Megizzasztja a parkolóház projekt leállása a Budapest Airport-ot!

Már több, mint három hónapja áll a munka a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér előtti feltúrt és körbekerített építkezési területen, ahol a repülőtér új parkolóházának kellene épülnie, melynek előkészítő munkálatai már tavaly év december elején megkezdődtek. Azonban az építkezést engedélyező hatósági engedélyt december 10-én a Budapest Főváros Kormányhivatal által hozott határozata azonnali hatállyal visszavonta. Az ok máig ismeretlen és a Budapest Airport sem árult el még részleteket a témával kapcsolatban, csupán annyit közölt, hogy szakembereik dolgoznak azon, hogy mihamarabb újrainduljon az építkezés. Sokak politikai csatát látnak az engedély visszavonása körül, hiszen ezt követően indultak be a Kormány és a főváros részéről a reptér ellen irányuló nyílt támadások a média felületén. De nem is ez lenne a legfőbb probléma, hanem az hogy a "cica" harcnak megint mi utasok leszünk a vesztesei, hiszen a parkolóház építése miatt jelentős számú parkolóhelytől esett el a terminál közvetlen közelében a Budapest Airport, így már most a nyári szezon kezdete előtt gondot okozott a megmaradt, de az igényeket nem teljes mértékben kielégítő parkolóhely szám az utazók számára. A repülőtér vészmegoldásként valahogy még idén júniusig 670 parkolóhelyet próbál meg mihamarabb kialakítani, de ha tovább folyatódik a két fél közötti engedély vita, akkor lassan ott fogunk tartani, hogy a megtelt táblát egész nyáron kinn lehet hagyni.

54521308_390029718211980_4508620676067753984_n.jpg

Az építkezési terület látképe (március 7.)

 

Az elmúlt években jelentősen nőtt az autójukat a budapesti repülőtér parkolóiban parkoltató autótulajdonosok száma. Ennek köszönhetően a Budapest Airport számtalan parkolási csomagot dolgozott ki, hogy mindenki megtalálhassa a számára és pénztárcájának megfelelő parkolóhelyet. Ennek részeként az elmúlt években az üzemeltető növelte a parkolóhelyek számát, ezzel azonban nőtt azok távolsága is a termináloktól. Lassan már ott tartunk hogy szinte Vecsés határában kell hagyni autónkat, majd több mint 10 percet kell csomagokkal gyalogolnunk a terminálokig. Nem is lenne ezzel baj ha lenne elég hely. Jól mutatja ezt a mostani hosszú hétvége amikor az utasok közlése szerint káosz volt a parkolás a repülőtéren, hiszen helyet nem lehetett találni, pedig még a legforgalmasabb nyári csúcsszezon el sem kezdődött. Azonban a helyhiány most a parkolóház építése miatt még inkább problémává vált, hiszen az építkezés miatt megszűnt a terminálok előtti Terminal Parking zóna. Ezzel több száz a terminálokhoz legközelebb eső parkolóhely kiesett a kínálatból.

A Budapest Airport rögtön érdekes fennakadásmentes közleménnyel próbálta megmagyarázni a kialakult helyzetet, miszerint újabb parkolóhelyek építése van láthatáron a nagy júliusi hétvégét is idéző utasforgalom parkolóhely  "éhsége" miatt. Az üzemeltető további 670 parkoló megépítését tervezi még idén júniusig a meglévő 4200 hely mellé. Ezen számba azonban a dolgozói helyek is beletartoznak, akiknek viszont gyakran nem vagy csak a termináloktól nagyon messze jut hely az egyre gyakoribb telt házas napok miatt. Mindemellett a mai napig nincs elkülönített parkolórészük. Azonban a BUD közlése szerint tervben van a terminálon dolgozók számára elkülönített parkoló létesítése. Erre vonatkozóan azonban többet jelenleg nem árultak el.

A Budapest Airport közlése szerint: "a következő évek forgalmi előrejelzéseit figyelembe véve tavaly ősszel kezdetek hozzá egy új, a terminálokkal közvetlen összeköttetésben lévő parkolóház építéséhez, ezt azonban decemberben hatósági engedélyeztetési eljárási okokból le kellett állítani. Az előrejelzések szerint jelentősen több repülőtéri parkolóhelyre lesz szükség a jövőben. Más európai fővárosi légikikötőhöz képest ugyanis a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér sokkal kevesebb parkolóhellyel rendelkezik az utasforgalomhoz viszonyítva." -  na de vajon miért kevesebb nálunk a hely, mint amennyinek kellene lennie, és miért ilyen későn indul meg egy ekkora beruházás, mint a parkolóház építése mely épületnek már évekkel ezelőtt állnia kellett volna, sőt nem egynek hanem többnek is a reptér környezetében. Nagyon érdekes és izzasztó kérdések, hiszen ha rosszak akarunk lenni akkor az üzemeltető felelőssége, hogy nem ment elébe a már évek óta tapasztalható két számjegyű  utasforgalmi növekedés által keltett valós parkolóhely igény teljes mértékű kiszolgálásának. Azonban jelen helyzetben a Kormány felelőssége is fennáll, hiszen kiadott egy építési engedélyt egy ekkora volumenű beruházásra, majd hipp-hopp visszavonja azt ilyen-olyan apró hibára hivatkozva. És most ott tartunk hogy se előre, se hátra áll minden jóformán. Ennek azonban mi utasok látjuk a kárát, hiszen a repülőtéri parkoló infrastruktúra nem tud fejlődni, a beruházás nem fog időben elkészülni (ez már most borítékolható), nem lesz kényelmesebb a parkolás (a parkolóház projekt nem csak parkolóhelyek kialakítását tartalmazza, hanem az autókölcsönző kirendeltségek több éve konténerben történő működésének is véget vetne, emellett számos szolgáltatást is nyújtana a használóinak) , sőt az utasforgalomhoz viszonyítva továbbra is kevesebb lesz a parkolóhely.

De akkor mégis hogy jussunk ki kényelmesen a repülőtérre? - Tömegközlekedés?

Na az meg a másik igen kényes téma Ferihegyen, hiszen a 100E busz jelenleg 20 perces követési ideje nem ellensúlyozza a járat akkora népszerűségét, ami minimum 15-10 perces követést diktálna bizonyos időszakokban. Talán ezen sűrítés következhet be még idén nyáron, hiszen a repülőtér közlése szerint:

"A repülőtér megközelíthetőségét javíthatja az is, hogy a BKK és a Budapest Airport megállapodott a népszerű 100E jelzésű buszok sűrítéséről, amik a repülőtérről egyenesen Budapest belvárosába viszik az utasokat."

Így ha az üzemeltető engedni tud a taxi és a minibusz lobbinak akkor a buszok sűrűbben tudnak majd behajtani a terminálok elé a legforgalmasabb időszakokban és kényelmesebb, komfortosabb utazást tudnak majd lehetővé tenni az azt használó nagy számú turista tömegnek.

Mindemellett a még az idén tavasszal folytatódó É-D metróvonal déli szakaszának felújítása miatt a 200E busznak is módosul a végállomása. A BKK közlése szerint a déli szakasz felújításának megkezdésével egy időben a 200E járat végállomása az ideiglenes déli metróvégállomásra, a Nagyvárad térre kerül át. A felújítás miatti Nagyvárad téri zsúfoltság csökkentése érdekében a Budapest-bérlettel rendelkező utasok a Nyugati Pályaudvar és Kőbánya-Kispest, illetve Ferihegy megállóhely között közlekedő IC vonatokon felár megfizetése nélkül utazhatnak.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!