Erőteljesen fog továbbra is fejlődni a budapesti repülőtér

Amerika mellett Varsó-Budapest járatát is jelentősen fejleszti a LOT

p_20170707_120630.jpgBár ma mindenkinek a "tekintete" az új LOT járatra szegeződött, a LOT új amerikai járatain felül újabb érdekes információk is elhangoztak a Budapest Airport sajtótájékoztatóján. A fejlesztések tovább folytatódnak, a LOT az új amerikai járatai mellett, a Varsó és Budapest között közlekedő járatok számát is növeli, mindemellett idén további új  útvonalak bejelentése is várható a jövő évre vonatkozóan.

A mai sajtótájékoztatón újabb információk hangoztak el a budapesti repülőtér fejlesztéseivel kapcsolatban Jost Lammers vezérigazgató beszédében. Melyben kitért arra, hogy továbbra is folytatják beruházásaikat a korábban már meghirdetett BUD2020-as fejlesztési program keretében. E program részeként a repülőtér 170 millió eurót fektet be a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér fejlesztésébe. Ennek részeként jelenleg is épül a B terminálon található új utasmóló (nyitás várhatóan jövő év máj-jún. körül), a repülőtéri szálloda (nyitás várhatóan idén télen), valamint már elkészült az új check in pultokok a B terminálon, és T1-es pálya felújítása. E fejlesztések mellett továbbiak is indulnak. Előkészítés alatt van egy több szintes parkolóház, a Cargo City (légiáruközpont), valamint egy teljesen új modern terminálépület megvalósítása is. A parkolóház megvalósítása kényelmi szempontokból is fontos az autóval érkező utasok számára, hiszen a terminálhoz közel eső részeken már nincs nagyon lehetőség újabb parkolóhelyek kialakítására. A jelenlegi parkolóhely fejlesztések, melynek utolsó fázisa a napokban fejeződött be igen távol esnek a terminál épülettől (gyalog kb. 10-15 perc). A parkolóház megvalósítása mindenképp kitűnő ötlet, hiszen ezt a koncepciót már Prágában és Varsóban megvalósították, így a terminálhoz nagyon közel több száz-ezer új parkolóhely jött létre.

Videó: BUDairport News&Events

Az új terminálépület mihamarabbi megvalósítása is fontos érdek, hiszen a Budapesti repülőtér utasforgalma az elmúlt negyven hónap során folyamatosan növekszik, ez várhatóan idén meghaladhatja a 12 millió főt, amihez a jelenleg meglévő, már kibővített 2-es terminál kapacitások nem elégségesek. Korábban megjelent előzetes bemutató terveken az új terminál/check in csarnok részt az A terminál melletti területre képzelték el és ez várhatóan a mostani konkrét tervezési szakaszban is így lehet.

fejlesztes.jpg

Egy korábbi BUD dián a jobb alsó képen a lila színnel jelölt épület lehet az új terminál épület jövőbeli helye

LOT: két kihasználatlan amerikai célállomást fog összekötni Budapesttel!

Sokak örömére jövő májustól újra tudunk közvetlen járattal utazni az Egyesült Államokba köszönhetően a lengyel LOT nemzeti légitársaságnak, mely hetente hat járattal fogja összekötni Budapest városát New York JFK és Chicago O'Hare nemzetközi repülőterével. Chicago városa tényleg nagy újdonság, hiszen a reptér történelme során közvetlen járat nem kötötte össze még a két várost. A járatindítást tényét a LOT és a BUD vezérigazgatója közösen jelentették be.

New York JFK május 3-tól, ORD május 5-től lesz majd közvetlen LOT járattal elérhető Budapestről. Így a LOT egy Budapestre telepített modern Boeing 787-8 Dreamliner repülőgépe fogja e járatokat teljesíteni.

Budapest - New York 11:55 - 15:40 hétfő, szerda, csütörtök, vasárnap) 
New York - Budapest 18:15 - 8:50  -II-
Budapest - Chicago 11:35 - 14:50 (kedd, szombat)
Chicago - Budapest 16:35 - 8:55  -II-

A LOT 787-esein összesen 252-en utazhatnak, 18-an business class ülőhelyen, 21-en prémium turista osztályon, 213-an pedig hagyományos turista osztályon. A 216 tonna legnagyobb felszálló tömegű gép legnagyobb hatótávolsága 15 700 kilométer, így Budapestről könnyedén éri el az Egyesült Államok keleti partvidékén fekvő New Yorkot és a közép-nyugati Chicagót. A LOT repülőgépe járatonként jelentős belly cargo-t is tudnak szállítani, így ez kedvező hatással lesz a budapesti cargoforgalom mérlegére is, melyben Budapest a régióban első helyen van. A légitársaság Budapestre érkezett delegációjával folytatott beszélgetés során szóba került a beharangozott L.A járat kérdése is, mely során megerősítést nyert hogy ez is tervben van, így Los Angeles városa egyelőre csak Varsóból lesz elérhető.

