BUD flyer

2018\08\13 Bbalint Szólj hozzá!

Luxustermékekkel újul meg az Emirates First és Business osztálya

Három exkluzív márka, a BYREDO, a Bowers & Wilkins és a Bulgari termékeit élvezhetik mostantól az Emirates First és Business osztályain utazók.

1500_1500-5a0819ddbd60497696897c4add799463-emirates-new-first-class-cabin-inside-1200.jpg

Hidratálás a BYREDO termékeivel

Az Emirates First osztály utasait a BYREDO által összeállított wellness utazási bőrápoló csomagok várják privát kabinjaikban. A kifejezetten az Emirates számára készült allergén-mentes, kamillás kollekció megalkotása során a nyugodt és megfelelő hidratálást biztosító utazási élményt tartották szem előtt. Használatukkal a hosszú repülőutakon megelőzhető a bőr kiszáradása. Az európai luxusmárka, a BYREDO kollekcióját elsőként az Emirates Boeing 777-es géptípus First osztályának új utaskabinjaiban vezették be tavaly, és mostantól a flotta összes hosszútávú járatán elérhetővé teszik.

A BYREDO által összeállított Emirates Wellness csomagban a következő termékek kerültek:

  • Tisztító arckendő
  • Arctonik
  • Szemránckrém
  • Kamillás alvást segítő olaj
  • Kamillás párnaspray

Az Emirates újabb Bulgari termékekkel kedveskedik utasainak

emirates_bulgari_ferfi_csomag.jpg

Az Emirates és a Bulgari divatmárka már hosszú ideje együttműködik. A partnerség legújabb gyümölcse a légitársaság exkluzív kozmetikai csomagja. A Bulgari Eau Parfumée Au Thé Vert illatát, valamint bőrápolási termékeket tartalmazó neszesszer nyújtotta kényeztetés mind a First, mind a Business osztály utasai számára elérhető.

A First osztály műbőrből készült csomagjai több színben, nyolc különböző változatban készülnek, külön a női és férfi utasok számára. Nyolc további dizájnváltozatot élvezhetnek a Business Osztályon utazók. Az exkluzív neszesszerek az éjszakai hosszú távú járatokon érhetők el, és tartalmukat kilenc havonta megújítja a légitársaság. A táskákat úgy tervezték, hogy az utazást követően is hasznos kiegészítőként szolgáljanak, például fülhallgatót, kozmetikumokat vagy ékszereket lehet bennük tárolni. A Bulgari kozmetikai táskák mellett a First Osztály vendégei Hydra Active hidratáló pizsamákat kapnak az éjszakai hosszú távú járatokon. 

Csúcsminőségű Bowers & Wilkins fejhallgatók a tökéletes hangzásért

emirates_bowers_wilkins_fejhallgato.jpg

A 950 filmet, 400 TV és 2 400 zenei és podcast csatornát kínáló díjnyertes fedélzeti szórakoztató rendszer, az ice nyújtotta élményt ezentúl a Bowers & Wilkins vadonatúj Active Noise Cancelling E1 fejhallgatóval élvezhetik a First osztály utasai. A kifejezetten az Emirates First osztály kabinjaira optimalizált, különleges hibrid zajcsökkentő technológiával gyártott Bowers & Wilkins fejhallgatók használata a könnyű és minőségi alapanyagoknak - például alumíniumnak és báránybőrnek - köszönhetően kiemelkedően kényelmes, és kiváló akusztikai élményt biztosít a repülőút során.

Az Emirates prémium utazási élményét nemcsak a levegőben élvezhetik az utasok, hanem a világ legnagyobb repterein található 42 Emirates Lounge-ban is. A First és Business osztály utasai ráadásként az Emirates sofőrszolgálatát is igénybe vehetik több mint 70 városban. Sőt az Emirates 2019. február 1-jétől újra bevezeti budapesti járatain a First Class osztályt, amellyel az egyetlen légitársaság lesz a budapesti légikikötőben aki első osztályon való utazási lehetőséget is felkínál az utasainak.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\08\13 Bbalint Szólj hozzá!

Magas töltöttséggel közlekednek az új amerikai járatok!

Immár három hónapja annak, hogy Magyarország és az Egyesült Államok között 7 év után újraindultak a menetrendszerinti közvetlen járatok. Az útvonal és az ülőhely választék is minden rekordot felülmúl, hiszen 2 légitársaság 3 útvonalon repül New York JFK, Chicago és Philadelphia városába. Bár a légitársaságoknál egy-egy útvonal teljesítménye titoknak minősül, bizonyos adatok és nyilatkozatok alapján hamar meg lehet tudni egy adott útvonalról hogy sikeres-e. Bár a most indult amerikai járatok esetében még korai teljes sikerről beszélni, hiszen hosszabb időszaknak kell eltelnie ahhoz, hogy ezt biztosan kijelentsük, de a látott adatok alapján mindenképp kijelenthetjük, hogy megérte újraindítani a közvetlen járatokat a két ország között, hiszen a gépek kihasználtsága az elmúlt két hónap adatai alapján igen jónak mondhatóak.

transatlanticbud.png

Dübörög a nyári utazási szezon és dübörögnek az amerikai járatok nagygépeinek hajtóművei Ferihegyen. A két ország között május elején indult újra a közvetlen légi forgalom a LOT New York JFK járatának köszönhetően, melyet rögtön követett a légitársaság Chicago járata és az American Airlines szezonális Philadelphia járata is. Így a nyári menetrendi időszakban vannak napok, amikor két gép is felszáll az USA felé Budapestről. Ez év júniusáig a Magyarország és az Egyesült Államok közötti légi utasforgalom elérte a 37.222 főt, ennek legjelentősebb részét a lengyel nemzeti légitársaság Boeing 787-es Dreamliner repülőgépeivel repült New York és Chicago járatok adták, melyet június végéig 17.826 utas vett igénybe. A naponta közlekedő American Airlines járatok szállítják legtöbb utast egy útvonalra levetítve és bírnak a legnagyobb kihasználtsággal. Június végéig a budapesti AA járatokat összesen 19.396 utas vette igénybe. Ez alapján jól látszik, hogy az American nagyobb frekvenciának is köszönhetően sokkal több utast tudott eddig a két ország között szállítani a LOT-hoz képest nagyobb kapacitás kihasználtsággal. Ennek a legfőbb oka, hogy míg a LOT járatok utasainak jelentős része point-to-point, azaz nem átszálló utas, addig az American Philadelphiai központján keresztül az egész állam területére, sőt azon túl is kínál átszállást az utasai számára.

Mit mutatnak a számok a kihasználtságról?

A Budapest Airport oldalán bárki számára elérhető utas és frekvencia szám alapján könnyen ki lehet következtetni egy-egy adott járat töltöttségét, persze ha azon az adott útvonalon egy fajta kabin verziót használnak, ahol az ülések száma nem változik járatról-járata.

Ezen adatokat összevetve az American májusban 73%, júniusban 88%-os töltöttséggel repülte a járatait. Ezen szép számokra az American vezetésében is felkapták a fejüket, hiszen egy vállalati fórumbeszélgetésben megjelent alelnöki nyilatkozat szerint meglepődtek a „Kelet-európai járataik sikerességén” így az American következő lépése a jól működő Kelet-európai járatainak bővítése, mely több „szolgáltatást” vonna maga után a piacon – ami bővülő ülőhelyszámhoz ezzel együtt nagyobb kapacitású típus cseréhez és akár egész éves üzemeltetéshez is vezethetné a járatokat. Sőt pletykák szerint újabb amerikai üzemeltetőt hozhat az American sikere Budapestre, mely nagy valószínűséggel a United lehet.

A LOT esetében viszont kiemelhető, hogy a kezdeti első hónap után rendkívüli fejlődést ért el a két járatának forgalmi teljesítménye, hiszen New York JFK esetében a májusi 65% júniusra 85%-ra ugrott, míg Chicagónál az 51% lett 84%. A LOT vezérigazgatójának a HVG-nek adott interjújában hasonló júniusi értékekről beszélt, és kiemelte, hogy eredményeik meghaladják az előzetes várokozásaikat. Ezen eredmények tovább pedig jól tükrözik azt 7 év során teljesen kiaknázatlan piaci lehetőséget, melyre senki se csapott le mostanáig. Jól látszik, hogy a ráhordó légitársaságok rendívül sokat nyertek anno a közvetlen USA járat hiányából, hiszen az jelentős utas potenciállal rendelkezik.

Kanada

Negyedikként nem USA, de mégis amerikai és transzatlanti járatként megemlíthető a már 3. szezonját repülő Air Canada Rouge torontói járata is, mely szintén magas kihasználtsági adatokat produkál a korábbi évekhez hasonlóan. Az idén már áprilisban elindított járat az első hónapban 72%, májusban 79%, júniusban pedig 85%-os kihasználtsággal repült. Az Air Canada szabadidős Rouge vállalata az idei évtől már a téli időszakban is repülni fog magyar fővárosba a november, december és a január eleji időszakban. E kis szünetet követően a légitársaság 2019. április 2-án indítja újra járatait, melyek június 24-től ismét naponta fognak repülni.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\08\07 Bbalint Szólj hozzá!

Másfélmilliós utasforgalmat regisztráltak júliusban a budapesti repülőtéren!

Ahogy azt sejteni lehetett már júliusban történelmi rekordot döntött a havi utasforgalom a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren, ahol júliusban több mint 1,5 millió érkező és induló utas fordult meg – olvasható a Budapest Airport közleményéből. A repülőtér még korábban soha sem kezelt egyszerre egy hónap alatt ennyi utast, ami már a repülőtér kapacitásain is „csúnyán” meglátszik, hiszen az elmúlt hetekben több alkalom is volt amikor 3 órás várakozásról számoltak be az emberek az utas felvételi pultok, valamint a biztonsági csatornánál kígyózó hosszú sorok végett. Bár a repülőtér üzemeltetője tisztában van hogy vészesen fogy az az idő amit még az utasok elbírnak talán viselni a sokszor balkáni állapotokat emlegetve, megoldás leghamarabb csak 2021-2022. környékén várható.

38672481_1893259210983633_3240604085266677760_n.jpg

Dugig telt B terminál, végeláthatatlan sorok, ingerült és ideges utasok, piszkos mosdók és még sorolhatnánk a megannyi utas panaszt ami az elmúlt hetekben a budapesti repülőteret érte. Az ok érthető, hiszen az utasforgalom az elmúlt években rendkívüli mértékben növekedik részben az új légitársaságoknak és az új útvonalakban, részben pedig az idegenforgalom fellendülése végett.  A repülőtérnek az elmúlt hónapban a 10 milliós éves utas szám után egy újabb jelentős és korábban meg nem döntött forgalmi rekordot sikerült elérnie, hiszen júliusban 1.512.923 ezer induló és érkező utast regisztráltak, ami tavalyhoz képest +13,8%-os növekedést jelentett (tavaly júliusban +15,4% - amiből látszik hogy a növekedés a magasabb értékek miatt csökken, de még így is kétszámjegyű még mindig).  Az utasforgalom várhatóan augusztusban is meghaladja a 1,5 millió főt, hiszen a korábbi éveket nézve e hónap szokott a legerősebb lenni a budapesti repülőtéren, sőt a fogadó kapacitás is már ebben a hónapban megnövekedik hiszen az  új mólót fokozatosan adják át a forgalomnak, aminek első utashídját a tegnapi nap során már a helyére emelték.

Ha az eltelt hét hónap adatait nézzük, akkor a repülőtér közlése szerint jelenleg 8.377.596 főnél zárt a júliusi hónap, ami korábban megfelelt egy 2013-as év egész éves utasforgalmának. Ezen adat 2017-ben 7.304.842 fő volt, tehát 2018-ban már 1 millió fővel több utasnál járunk, mint a tavalyi évhasonló időszakában. Ez azért is fontos megjegyezni, hiszen ha minden jól megy idén 14 milliónál már biztosan több utast fognak regisztrálni az éves forgalmi jelentésben, de e szám akár 15 millió fő is lehet. Az hogy meglesz-e a 15 millió most még nem lehet biztosra mondani, hiszen az előttünk álló 5 hónapban bármi olyan dolog történhet, ami jelentősen befolyásolhatja, de úgy tűnik, ha meg is lesz ez az utas mennyiség akkor az az év utolsó heteiben következhet be.

De minek is köszönhető ez az erőteljes növekedés? - Leginkább az új amerikai járatoknak, melyek a közlés szerint a vártnál is jobban teljesítenek. Erre jó példa az American Airlines új budapesti járata is, amire a légitársaságnál az egyik legjelentősebb és legerősebb útvonalként tekintetnek, emiatt pedig már a bővítésén dolgoznak (egyes hírek szerint pedig amerikai versenytársak is gondolkodnak a jövő évben benyitni a magyar piacra az American sikere végett). De jól megy az Air Canada Rouge idén nyáron már naponta közlekedő járata is, mely a menetrendi adatok alapján jövőre is napi szinten fog közlekedni a legforgalmasabb nyári hónapokban. A BUD közlése szerint a hagyományos európai és földközi-tengeri nyaralóhelyek felé is jelentősen bővült a forgalom. Rendkívül népszerűek a spanyol, a görög, a portugál és az olasz tengerparti városok, és kezd visszatérni a törökországi Antalya is a top-ligába. Továbbá a kapacitásbővítések is jót tesznek az utasforgalomnak, hiszen a a Qatar Airways a múlt héttől majdnem kétszeres befogadóképességű Airbus A330-ast közlekedtet délutánonként a korábbi A320-as helyett, sőt hetente négyszer még egy késő esti járatot is beállított Doha irányába. Az Iberia augusztusban naponta két járattal repül Madrid és Budapest között (szerda kivételével), valamint a Finnair és a Lufthansa is jelentősen több járattal van jelen a tavalyi nyári menetrendi időszakhoz képest Ferihegyen.

Különösen nagy öröm a számunkra, hogy a légiközlekedés minden szektorában látványos a fejlődés, a budapesti repülőtér növekedési üteme két és félszeresen meghaladja az európai repülőterek átlagát és a régióban is kiemelkedőnek számít.” jegyezte meg Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója, majd hozzátette: „Éppen emiatt igyekszünk felgyorsítani a repülőtéri infrastruktúra fejlesztési tervek megvalósítását, amilyen gyorsan csak az engedélyeztetési eljárások ezt lehetővé teszik.”. Arra is emlékeztetett, hogy a repülőtér különböző promóciókkal igyekszik az utasok kedvében járni, a parkolástól kezdve egészen a duty free üzlettel közösen szervezett akciókig.

Fénykép: Váradi János

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\08\01 Bbalint Szólj hozzá!

Mától már részlegesen működik a pierB!

Mától már indít repülőgépjáratokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a 2B Terminálhoz kapcsolódó új utasmóló. A több, mint tízezer négyzetméter alapterületű utasforgalmi épületet fokozatosan helyezik üzembe, ezzel bővítve a repülőtér kapacitásait. Az új épületszárny megépítése 7,8 milliárd forintba, azaz 25 millió euróba került. Az új épületet egyelőre csak a fapados társaságok tuják használni, hiszen a csápos beszállítás a hidak hiányában még nem lehetséges, így csak a gyalogos beszállítás alkalmazható. Az épület 100%-os műszaki átadásán még a mai napon is dolgoztak a szakemberek.

pierb_19.jpg

Az egyetlen megosztott belső kép alapján látható, hogy eléggé egyszerű belsővel és építészeti megoldással készült az új épületrész. Mint látható az új ülőhelyek is megjelentek, amik a későbbiekben a Skycourtban és a többi terminál területén már igen leamortizált állapotban lévő társasikat váltják. A mólóban a terminálokhoz hasonlóan USB informákcós kioszkok is megjelentek.

Egy pohár behűtött pezsgő, üdítőitalok és pogácsa. Ezzel kedveskedtek a Budapest Airport munkatársai az új, B oldali utasmólóról induló Wizz Air asztanai járata 156 utasának. A kazah fővárosba tartó Airbus A 320 típusú gép utasai voltak az elsők, akik birtokba vehették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér több, mint tízezer négyzetméteres utasforgalmi csarnokának első beszálló kapuját. Az új repülőtéri létesítmény a jövőben nagyban segíti az utasforgalom gyors és kényelemes lebonyolítását és képes lesz megfelelni az eltérő légitársasági követelményeknek is.

Az első utasszállító repülőgép a tervezett határidőnél két hónappal korábban indulhatott a B utasmólóról – ezt jórészt a fővállalkozó KÉSZ Építő Zrt. kiváló munkája valamint az üzembe helyezésen dolgozó repülőtéri és IT-szakemberek erőfeszítései tették lehetővé. A három és fél éve dinamikusan növekvő utasforgalom miatt a Budapest Airport vezetése úgy döntött, hogy amint elkészül és képes lesz utasokat indítani az első beszállókapu, azt máris használatba veszik, természetesen a szükséges tesztüzem és biztonsági ellenőrzések lefolytatása után. Így a C 12-es (a képek alapján a móló beszállító kapuinak kezdőbetűje a C lesz a mostani A és B terminál kapu mellett) jelű kapun keresztül indult el ma a Wizz Air asztanai járata, amit Magyar Hajnalka repülőgép kapitány és személyzete vitt az kazah fővárosba.

pierb_25.jpg

Most még csak kordonok között sétálva a fapadosoknak kedvez az új móló. A hivatlos átadó ünnepség és az épület teljes készültsége szeptemberben várható.

A B oldali utasmólót másfél évvel ezelőtt, 2017. március 1-én kezdték el építeni, az első munkafázis a területen a beton feltörésével kezdődött. A vasbeton-acél szerkezetű utasforgalmi épület 2017. november 14-én érte éle a tetőszintet és a viszonylag enyhe téli időjárás miatt gyakorlatilag leállás nélkül haladhattak a belső építési-szerelési munkálatok. A B-oldali utasmolóhóz, amikorra teljes mértékben kiépül, egyszerre három, ún. szélestörzsű (interkontinentális) utasszállító és négy keskenytörzsű közép-hatótávolságú repülőgép csatlakoztatható, vagy egyidőben tíz keskenytörzsű gép kiszolgálása folyhat. Emellett buszos beszállítók is lesznek, így összesen huszonhét-féle variációban lehet folytatni az utaskiszolgálást a terminálon.

„A Budapest Airport és utasai számára nagyon fontos volt, hogy minél előbb birtokba vehessük az új létesítményt, hiszen az évek óta gyorsan fejlődő forgalom sürgetővé tette számunkra az új kapacitások kiépítését, biztosítva ezzel a kényelmes utazás feltételeit. A Budapest Airport számára továbbra is kiemelt cél, hogy folyamatosan bővítsük a repülőtéri infrastruktúrát és kényelmesebb szolgáltatásokat nyújtsunk az utasok számára.” hangsúlyozta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója. Azt is hozzátette: „A fokozatos használatba vétellel – repülőtéri kiszolgáló partnereinkkel és a hatóságokkal együtt – menet közben tudjuk teljes mértékben kihasználni a korszerű technológiákban rejlő lehetőségeket, kiismerni az új utasmóló működését.”

A beruházás, amelynek teljes költsége eléri 7,8 milliárd forintot (25 millió eurót) része a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott BUD 2020 névre keresztelt ötéves, repülőtér-fejlesztési programjának. Az összesen 50 milliárd forintos (160 millió eurós) infrastruktúra beruházás-sorozat részeként megújították az egyes futópálya betonfelületét 2,3 kilométer hosszban, új logisztikai bázis épült az 1 Terminál mellett (a DHL és a TNT Express számára), ezer férőhellyel bővültek a parkolók és átadtak egy új repülőtéri szállodát. Még az idén ősszel elkezdődik egy új légi teheráru kezelő központ, a Cargo City építése a 2. Terminál közelében a vecsési oldalon és decemberben megkezdődnek egy új, hatszintes parkolóház építési munkái szintén a 2 Terminálon.

„Különlegesen nehéz feladatot jelentett a B oldali utasmóló megépítése, hiszen a munkálatokat úgy kellett megszerveznünk, hogy azokkal ne zavarjuk a repülőtér dinamikusan lüktető életét. Szerencsére a KÉSZ Építő Zrt. szakembereivel együtt ezen a téren már számos közös tapasztalatra tettünk szert a SkyCourt, a központi utasforgalmi rész építése közben.” – mondta Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ, a CUT vezetője. Az igazgató arról is beszélt, hogy a korszerű építési technológiának köszönhetően egy minden jegyében funkcionális, a légiközlekedés igényeinek változásait is jól követő épületet sikerült megalkotni, amely elsősorban használhatóságával és nem hivalkodó megoldásaival nyerheti el az utazóközönség tetszését.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\08\01 Bbalint 25 komment

Megérkezett Budapestre az első Qatar A330-as repülőgéppel teljesített járat!

Mától már a dohai központú Qatar Airways is csatlakozott azon légitársaságok sorában Budapesten, akik járataikat szélestörzsű repülőgép típusokkal repülik, hiszen a légitársaság Doha-Budapest-Doha útvonalának QR199/QR200-as járatszámú járatin a nagyobb utas, valamint belly cargo kapacitással rendelkező Airbus A330-as repülőgépeit állította a mai naptól forgalomba. A Qatar e lépésével az elmúlt több mint hét év folyamatos fejlesztéseinek egy jelentős gyümölcse érett be, hiszen titokban már pár éve mindenki várta a nagyobb gépre történő átállást. A gépcserét és az újabb járatokat a növekvő utas kereslet, valamint a még kényelmesebb utazási komfort hívta életre a légitársaság közlése szerint. A nagyobb géptípus a téli menetrendi időszak során is megmarad!

38143536_2368216889871959_5530875492980228096_n.jpg

2011-ben még első Közel-keleti légitársaságként heti négy járattal és bukaresti kitérővel kezdte meg pályafutását a magyar piacon a Qatar Airways. Az elmúlt 7 év során évről-évre fokozatosan növekedett a járatok és az azokkal szállított utasok száma. A korábbi kitérők eltűntek és napjainkra már heti 14 járattal szeli az eget Budapest és Doha között az SKYTRAX ötcsillagos minősítéssel és Oneworld tagsággal rendelkező légi cég, aki immár a 6. nagygépes üzemeltető a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren. A növekedés olyan mértékű lett az elmúlt évek során, hogy már idén februárban szélestörzsű Boeing 787-es Dreamliner típussal teljesített járatok lettek a menetrendbe ideiglenesen beállítva, amit most az állandóan üzemelő Airbus A330-as típusok követnek, melyeknek köszönhetően a korábbi ülőhely kapacitás a duplájára növekedik a korábbi egyfolyosós A320-as típuscsaládhoz képest (144 helyett 200-as típusok esetében 272/260, 300-as típus esetében 305 ülőhely).

Ismerkedjünk meg közelebbről az új típussal!

Az Airbus A330-as típuscsalád tagjaival teljesített járatok jelenleg állandó vendégek Budapesten, hiszen az Air China is e típusú géppel repüli járatait. A Qatar üzemeltetésében a kisebb széria a 200-as típusú gépek fogják teljesíteni a járatokat, de a foglalási rendszer adatai szerint előfordulhat olyan is, mikor a nagyobb kapacitással rendelkező 300-as típust fogják az útvonalra beállítani.

A budapesti útvonalon használt gépeken hagyományosan két osztály található meg, a Business és az Economy. Elrendezés szerint a Business osztály a 2-2-2 elvet, míg a turista bizonyos gépeken a 2-4-2 és a 2-3-2-es elrendezést követi.  Konfigurációtól függően a Business osztályon 24 vagy 30 darab 180 fokban dönthető és teljes ággyá alakítható kényelmes ülőhelyek találhatóak, melyekhez üléselválasztó, és 40 cm-es érintőképernyős monitor is tartozik, amin az ORYX ONE fedélzeti szórakoztató rendszere fut tele friss filmes, tévés, zenés, játék és információs tartalommal. Az ülések mindegyikében található USB töltő.  

A repülés során minden Business utas élvezheti a BRIC’S kozmetikai kis táskáinak tartalmát, valamint az általunk is kipróbált á la carte fedélzeti ellátást, melyet a Budapest-Doha járat utasai számára a Honett Szerviz Kft. biztosít. A fogások között speciális Közel-keleti, vegetáriánus, és halas ételek is szerepelnek, de speciális étkezést igénylő cateringet is biztosítanak. Az éttermi élményt a felhők felett porcelán tányérok és a fém, a légitársaság logójával fémjelzett evőeszközök még inkább átadják.

Az Economy osztályon típustól és lajstromtól függően 236/248/275 ülőhely áll az utasok rendelkezésére, melyek fejtámlával és fedélzeti szórakoztató rendszerrel is el vannak látva. A gazdag szórakoztató tartalmat itt is az ORYX ONE rendszere biztosítja 27 cm-es érintőképernyős monitorokon keresztül. Az utasok mindegyike párnát és takarót is kap az utazás során, de az ülészsebekben fejhallgatót is találunk.

A repülés során lehetőség biztosított az internet használatára is – erről bővebben itt olvashatsz https://www.qatarairways.com/en/onboard/connectivity.html

Galéria az új gép fedélzetéről! Kattints a képre!

A járat töltöttségét illetően bizakodók a szakemberek, hiszen a Qatar a napi több járatának köszönhetően rendkívül kedvező és rövid átszállási lehetőséget nyújt Dohán keresztül az utasai számára a versenytársakkal ellentétben olyan célállomások felé, mint Ausztrália, Thaiföld, Japán, Korea, India, Közel-kelet nagyvárosai, Új-Zéland, Kína, Malájzia és Indonézia fel é is. A mai érkező járat több, mint 200 utast hozott, az induló pedig több, mint 150-et vitt, úgy hogy a Business osztály kihasználtsága 90% körüli volt.

Nincs megállás-tovább erősít a légitársaság Budapesten!

Alig hogy megtörtént mától a szélestörzsű géptípusra történő átállás, augusztus 4-től négy újabb járattal gazdagodik a menetrend, melyeknek köszönhetően (hétfő, kedd, csütörtök, szombat) 18-ra emelkedik a heti járatok száma, és lesznek olyan napok amikor naponta három járat is indul Budapestről Dohába.

Az új 3. járatpár menetrendje

Doha (DOH) - Budapest (BUD): járatszám QR 197, indulás 15:30 érkezés 20:20 (H,K,CS,SZo)

Budapest (BUD) - Doha (DOH): járatszám QR 198, indulás 23:00 érkezés 05:20+1 (H,K,CS,SZo)

A Qatar Airways több mint 200 repülőgépet üzemeltet globális útvonalhálózatának több mint 150 kulcsfontosságú üzleti és szabadidős célállomására. 2017-ben a malájziai Penang, a thaiföldi Krabi, Chiang Mai és Pattaya került be új desztinációként a hálózatba, míg idén számos új, izgalmas útvonal megnyitását tervezi a légitársaság, például a fülöp-szigeteki Cebu és Davao, illetve a malájziai Langkawi és a vietnámi Da Nang.

A légitársaság a harmadik egymást követő évben, idén is megkapta a Világ Legjobb Business Osztálya díjat. Katar nemzeti légitársasága elnyerte továbbá a Közel-Kelet Legjobb Légitársasága, a Legjobb Business Class Ülés és a Legjobb First Class Lounge díjakat is.  

További extra még az utasok számára, hogy 2018. december 28-ig a Qatar Airways tranzit utasai élvezhetik a légitársaság ajánlatát; egy éjszakára ingyenes szállást biztosít Dohában 2018. december 31-ig történő utazások esetében.  

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\07\27 Bbalint Szólj hozzá!

Akár újabb amerikai légitársaságot is hozhat Budapestre az American Airlines sikeressége?!

Belsős crew fórumon hangoztak el dicsérő mondatok a most májusban indult, a Közép-Kelet-európai piacot meghódító új prágai és budapesti American Airlines járatokkal kapcsolatban.  Az American már az indulás előtt hangoztatta elégedettségét a foglalási adatokkal kapcsolatban, de most már biztosan látszik, hogy bővítési szándékai is vannak az új járatokat illetően.

