BUD flyer

2018\06\19 Bbalint Szólj hozzá!

Újabb fontos környezetvédelmi elismerést kapott a Budapest Airport

röviddel az ACI karbonsemleges minősítésének megszerzése után a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője átvehette a Telekom által alapított DELFIN (azaz Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért) Díjat. A „klímavédelem” kategóriában átvett kitüntetés a cég folyamatos fenntarthatósági törekvéseinek elismerése.

35518087_1830658733664876_5793732851614613504_o.jpg

Energia-racionalizálási és fenntarthatósági törekvései elismeréseként a budapesti repülőtér üzemeltetőjét csütörtökön újabb jelentős környezetvédelmi díjjal, a Telekom 2008-ban alapított DELFIN Díjával tüntették ki. A DELFIN Díjat (Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért) összetett szempontrendszer alapján ítélik oda évről évre a pályázók közül legfenntarthatóbbnak ítélt vállalatoknak és szervezeteknek. A pályázatok elbírálása során a környezetvédelem mellett a társadalmi és gazdasági törekvéseket is figyelembe veszi a zsűri. A Budapest Airport többek között azzal érdemelte ki ezt a rangos elismerést, hogy az elmúlt öt évben nem kevesebb, mint 44%-kal csökkentette az egy utasra számított szén-dioxid kibocsátást, de olyan fejlesztések is fontos szerepet játszottak a díj megszerzésében, mint a terminálokon bevezetett LED-es világítás és a klímarendszer korszerűsítése.

A Budapest Airport a saját működésének optimalizálása mellett a repülőtér területén működő partnereit is hatékonyabb működésre ösztönzi. A három éve, 2015-ben indított Greenairport program keretében immár 36 partner összefogásával közös környezetvédelmi akciókkal teszik fenntarthatóbbá a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér működését.

„Folyamatosan dolgozunk azon, hogy a repülőtér működését környezetbarát technológiákkal fenntarthatóvá tegyünk, épp ezért rendkívül büszkék vagyunk rá, hogy idén a Budapest Airport vehette át a DELFIN díjat” – hangsúlyozta Szarvas Gábor, a Budapest Airport EHS igazgatója. Hozzátette: „Az elmúlt öt évben az utasforgalom folyamatos növekedése ellenére évről évre csökkentettük a repülőtér egy utasra számított szén-dioxid kibocsátását különböző energiaracionalizálást  célzó programokkal, és a közép-kelet-európai régióban elsőként megkaptuk a karbonsemleges repülőtér minősítést is. A továbbiakban is arra törekszünk, hogy a budapesti repülőtér a dinamikusan növekvő forgalom mellett is környezetvédelmi és társadalmi szempontból egyaránt fenntartható módon üzemeljen és fejlődjön.”

Alig két hónappal ez előtt, 2018 áprilisában is jelentős elismeréssel gazdagodott a repülőtér fenntarthatósági projektje: az ACI (a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa) akkreditációs programja kimutatta, hogy a Budapest Airport működése során egyensúlyban tartja energiafelhasználását és –termelését, ezzel – Közép-Kelet-Európában elsőként - megszerezve a karbonsemleges minősítést.

Fénykép: Telekom

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\15 Bbalint 1 komment

A budapesti Emirates járatokra is hatással lesz a dubaji pályazár!

Szinte napra pontosan 10 hónap múlva negyvenötnapos pályazár lép életbe a Dubaji Nemzetközi Repülőtér déli futópályájának teljes szakaszán. A pályazár és az egypályás üzemmód végett a most működő forgalom jelentős részét korlátozni kell, melybe az előzetes menetrendi adatok alapján az Emirates budapesti járata is érintett.

ekzar.JPG

2019. áprlis 16-tól a tervek szerint május 30. tartó időszakban megújul a DXB 12R/31L jelzésű futópályája, mely során a burkolatcserét és a pályavilágítás megújítását végzik el majd a szakemberek. Az érintett időszakban a forgalom korlátozására kell számítani, mely során egyes járatok nem vagy ritkábban közlekednek. A felújítás miatti korlátozásokban a legfőbb érintett a légi kiötő első számú légitársasága az Emirates, mely az előzetes menetrendi adatok alapján a naponta közlekedő budapesti járatát az érintett időszak alatt heti négy járatpárra fogja lecsökkenteni április 18-tól. Ez az a gyakorlatban azt fogja jelentei, hogy csak a hétfői, keddi, szerdai és szombati napokon fog Emirates 777-es gép repülni a két város között.

