A Korean Air Cargo megérkezett Budapestre!

Ma délelőtt első alkalommal landolt menetrendszerinti Korean Air légijárat a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi reptéren, amelyet a Dél-koreai nemzeti légitársaság cargo üzletága indított a növekvő áruforgalom miatt. A cargo járatok közvetlenül érkeznekSzöulból Budapestre, majd innen tovább indulnak Frankfurt felé. Az összeköttetés a jövőben pedig tovább bővül, hiszen májustól már az utasszállító járatok is elindulnak az Incshoni nemzetközi reptérről a magyar fővárosba.

87391771_940051143079358_2298585446491357184_n.jpg

Ha Ferihegy történelmében a Korean Air nyomati keressük, akkor jó pár cikkel találkozhatunk az elmúlt évekről, sőt évtizedekből is, amiben a légitársaság budapesti megjelenése volt a téma. A Korean eddig mindig elkerülte a magyar főváros repterét a járataival, pedig a potenciális utaslétszám és igény megvolt a közvetlen kapcsolatra. Most, hogy a LOT már majdnem fél éve rárepült a vonalra, a versenybe ők is beszállnak. Első körben a ma indított új áruszállító járattal, amelyet a Magyarország, Korea, valamint Kína közötti felélénkült kereskedelmi és gazdasági kapcsolatok hívtak életre. Az elmúlt évben Dél-Korea Magyarország legnagyobb befektetőjévé lépett elő. A légiáru szállítás szempontjából jelentős vállalatok, mint például a Samsung Electronics, Samsung SDI, Hanon Systems, SK Innovation és a Doosan üzemei mindössze 1,5–2 óra közúti szállítási távolságra fekszenek a BUD Cargo City-től. Az új járat elindítása ezen vállalatok számára új, hatékony és magas színvonalú légilogisztikai megoldásokat biztosít, emellett a magyar kis-és középvállalatok számára is hatékony szállítási lehetőséget nyújt Koreába, illetve Szöul érintésével a Korean Air teljes hálózatába.

87290596_2876919202330777_3895581757478535168_n_1.jpg

A nyitott hátsó raktérajtón keresztül folyik az áru ki és be pakolása

A járat mostantól hetente két alkalommal (pénteken és vasárnap) nyújt lehetőséget az ázsiai, valamint a magyar és a környező országok speditőrei számára, hogy a rájuk bízott légi áru gyorsan, és hatékonyan jusson el a céljához. Ebben a légitársaság speciálisan áruszállításra kialakított Boeing 777F típusú óriásgépei segítenek, amelyek maximálisan 103 tonna árut képesek szállítani konténeres és raklapos formában.

A 777F típus mellett Boeing 747-400-as és 800-as cargo gépekkel is rendelkezik még a Korean légi áruszállítási üzletága, amelyek akár a későbbiekben ad-hoc jelleggel egy-egy budapesti járatra is használatba vehetőek.

87164978_136153524307579_1675022840119689216_n.jpg

Palettákon indul az áru Budapestről. Már az első járattal elment úgy 8-9 paletta Budapestről

„Igazi mérföldkő a Budapest Airport történetében, hogy Budapest felkerült a Korean Air utas és-légi áruszállító járatainak térképére. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy alig másfél hónappal a megnyitás után egy új légitársasági ügyfelet köszönthetünk Kelet-Közép Európa cargo kapujában, a BUD Cargo Cityben” – mondta Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „A közvetlen légi összeköttetés nemcsak a magyar és nemzetközi vállalatok számára jelent óriási előnyt, hanem egyben lehetőség arra is, hogy Magyarország és a magyar főváros repülőtere a régió elsőszámú légiárukezelő központja legyen.”

A Korean Air új menetrend szerinti cargo járata és a hamarosan induló közvetlen Szöul-Budapest utasszállító járat még tovább erősíti a Magyarország és Dél-Korea közötti kereskedelmi és diplomáciai kapcsolatokat” – mondta H.E. Kyoosik Choe, a Dél-Koreai Köztársaság magyarországi nagykövete. Hozzátette: „A nagykövetség részéről mindent megteszünk azért, hogy az új légi összeköttetések a két ország számára kölcsönösen gyümölcsözők legyenek.”

„Biztos vagyok benne, hogy együttműködésünk mind a társaságaink, mind az országaink közötti gazdasági kapcsolatokat gyümölcsözőbbé teszi. Fontos kiemelni, hogy az Incheon Repülőtér az egyik legnagyobb kelet-ázsiai légiáru elosztóközpont, így mostantól Budapest pozíciója még előnyösebbé válhat a közép-európai piacon” – mondta Jeong Soo Park, a Korean Air európai ügyvezető alelnöke.

87808336_3615994595109855_4912459099242758144_n.jpg

Kell az erő ekkora géphez és rakományhoz - ebben segít a világ legnagyobb hajtóműve a GE90-es

A Korean Air a régióban Prágában, Bécsben és Zágrábban is jelen van járataival, viszont a cargo üzletág járatait eddig csupán egyedüliként csak a bécsi reptér fogadta. A budapesti reptér a nemrég átadott Cargo City beruházásának köszönhetően jelentős fejlődési potenciállal és központi szereppel rendelkezik a cargo szektorban, amely beruházás sikere remélhetőleg a jövőben további cargo légitársaságokat fog meggyőzni arról, hogy ide érdemes járatot indítani.