32089592_2236262946400688_5466146839726129152_n.jpg

A foglalási rendszer adatai alapján már biztos, hogy jövő május 3-án újraindul az American Airlines Philadelphia-Budapest és Philadelphia-Prága járata, mely akár már a jövő évben nagyobb géppel vagy a szezonális működés elhagyásával közlekedhet, hiszen a fórumon megjelent alelnöki nyilatkozat szerint az American következő lépése a jól működő Kelet-európai járatainak bővítése, mely több „szolgáltatást” vonna maga után a piacon.

Megjegyzik, hogy a két járat ASM teljesítménye eddig elképesztő eredményt mutat. Az AMS teljesítmény a légitársaságok utasszállító kapacitásának egyik fontos számítási értéke, mellyel kiszámítható mennyire gazdaságos egy-egy légi járat üzemeltetése a különböző költségekkel együtt.  Az rendkívül jó AMS mutató miatt a prágai és a budapesti járat a legjobb American járatok közé tartoznak Európában.

A jövő évre vonatkozóan a foglalási rendszerben még az idősebb Boeing  767-es repülőgépek szerepelnek, és még nem érhető el az őszi menetrend, de a légitársaságnál zajló flottamegújítási program és az öreg 767-es gépek kivonása miatt elképzelhető hogy Boeing 787-es, Airbus A330-as, vagy akár Boeing 777-200-as gépre, valamint egész éves üzemelésre váltson e két járatán az American

Versenytársakat hozhat Budapestre az American sikeressége?

A járat sikerességét vélhetően a versenytársak is látják és érzékelik. Ezzel kapcsolatban pedig már a találgatások is megindultak, hogy az United akár már a jövő év nyarán belépne a piacara és Prága valamint Budapest városát kötné össze Newark repülőterével. Vélhetően a LOT tervei között is szerepelhet az amerika felé történő bővítés, mely akár újabb várost, és járatszám bővítést is hozhat, de ehhez egy újabb Dreamliner gépet kellene a budapesti bázisra helyezni.

De miért érné meg másnak is beszállni a versenybe? – Magyarország és az USA között a közvetlen amerikai járatok megnyitásáig a legnagyobb indirekt forgalom állt fenn, melyet egyetlen közvetlen légi járat sem szolgált ki. Budapestre az elmúlt években jelentős számú amerikai turista érkezik, melynek száma évről-évre rohamosan növekedik, sőt az idei évben újra rekordot fog dönteni, köszönhetően az új közvetlen járatoknak. Mindezek mellett a két ország jelentős gazdasági és kereskedelmi kapcsolattal is rendelkezik, ami a cargo és utászállítási szektorban rendkívül jó növekedési tényező a belly cargoban történő export és import, valamint a járatokra jegyet váltó üzleti utasok száma végett.

Forrás: Boardingarea

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\07\24 Bbalint Szólj hozzá!

Elkerüli Budapestet a Thai Air Asia X európai járatnyitása!

Nem nagyon lehet Budapest-Bangkok légi járatra számítani az elkövetkező években, hiszen a legnagyobb esélyesnek kiáltott Thai Air Asia X első európai járatai Budapest helyett Bécsben, Prágában és Stockholmban fognak leszállni 2019-től.

airasiathai1.jpg

Az Air Asia csoport vezetője Tony Fernandes a Reutersnek adott interjújában már konkrét városnevekkel együtt említette meg a hosszútávú fapados járatokra specializálódott Air Asia X újrainduló európai járatait, melyeket a cég Thai leányvállalata indíthat el a jövő év során. A korábbi lehetséges útvonalak között Varsó, Budapest, Prága, Bécs és Zágráb szerepelt. Ezek közül most a légitársaság a tervek szerint Bécsbe, Prágába és Stockholmba indít majd járatokat, még nem ismert időpontban. Ennek érdekében a Thai részleghez két újabb bérelt A330-as gép érkezik, amivel a tervek szerint ezeket a járatokat is teljesíteni fogják.

Bécs megjelenése ebből a szempontból azért érdekes, hiszen a repülőtéren már most három (Austrian, EVA Air, Thai Airways) légitársaság rendelkezik közvetlen bangkoki járattal (a Thai Airways téltől már naponta fog repülni), de ezek a társaságok nem az Air Asia X által használt Don Mueang nemzetközi repülőtérre repülnek, hanem a központi Suvarnabhumi Airport-ra. Másfelől arra a következtetésre lehet jutni, hogy a bécsi útvonal elindítása nagyban köszönhető a repülőtéren most zajló „fapados forradalomnak” melyből szinte az összes európai low-cost fuvarozó ki akarja venni a részét, így járatot indít, vagy bázist létesít a bécsi repülőtéren.

Nagyon keresett célállomás Thaiföld a réigóban!

Budapest, Varsó és Prága repülőtereinek TOP kiszolgálatlan útvonalait tartalmazó listák mindegyikén ott szerepel Bangkok neve. Ez is jól mutatja, hogy mekkora potenciális piacot ad e régió. korábban Mr Tassapon (a Thai Air Asia X vezetője) hangoztatta, hogy Kelet-Európában jelen van egy nagy, de kielégítetlen kereslet a közvetlen thaiföldi repülő járatok iránt.

Bukás a Budapest Airport számára?

Úgy tudni a Budapest Airport nagyon lobbizott a jártért, még maga a vezérigazgató Jost Lammers is személyes látogatást tett a bangkoki légitársaságnál, melyről egy interjúban számolt be. Akkor így nyilatkozott a látogatásáról: „éppen Bangkokban és Szingapúrban voltam, és ellátogattunk olyan ottani  légitársaságok vállalati központjaiba, amelyek hamarosan Budapestet is felveszi a hálózatukba....."

A budapesti repülőtér jövőbeli stratégiája között szerepel a hosszútávú fapados járatok Budapestre csábítása, melyre jelentős piaci kereslet mutatkozik itthon.

Utoljára a Malév idején volt non-stop, közvetlen bangkoki járat

Budapest és Bangkok között 2008. március végén repült útóljára a Malév, Boeing 767-es szélestörzsű repülőgépeivel. 1996. és 2001. között menetrendszerint, majd 2001. és 2005. között charter Malév járatok közlekedtek a thai fővárosba. 2005. december 2-től 2008-ig a magas kereslet végett ismét újraindultak a menetrendszerinti járatok hetente 3 alkalommal.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Fénykép: anna.aero

2018\07\20 Bbalint Szólj hozzá!

Akár már idén átlépheti a 15 milliós határt a budapesti repülőtér utasforgalma!

Újabb történelmi csúcsot dönthet a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér utasforgalma az idei év során, hiszen a 2015-ös 10 milliós határ átlépését követően a légiközlekedési statisztikákkal foglalkozó anna.aero elemzése szerint, már az a idei évben átlépheti a 15 milliós határt a repülőtér éves utasforgalma, amennyiben a növekedési ütem az év hátralévő részében nem csökken.

route-map.jpg

Izgalmas és érdekes cikkben foglalkozik a budapesti repülőtérrel az anna.aero szakoldal, mely statisztikákkal és az idei első féléves adatokkal nyújt betekintést több statisztikai elemzésen keresztül a budapesti repülőtérről.

A repülőtér utasforgalma az elmúlt 17 évben több mint 8 millió fővel gyarapodott, annak ellenére, hogy a Malév 2012-es leállása és a gazdasági világválság is visszaesést generált az utasok számában. Azonban a BUD rendkívül jól vette az akadályokat és hamar túl tudott esni ezeken a holtpontokon, hiszen idén júniussal együtt már az 55. hónap az, amikor utasforgalmi növekedést regisztráltak. A tavalyi 13.1 milliós forgalomnak köszönhetően a repülőtér az európai ranglistán a 42. legforgalmasabb légikikötő helyét szerezte meg, míg a Kelet-európai régióban a 6. a listán Varsó-Chopin (15,75 millió fő), és Prága után (15,42 millió fő), szorosan megelőzve Bukarestet. A repülőtérről jelenleg 130 úti cél érhető el közvetlen járattal.

bud-00-17.png

18 év alatt több, mint háromszorosára nőtt a repülőtér forgalma

A 2018-as év első féléves adatai alapján a BUD utasforgalmi növekedése stabilan hozta a kétszámjegyű növekedést, így a tavalyi évhasonló időszakát nézve 15%-al nőtt az utasforgalom. Ez számokban kifejezve 6,86 millió induló és érkező utast jelentett az idei évben, szemben a tavalyi 5,98 milliós utas számmal. Ha a növekedési ütem továbbra is kedvező lesz és nem befolyásolja semmi rendkívüli esemény, akkor a szakoldal előrejelzése szerint a BUD az év végén 15,07 millió utassal zárhatja a 2018-as évet. A 15 milliós határ átlépése most először hangzik el a légiközlekedésben, hiszen a BUD korábbi becslései melyek általában igen óvatos becslések 14,5 milliós éves utasforgalmat jeleznek előre.

Az utasforgalom növekedés azonban már kezdi a repülőtér kapacitásainak határát is súrolni. Bár a Budapest Airport augusztus 1-jén tesztüzembe helyezi az új B móló szárnyát (épület hivatalos átadása szeptemberben várható) az utasfelvételi oldalon azonban még évekig maradhat a zsúfoltság és a sor, hiszen a nagyobb utasfelvételi pult kapacitást nyújtó új 3-as Terminál 2021-nél előbb nem nagyon készülhet el. Így az utasforgalom további dinamikus növekedése még zsúfoltabbá teheti a legforgalmasabb időszakokat, melyben leginkább a fapadosok által használt B terminál csarnoka és biztonsági folyosója az érintett.