A járatok kiesését erősíti az a tény is, hogy az Emirates oldalán végzett próbafoglalások során, a csütörtöki, pénteki és vasárnapi napokra vonatkozóan hibaüzenetet kaptunk. Az ügyben kerestük az Emirates magyarországi képviseletét is, de érdemben nem erősítették meg az információt, és levelükben kiemelték azt, hogy az "Emirates járatai zavartalanul üzemelnek minden nap Budapest és Dubaj között."

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\13 Bbalint Szólj hozzá!

Még több Qatar Airways járat Budapesten!

Fél évvel a délutáni nagygépes csere bejelentését követően újból fejleszti budapesti járatait a dohai központú Qatar Airways, melynek köszönhetően augusztustól már hetente 18 járattal utazhatunk Budapest és Doha között.

2018-04-25t142245z_1_lynxmpee3o1f1-ousbs_rtroptp_3_business-us-qatar-airlines-qatar-airways.JPG

Újbóli meglepetést okozott a katari légitársaság a magyar piacon, hiszen nem csak nagyobb géppel indítja az augusztusi hónapot (a pierB utasok előtti megnyitásával egy időben) a már korábban bejelentett Airbus A330-as gépcserének köszönhetően, hanem augusztus 2-től a hét négy napján (hétfő, kedd, csütörtök, szombat) a napi két járatpár mellé egy harmadikat is berakott a menetrendjébe a légitársaság.

Az új QR197/198-as járatszámot viselő, Airbus A320-as repülőgépekkel kiszolgált járatoknak köszönhetően a Qatar Airways hetente több, mint 500 többlet ülőhely kapacitást dob be a magyar piacra. Az ülőhely mellett a már meglévő belly és a hagyományos cargo járatok kapacitást is kiegészíti ezen új járat, mely előzetesen csak a nyári menetrendi időszak végéig (október 27.) közlekedik, de kedvező esetben megmaradhat télen is, mint az A330-as típus a délutáni járatokon.

A Qatar Airways magyar képviseletének közlése alapján ezen késő esti járat olyan városok felé kínál még jobb csatlakozási lehetőséget a Budapestről induló utasok számára Dohán keresztül, mint Chiang Mai, Canberra, Sydney, Dar-es-salam, Zanzibár, Krabi és Pattaya.

Menetrend: (helyi idők)

QR197 Doha-Budapest  15:30-20:20

QR198 Budapest-Doha 23:00-05:20 (másnap)

Fénykép: WSAU

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\08 Bbalint Szólj hozzá!

Megnyílt a foglalási rendszer a jövő nyári budapesti American járatokra!

Már elérhető a foglalási rendszerben az American Airlines 2019-es nyári menetrendi időszakának első budapesti járatai. Mivel még hosszú az idő, és a budapesti járat is alig egy hónapja indult, így e dátum még csak kezdetleges időpontnak számít, hiszen a későbbiekben bármikor változhat jó és akár rossz irányba is, de utóbbira inkább ne is gondoljunk.

31960429_2236263073067342_8666096718778990592_n.jpg

A 2019-es szezon első Philadephia-Budapest (AA96) non-stop járat a tervek szerint május 3-án 18:15-kor fog felszállni Philadelphiából és helyi idő szerint május 4-én  9:45-kor fog landolni Ferihegyen. A vissza irányba (AA97) 11:35-kor száll fel a gép és  helyi idő szerint 16:05-kor fog landolni Philadephia repülőterén. Mind PHL-BUD, mind a BUD-PHL útvonalon észervehető egy apróbb változás, mégpedig hogy a járatok öt perccel később indulnak és érkeznek az idei menetrendhez képest.

Ami viszont nem változik az a Oneworld codeshare (az Iberia, a Finnair, és a British Airways kódja továbbra is kinn van a járatokon) valamint a géptípus. A járatok kiszolgálására a tervek szerint továbbra is a flotta kiöregedő Boeing 767-300ER típusú repülőgépeit veti be az American, melyektől a légitársaság az elkövetkező években az új Boeing 787-esek érkezés miatt fokozatosan megválik. Sokak biztosan jobban örülnének, hogy a jelenlegi drága jegyárak mellett komfortosabb gépeket használna az American a budapesti útvonalán, hiszen a mostani 767-eseken egyedül az üzleti osztláy esett át felújításon, míg a turista osztály megragadt a 90-es években.  Arról azonban eddig még nincs információ hogy az American mikor is tervezi az útvonalon a gépcserét.

Bár pontos töltöttségi adatok ismeretének hiányába nehéz megmondani hogyan is teljesít az American ezen járata, viszont nemzetközi fórumokon dícsérik a töltöttséget mely várhatóan a júliusi és augusztusi hónapok során lesz a legmagasabb.

Az American 2019-ben a budapestivel egy időben tervezi a prágai járatát is újraindítani. 

Ha esetleg kíváncsi lennél milyen is a budapesti járaton utazni, akkor tekintsd meg az Egek Ura blog érdekes beszámolóját!

