Promóciós kampány és újabb budapesti járat! - Tovább erősíti a magyar piacon a LOT Polish Airlines

bombardier_q400_pll_lot.jpgHabár nem egy újabb hosszútávú járat lett bejelentve, de végül is sejthető volt, hogy a lengyel nemzeti légitársaság előzetesen emlegetett új budapesti járata egy újabb lengyel várost fog összekötni Budapesttel Varsó után. Az útvonalon korábban a Malév és a Ryanair is jelen volt, azonban mind kettő feladata. Most a LOT kezdetben öt, majd később hat járatpárral próbálkozik, melyek akár ráhordó járatként is tekinthetőek, hiszen a menetrendjük a budapesti csatlakozással együtt kiválóan alkalmazkodik a májusban induló New York JFK és Chicago járatokhoz. A légitársaság mindezek mellett belekezdett első nagyszabású magyar nyelvű reklámkampányába is, melynek fő mondanivalója a lengyel vendégszeretet és az új amerikai járatokra való figyelemfelhívás. Így az elkövetkező időszakban akár a tömegközlekedésen, akár a TV-ben, vagy újságban szembe jöhetnek velünk a LOT hirdetései - melynek kisfilmje véleményem szerint igen hatásosra sikeredett.

A Marseille-i Ryanair járat bejelentését követően egy második idén induló légijárat került bejelentésre, mégpedig a lengyel LOT légitársaság üzemeltetésében. A LOT Krakkó és Budapest közötti első járata április 28-án indul. Május 20-ig a lengyel légitársaság hetente öt járatot fog üzemeltetni az új útvonalon. Május 21-től a nyári menetrendi időszak végéig, azaz október 27-ig hetente még egy járat közlekedik majd. Ennek köszönhetően a LOT utasai hetente hatszor utazhatnak a Krakkó-Budapest útvonalon; hétfőn, kedden, szerdán, pénteken, szombaton és vasárnap.

A menetrend úgy lett kialakítva, hogy a járat reggel 7:55-kor indul a Krakkó-Balice Repülőtérről, és 9:00 órakor érkezik a magyar fővárosba. A budapesti indulás 9:35-re van tervezve, 10:35-ös krakkói érkezéssel. A járatok Bombardier Q400s-as repülőgéppel üzemelnek majd, ami 78 ülőhelyet biztosít, három osztályon.  

„Magyarország a LOT kulcsfontosságú közép-kelet-európai piacai közé tartozik. Célunk, hogy a lehető legjobb szolgáltatást biztosítsuk ügyfeleinknek, és a lehető legmagasabb járatszámot a közép-kelet-európai régió utasainak. Az új krakkói útvonal nem csupán több járatot jelent a második legnagyobb lengyel városba, hanem egyben kiváló átszállási lehetőségeket is más célállomásokra, Budapesttől Chicagóig – mondta Adrian Kubicki, a LOT kommunikációs vezetője - Kubicki ezzel a kijelentésével valóban megerősítette azt amit a nyáron az amerikai járatok bejelentésénél gondolni lehetett, miszerint a LOT az elkövetkező években Varsó után a második legjelentősebb bázisát épít ki a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hiszen e járatukkal New York felé 2:55 perces, míg Chicago felé 2:35 perces átszállási időt jelent a budapesti repülőtéren. Előbbi esetben Varsó felé közel 2 órával rövidebb a csatlakozás, míg Chicago esetében ez közel 1,5 óra. Ha az árakat nézzük a varsói csatlakozás olcsóbban jön ki, mint a budapesti.

Újabb lengyel nagyvárosokkal, vagy akár a Baltikummal is létesülhet közvetlen légikapcsolat?