Ha a Visegrádi régió főbb repülőtereit nézzük, akkor elmondhatjuk, hogy Budapest jelenlegi növekedése nem elég ahhoz, hogy belátható időn belül beérje Prágát, vagy Varsót, hiszen e repülőterek sokkal nagyobb és ütemesebb növekedést tudnak a nyári hónapok során produkálni Budapesthez képest, viszont a téli időszakban a BUD sikeresen megközelíti ezen repülőterek havi utasforgalmi számait. Ha Prága vagy Varsó idei előzetes éves utasforgalmi előrejelzését nézzük, akkor Prága esetében az idei évre 17 millió, míg Varsóban 17,5-18 millió induló és érkező utast regisztrálhatnak az idei évben. A féléves adatokat összevetve pedig Prága június végén 7,5 millió, míg Varsó-Chopin már közel 8 millió utasnál tartott.

Kik kínálják a legnagyobb kapacitást idén nyáron?

bud-top-airlines.jpg

Fapadosok az élen! Az ülőhelyek több, int 60%-át fapados légitársaságok adják a Ferihegyen!

A Wizz Air továbbra is a repülőtér első számú légitársasága az útvonalak és a felkínált ülőhelyek számát tekintve. Az idei nyáron a fapados légitársaság 19%-al növelte ülőhelyeinek számát a budapesti járatain. Az év elkövetkező időszakára azonban nagyon „leeresztett” hiszen a bécsi bázis bejelentését követően, és az elmúlt hosszú időszakban nem nagyon akarnak új budapesti járatokat bejelenteni, sőt a téli menetrendi időszak során egyes járatok számát még le is csökkentik, mint például az Agadír útvonalukat.  

Az ülőhelyek számának növelésében az idén nyáron a legaktívabb a LOT lengyel nemzeti légitársaság volt, hiszen újonnan induló amerikai és krakkói járatainak, valamint a varsói útvonaluk sűrítésének köszönhetően csaknem 108%-os ülőhelytöbbletet sikerült elérniük tavalyhoz képest.

A repülőtér az idei évben két új  légitársaságot üdvözölhet Budapesten. Az egyik az újnak nem is annyira mondható, de nagy visszatérő az American Airlines, a másik a görög Bluebird Airways, akik Tel-Aviv városát kötik össze hetente 4x a magyar fővárossal.


A Lufthansa nyújtja a legtöbb ülőhelyet egy útvonalra vetítve!

top-routes.jpg

A Napi 6 járat az első helyre lökte a Lufthansa frankfurti járatát, mely a téli menetrendben is heti 40 járattal fog üzemelni!

Nem meglepetés, hiszen a németek az idei nyártól már naponta 6 járattal kötik össze Frankfurtot a budapesti repülőtérrel, így jelenleg a Lufthansa az aki egy útvonalon a legtöbb napi járatot kínálja Budapesten, megelőzve a Wizz Air London Luton járatát.

A legtöbben nagyon szépen tudták növelni forgalmukat a tavalyhoz képest!

top-country-markets.jpg

Szinte minden útvonalon növekedik az utasforgalom az idei első félévben

A Budapesten jelen lévő légitársaságok nagy része kétszámjegyű utasforgalmi növekedést könyvelhetett el az első félév során. Viszont vannak olyan útvonalak, melyeken csökkent az utasforgalom, ami részben a járatszám csökkentésnek is köszönhető.

Erőteljes növekedés jellemző a Tel-Aviv (+27%), London Stansted (+13%), Barcelona (+33%), Varsó-Chopin (+16%), Moszkva Sheremetyevo (+60% - az Aeroflot már naponta  4x jár), Róma Fiumicino (+18%), Doha (+55% - Qatar A330-as bővítés és napi 3 járatpár a hét négy napján) útvonalakra.  

A budapesti repülőtér legforgalmasabb útvonala továbbra is London. London felé jelenleg öt, de a jövő év februárjától már hat repülőtérre repülhetünk közvetlen járattal Budapestről, hiszen a LOT 2019. február 18-án elindítja London-City repülőterére közlekedő járatait. Az első félévben majdnem 1 millió utas csak ezen az egy útvonalon repült valamelyik légitársaság járatával, ami +3.9%-al volt több tavalyhoz képest.

A növekedés mellett csökkenést mértek az utas számban Hollandia felé, mely a Transavia járatszám csökkentésének köszönhető, hiszen a légitársaság rotterdami járatát heti hat helyett csak négyszer üzemelteti (-42%-os csökkenés).



Az adatok azt mutatják, hogy újabb hosszabb távú járatokra van szüksége a repülőtérnek!

Kiszolgálatlan útvonalból pedig nincs hiány, hiszen az idei New York, Chicago, Philadephia járatnyitások után jelentős igény mutatkozik más amerikai és ázsiai nagyvárosok felé induló új közvetlen légi járat megnyitására. 

A lista tetején Szöul neve áll 46.600 közvetett utassal és +30%-os növekedéssel a 2017-es évben. A koreai főváros azonban idén várhatóan még nem kerül közelebb Budapesthez, sőt inkább egy sokkal kisebb repülőtérben láttak fantáziát a Korean Air járat fejlesztői, hiszen szeptemberben megnyitják menetrendszerint közlekedő zágrábi járatukat. A cikkben felmerül a kérdés, hogy Budapest lehet a következő állomása a koreai légitársaságnak, azonban erre egyelőre semmi nem utal, leszámítva azt, hogy fapados leányvállalata a Jin Air korábban kijelentette, hogy 2020-ban szeretnének budapesti járatot nyitni Zágrábbal együtt.

Szöul neve mellett listavezető Los Angeles (41.600 közvetett utas +24%-os növekedés 2017-ben), Miami (36.200 közvetett utas és +25%-os növekedés 2017-ben), Shanghaj (30.000 közvetett utas +15%-os növekedés) és Bréma városa. Az amerikai útvonalakra alternatívaként a LOT jöhet szóba, míg Shanghaj felé a sajtóban már korábban számtalan alkalommal elhangzott China Eastern Airliens, akikkel a Kormány jelenleg előrehaladott tárgyalásokat folytat a járat mihamarabbi elindítása érdekében.  Mindezek mellett a BUD vélhetően aktívan dolgozik fapados hosszútávú járatok Budapestre csábításán, ennek érdekében a szingapúri Scoot-al és a bangkoki Thai Air Asia X-el is folyhatnak tárgyalások korábbi értesülések szerint.  A cikk megemlíti ezen járatok esetén a bécsi légikikötő elszívó hatását is, hiszen számtalan utas az onnan induló közvetlen járatokat veszi igénybe ezen célállomásokra történő utazásához.

Képek: anna.aero

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\07\20 Bbalint Szólj hozzá!

Szeptember első napján újra jön a Runway Run!

Szeptember 1-jén immár hatodik alkalommal startol a Budapest Airport éves jótékonysági futóversenye, a Runway Run. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályáján megrendezett versenyen elsősorban a Budapest Airport partnerei és a nemzetközi légiközlekedési szakma képviselői indulnak, de idén is lehetőség nyílik mindenki számára a Facebook-on nevezési lehetőséget nyerni.

bud17-runway-runners2.jpg

A korábbi évekhez hasonlóan idén is mintegy ezer fő jelezte részvételi szándékát a Budapest Airport által megrendezett Runway Run jótékonysági futóversenyen. A nagy érdeklődés természetesen nem meglepő, hiszen Európában egyedülálló, nemzetközi légiközlekedési rendezvényről van szó: ez az év egyetlen olyan napja, amikor a budapesti repülőtér 1. futópályáját nem a repülőgépek, hanem a futók veszik birtokba.

A részvétel idén is meghívásos alapon történik – a jótékonysági futóversenyen javarészt a légiközlekedési szakma képviselői vesznek részt, de érdemes követni a Budapest Airport Facebook oldalát is, ahol egy játék keretében mindenkinek lehetősége nyílik nevezési lehetőséget nyerni. A futóversenyen 5 és 10 kilométeres távon lehet futni, de – immár második alkalommal – a 6-15 év közötti gyerekek is kipróbálhatják magukat a futópálya betonján, 1 kilométeres távon.

A légiközlekedési szakma sporttalálkozójaként is számon tartott Runway Runt idén hatodik alkalommal rendezik meg, olyan főtámogatók segítségével, mint amilyen a Qatar Airways öböl-menti ötcsillagos légitársaság, az Airbus repülőgépgyártó vállalat, a KPMG nemzetközi könyvvizsgáló cég és a magyarországi Mercedes-Benz-gyár.

A nevezésekből befolyt összeggel a Budapest Airport egy magyarországi és egy brit alapítványt támogat: A SUHANJ! Alapítvány részben a Runway Run bevételéből nyitotta meg két éve az ország első integrált edzőtermét, ahol együtt sportolhatnak a fogyatékkal élő és az egészséges sportolók. A jótékonysági futóverseny nevezési díjaiból részesülő másik szervezet, a brit Anthony Nolan Alapítvány elsősorban leukémiás beteg gyermekek életmentő műtéteit támogatja.

Fénykép: anna.aero

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2018\07\19 Bbalint Szólj hozzá!

Díjeső a Qatar Airways-nél!

Mind magyar, mind nemzetközi szinten is rangos elismeréseket sikerült bezsebelnie a dohai központú Qatar Airways légitársaságnak, mely a Skytrax idei listája alapján már a harmadik éve a legjobb Business Osztály díját nyerte el a brit elemzőcég az utasok körében végzett anonim felmérése alapján. A Qatar Airways mindezek mellett a világ második legjobb légitársasága lett az összesített ranglista alapján, így a Közel-Kelet legjobb légitársasága is egyben, valamint a legjobb Business ülés és First Lounge szolgáltatást nyújta az utasai számára.

skytrax_kep.JPG

A londoni Langham Hotelben megtartott díjátadó ünnepségen ismét a többszörös díjnyertes légitársaság mondhatja magáénak a világ legjobb üzleti osztálya címet, amelyet összességében hatodszorra nyert el.

A Qatar Airways Csoport vezérigazgatója Mr Akbar Al Baker és a Hamad Nemzetközi Repülőtér vezérigazgatója Mr Badr Mohammed Al Meer vették át a díjakat.   

A Világ Legjobb Üzleti Osztályáért járó díj mellett hetedik alkalommal gondolták úgy az utasok, hogy a Qatar Airways a legjobb közel-keleti légitársaság. További elismerés az utasok részéről, hogy második éve a légitársaság mondhatja magáénak az első osztályon utazókat kiszolgáló legjobb lounge díját is. A Qatar Airways innovatív Qsuite terméke pedig méltán nyert a legjobb business ülés kategóriában.

A Qsuite a légitársaság által szabadalmaztatott termék, amely első osztályú élményt nyújt a business kabinban. A Qsuite az iparág első olyan terméke, ahol az ülés kétszemélyes ággyá alakítható. Az utasok nyugalmát és magánszféráját pedig az üléseket elválasztó panelek biztosítják. A légitársaság ezt a teméket 2017 márciusában a berlini ITB kiállításon mutatta be és kiemelkedő sikert aratott ezzel az innovatív termékkel. Ezek a díjak bizonyítják a Qatar Airways szolgáltatásainak páratlan színvonalát és hogy a légitársaság továbbra is megtesz mindent annak érdekében, hogy elnyerje utasainak bizalmát.

A Qatar Airways Csoport vezérigazgatója Mr. Akbar Al Baker így nyilatkozott:

Ezek a rangos díjak is azt mutatják, hogy a légitársaság igen rövid idő alatt is milyen messzire jutott. 20 év alatt egy regionális légitársaságból globális légitársasággá fejlődtünk elköteleződve az innováció és a legmagasabb színvonalú szolgáltatások iránt. A szabadalmaztatott Qsuite termékünk is ezt  képviseli és forradalmian új mércét jelent az iparágban. Az, hogy ilyen díjakat kaptunk, az országunk ellen irányuló illegális blokád ellenére is, tükrözi elkötelezettségünket a kiválóság, az innováció iránt és hogy utasainknak  a legjobb szolgáltatásokat nyújtsuk a levegőben.Mivel a Skytrax díjakat az utasok szavazatai alapján kaptuk, ez visszaigazolás számunkra és még inkább növeli annak jelentőségét, hogy folytassuk utasközpontú stratégiánkat lojális ügyfeleink legnagyobb megelégedésére.”

A Qatar Airways az ezen a héten Farnborough-ban megrendezett légi bemutatón több nagyerejű bejelentést is tett. Díjnyertes és növekvő flottájából bemutatott hat repülőgépet és a látogatókat vendégül látta a fedélzeten is. A nyitó napon öt Boeing 777-300ER teherszállító gépre kötött szerződést, amellyel tovább bővíti cargo flottáját és bemutatta a Qatar Execuite charter részleg  legfrissebb repülőgépét, egy Gulfstream G500-t, ami idén csatlakozik a private jet flottához.

Az idei évben a légitársaság több új útvonal megnyitását tervezi, például a fülöp-szigeteki Cebu és Davao, a maláj Langkawi, vagy a vietnámi Da Nang városába.

 

Magyarországon is díjjal jutalmazták az utazók a Qatar Airways-t!

 

business_excellence_qatar_airways.jpg

A Qatar Airways 2016. után 2018-ban ismét elnyerte a Legjobb légitársaság közönségdíját a Business Traveller Hungary, az üzleti utazók magazinjának olvasói szavazatai alapján.

A díjat az üzleti magazin 9 kategóriában szakmai zsűri és a saját olvasói szavazatai alapján ítéli oda. A szakmai zsűri döntése alapján kategóriánként három jelölt szerepelt a listán, a szavazók ezek közül választhatták ki az általuk leginkább elismert szolgáltatókat, egyúttal lehetőségük nyílt saját jelöltet is állítani. Utóbbiak közül a legtöbb jelölést kapott szolgáltatók közönségdíjat kaptak.

A Qatar Airways számára megtiszteltetés, hogy negyedik alkalommal kapta meg az elismerést, ezzel is megerősítve piaci pozícióját Magyarországon az utasok és az üzleti partnerek körében. A díjat Sárik Tamás, Sales Manager – Hungary and Slovakia és Szabó Petronella, Marketing and E-commerce Executive vették át a Qatar Airways magyarországi csapatának képviseletében. Ahogy  Kelecsényi Ágnes, a magazint kiadó Turizmus Kft. marketingigazgatója kiemelte: ma Magyarországon ez az egyetlen olyan elismerés, amely az üzleti utaztatásban – a hazai turizmus számára különösen fontos szegmensben – kimagaslóan teljesítő szolgáltatókat díjazza. A szektorban rejlő komoly piaci potenciált szerencsére évről-évre egyre több cég és szolgáltató ismeri fel.

A Qatar Airways immár több, mint 7 éve van jelen a magyar piacon. A légitársaság az elmúlt években folyamatosan fejleszti az itthoni működését, hiszen a Cargo üzletágával is jelen van a budapesti légikikötőben, valamint augusztus 1-jétől a Doha és Budapest között közlekedő délutáni járatán már szélestörzsű Airbus A330-as gépekkel fogja repülni. De a nagygépes csere mellett augusztus 4-től egy újabb, szám szerint a 3. járatpárt is beállítja az útvonalra a hét négy napján a téli menetrendi forduló kezdetéig.

Az üzleti utazóknak és utaztatóknak szóló Business Traveller Hungary magazin 2003 óta van jelen a hazai piacon, olvasótábora évről-évre bővül.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2018\07\13 Bbalint Szólj hozzá!

Wellness részleget nyitott az Air France a párizsi reptéren

Bon Voyage! Az Air France januárban mutatta be új, több mint 3000 négyzetméteres és 540 ülőhelyes Business Lounge-ját a párizsi Charles de Gaulle reptéren. A várótermet úgy alakították ki, hogy ott az utasok maximálisan kikapcsolódhassanak: a hatalmas wellness részlegtől kezdve a gyerekek játszószobáján át az exkluzív koktél- és ételkínálatig mindent megtalálhatnak benne azok, akik a repülés előtti időt kényelemben szeretnék eltölteni. Az új üzleti váróban eddig több mint 200 ezer ember fordult meg.

862_610-5b4514d3d198401f9c2b5731dd799463-air-france-paris-cdg-terminal-2e-business-class-lounge-18.jpg

Az Air France új Business Lounge-ját úgy alakította ki, hogy az ötvözze a barátságos kényelmet az eleganciával. A váró központi részén található a gyönyörű „Le Balcon” rész, amelyet a híres francia tervező, Mathieu Lehanneur tervezett, és amelynek íves, tükörbetétes plafonjától az ember már a várakozás közben a fellegekben érezheti magát.

Az Air France különleges koktélválasztékkal várja az utasokat a „Le Balcon” közepén található bárban minden este 7 órától 9 óráig. Az italokat a párizsi Hotel Lancaster vezető bartendere kreálta kizárólag az Air France számára, a választék pedig a következő különlegességeket tartalmazza:

  • Un air de Paris: koktélkülönlegesség, amely a pezsgőt ötvözi narancslikőrrel, konyakkal és néhány csepp citrommal
  • A hónap „Úticél” koktélja, amelyet az Air France egy legendás desztinációja inspirált
  • Alkoholmentes mocktail, amely Franciaország ikonikus hozzávalóit tartalmazza.

862_610-5b4514d6db40404d98465730dd799463-air-france-paris-cdg-terminal-2e-business-class-lounge-11.jpg

A koktélínyencségek mellett egyedi finomságokat találhatnak az utasok a bár „Gourmet Table” részén.

A Business Lounge-ban azonban nem csak ételeket és italokat fogyaszthatnak a várakozók: a Lounge magas minőségű pihenési élményt nyújt az utasoknak a több mint 550 négyzetméteres wellness részlegével, ahol az utasok kényelmesen lazíthatnak a nyugágyakon, egészséges, méregtelenítő ételeket és italokat fogyaszthatnak, valamint igénybe vehetik a privát szaunákat és a luxus zuhanyzókat is. A „Le Petit Salon”-ban pedig a nyugalom érdekében tilos a mobiltelefonok és egyéb elektronikai eszközök használata.

862_610-5b4514d3578447e9b45f5733dd799463-air-france-paris-cdg-terminal-2e-business-class-lounge-22.jpg

Az exkluzív váró 4-12 éves gyerekeknek fenntartott játszó szobájában a gyerekek mindent megtalálnak, amire szükségük lehet: a TV-vel, USB-kkel, Sony Playstationokkel, érintőképernyős játékasztalokkal, asztali focival és ingyen wifivel felszerelt szobában szórakozhatnak a repülő indulásáig.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2018\07\05 Bbalint Szólj hozzá!

80 éve indult az első LOT járat Magyarországra!

