TOP 9 kiszolgálatlan légi útvonal a világban!

Egy ranglista, melynek dobogójára Budapest neve is felkerült!

static1_squarespace_com.png

A TOP sorozatot folytatva most egy nemrég napvilágot látott listát szeretnék ismertetni veletek, mely a világ azon légi útvonalait hivatott bemutatni, melyekre a világ legnagyobb repülőjegy kereső oldalán a Skycanner-en a legtöbben kerestek rá 2016 első félévében, viszont a keresett városok között nem található közvetlen légijárat azaz, csak egy, vagy akár több átszállással lehet eljutni a kiválasztott célpontunk felé. Ezen városokat rangsorolva összeállít egy TOP 9-es ranglista, melyen fővárosunk Budapest neve is előkelő helyen szerepel. Hogy ezt minek köszönhetjük? Annak, hogy  a Budapest-New York közötti útvonal az egyike a legkeresettebb kiszolgálatlan útvonalaknak a világban. Tehát van egyfajta kielégítetlen kereslet ezen útvonalra is az utazók között, közvetlen járat viszont nincs.

Ezen elemzés egyben lehetőséget is nyújt a világ légitársaságai számára, hogy esetlegesen fontolóra vegyék, és kivizsgálják az adott útvonalon való járatindítás lehetőségét globális, vagy interregionális szinten, mivel a Skycanner adatbázisa közel 50 millió felhasználóval rendelkezik.

Lássuk az útvonalakat:

1. London-Denpasar: az első helyet a London-Bali útvonal nyerte el a maga 1.620.454 fős keresésével. A londoni utasok legközelebb a KLM Amszterdamból induló járataival juthatnak el Balira.

2. Manchester-Bangkok: ezen útvonalra több, mint másfél millió ember keresett rá. A legközelebbi repülőtér London-  Heathrow, ahonnan a Thai Airways, vagy a Biritsh Airways járataival közvetlenül elérhető Bangkok városa.

3. Varsó Chopin-Bankgok: ismét egy thai járat, melynek népszerűségét mutatja, hogy 1 millió 7 ezren kerestek rá 2016 első félévében. Ezen útvonalon azonban, hamarosan beindulnak az első járatok a lengyel nemzeti légitársaságnak a LOT-nak köszönhetően, bár egyelőre charter formátumban. Mivel Varsó Star Alliance központ is, ezért a partner légitársaság a Thai Airways járatnyitása sem lenne meglepő.

4. New York - Bangkok: harmadjára is a thai főváros neve kerül elő köszönhetően, annak az 510 ezer embernek, aki ezen útvonalon szeretne közvetlen repülőjárattal repülni.

5. És íme itt van Budapest! Méghozzá a Budapest- New York útvonallal, mely a régió, és a magyar főváros legnagyobb potenciállal rendelkező mindmáig kiszolgálatlan hosszútávú útvonala. Hogy miért? Erre csak a szakemberek tudják a választ. Talán a legfőbb okok között említhető a nemzeti légitársaság, és ráhordó légitársaságok hiánya Budapesten. Ezen útvonalon 2016. év első felében több, mint 326 ezer keresést regisztráltak. Korábban ezen útvonal elnyerte az anna.aero légiközlekedési statisztikákkal foglalkozó szakmai oldal "a hét kiszolgálatlan útvonala" címét is.

Korábban volt már közvetlen New York-i járat Budapestről!

000004604_1d_6133_copy_jpg_jpg_maxi.jpg

Sőt volt olyan év méghozzá 2011. nyarán amikor 2 amerikai légitársaság is közlekedett az útvonalon. Az egyik az American Airlines, míg a másik a korábban már hosszú ideje kisebb megszakításokkal járatokat üzemeltető Delta Airlines. Mind két légitársaság Boeing 767-300ER szélestörzsű repülőgéppel repülte az útvonalat. Az American akkori járatindítása nagy hírnek számított, mivel a régióban semelyik másik nagy várost nem repülték. A budapesti járatindítás a Malév OneWorld légiszövetség tagságának köszönhető. Mivel az AA a járatot code-share alapon repülte, tehát a járaton kinn volt az AA kódja mellett a Malév kódja is, sőt az Iberia spanyol légitársaságé is. A járat szezonálisan közlekedett a nyári menetrendi időszakban Budapestre. Akkoriban arról szóltak a hírek, hogy visszajön az AA, mivel pozitívnak ítélte meg a járatot, azonban ez a Malév csődje miatt végül meghiúsult, viszont az AA is akkoriban már a csőd széléhez közel állt, ahonnan napjainkra sikeresen "visszatáncolt".

