Októberben indul a világ leghosszabb non-stop légijárata!

Idén már a második ultrahosszú légijárat indul

2018. október 11-én közel 5 év után újraindulnak a menetrendszerinti non-stop járatok Szingapúr és az Egyesült Államok között, ami azt is jelenti, hogy a légitársaság újra átveszi a világ leghosszabb menetrendszerinti járatát üzemeltető légitársaság címét, hiszen a két várost majdnem 19 órás repülőút választja el.

33900367_10156581753763679_8056926998787784704_n.jpg

A Singapore Airlines bejelentette, hogy 2018. október 11-én újraindítja 2013 novemberében bezárt non-stop, vagyis leszállás nélkül tejlesített Szingapúr-New York (Newark) útvonalát, melyeket külön ilyen hosszú járatokra tervezett Airbus A350-900ULR típusú repülőgépeivel fog repülni. Az első ilyen gép még idén szeptemberben megérkezik a légitársasághoz. Érdekesség hogy a Singapore Airlines a mai napig repül Newarkba, viszont ezen járatait Airbus A380-as gépeivel üzemelteti Frankfurton keresztül, ami közel 23 órás út.

Az újrainduló járat kódja megmaradt a hagyományokhoz hűen a régi SQ21 / SQ22-es kód. A második gép érkezéségi (várhatóan október 18-dika után) a járatok hetente háromszor, majd később naponta fognak közlekedni. A jegyértékesítést a Singapore Airlines május 31-én indítja el.

A járat különlegessége, hogy ezeken az ultrahosszú utazásra tervezett Airbus repülőgépeken nem található Economy osztály, az ülések csak Business és Prémium kategóriába tartoznak. A gépen így összesen 161 ülőhely fog a szerencsés és igen mélyen a pénztárcájukba nyúló utasok számára jutni, melyből 67 darab Business, 94 pedig Prémium ülés. Az ülések elosztása 2-4-2-es elvet követi.

862_732-5b0e4017524049c4ab534973dd799463-singapore-airlines-airbus-a350-business-class-1000a.jpg

Ilyen ülésben tényleg kényelmes lehet 19 órát repülni (Business Class)

A Singapore Airlines korábban szintén Airbus repülőgépekkel, mégpedig Airbus A340-500-as típusokkal üzemeltette e járatát, amit gazdasági okok miatt kénytelen volt beszüntetni. Ennek oka a magas költségekkel járó négyhajtóműves repülőgépek gazdaságtalansága. Az járat érdekessége közé tartozik hogy a légitársaság mind a mai napig várt egy olyan típusra, ami lehetővé teszi, hogy újra visszatérjen az Egyesült Államokba. Ezt a lehetőséget az Airbus A350-es családjának, ultrahosszú útvonalak repülésére kifejlesztett Airbus A350-900ULR adja meg, ami akár 20 órát is képes egyhuzamban a levegőben tölteni és közel 18 ezer kilométeres távot megtenni, viszont fogyasztása sokkal kedvezőbb a korábban használt Airbus gépekhez képest köszönhetően a kompozit anyagoknak, a szárnyvég és üzemanyagtartály kialakításnak, valamint a Rolls-Royce Trent hajtóműveknek.

New York-nál viszont nem áll meg a légitársaság, hiszen a jövőben további járatokat tervez a típussal Los Angeles és további USA vagy kanadai városokba. Ezekről jelenleg azonban még részletet nem közölt a Singapore Airlines.

A non-stop világranglistán e járat a jelenleg csúcstartó Qatar Airways Doha-Auckland járatát fogja letaszítani a dobogó felső fokáról. E járat Boeing 777-200LR típusú repülőgépe 17-18 óra alatt teszi meg a két város közötti útat.

Fénykép: Singapore Airlines

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!