Az egyik legrégebbi, de a mai napig is működő légijáratok közé tartozik a Polskie Linie Lotnicze - LOT légitársaság által üzemeltetett Varsó-Budapest útvonal, mely idén július 1-jén ünnepelte elindításának 80 éves évfordulóját.

junkers-ju-52-3m-tipusu-utasszallito-repulogepek-1938-ban-erky-nagy-tibor.jpg

Nyolcan év telt el azóta, hogy a LOT Lengyel Légitársaság repülőgépe első alkalommal teljesített közvetlen légi járatot Budapest és Varsó között. A LOT ma ezen az útvonalon nem kevesebb, mint öt járatot kínál naponta, idén alakított ki közvetlen légi összeköttetést New York, Chicago és Krakkó irányába, és 2019 februárjában elindítja új járatát a London City Repülőtérre. A jövőben pedig további fejlesztéssekkel növeli a magyar piacon való jelenlétét a társaság, hiszen a vezérigazgató úr korábbi kijelentése szerint dolgoznak azon, hogy magyar AOC engedélyt szerezzenek. Mindezek mellett pedig további hosszú és rövidtávú járatnyitások is tervben vannak a mostmár budapesti bázissal is rendelkező LOT-nál.

A LOT első járata 1938. július 1-jén a Budapesttől délnyugatra található Budaörsi Repülőtéren szállt le. A járatokat a LOT Junker Ju-52-es típusú repülőgépei (felső kép) repülték, melyeken 15 utasnak jutott hely. A magyar főváros már akkoriban is fontos európai célállomás volt a lengyel légitársaság számára. Ezt még ugyanabban az évben egy kísérleti repülés követte az Egyesült Államokba. A II. világháború kitörésekor a Varsó és Budapest közötti kapcsolat megszakadt; az útvonalat a LOT 1949-ben állította helyre, új, Ił-12 típusú, 18 utas befogadására alkalmas repülőgépekkel.

A LOT ma Európa leggyorsabban növekvő légitársasága, Magyarország pedig kulcsfontosságú közép-kelet-európai piacai közé tartozik. “A Magyarországra irányuló járataink nyolcan éves hagyománya jól mutatja, hogy ezt a régiót mindig is nagyra becsültük. Örülünk, hogy a jelenkori operatív kapacitásaink révén a lehető legkényelmesebb menetrendet kínálhatjuk utasainknak, nem kevesebb, mint öt járattal naponta a két ország között. Magyarország most még közelebb áll a szívünkhöz, mint korábban bármikor. Hatalmas lehetőségeket látunk ezen a piacon. Reméljük, hogy a New York-i és chicagói hosszú távú járataink elindításával még nem ért véget a LOT dinamikus fejlődése az országban” – mondta Adrian Kubicki, a LOT vállalati kommunikációs igazgatója.

A Budapest-Varsó járatot kényelmes Embraer és Bombardier Q400 típusú repülőgépekkel teljesíti a légitársaság. A hetente négyszer üzemeltetett New York-i (JFK), illetve a heti kétszer indított chicagói járat utasai ultramodern, széles törzsű B787-8 Dreamlinerekkel utaznak, melyek közül egy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren állomásozik. A London City járatot a LOT külön erre az útvonalra dedikált, speciális lízingszerződés keretében megszerzett Embraer 190 típusú légi járművekkel repüli majd.

A társaság úgy véli, minden esély megvan rá, hogy a budapesti járathálózata a későbbiekben tovább bővüljön. A LOT jelenleg 70 fős repülőgép-személyzetet foglalkoztat Budapesten, akik elsősorban Budapest-New York és Budapest-Chicago viszonylatban teljesítenek szolgálatot. A lengyel légitársaság már korábban bejelentette, hogy 2019 végéig 300 pilótát kíván felvenni a közép-kelet-európai régióból, akiknek egy része Budapesten állomásozik majd. A LOT hamarosan üzleti várót is nyit a budapesti repülőtéren.

A LOT látványos magyarországi fejlődését a 2016 óta sikeresen működő nyereséges növekedési stratégiája tette lehetővé, mely alapján célja, hogy a közép-kelet-európai régió első számú légitársaságává váljon. Jelenleg a LOT Európa leggyorsabban növekvő légitársasága. 2017-ben utasforgalma meghaladta a 6,8 milliót, ami 25 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Idén a cél 9 millió utas elérése, 2019-ben pedig a 10 milliós határ átlépése, a dinamikus fejlődés fenntartása érdekében. A LOT 70 modern repülőgéppel rendelkezik (partner légitársasága, az észt Nordika flottájával, illetve a román Blue Air-től lízingelt légijárművekkel együtt), és összesen 101 menetrend szerinti járatot kínál, köztük Varsóból közvetlenül New York, Chicago, Los Angeles, Torontó, Peking, Szöul, Tokió és Szingapúr irányába, Budapestről pedig New Yorkba és Chicagóba.

Fénykép: welovebudapest

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\07\03 Bbalint 1 komment

5+1 tipp az Emirates-től kisgyerekkel utazóknak!

Hamarosan családok ezrei kelnek útra, hogy a jól megérdemelt nyári vakációjukat töltsék. A babákkal vagy kisgyermekekkel utazók számára azonban már a nyaralás első lépése is sok fejfájást okozhat, ha nem megfelelően készülnek fel a légiutazásra. Az Emirates élen jár a családbarát utaztatásban, hiszen mind a járatokon, mind pedig a szárazföldön kiemelt odafigyeléssel készülnek családos utasaik fogadására. A légitársaság most összegyűjtötte azokat a tippeket, amelyek segítségével kisgyermekkel is kényelmesen kezdhetjük meg a várva várt szabadságot.

travelling_infants_765x300_tcm654-2883211.jpg

 

  1. Ne felejtsük otthon a gyermek útlevelét, de ez még nem elég!

Külföldre utazáskor ne feledkezzünk meg róla, hogy a gyerekeknek is szükségük lesz saját útlevélre. Ezen kívül érdemes magunkkal vinni a gyermek születési anyakönyvi kivonatát vagy oltási könyvét is. Ha saját és gyermekünk vezetékneve különbözik, előfordulhat, hogy igazolnunk kell a szülő-gyermek viszonyt, így azt is, hogy jogunk van külföldre utazni vele. A családi körülményeinktől függően ehhez egy születési anyakönyvi kivonat vagy egy, a másik szülő által aláírt levél szükséges.

 

  1. Kézipoggyász - csomagoljunk okosan!

Ha csecsemővel vagy kisgyermekkel utazunk, a kézipoggyászunkban mindig legyen elegendő mennyiségű törlőkendő, pelenka, zsebkendő, tápszer (ha szükséges), néhány játék, egy kis takaró és váltóruha. A sorrend sem mindegy: fontos, hogy a legszükségesebbek a csomag tetején kapjanak helyet. Az Emirates kisbabákkal és gyermekekkel utazó utasai számára extra kézi- és feladható poggyászt is biztosít, hogy kényelmesen elférjen az extra holmi. A kisgyerekes családok az elsőbbségi utasok után elsőként szállhatnak a gépbe, így nyugodtan fáradjanak a sor elejére a kapuknál.

 

  1. Érkezzünk időben!

Induljunk korábban és szánjunk elegendő időt arra, hogy kiérjünk a reptérre! Egy kisgyermekkel bármikor előfordulhat, hogy etetés vagy tisztába tevés miatt meg kell állni – ezt kalkuláljuk bele az utazási időbe. Nagyobb reptereken megkönnyíti a terminálok közötti gyors átjárást, ha babakocsival közlekedünk, de ezt nem kell magunkkal vinni a fedélzetre, ha Dubajon keresztül utazunk. A Dubaji Nemzetközi Repülőtér Emirates terminálján ugyanis ingyenesen igénybe vehetünk kölcsön-babakocsit, hogy kényelmesen eljussunk a beszálló kapuig.

 

  1. Időzítsük az etetést!

Ha tehetjük, halasszuk a szoptatást vagy az etetést a felszállás vagy landolás idejére, ugyanis nyelés közben a babák könnyebben kiegyenlítik a fülükben a nyomást, így az nem dugul be a magasságváltozás miatt. Próbáljuk meg az etetést több, kisebb adagra felosztani, hogy jusson a felszállás és a landolás idejére, illetve akkorra is, amikor a baba nem akar elaludni. A nagyobb gyermekeknek válogassunk az Emirates speciálisan összeállított gyerekmenüjéből. Mindemellett magunkról se felejtsünk el gondoskodni: fogyasszunk sok vizet, mert a repülés és a szoptatás egyaránt dehidratál.

 

  1. Nem mindegy, hová ülünk

Ha kisgyermekkel utazunk, üljünk a folyosó melletti ülésre, így könnyebben mozoghatunk. Az Emirates az Economy osztályán az első, nagyobb lábterű sor üléseit kisgyermekkel utazók számára tartja fent, továbbá a mosdókban pelenkázóasztal és babacsomag is helyet kapott.

 

+1. Az a rettegett unalomküszöb

A kisgyermekekkel utazók számára igazi kihívást jelent, hogy minél későbbre halasszák a rettegett unalomküszöb elérését. Dr. Sandi Mann, az angliai Central Lancashire-i Egyetem gyerekpszichológusa szerint, ha egy gyermek számára túl sok játék alternatívát kínálunk fel, akkor a gyerek egy adott játékkal kevesebb időt játszva hamarabb unatkozni kezd. Az egyszerűbb kellékek, mint a papír és néhány színes ceruza sokkal tovább leköthetik a kicsik figyelmét.