A Delta járata is szezonálisan közlekedett Budapestre, a járaton az Air France, és a KLM kódja is megtalálható volt. A járatnak újraindításáról való lemondását a légitársaság a Malév csődjét követően nem sokkal közölte.

Így hamarosan már 5 éve annak, hogy Magyarország fővárosának nincs közvetlen légikapcsolata az Egyesült Államok egyik legjelentősebb pénzügyi, kereskedelmi, és turisztikai központjának számító New York városával.

Amit jelenleg tudni lehet a járat esetleges újraindulásáról:

A Budapest Airport járatfejlesztési csapata folyamatosan dolgozik a járat mihamarabbi újraindításáért, ebben aktívan közreműködik a Külgazdasági és Külügyminisztérium is. Szijjártó Péter miniszter amerikai látogatása során már folytatott tárgyalásokat több amerikai légitársasággal a járat újraindításának ügyében, köztük az American vezetővel. Legutóbb a kínai Csengtu városában megrendezett Word Routes konferencián tárgyaltak a potenciális jelöltekkel a repülőtér képviselői. Szijjártó Péter az Air Canada Rouge járatnyitó ünnepségén beszédében kitért az amerikai közvetlen járatra idézem: "Az Air Canada Rouge járat kiváló átszállási kapcsolatot nyújt az USA irányába is, mindaddig amíg tárgyalásaink révbe nem érnek, és be nem tudjuk jelenteni Magyarország, és az Egyesült Államok közötti közvetlen légi járat újraindítását. Ez még egy kis időt igényebe fog venni." A minisztérium korábban a járattal kapcsolatos kérdésre válaszolva elmondta, hogy jelenleg is folynak az érintett ügyben a tárgyalások. Viszont itt van már október, az AA, és a DL már bejelentette új nyári útvonalait, melyek között Budapest városa a várva vártak ellenére sem szerepelt.

Az amerikai járattal kapcsolatban felmerült a dubaji központú Emirates légitársaság neve is. Ha az Emirates hozzájutna a Malév egykori berepülési engedélyéhez, akkor az úgynevezett ötödik szabadságjogot kihasználva elindíthatná járatát, melynek feltétele még, hogy az amerikai szállítási minisztérium is engedélyét adja rá. Így a gépek budapesti leszállást követően tovább indulhatnának New York, vagy akár több más amerikai városba, mint ahogy ez jelenleg a Dubaj-Milánó-New York JFK útvonalon zajlik. 

New York városa a mai napig is a legfontosabb budapesti hosszútávú útvonal, mely sajnos már évek óta várja/keresi gazdáját!

6. Milánó-San Francisco: közel 322 ezer keresés. Ezen útvonal lehetne akár egy újabb Emirates útvonal is az ötödik szabadságjogot kihasználva, vagy akár az American is indíthatna járatokat.

7. Barcelona-Havanna: közel 302 ezer keresés. Ezen útvonalon a spanyolok nemzeti légitársasága az Iberia tudna érvényesülni.

8-9. Manila- New York, és Torontó: 255 és 193 ezer keresés, a Fülöp szigetek nemzeti légitársasága a Philippine Airlines  mindkét útvonalat repüli, viszont nem közvetlen járatokkal. A gépek Torontó, és New York felé Vancouver városában szakítják meg útjukat.

 

Ne feledd továbbra is tart a blog nyereményjátéka, melyről bővebben itt olvashatsz!!! Játssz te is!

Friss hírek, érdekes videók és információk a BUDflyer Facebook oldalán is! Likeold és oszd meg másokkal is! Kövess Twitteren is: BUDflyerblog

 

Forrás: anna.aero / Skycanner

Kép: Skycanner / bud.hu