Jó úton halad a Budapest és Szingapúr közötti közvetlen légi híd megteremtése!

Sikeres tárgyalásokat folytatott Szingapúrban a Budapest Airport delegációja a két ország közötti közvetlen légi járat mihamarabbi megteremtése érdekében - számolt be a Magyarország Szingapúri Nagykövetsége a Facebook oldalán. A Budapest és Szingapúr között indítani tervezett járat ötlete feleslegesnek tűnhet, de mégsem az!

new-scoot-uniform-1-e1501053159502-916x515.jpg

Hamarosan közvetlen, menetrendszerint közlekedő repülő járat indulhat Budapestről a Szingapúri metropoliszba, mely gazdaságilag és turisztikailag is jelentős lépés lenne Magyarország számára, hiszen a régióban egyedül csak Varsóval van közvetlen légi összeköttetés a tavaly indult LOT járatnak köszönhetően. Emellett az új járat nem csak a Skytrax listáján minden évben világelső Changi repülőteret kötné össze Magyarországgal, hanem fontos útvonal lenne azon átszálló utasok számára is, akik Ausztrália vagy Délkelet-Ázsia valamelyik városába tartanak, hiszen lecsökkentené az átszállási és az utazási időket. 

A Budapest Airport képviselete az Aviation Festival Asia-n, valamint a CAPA Global LCC Summit konferencián is rész vett a múlthét során Szingapúrban, ahol Kam Jandu kereskedelmi igazgató előadást tartott a régió, valamint a világ számos pontjáról érkező légiközlekedési szakembereknek.

Mindemellett a nagykövetség külgazdasági irodájának szervezésében a Budapest Airport képviselői megbeszélést folytattak több légitársasággal, a Szingapúri Utazasi Irodák Szövetségével (NATAS) és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) szingapúri kirendeltségének vezetőjével. Konkrét légitársaság nevet a bejegyzésben nem említenek, de a közzétett képeken feltűnik a Singapore Airlines leányvállalataként működő fapados Scoot Airlines neve. Ezen légitársaság neve már korábban is előkerült Budapestet illetően, hiszen Budapest, mint fapados túlsúlyban lévő repülőtér nyitott a napjainkban egyre több útvonalon induló fapados hosszútávú járatok fogadására. Ezt korábban maga a repülőtér igazgatója is hangoztatta egy interjú során.

A Scoot járathálózati térképén egyelőre csak két európai célállomás szerepel: Berlin és Athén. Ezen két járatnyitás sikeresnek mondható, hiszen nem csak hogy olcsó utazási lehetőséget teremt két magas potenciális utasszámmal rendelkező célállomás között, hanem kaput nyit a "hátizsákos" ausztrálok számára, hogy olcsón fedezzék fel Európát. Így  nem lenne véletlen ha a Scoot következő európai célállomása Budapest lenne, hiszen napjainkban a főváros egyre inkább felkapott a nemzetközi szinten, a Budapest Airport tulajdonosi körében szingapúri befektető is található, emellett pedig a Kormány is erősen lobbizik a járatért, hiszen a Szingapúr és Magyarország közötti légiközlekedési megállapodást tavaly augusztusban lépették hatályba, ezzel megteremtve a jogszabályi feltételeit a közvetlen légijárat üzemeltetésének.

[Fénykép: Business Traveller]

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!