Az útvonal árazásában kedvező árakkal indított a LOT, hiszen New York 132.000, Chicago 138.000 Ft turistán, míg a Prémium Economy esetében New York 364.000 és Chicago 369.000 Ft. A Business osztályon utazóknak pedig New York 676.000 Chicago 846.000 Ft-tól kezdődik.

Budapest még Varsónál is több amerikai utast tud generálni

19732090_863390263818061_4146093727301364442_n.jpg

Képminőségért elnézést! De remélem a lényeg kivehető :)

Érdekes diát mutatott be a LOT CEO-ja, miszerint Varsóból naponta átlagosan 656 potenciális az Egyesült Államokba tartó utas van, addig Budapesten ez a szám 813! - érdekes tény, hogy ennek ellenére egy amerikai társaság sem volt partner a nyitásban, amely előkészületekkel együtt körülbelül 4 évig tartott.

Az új amerikai járat elindításával kapcsolatban Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter egyebek mellett ezt hangsúlyozta: Magyarországnak versenyhátrányt jelentett, hogy nem volt közvetlen összeköttetése az Egyesült Államokkal, pedig az USA Magyarországon a második legnagyobb befektető. Mintegy 1700 vállalat százezer munkahelyet tart fenn, a két ország közötti kereskedelem értéke éves szinten az 5,5 milliárd dollárt is meghaladta. A járatok nyitása a visegrádi együttműködést is erősíti Szijjártó Péter szerint, és hangsúlyozta, hogy Közép-Európa lett az unió növekedésének motorja.

Büszkék vagyunk arra, hogy Budapest adhat otthont a LOT légitársaság első, Lengyelországon kívül létrehozott bázisának, méghozzá rögtön két, igen jelentős amerikai járattal New Yorkba és Chicagóba. Ez egy méltán történelmi jelentőségű pillanat mind a három érintett ország légközlekedése szempontjából, igazi nyerő helyzet mind a magyar, mind az amerikai utasok számára.” jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Az előzetes piaci felméréseink is azt mutatták, hogy hatalmas piaci igény mutatkozik mind a keleti parti New York, mind a közép-nyugati Chicago irányába, így a két járat biztos üzleti sikerre számíthat. A Dreamliner beállításával létrejövő magyar-amerikai légi összeköttetésnek nem elhanyagolható gazdasági hatása is lesz, hiszen a korszerű Boeing 787-es egyetlen járaton – az utasok mellett - akár 12 tonnányi ún. belly cargót is szállíthat, amire már most óriási a kereslet.”

Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója emlékeztetett rá, hogy Budapest vonzáskörzetében, ami a hosszútávú járatok piacán kétórányi autózásnyi távolságot jelent, nem kevesebb, mint 8 millió ember él, így jelentős piaci igényt elégítenek ki a jövő májusban induló amerikai járatok. Ebbe a körbe beletartozik Kelet-Ausztria, Szlovákia, Románia erdélyi részei és számos ország a Balkánon. Rafal Milczarski kijelentette: „Nem kevesebb, mint 165 000 ember utazik évente New Yorkból és Chicagóból Budapestre. Napjainkban Frankfurton, Párizson, Amszterdamon és Londonon át érkeznek, ami miatt a szükségesnél lényegesen hosszabbra nyúlik az utazás. Úgy gondoljuk, hogy Budapest és vonzáskörzetének lakói ennél sokkal jobbat érdemelnek, ezért döntöttünk úgy, hogy közvetlen járatokat indítunk Magyarország és az Egyesült Államok között. A LOT stratégiájának központi eleme, hogy kihasználjunk minden kínálkozó üzleti lehetőséget, így ezúttal sem mehettünk el a lehetőség mellett.

Több járat Varsó és Budapest között!

A mai bejelentésen a LOT vezérigazgatójának beszédében kitért arra is, hogy a jelenlegi napi négy járat helyett, jövőre hat járatpára növelik a Budapest és Varsó Chopin repülőtere között közlekedő járatainak számát. Így akár lengyelek is utazhatnak majd az új LOT budapesti amerikai járataival- mondta a vezérigazgató.

További járatok várhatnak bejelentésre!

Iparági információk szerint még idén egy újabb hosszútávú járat bejelentése várható, amit ha tippelni kéne akkor szerintem Shanghai városa lehet. Az felmúlt évben már kétszer járt delegáció a Shanghai központú China Eastern Airlines-nál, akik jelenleg Budapesthez legközelebb Prágába repülnek Shanghaj városából. Shanghaj az USA és Szöul után a harmadik a listán, amelyen a magas számú utaspotenciállal rendelkező útvonalak találhatóak. Kínából a mai napig csak az Air China üzemeltet hetente négy alkalommal (nyári menetrendben) menetrendszerinti járatokat. Mindemellett esélyes a jövő év során budapesti járatot nyitni a korábban elhangzott hírek alapján a Tunisair, az Iran Air, és a Luxair és, akár a China Southern Airlines is.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!