Bocik és repülők után most lovak - újabb különleges cargo szállítmány hagyta el Ferihegyet

Az első félév adatai alapján Budapest régiós első a cargoforgalomban

img_0129.jpgEgyre több, és több különleges áru szállítmányt kezel a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér. A cargoforgalom dinamikus növekedése nem csak ezen különleges cargojáratokban, hanem az elért eredményekben is látszik, hiszen a régióban az első féléves adatok alapján továbbra is a Budapest Airport van az élen a légi úton szállított árumennyiségben.

Összesen 14, Magyarországon tenyésztett versenyló tartott múlt héten Kínába a Cargolux légitársaság Boeing 747-esének fedélzetén. A fríz és Shagya-arab fajtájú, fogathajtásra specializálódott lovak különleges, külön ezen állatok szállítására rendszeresített szállítókonténerben és egy komplett gondozói és állatorvosi stáb kíséretében szállt fel a Liszt Ferenc Repülőtérről, hogy Luxemburgon keresztül a távol-keleti megrendelőhöz eljussanak.

A Cargolux központján keresztül vezetett az út a célállomáshoz

Különös gondossággal felkészítve, speciális konténerekben várakozott a földi kiszolgáló légiáru raktárában az a több mint egy tucat magyar versenyló, amik új kínai tulajdonosukhoz indultak, Pekingen át a kínai Vuhanba. Budapestről a Cargolux légitársaság egyik modern Boeing 747-8F típusú (amiből az F a freighter, vagyis teherszállító) gépének rakterében kaptak helyet – ilyen nagytestű állatokat ugyanis ekkora távolságra kizárólag repülővel, abból is a legnagyobb típusok egyikével lehet utaztatni. A magyar fővárosból először Luxemburgba, a Cargolux központjába szállították át a nagy értékű lovakat, ahol a légitársaság speciális állatkezelő állomásán készítették fel őket a Pekingig tartó 12 órás repülésre.

img_0200.jpg

A budapesti járatot a Cargolux speciális Cutway livery festésű repülőgépe teljesítette, mely festés a légitársaság 45. évfordulója alkalmából került fel a repülőgépre Fénykép: Budapest Airport

Több ilyen jellegű járat is lehet a jövőben Kína felé

A Lovasok.hu szakmai oldal szerint a 2008-as olimpia óta, illetve a gazdasági fellendülés jótékony hatásaként Kínában is egyre népszerűbb a lovaglás, ma már évente több mint félmillió kínai lovagol rendszeresen. Így egyre nagyobb a kereslet a sport- és tenyésztési célú lovak iránt is. Ennek megfelelően dinamikusan nő az importált lovak piaca is, amelybe tavaly év elején Magyarország is becsatlakozott azzal, hogy megkapta a légi lószállításhoz szükséges engedélyt. A Liszt Ferenc repülőtéren egyébként a mostani volt az első Kínába tartó ló export szállítmány.

A Cargolux heti három alkalommal közlekedik Budapestre. Chris Nielen, a légitársaság kereskedelmi alelnöke elmondta: „Az állatszállítás fontos része az alaptevékenységünknek. Páratlan tapasztalattal és magasan képzett szakembereinkkel biztosítjuk a lovak jóllétét szállítás közben. Vadonatúj, korszerű istálló-szerű szállítókontéreket szereztünk be, amelyek garantálják az állatok biztonságát és a légi utazás magas színvonalát.”

Szigeti Dénes, a 14 ló szállítását megszervező Hellmann Worldwide Logistics magyarországi légiáru vezetője, elmondta, „Nagyon büszkék vagyunk, hogy egy igazi sikertörténet részesei lehettünk, hiszen Budapestről Kínába még soha senki nem szállított lovat repülőgéppel. A teljes speciális élőállat szállítással foglalkozó csapatunk azon dolgozott, hogy a lovak a legjobb körülmények között jussanak el a Távol-Keletre. Külön köszönettel tartozunk ezért a magyar stábunknak, akárcsak valamennyi érintett félnek, aki részt vett a projektben.”

Régiós első a légi úton szállított árumennyiségben Budapest!

list2.PNG

Európai repülőterek ranglistája a 2017. első félév utasforgalma alapján Forrás: ACI Europe 

A budapesti repülőtér az év első hat hónapjában közel 40 ezer tonna légiárut kezelt. Ez a szám +17,6%-os növekedést jelentett a tavalyi év hasonló időszakához képest. Budapest mellett a régiós versenytársak, mint Prága 35 ezer (+17,2%), Varsó 39 ezer (+20,5%) tonnával van jelen az ACI listáján.

René Droese ingatlangazdálkodási igazgató elmondta, hogy az élőállat exportálás növekedésével a Budapest Airport a következő években (várhatóan 2019-re) megvalósuló új légiáru kezelő központjában már tervezik a kifejezetten állatok kezelésére szolgáló létesítmények építését. Így a jövőben jószerével bármilyen különleges ellátást vagy törődést igénylő állatot is lehet Budapestről repülővel útnak indítani a világ bármely pontjára.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!