Egyre nagyobb az esély, hogy a Wizz Air fogja repülni a balkáni útvonalakat Budapestről?!

20150520wizz-air-festes2.jpg

Igen, mivel a low-cost légifuvarozó augusztustól elindítja első járatait Montenegró fővárosából Podgoricából számol be róla az EX-YU Aviation portál.

Az új járatok augusztus 20-tól Bergamo (Olaszország), augusztus 21-től pedig Memmingen (Németország) városába fognak közlekedni. Podgorica repülőtere a 6-dik reptér lesz a volt Jugoszláv tagországok közül ahová a Wizz Air repül. Az új járatok elindításról való döntés azon elhúzódó tárgyalási folyamat során történt meg, mely során a légitársaság képviselői több alkalommal is tárgyaltak a repülőtér üzemeltetőjével, de sokáig nem született megegyezés, mert a Wizz Air drágának tartotta a reptéri díjakat.

Podgorica repterén a Ryanair is jelen van, aki 2 útvonalon repül, de hamarosan Berlinbe is indít járatokat, és további járatok elindítását is tervezi a közeljövőben.

De nem csak Podgorica az egyetlen, ahol meg szeretne jelenni a légitársaság, mert Szarajevó városa is szerepel a Wizz terjeszkedési tervei között.

Montenegro Airlines  bajban van

Lehetséges pályázó lehetne a Montenegro Airlines is a Podgorica útvonalra, bár a vállalat jövőjével kapcsolatban nem túl fényesek a kilátások. Legutóbb a társaság munkabér kifizetésben csúszott meg nagyon, mivel hónapok óta nem fizette ki dolgozóit.

A balkáni terjeszkedés stratégiai terv lehet?

Vélhetően igen, mert  ismeretes a Magyar Kormány újraindítaná a légi közlekedést, azon balkáni útvonalakon, melyek a Malév leállását követően kiszolgálatlanok maradtak a budapesti légikikötőből, és ehhez kész támogatást is nyújtani a pályázatra jelentkező légitársaságok számára, bizonyos feltételekhez kötve. Sikeres pályázat esetén, már idén újraindulhat a légiközlekedés több balkáni útvonalon is. Ezen támogatott útvonalak között szerepel Szkopje és Podgorica városa is. Mivel maga a légitársaság is jelezte indul a pályázaton, nem lenne nagy meglepetés, ahogy a szakemberek mondták ha ezen útvonalakon a Wizz Air lenne a befutó.

A kérdés mennyire éri-e meg "nagyobb" kapacitású gépekkel repülni ?

A Wizz Air flottájában jelenleg két fajta Airbus gép repül az A320 és az A321-es típusú repülőgép. Előbbi 180, utóbbi 230 utas férőhellyel rendelkezik. Emiatt ezen gépek nagyobb kapacitásúak mint a hagyományos társaságok hasonló típusú gépei.

Szakértők szerint ezeken a vonalakon kisebb kapacitású turbópropelleres gépekkel lehetne gazdaságosan repülni, mint ahogy egykor a Malév tette. A Malév kisebb hatótávú, CRJ–200ER, és Bombardier Q400 típusú repülőgépeit használta általában a balkáni útvonalain, így ezen gépek akkor "ráhordó" jellegű járatként üzemeltek. Viszont a Wizz Air ha el is indítja balkáni járatait, kijelentette nem fog változtatni üzletpolitikáján, tehát nem fog átszállást kínálni utasai számára, így megmarad point-to-point légitársaságnak.

De akkor meg fogja érni? Ha nem, akkor a légitársaságnak mindenképp, mert igényt tarthat a kompenzációra, míg mi fizethetjük az árát, még akkor is ha gazdasági és turisztikai érdek, hogy Budapest és a Balkán között legyen közvetlen légi összeköttetés.

Friss hírek, érdekes videók és információk a BUDflyer Facebook oldalán is! Likeold és oszd meg másokkal is!

Forrás: EX-YUAviation / Világgazdaság /