Az új LOT járatot a közlemény szerint az utasigény hívta életre -„Utasaink jó ideje jelezték, hogy kívánságlistájukon előkelő helyen szerepel egy közvetlen járat Krakkóba ‒ a potenciális piac több mint 30 000 utast jelent – ezért nagyon örülünk, hogy végre sikerült biztosítani számukra ezt a járatot, méghozzá egyre fontosabb partnerünk, a LOT Polish Airlines segítségével,” mondta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. “Autóval nyolc óra az út Krakkóba, repülőgéppel alig egy óra, tehát sok időt meg lehet spórolni a repüléssel,” tette hozzá.

Ha viszont az utasigényekre támaszkodunk, akkor nem csak Krakkót lehet említeni, mint elsődleges potenciális útvonal (bár turisztikai szempontból kedvezőbb helyzetben van), hanem Gdańsk kikötővárosát is, mely évek óta szerepel a Budapest Airport kihasználatlan útvonalai között. De Lengyelországon kívül a LOT budapesti erősödése teret adhat akár a légitársaság 49%-os tulajdonában álló észt Nordica Airlines budapesti megjelenésének is, melynek központja Tallinn városának repülőtere. Tallinn és Budapest között pedig szintén fennáll egy igen jelentős potenciális utasszám, amit más légitársaságok, mint például az egyetlen Budapesten jelen lévő baltikumi légitársaság az Air Baltic átszállással orvosolnak.

Három hónap és indulnak a budapesti amerikai járatok!

Május 3-tól a lengyel légitársaság menetrend szerinti járatokat üzemeltet Budapest és New York, május 5-től pedig Budapest és Chicago között, ezáltal helyreállítva a Magyarország és az Egyesült Államok között évek óta szünetelő közvetlen légi összeköttetést. Jegyek már ezekre a járatokra is kaphatók. A LOT hetente négyszer repül majd Budapest és New York között; hétfőn, csütörtökön, pénteken és vasárnap. A chicagói járat hetente kétszer közlekedik majd, keddenként és szombatonként.

Budapest jelenleg a legnagyobb európai piac közvetlen amerikai járatok nélkül. Évente több mint 165.000 utas repül a magyar fővárosból New Yorkba és Chicagóba, átszállással. Ez májustól egy csapásra megváltozik majd. A LOT történetében ezek lesznek az első közvetlen járatok az Egyesült Államokba Lengyelországon kívülről. A lengyel légitársaság az egyik széles törzsű, hosszú távú légi járművét, egy B787 Dreamlinert Budapesten állomásoztatja majd.

Nagyszabású reklámkampány indul!

A légitársaság első alkalommal indít nagyszabású "Legyen a Vendégünk" címmel magyar nyelvű reklámkampányt, melynek részeként egy kis reklámvideóval is készültek.

A kampány célja a világhírű lengyel vendégszeretet bemutatása. A LOT szemében utasai vendégek, a cél pedig az, hogy ugyanolyan kényelemben érezzék magukat, mintha otthon lennének. A LOT az utaskiszolgálást a lengyel vendégszeretetre kívánja építeni, amelynek révén a régió leginkább vendégszerető légitársaságává szeretne válni. A LOT a magyarországi ügyfelek széles körét veszi célba, felismerhető márkát építve, és egyértelművé téve az utasok számára, hogy a LOT járatok fedélzetén mire számíthatnak.

„Modern és kényelmes repülőgépünk fedélzetére invitáljuk önöket! Azt kínáljuk utasainknak, ami a legjobb. A biztonságos repülést pilótáink biztosítják, akiket a világ legjobbjai közül válogattunk. Sokan közülük a légi sportokban is jeleskedő bajnokok,” húzta alá Adrian Kubicki, kommunikációs igazgató. “Mint márka, azt kívánjuk kommunikálni jelenlegi és jövőbeni utasainknak, hogy következetesen fejlesztjük termékünket, hogy minél vonzóbb szolgáltatást nyújtsunk. Utasaink számára egyértelművé tesszük, hogy járatuk igazi profik kezében van. Ha jól érzik magukat utazás közben, valóban átélhetik a repülés varázslatát.  Erről szól a reklámfilmünk is,” tette hozzá Kubicki.

Fénykép: strefalotnicza.blogspot.hu

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!