Az Emirates fedélzetén elérhető Lonely Planet Kids játékcsomagok játszva tanítják meg a gyermekeket arra, hogy az utazásaik során minél többet fedezzenek fel a világból, amit leszállás után is magukkal vihetnek.

Fénykép: Emirates

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\29 Bbalint Szólj hozzá!

Nyitva az 1. futópálya!

A tervezetthez képest majdnem egy nappal előbb adta át a forgalomnak a felújított 1. futópályát a Budapest Airport. A mihamarabbi átadásnak nem volt akadálya, hiszen a napokban sikeresen lezajlott a műszaki átvétel és az új ILS próbája, viszont a reptér már nagyon igényelte a pálya újranyitását, hiszen az elkövetkező hetekben a tavalyit hónapokat jelentősen meghaladó csúcsforgalomra kell számítani, mindemellett a rákoshegyiek sorozatos elégedetlenkedése sem vetett jó fényt az egypályás helyzetre.

first_take-off_by_emirates_small.jpg

Egy nappal a tervezett határidő előtt ismét átadták a forgalomnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felújított 1. (13R/31L) futópályáját. Az új betonról felszálló első repülőgép az Emirates öböl-menti légitársaság Dubaj-ba tartó Boeing 777-300ER géptípusú járata volt. Az 1. futópálya átadása azért is volt sürgető, hogy a nyári utazási csúcsforgalmi időszakban biztonságosabban és kényelmesebben lehessen megfelelni a megnövekedett forgalom támasztotta követelményeknek.

Nem kevesebb, mint öt futballpályányi területen kellett kicserélni a ferihegyi 1. futópálya betonját, az összesen 1400 méteres szakaszon. A 110 napja tartó felújítási munkák mintegy 8 500 m³ beton építettek be, közel 300 kilométer elektromos kábelt fektettek le és korszerűsítették a futópályához kapcsoló kábelaknákat is. A március 12-e óta tartó pályazár idejét kihasználva a Budapest Airport szakemberei új műszeres leszállító berendezést (ILS) telepítettek a futópálya vecsési, ún. 31L végére, aminek köszönhetően korlátozott látási viszonyok mellett (köd, csapadék, éjszaka) biztonságosabban tudnak leszállni a repülőgépek. Az új rendszernek köszönhetően a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a legkorszerűbb rádiónavigációs rendszerekkel szolgálhatja ki a légitársaságokat.

A pályafelújítás teljes költsége elérte a 2,1 milliárd forintot (6,5 millió eurót), amit a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott. Az összehangolt munkaszervezésnek és a kedvező időjárásnak köszönhetően a tervezett június 30-i határidőnél egy nappal korábban, már pénteken délután megindulhatott a légiközlekedés a felújított 1. futópályán. Ezt megelőzően számos hatóság és szervezet vett részt a pálya műszaki átvételében és biztonsági állapotának ellenőrzésében, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóságtól kezdve a Légiközlekedési Hatóságig.

„Büszkén és elégedetten adjuk át a repülőgépeknek ismét az 1. futópályát, a fővállalkozó KÉSZ és csapata rendkívül magas színvonalú munkát végzett. Ők építették korábban a SkyCourt-ot, most is dolgoznak a B-oldali utasmóló befejezésén és elmondhatom, hogy nagyszerűen meg tudtak felelni a bonyolult repülőtéri környezet támasztotta követelményeknek.” mondta Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója, aki kifejtette, hogy reményei szerint újabb évtizedekkel sikerült meghosszabbítani a 1. futópálya várható üzemidejét.

Egy átlagos évben a fel- és leszállások 52 %-a zajlik a repülőtér 1. futópályáján, amit 1958-ban hosszabbítottak meg 3 kilométeresre, majd felületét 1986-ban újították fel - így érthető hogy miért is volt újra szükséges az alapokig visszabontani a betont. A pálya Vecsés felőli, 900 méteres szakaszán tavaly hajtott végre teljes rekonstrukciót a Budapest Airport. A mostani, három és fél hónapig tartó egypályás üzem a légiforgalmi irányítás számára is többletmunkát jelentett, különösen a nyári csúcsidőszakban az ún. tornyos- , és közelkörzeti irányítók munkaterhelése nőtt meg jelentősen. A HungaroControl szakemberei jelentős késést nem okozva, magas szakmai színvonalon biztosították  a forgalom akadálymentes áramlását.

„Örömmel vesszük át a légiforgalom számára a felújított 1. futópályát, így a nyári utazási csúcsidőszakot már korszerűbb és biztonságosabb körülmények között tudjuk lebonyolítani.” hangsúlyozta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója. Azt is hozzátette: „A július-augusztus-szeptemberi időszak hagyományosan a legnagyobb terhelést jelenti a repülőtér számára, hiszen ilyenkor mennek a legtöbben külföldre nyaralni vagy érkeznek hozzánk a kiemelt magyarországi fesztiválokra és eseményekre. A Budapest Airport minden tőle telhetőt megtesz, hogy az utasok számára kényelmessé és biztonságossá tegye a nyári repülős utazást.”

Az 1. futópálya felújítása miatt ideiglenesen megnövekedett egyes, a repülőtér közelében fekvő településeken a repülőforgalom. Az érintett területeken, elsősorban a főváros XVII. kerületében a Budapest Airport folytatta az önkéntes lakossági ablakszigetelési programot, amit idén eddig 43 család kért az otthonában, átlagban és családonként mintegy 500 000 forint összegben. A Budapest Airport ezúton is kifejezi köszönetét az érintett körzetekben élők türelméért és megértéséért.

Az 1. futópálya felújítása is része a Budapest Airport ötéves, BUD:2020 névre keresztelt repülőtér-fejlesztési programjának. Ennek keretében adták át tavaly nyáron a DHL Express és a TNT új logisztikai bázisát az 1. Terminál melletti részen, megnyílt a közvetlen terminál-összeköttetéssel rendelkező ibis Styles Budapest Airport Hotel, augusztus 1-én átadják az utasforgalomnak a több, mint 10 000 négyzetméteres B-oldali utasmólót, idén nyáron elkezdődik a teherszállító forgalom kiszolgálására tervezett Cargo City építése a 2. Terminál mellett és decemberben megkezdődik egy hatszintes, fedett parkolóház építése. A BUD:2020 fejlesztési program összértéke mintegy 52-60 milliárd forint, azaz 160-180 millió euró.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\28 Bbalint Szólj hozzá!

Finishben az 1. futópálya megnyitása!

Sikeresen befejeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályájának műszaki átvétele és a Légiközlekedési Hatóság is elégedett a beton felújításának műszaki színvonalával. Így ha minden jól megy június 30-án már a megnövekedett nyári forgalom is igénybe veheti fel és leszállásra. A pályafelújítással egyidőben pedig új, világszínvonalú műszeres leszállító berendezést (ILS) kapott a futópálya, ennek műszaki paramétereiről pedig egy kétnapos, ún. kalibráló repülésen győződtek meg a Budapest Airport és a HungaroControl szakemberei.

img_3932small.jpg

Két napon keresztül a körözött a ferihegyi légtérben a szerb légiforgalmi szolgálat speciálisan felszerelt Beechcraft King Air 350 típusú kéthajtóműves, légcsavaros-gázturbinás repülőgépe, aminek az volt a feladata, hogy hitelesen megmérje: minden elektronikai és rádiótechnikai berendezés megfelelően működik a repülőtér 1. futópályáján. Emlékezetes, hogy a futópálya középső, 1400 méter hosszú beton szakaszának teljes cseréje miatt idén március 12-én ideiglenesen le kellett zárni a futópályát a forgalom elől. A beton cseréjével párhuzamosan egy sor egyéb javítást és cserét is elvégeztek az alvállalkozó KÉSZ Építő Zrt. és a Budapest Airport szakemberei.

Egyebek mellett végrehajtották a fénytechnikai rendszerek korszerűsítését. A szakemberek 160 lámpatestet és közel 90 fénytechnikai aknát cseréltek ki és építettek át a legújabb európai szabványok szerint. Emellett kicseréltek 300 kilométernyi elektromos vezetéket, amelyeken keresztül a futópálya lámpasorai kapják az elektromos energia ellátást.

A munkálatok végén a futópálya délkeleti, ritkábban használt megközelítési iránya (31L) is megkapta a legmodernebb műszeres leszállító berendezést, vagyis ILS-t (ami az angol Instrument Landing System rövidítése.) A korábbi rendszerhez hasonlóan az új rádiónavigációs berendezés is rossz látási viszonyok között segíti a pilótákat a futópálya megközelítésében és a biztonságos landolásban, de a régebbinél jóval precízebb és megbízhatóbb működésre képes. Ennek a rendszernek a hitelesítésére érkeztek a szerb repülési szakemberek Budapestre és végezték el sikeresen az 1. futópálya ún. kalibráló repüléseit.

„Ez egy nagyon precíz repülést igénylő feladat, fontos része a repülőtér életének. A műszeres leszállító rendszer úgynevezett telepítési légi ellenőrzését a berendezés kiépítésekor kell elvégezni, míg félévente, a rendszeres légi ellenőrzések alkalmával vizsgáljuk az ILS paramétereinek megfelelőségét.” – hangsúlyozta Eiszrich László a Budapest Airport műszaki rendszerek vezetője. Elmondta azt is, hogy az új ILS-nek köszönhetően tovább növekszik a repülések biztonsága, az új rádiónavigációs berendezések sokkal pontosabb leszállásokat tesznek lehetővé éjszaka és kedvezőtlen időjárás esetén is.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!