Változtatásokat fog eszközölni az éjszakai repülőtéri tömegközlekedéssel kapcsolatban a BKK

Akarat van, de eddig cselekvés nem volt

flr-749_200e_koki_2010-05-08.jpg

Az elmúlt hónapban itt a blogon olvashattatok arról milyen lesújtó képet fest a tavalyi évben már 11 millió utast kiszolgáló Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér éjszakai tömegközlekedéssel való megközelítése. Ahogy azt saját, és mások tapasztalatai is mutatják mind külföldiként, mind magyar utasként nehéz kijutni a repülőtérre, vagy bejutni a belvárosba az éjszakai tömegközlekedéssel. Ennek legfőbb oka, hogy a BKK eddig se időt, se energiát nem fordított arra, hogy fejlessze ezen járatok angol, és magyar nyelvű szöveges, és hangos utastájékoztató anyagait. A problémával kapcsolatban megkerestem a BKK-t is. A tőlük kapott levélből kiderül, hogy hamarosan változhat a helyzet, bár ezen változtatásokat már évekkel ezelőtt meg kellett volna lépni.

Angol és magyar nyelvű utastájékoztató anyagok fognak kikerülni a megállókba

"A BKK tervezi, hogy az említett (Honvéd u. / Üllői út / Bajcsy-Zsilinszky út) éjszakai járatok megfelelő megállóihoz is kerül majd magyar, illetve angol nyelvű tájékoztató anyag az utasok számára (tájékoztatás a 200E jelzésű autóbuszon jelenleg is hallható).

Ezen kívül bővítjük az egyedi hangos utastájékoztatási anyagokat is magyar, illetve angol nyelvű bemondásokkal (melyet a járművezető választhat ki a tárolt hangok közül). Kétnyelvű hangos bemondással lehet segíteni az átszállást és a megállóhelyek elérését is, ennek megvalósítására reális esély mutatkozik a közeljövőben az érintett éjszakai járatokon.

A rendszer korlátai miatt azonban apróbb szoftvermódosítások szükségesek, melyeket már jeleztek munkatársaink a rendszert gyártó cégnek. A fejlesztések megvalósulásáig szíves türelmet kérünk.

Az iránytábla megvalósítására már se pénz, se akarat

Iránytábla felhelyezését nem tervezzük, tekintettel arra, hogy azt csak rendszeres helyszíni ellenőrzéssel tudnánk a megfelelő tartalommal biztosítani (és a megrongált anyagokat is helyreállítani) – erre pedig jelenleg nincs lehetőség.

Egy dolog azonban biztos, hogy nem változik - az első ajtós felszállás

A közösségi közlekedési hálózaton jelenleg mintegy 200 járaton van érvényben az első ajtós felszállási rend, ebbe a repülőtéri 200E autóbuszvonal is beletartozik. A 200E vonal utasforgalmának jelentős része repülőtéri utas, akik zömében a végállomásokon szállnak fel a járatokra. Az első ajtós felszálláshoz kapcsolódóan a végállomásokon az átlagosnál nagyobb tartózkodási időket biztosítunk, így elegendő idő áll rendelkezésre a felszálláshoz. Tapasztalataink szerint a rendszer megbízhatóan működik, hasonlóan Európa számos reptéri autóbuszvonalához, így nem tervezzük annak megváltoztatását. - itt nem tudom milyen tapasztalatokat vettek figyelembe, de ami biztos, hogy a csúcsidőszakokban lehetetlen fenntartani ezen rendszer működését a vonalon."

 

Fénykép: BKK

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!