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\05 Bbalint Szólj hozzá!

Embraer repülőgép karbantartást is végezhet hamarosan a LOTAMS Budapesten!

Szépen és jó úton haladunk afelé, hogy Varsó után Budapesten is erős HUB bázist alakítson ki a lengyel nemzeti légitársaság a LOT. Mindehhez kapcsolódóan a légitársaság múlt hónapban már elindította két új amerikai, valamint az azok rásegítésre szolgáló krakkói járatát, és megnyitotta a budapesti repülőtéren a légitársaság gépeinek karbantartásáért felelő LOT Aircraft Maintenance Services (röviden: LOTAMS) karbantartó bázisát, mely az első Lengyelországon kívül. De mindezek mellett a LOT még többet tehet a repülőtér felvirágoztatásáért, hiszen hamarosan új váróban pihentnek a hosszú út előtt az utasok és a LOTAMS is tovább szeretné bővíteni budapesti karbantartási profilját a Boeing 787-es gépeken felül a brazil Embraer típusok irányába, melyek a LOT flotta legjelentősebb részét alkotják.

lot-mx-hangar-3-640x426.jpg

 A Turizmus Online-nak nyilatkozó Milczarski vezérigazgató úr szerint elvárásoknak megfelelően alakul a budapesti működésük, melyet, ha a jegyek értékesítésének arányát nézzük, akkor a legnagyobb részben amerikai kontinens felől érkező utasok vannak. Milczarski a kérdés során megemlítette, hogy ezen a helyzeten sokat tudna változtatni az, ha a LOT-nak a környező országokkal Budapestet összekötő ráhordó járatai lennének. Ez rövidtávon nem elképzelhetetlen, hiszen éppen ezt irányozza elő a LOTAMS vezérigazgatójának az MRO-network-nek adott interjúja, melyben Rafał Momot kereskedelmi igazgató megemlíti, hogy a karbantartási vállalat első lépésben az itt állomásozó Dreamliner repülőgép karbantartásával indult el, de terveik szerint további típusokkal is bővíthetik karbantartási portfóliójukat helyi partnerük az Aeroplex (ACE) kiegészítéseként.  Hogy milyen más repülőgépekre gondolt az igazgató úr azt a következő kijelentése jól tükrözi : A nem túl távoli jövőben a szolgáltatásainkat kiterjesztjük az Embraer repülőgéptípusokra is." – tehát ha következtetést szeretnénk levonni ebből a mondatból, az mindenképpen az lenne, hogy a LOT további ráhordó járatokat tervez elindítani az elkövetkező években Budapestről, melyekhez várhatóan a regionális, rövid és középtávú útvonalakra kiválóan alkalmas, a LOT flottájának gerincét alkotó Embraer repülőgéptípus változatok lehetnek majd az itt állomásozó flotta tagjai.

És hogy miért is lenne jó egy erős ráhordó járathálózat?

Mert további potenciál van hosszútávú járatokat indítani a magyar fővárosból olyan távoli helyek felé, mint Kína, Korea, Japán, vagy más USA nagyváros. A jelenlegi egy géppel New York és Chicago járatsűrűsége már nem növelhető tovább, így ha az üzemeltetés jó számokat hoz, és növekedik a forgalom, akkor mindenképp jöhet a második Dreamliner. Ezzel már a LOT a saját döntése szerint vagy sűrítheti a már meglévő célállomásainak frekvenciáját, vagy új járatot indíthat el olyan városok felé, mint Los Angeles, vagy Miami, de ha a magyar működési engedélyt is megszerzik, akkor a keleti irányú terjeszkedés sem elképzelhetetlen.

Momot kitért arra is, hogy elvárják, hogy idővel a budapesti légikikötőben jelen lévő, a LOT-on kívüli más légitársaságok többsége is igénybe vegye a LOTAMS karbantartási szolgáltatásait. Mindezek mellett a LOTAMS tervezi azt is, hogy Varsó mellett Budapesten is végezzen a közeljövőben repülőgép nagyjavításokat. Azt hogy ezt milyen típusokat érinthet a beszélgetésből nem derült ki.

A LOTAMS vállalata jeleleg közel ezer alkalmazottat foglalkoztat. Szorosan együttműködik a lengyel műszaki iskolákkal, és a szellemi tanszékekkel, amelyek a jövő gépészmérnökeit oktatják. A tanulók számára gyakornoki programlehetőséget is biztosítanak - A lengyel példát tekintve a LOTAMS akár a későbbiekben a magyar szakemberképzéshez is jelentősen hozzájárulhat, hiszen a növekvő bázis egyre több magyar szakember munkáját is meg fogja kívánni.

Fénykép: Airlinereporter

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\04 Bbalint Szólj hozzá!

100 gépesre nőtt a Wizz Air flotta!

Alapítványa is lesz a légitársaságnak

A mai napon ünnepélyes keretek között mutatta be a nagyközönség előtt 100. Airbus repülőgépét a Wizz Air, mely az Airbus A321-es repülőgépe és a HA-LTD lajstromjelet viseli magán. A gép az új festésével első alkalommal a mai déli londoni járaton mutatkozott be.

wizz100_02.jpg

A Wizz Air, Európa egyik leggyorsabban növekvő légitársasága légitársasága egyedülálló mérföldkőhöz érkezett: flottájához ma csatlakozott hivatalosan a 100. repülőgép. A Wizz Air a budapesti repülőtér 1-es Terminálján ünnepelte meg az eseményt, aminek tiszteletére a flotta egyik szuperhatékony Airbus A321 típusú repülőgépe egyedi festéssel mutatkozott be. Az ünnepségen jelentette be a légitársaság, hogy létrehozza a WIZZ Alapítvány, ami a légitársaság egyre növekvő közösségi szerepét tükrözve négy kulcsterületre fókuszál: az egészségügyre, az oktatásra, a gyermekgondozásra és gyorssegélyekre.

 

A Wizz Air flottája a légitársaság indulását követően mindössze 14 év alatt nőtt 100 gépesre, miközben több mint 155 millió utas élvezhette a WIZZ alacsony viteldíjait, és minden korábbinál több ember számára vált elérhetővé a repülés. A Wizz Air továbbra is fejleszti hálózatát, a lehető legalacsonyabb viteldíjakkal stimulálva a kevésbé lefedett piacokat azzal a céllal, hogy Európa top 5 légitársaságának egyikévé váljon. A Wizz Air növekedési terveit az is alátámasztja, hogy a légitársaságnak 2026 végéig bezárólag 268 csúcstechnológiájú repülőgépre van megrendelése, amellyel a flotta közel 300 gépesre növekszik, a WIZZ 100 millió utast szállít majd évente, és ebben mintegy 10 000 munkatárs segíti majd a vállalatot. Nagy hangsúly helyeződik a digitalizációra, ezáltal a Wizz Air még ügyfélközpontúbb, egyúttal még hatékonyabb lehet.

 

2019-ben jön az újabb fejezet a flotta történetben - érkezik az első Neo gép!

 

A WIZZ modern flottája, átlagosan 4,6 éves gépeivel a légitársaság ultradiszkont üzleti modelljének alapját képezi, csakúgy, mint a forradalmi Airbus A321 – a ma létező leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgép. Az Airbus A320-hoz képest több ülőhely azt jelenti, hogy az A321 hatékonyabb és környezetbarátabb: az A321ceo típus 10% megtakarítást biztosít az egységköltségekben az A320ceo típushoz képest. 2023-ra a Wizz Air ülőhelyeinek 75%-a Airbus A321-esen lesz. A WIZZ újabb fokozatra kapcsol 2019-ben, amikor megkezdődik az Airbus A320neo családba tartozó 256 repülőgép érkezése. Az A320neo család gépei további 10% megtakarítást tesznek lehetővé az egységköltségekben még a jelenlegi A321ceo típushoz képest is. A repülőgépek Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel lesznek felszerelve, a kategóriájában leghalkabb és leginkább környezetbarát hajtómű legalább 16%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé az A321ceo-hoz képest.

 

A Wizz Air tovább bővíti több mint 600 útvonalból álló széles hálózatát: 2018-ban és 2019-ben több mint 100 új járat indul. Magyarországon idén már 3 új útvonal indult (és reméljük még fog egy pár, hiszen úgy tűnik lelassultak az új budapesti járatok bejelentései-szerk.): Athénba, Stavangerbe és Bázelbe, míg 2018 decemberében Debrecenből Dortmundba, Milánó Malpensára, Doncaster/Sheffieldbe, Bázelbe és Barcelonába, majd 2019 tavaszán Debrecenből Lárnakába, Palma de Mallorcába és Máltára indulnak új járatok. Folytatódik a WIZZ erős hazai növekedése: 2018-ban a légitársaság budapesti flottája három új géppel (13 gépesre bővöl), míg a debreceni bázis egy új géppel bővül (2 gépes), az ülőhelykapacitás pedig 21%-kal nő. Mindez jelentősen hozzájárul a hazai gazdasághoz, összesen több mint 800 közvetlen munkahelyet teremt a Wizz Airnél és évente több mint 3100 munkahelyet támogat a kapcsolódó iparágakban, stimulálva a légiközlekedést, a turizmust és a vendéglátóipart.

 

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta: „2004-ben, amikor elindítottuk a Wizz Airt, tudtuk, hogy a légitársaság megváltoztatja majd az emberek életét, minden addiginál több utazó számára téve elérhetővé a repülést. Teljességgel arra fókuszálunk, hogy a lehető legalacsonyabb működési költségeket érjük el, ebből következően a piac legalacsonyabb viteldíjait nyújthassuk, és ennek köszönhető, hogy a Wizz Air mindössze 14 évvel első járatunk indulása után 100 repülőgépes légitársasággá vált. Az előttünk álló növekedés még jelentősebb, 2019-től érkeznek majd a forradalmi Airbus A320neo típuscsalád repülőgépei. Hosszú ideje támogató partnereink, az Airbus és a Pratt & Whitney, valamint a közelmúltban elért befektetési ajánlású adósminőségi osztályzatunk segítenek elérni céljainkat, hogy a Wizz Air legyen Európa top 5 légitársaságának egyike, a legalacsonyabb költségekkel működve, a lehető legalacsonyabb viteldíjon biztosítva egyedi utazási lehetőségeket még több utasnak.”

Eric Schulz, az Airbus kereskedelmi igazgatója elmondta:Az első Airbus 14 éve szállt fel a Wizz Air flottájában. Mára a WIZZ igazi sikertörténetté vált, és büszkék vagyunk, hogy nagy szerepet játszottunk ebben a történetben a leghatékonyabb és legalacsonyabb üzemeltetési költségeket biztosító repülőgéppel, amely a kényelem terén is verhetetlen, a piac legszélesebb egyfolyosós törzsével.”

Jessica Villardi, a Pratt & Whitney régiós alelnöke elmondta:A Wizz Airt 2004-es indulása óta V2500-as hajtóműveink hajtják, és megtiszteltetés számunkra, hogy a ma érkező 100. repülőgép esetében sincs ez másképp. Az elkövetkező években is örömmel folytatjuk együttműködésünket a Wizz Airrel. 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\06\01 Bbalint 1 komment

Bővíti járatainak számát az idén télen Budapesten a British Airways!

A téli menetrendi váltással egy időben bővíti a korábbi téli időszakokhoz képest a budapesti járatainak számát a British Airways.

baneo.jpg

A nyári menetrendi időszakban közlekedtetett napi négy járatpár, ahogy az szokott lenni október 19-ével megszűnik, viszont a légitársaság az idei évben újdonságként a hét két napján meghagyja a napi négy járatpárját Budapest és London Heathrow repülőtere közötti útvonalán. Ennek köszönhetően már a téli menetrendi időszak első vasárnapjától (október 28-tól) a pénteki és a vasárnapi napokon a korábbi három helyett, négy járatpár fog közlekedni.

A British Airways így a hét két napjára rakott be extra járatot, mely a pénteki napokon 14:40-kor, míg vasárnaponként 20:25-kor száll fel Ferihegyről. A járatokra már foglalhatóak a jegyek!

Bár az idei téli menetrendben eddig nem sok újdonságról lehet beszámolni, az mindenképp fontos megemlíteni, hogy:

  • az Air Canada Rouge január 7-ig kitoltja a szezont,
  • a LOT továbbra is változatlan járatszámmal fogja üzemeltetni amerikai járatait,
  • a Qatar Airways délutáni járatain maradnak a szélestörzsű Airbus A330-as típusú repülőgépek,
  • az Air France járatait október 28-tól a JOON repüli
  • a fapados szekcióban egyedül csak a Ryanair indít új járatot két útvonalon – Ammánba és Marseillébe
  • és UP by EL AL helyett pedig október 15-től visszatérnek a hagyományos EL AL gépek Ferihegyre.

Fénykép: Flightglobal

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2018\05\30 Bbalint Szólj hozzá!

A világ egyik legnagyobb logisztikai vállalata költözik Ferihegyre

kn_10_1.jpgA világ egyik legnagyobb logisztikai vállalata, a Magyarországon piacvezető Kühne + Nagel úgy döntött, hogy csatlakozik a budapesti repülőtéren légiáru kiszolgálást végző cégek táborához. A Kühne + Nagel képviselői raktár- és irodalétesítmények bérlésére kötöttek szerződést a repülőtér-üzemeltetővel, hogy kihasználják az áruszállító gépek közelségéből adódó előnyöket.

A Kühne + Nagel munkavállalói 2019. július 1-én fogják megkezdeni tevékenységüket a Budapest Airport területén, amikor a repülőtér-üzemeltető mintegy jelentősebb alapterületű bérelt raktár- és irodalétesítményeket ad át a cég használatába. Magyarország piacvezető szállítmányozó vállalata kiemelt figyelmet fordít a Budapest Airport légiáru-kezeléssel kapcsolatos fejlesztési terveire. A repülőtér-üzemeltető tavaly nyáron két logisztikai központot adott át nemzetközi integrátor szolgáltatóknak az 1. Terminál közelében, idén nyáron pedig megkezdődik a 2019 közepén átadandó Cargo City létesítmény kivitelezése, mely az építéstől számított egy éven belül már működhet is. A Budapest Airport közleménye azonban arra nem tért ki, hogy a Kühne mostani szerződése már az új Cargo City épületekhez kapcsolódik e.

Ötéves, több mint 160 millió euró értékű, „BUD 2020” repülőtér-fejlesztési terve keretében a Budapest Airport további beruházásokat tervez a légiáru-kiszolgálás terén. Míg a legtöbb nyugat-európai repülőtéren a cargo fejlesztések útjában komoly kapacitáskorlátok állnak, Budapestnek minden adottsága megvan a dedikált légiáru-szállítás (pl. Cargolux, Turkish Cargo, Qatar Airways Cargo és Silkway), illetve az utasszállítók rakterében bonyolított, úgynevezett „belly cargo” forgalom dinamikus fejlesztéséhez. Utóbbit nem kevesebb, mint négy, a repülőtér nyári menetrendjében szereplő, Észak-Amerikába irányuló, közvetlen transzatlanti járat is nagyban segíti, hiszen a magyar főváros, illetve New York, Chicago, Philadelphia és Toronto között közlekedő utasszállító gépek alkalmanként mintegy 10 tonna légiárut is képesek szállítani. Sőt a repülőtér további cargo járatok beindításán is dolgozik, többek között Kína felé. A budapesti repülőtér a régióban a mai napig piacvezetőnek számít az éves és a havi kezelt légi áru mennyiségi adatokat tekintve.

A Kühne + Nagel magyarországi légi szállítmányozó üzletága szorosan nyomon követi a Budapest Airport tervezett fejlesztéseit, mivel kiterjedt operatív bázissal rendelkezik például a gyógyszeripari termékek, illetve az ahhoz hasonló, speciális és nagy értékű áruk szállítása terén.

„Örömmel üdvözöljük szállítmányozó partnereinket a repülőtéren légiáru-kezelést folytató vállalatok táborában. Biztos vagyok benne, hogy ezt az első, raktár- és irodalétesítmények bérlésére vonatkozó szerződést még sok további fogja követni a Budapest Airport és a Kühne + Nagel között.” – mondta René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási és cargo üzletág-igazgatója. Hozzátette: „A szállítmányozó cégekre a legfontosabb stratégiai partnerekként tekintek a légiáru járathálózatunk fejlesztése terén. Közösen elérhetjük, hogy a megfelelő kapacitással és járatsűrűséggel rendelkező cargo légitársaságok Budapestet válasszák, illetve – partnereink igényei és a legújabb technológiai vívmányok alapján – logisztikai kapacitásainkat tovább fejleszthetjük. Az áruszállító gépek közelében történő működés nem csupán a kényelem, hanem a szigorú költségkontroll szempontjából is fontos tényező.”

„Magyarország piacvezető légi szállítmányozó vállalataként az a célunk, hogy megtaláljuk a lehető legjobb megoldásokat kiváló szolgáltatási színvonalunk folyamatos fenntartása érdekében.” – nyilatkozta Szabó László, a Kühne + Nagel Magyarország légi szállítmányozási vezetője. Hozzátette: „Hiszünk benne, hogy ügyfeleink igényeit - például új, közvetlen szállítási szolgáltatások iránt Philadelphiába, Chicagóba vagy New Yorkba – akkor tudjuk a legjobban követni és kielégíteni, ha az üzleti tevékenységeikhez a lehető legközelebb vagyunk. Ezért is fontos számunkra a Budapest Airport partnersége.”

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2018\05\30 Bbalint 1 komment

Októberben indul a világ leghosszabb non-stop légijárata!

Idén már a második ultrahosszú légijárat indul

2018. október 11-én közel 5 év után újraindulnak a menetrendszerinti non-stop járatok Szingapúr és az Egyesült Államok között, ami azt is jelenti, hogy a légitársaság újra átveszi a világ leghosszabb menetrendszerinti járatát üzemeltető légitársaság címét, hiszen a két várost majdnem 19 órás repülőút választja el.

33900367_10156581753763679_8056926998787784704_n.jpg

A Singapore Airlines bejelentette, hogy 2018. október 11-én újraindítja 2013 novemberében bezárt non-stop, vagyis leszállás nélkül tejlesített Szingapúr-New York (Newark) útvonalát, melyeket külön ilyen hosszú járatokra tervezett Airbus A350-900ULR típusú repülőgépeivel fog repülni. Az első ilyen gép még idén szeptemberben megérkezik a légitársasághoz. Érdekesség hogy a Singapore Airlines a mai napig repül Newarkba, viszont ezen járatait Airbus A380-as gépeivel üzemelteti Frankfurton keresztül, ami közel 23 órás út.

Az újrainduló járat kódja megmaradt a hagyományokhoz hűen a régi SQ21 / SQ22-es kód. A második gép érkezéségi (várhatóan október 18-dika után) a járatok hetente háromszor, majd később naponta fognak közlekedni. A jegyértékesítést a Singapore Airlines május 31-én indítja el.

A járat különlegessége, hogy ezeken az ultrahosszú utazásra tervezett Airbus repülőgépeken nem található Economy osztály, az ülések csak Business és Prémium kategóriába tartoznak. A gépen így összesen 161 ülőhely fog a szerencsés és igen mélyen a pénztárcájukba nyúló utasok számára jutni, melyből 67 darab Business, 94 pedig Prémium ülés. Az ülések elosztása 2-4-2-es elvet követi.

862_732-5b0e4017524049c4ab534973dd799463-singapore-airlines-airbus-a350-business-class-1000a.jpg

Ilyen ülésben tényleg kényelmes lehet 19 órát repülni (Business Class)

A Singapore Airlines korábban szintén Airbus repülőgépekkel, mégpedig Airbus A340-500-as típusokkal üzemeltette e járatát, amit gazdasági okok miatt kénytelen volt beszüntetni. Ennek oka a magas költségekkel járó négyhajtóműves repülőgépek gazdaságtalansága. Az járat érdekessége közé tartozik hogy a légitársaság mind a mai napig várt egy olyan típusra, ami lehetővé teszi, hogy újra visszatérjen az Egyesült Államokba. Ezt a lehetőséget az Airbus A350-es családjának, ultrahosszú útvonalak repülésére kifejlesztett Airbus A350-900ULR adja meg, ami akár 20 órát is képes egyhuzamban a levegőben tölteni és közel 18 ezer kilométeres távot megtenni, viszont fogyasztása sokkal kedvezőbb a korábban használt Airbus gépekhez képest köszönhetően a kompozit anyagoknak, a szárnyvég és üzemanyagtartály kialakításnak, valamint a Rolls-Royce Trent hajtóműveknek.

New York-nál viszont nem áll meg a légitársaság, hiszen a jövőben további járatokat tervez a típussal Los Angeles és további USA vagy kanadai városokba. Ezekről jelenleg azonban még részletet nem közölt a Singapore Airlines.

A non-stop világranglistán e járat a jelenleg csúcstartó Qatar Airways Doha-Auckland járatát fogja letaszítani a dobogó felső fokáról. E járat Boeing 777-200LR típusú repülőgépe 17-18 óra alatt teszi meg a két város közötti útat.

Fénykép: Singapore Airlines

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\05\27 Bbalint 5 komment

Fapados forradalom Bécsben!

Bécs elviheti a hosszútávú fapados járatokat Budapest elől?

A bécsi Schwechat Nemzetközi Repülőtér kiheverve az Air Berlin csődjét újult erőre kapott és behozza az elmúlt években a low-cost szektorban elszenvedett lemaradását, olyan mértékben, hogy az már a szomszédos , nagyrészt fapados forgalommal rendelkező budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtérre is kihatással lehet.

0xc1f98b442b7594b6467e7bcf6d05253d.jpeg

A bécsi repülőtér most éri virágkorát, lehetne ezt is mondani, hiszen az elmúlt évek szigorú úgymond fapadosok kizárására épülő politikáját maga mögött hagyva zöld utat adott a repülőtér üzemeltető a fapados légitársaságok megjelenésének, ami hatalmas piaci versenyt és rengeteg új olcsó útvonalat hozott a repülőtér számára. Mindez a statisztikai adatokban is megmutatkozott, hiszen a repülőtér a legmagasabb LCC (Low Cost Carrier) növekedési ütemet érte el az elmúlt hónapokban, Európában.

A fapados utasok megjelenése az első negyedév adataira is hatással volt, hiszen a januártól márciusig terjedő időszakban 4.864.177 főt kezelt Schwechat. Ez +6,6%-kal volt magasabb a 2017-es hasonló időszakához képest. Budapesten mindeközben ezen szám majdnem elérte a 3 millió főt +16,9%-os növekedéssel.

 Julian Jäger a VIE igazgatótanácsának tagja szerint a bécsi repülőtér növekedésének legfontosabb motorja a most megjelent és a későbbiekben megjelenő low-cost légitársaságok, valamint a nemzeti légitársaság az Austrian Airlines.

A bécsi repülőtéren jelenleg 6 low-cost légitársaság van jelen. A Lufthansa Csoporthoz tartozó Eurowings, az easyJet, a spanyol Vueling (aki nemsokára bécsi bázist nyit), a szintén spanyol Volotea, a Wizz Air, és a Niki hamvaiból újjáéledő LaudaMotion.  

 A Wizz Air az elkövetkező időszakban további 27 új járatot tervez nyitni Bécsben, míg a legnagyobb riválisa a LaudaMotion 29-et. A Vuelig az idei szezonban egy, az easy kettő, míg az Eurowings szintén két új járatot indít.

A legnagyobb verseny, és a kedvezőbb árak viszont azokon az útvonalakon lesznek elérhetőek, amiket több társaság is repülni fog, mint például Lárnaka, Madrid, Málaga, Milanó, Nizza, Róma, Tenerife, Barcelona.

A bécsi repülőtéren a fapados légitársaságok által kínált ülőhelyek aránya az idén 17-ről 20%-ra növekedett, de év végére ez a 25%-ot is elérheti.  Budapesten ez az arány jelenleg 60%.


Julian Jäger az ATW online-nak elmondta, hogy „az európai LCC növekedésének jelenlegi tendenciája későn érkezett Bécsbe, hiszen például Spanyolországban ez az arány az 50%-ot is eléri. Emiatt sok növekedési potenciál rejlik az osztrák piacban.

Bázisépítés

A Bécsben megjelenő fapadosok azonban nem csak új járatokat hoznak magukkal, hanem bázist is kiépítenek a repülőtéren.  Így tett a Wizz Air és hamarosan a spanyol Vueling is. A Wizz 2019-ig várhatóan öt Airbus A320-as és A321-es repülőgépet fog állomásoztatni a bécsi bázisán. Míg a LaudaMotion a jelenlegi négy helyett már nyolc géppel vág neki a téli menetrendi időszaknak.

Bécs elszívhatja az utasokat Budapestről?

Biztos, hogy nem jön jól a budapesti repülőtérnek a jelenlegi fapados erősödés a szomszédoknál, hiszen az idén nyáron, Ferihegyen felkínált ülőhelyek 60%-át a fapados légitársaságok adják. Tehát a budapesti repülőtér jelenleg a fapados forgalomra tud építeni, mely a Malév csődjét követően vált erőssé. Bécs mindig is előnyösebb helyet foglalt el a Nyugat-magyarországi utasok körében, kérdéses, hogy az olcsó járatok megjelenése mennyire lesz hatással a Közép-magyarországi vagy régió utasaira, akik már igen olcsón elérhetik a bécsi repülőteret köszönhetően az új, olcsó távolsági buszszolgáltatásoknak, melyek bécsi útjuk során Schwechatot is útba ejtik.  Habár több az utazási idő, de Budapesthez képest a bécsi repülőtér „menny és pokol” hasonlattal illetendő. Míg nálunk nagyon lassan haladnak a bővítések és sokszor a káosz uralkodik, addig Bécsben 21. századi körülmények között, na és persze bádog nélkül várhatjuk a gépünk indulását.

De nem csak az utasokra lehet hatással az új fapados, bumm, hanem a légitársaságok útvonalfejlesztésére is. Ennek sokak szerint már most hatása van, hiszen a bécsi bázisnyitás miatt, úgy tűnik Budapesten lelassultak a Wizz Air új útvonalfejlesztései. Mindemellett a Budapest Airport azon elképzelésére is kihathat, hogy a repülőtér nyitott a jövőben hosszútávú fapados járatok indítására. Erre vonatkozóan már korábbról nevek is vannak, hiszen a Norwegian, a szingapúri Scoot és az Air Asia X is érdeklődött ilyen témában a magyar főváros iránt.

A Scoot-al történő tárgyalásokat erősítheti az az interjú is melyet a Budapest Times Jost Lammers-el készített: "Számíthatunk a támogatásra minden területen. Néha olyan területeken is, ahol kevesebbet várnánk. Csak egy példa: éppen Bangkokban és Szingapúrban voltam, és ellátogattunk olyan ottani  légitársaságok vállalati központjaiba, amelyek hamarosan Budapestet is felveszi a hálózatukba....."

Bécs viszont beelőzhet, hiszen a mostani ATW cikk megemlíti, hogy a Singapore Airlines csoporthoz tartozó Scoot értékeli, hogy járatot indítsanak az osztrák fővárosba (az Austrian-nal közös Star Alliance szövetség ezt tovább is erősítheti). Így viszont Budapest eleshet a szingapúri és akár más fapados járattól is.

A Scoot mellett az IAG csoport LEVEL légitársasága is esélyes bécsi hosszútávú low-cost járat indító lehet.

Forrás: ATW online

Fénykép: Vienna Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!