Modern flotta az utasok szolgálatában

Az Emirates elkötelezett, hogy a nemzetközi légiszállítási iparág egyik legfiatalabb flottáját üzemeltesse a páratlan utasélmény és a legmagasabb szintű biztonság, illetve leghatékonyabb üzemanyagfelhasználás érdekében. A 2019/20 pénzügyi évben az Emirates hat új Airbus A380 repülőgépet vesz át, ezzel egyidőben hét régebbi Boeing 777 gépet von ki a forgalomból. Az Emirates 2018. novemberében fogadta az utolsó Boeing 777-300ER repülőgépet, az újgenerációs Boeing 777Xs átvétele pedig 2020-ban kezdődik meg.

Fénykép: Dubai International Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!