Korean Air vs. Asiana Airlines: erős lobbi zajlik a budapesti nyitásért!

A legfrissebb koreai hírek szerint a Korean Air továbbra sem tett le a budapesti járatnyitásról, sőt annyira éles a verseny az állam által egy légitársaságnak kiadható repülés jog iránt, hogy az Asiana Airlines üzleti tervében is szerepel egy új budapesti vonal elindítása.

koreanvsasiana.jpg

Egymás ellen megy a Korean Air és az Asiana Airlines, hogy megszerezze a jogokat a Szöul-Budapest vonalon történő légi járat megnyitásához. A Korean Air vezetői nemrégiben tartottak egy értekezletet az Asiana Airlines új növekedési és stabilitási stratégiájára reagálva. Az értekezleten a koreai dongA híroldala szerint a Korean Air vezetői arra a következtetésre jutottak, hogy megelőző intézkedéseket kell hozniuk az Asiana agresszív útvonal expanziója ellen, melynek egyik eleme, hogy a fuvarozó megnyitja első Kelet-Közép-európai légi járatát Budapestre. A Korean Air ezért még tavaly decemberben bejelentkezett a Dél-koreai Közlekedési Minisztériumhoz a két város közötti légi járat indításához szükséges engedélyekért. A légitársaság szerint a két ország között folyamatosan növekedik a turisták száma, ami a vállalat piaci belépését is igényli. A koreai légiközlekedési iparág szakértői úgy vélik, hogy a Korean Air budapesti járatának megnyitása blokkolhatja Asiana belépését, így nemzeti légitársaság megőrizheti piacvezető pozícióját.

A Korean Air a térségben már rendelkezik közvetlen légi járattal Bécs, Prága és Zágráb városába is, sőt Bécsbe külön cargo járatok is közlekednek a Korean és az Asiana Airlines színeiben.

Budapest és Szöul között szeptember vége óta egyedüliként a lengyel nemzeti légitársaság, a LOT üzemeltet menetrendendszerinti légi járatokat hetente három alkalommal. A lengyelek május 6-tól kezdődően egy újabb járatpárt indítanak, így a a nyári menetrendben már heti négy járattal repülhetünk majd a két város között.

A LOT csapott le elsőként a nagy lehetőségre

Budapest és Szöul között az elmúlt években nagyrészt a turizmus és a gazdasági kapcsolatok fellendülése miatt nagyon nagy mértékben nőtt az indirekt utasforgalom és légi áruforgalom. Az utasszám már olyan magas volt, hogy mindenképp ideje volt a két város között egy közvetlen légi járat indítása. Esélyeként elsősorban a korai féltől volt remélhető a vonal elindítása, abból kiindulva, hogy az Asiana Airlines 2016. nyarán charter járatokat indított Budapestre. A járatok folytatása a következő évre biztosra vehető volt, ez azonban végül ismeretlen okok miatt elmaradt. Ezek után jöttek képbe üzemeltető partnerként a lengyelek, akik megnyitották New York JFK és Chicago járatukat. New York évek óta "kiáltott" üzemeltető iránt, de senki sem lépett. Ekkor jött a magyar állam és a Külgazdasági és Külügyminisztérium, akik a LOT-al megegyezve belevágtak egy új "magyar nemzeti vonalat" képviselő légitársaság alapjainak letételébe.Ekkor már nem volt kérdés mi lehet Amerika után a másik nagy lehetőség Budapesten a LOT számára. Ehhez azonban jelentős segítség kellett a kinti magyar nagykövetségről és a Külügyminisztériumtól, hiszen a LOT alapvetően Lengyelország nemzeti fuvarozója. Az első járat indulási napján Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója elmondta, hogy a járatot szeretnék tovább bővíteni heti hat, vagy hét járatra, hiszen hatalmas potenciál van benne, nem utolsó sorban összehangolható a már meglévő varsói vonallal is.

Az első hónapok adatai biztatóak tűnnek a LOT számára hiszen szeptemberben 90, októberben 89, novemberben pedig 74 százalék körüli LF-et lehet kiolvasni a statisztikákból.

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot