BUD flyer

2018\05\23 Bbalint Szólj hozzá!

Megújítja együttműködését az Air France és a Qantas

code_share_quantas_750.jpg
A francia és az ausztrál légitársaság megújítja partnerségét, hogy ügyfeleinek több utazási lehetőséget kínáljon Franciaország és Ausztrália között. Az új partnerségnek köszönhetően június 20-tól már az Air France és a Qantas járataival is könnyen elréhetővé válik Ausztrália Európából és fordítva.
A két légitársaság utasainak egyre több lehetősége lesz arra, hogy Európa és Ausztrália között utazzanak Ázsián keresztül, köszönhetően a most megújított codeshare megállapodásnak. A megállapodás Párizst és Ausztráliát köti össze Hong Kongon és Szingapúron keresztül, kényelmes és magas minőségű utazási élményt nyújtva az utasoknak.
Az Air France utasai számára így könnyebb lesz eljutni öt nagy ausztrál város felé (Canberra, Adelaide, Cairns, Darwin, Hobart) is, melyeket Sydneyből érhetnek el átszállással a Qantas járathálózatán keresztül.
 
Továbbá az Air France törzs és üzleti utasai élvezhetik a Qantas Honkg Kong-i és Szingapúri reptéri váróinak a kényelmét, de a Qantas utasai is igénybe vehetik az Air France lounge-ok valamelyikét Párizs, Hong Kong vagy Szingapúr repülőterein.
Az új megállapodás hetente több mint 200 járatot érint, bár az egyelőre ismeretlen hogy a Qantas kódja kikerül-e a budapesti járatra, mely a mai napig csak a British Airways londoni járatain szerepelnek. Az ausztrál légitársaság közeljövő tervei között szerepel, hogy London után Párizsba is szeretnének extra hosszú non-stop járatokat nyitni, de erről egyenlőre konkrétumot még nem hangzott el.
Fénykép: Australianaviation

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\05\22 Bbalint Szólj hozzá!

A Lufthansa is felveszi a harcot a magyar piacon az észak-amerikai utasokért!

1461545830490.jpg

Új tarifával (Economy Light) és marketingkampánnyal próbálja népszerűsíteni észak-amerikai útvonalait a Lufthansa Csoport.

2018 nyarától a Lufthansa Csoport utasai immár az új, Economy „Light” díjszabást is választhatják a Lufthansa, a SWISS, a Brussels Airlines és az Austrian Airlines észak-amerikai járatain. Az új alaptarifa az ártudatos utasok számára a legolcsóbb választás, ha csupán kézipoggyásszal utaznak és nem igényelnek semmilyen rugalmasságot a jeggyel kapcsolatban. Az utasoknak egyéni igényük szerint további felárért lesz lehetőségük feladni csomagjukat vagy kiválasztani ülésüket. A fedélzeti ellátás azonban továbbra is térítésmentesen jár az Economy „Light” jegyet vásárló utasok számára is.

A Lufthansa tavaly október óta tesztelte a Light díjszabást néhány kiválasztott útvonalon Skandinávia és Észak-Amerika között. A Svédország, Dánia, Norvégia és bizonyos észak-amerikai célpontok között közlekedő járatokon az utasok már az alapáron foglalhatnak, ha csak kézipoggyászt visznek magukkal.

Az új Economy Light jegy kategóritát felfoghatjuk, úgy is, mint a Lufthansa Csoport legújabb "harci eszköze" a mostanság elszaporodó low-cost transzatlanti járatokra és a megváltozott utazási szokásokra regagálva.

Az európai járatokon már működik a rendszer

A Lufthansa Csoport légitársaságai 2015-ben vezették be a „Light” tarifát európai járataikon. A díjszabások alapvetően a feladható csomag, az ülésfoglalás, a lemondási és átfoglalási opciókban különböznek. Ugyanakkor minden ár tartalmazza az utazást, a fedélzeti bőröndöt 8 kg súlyhatárig, snackeket és üdítőket, előre kijelölt ülőhelyet, továbbá törzsutasok számára a bónusz és státusz mérföldeket.

Online kampány és kedvezményes ár Magyarországon

A Magyarországról Észak-Amerikába tartó utasok közül évek óta a Lufthansa Csoport járatait választják a legtöbben. A Lufthansa Csoport 2017-ben 37,5%-os piaci részesedést ért el a Budapest és az USA, illetve Kanada közötti útvonalakon. A Lufthansa légitársaság hetente 283 járatot üzemeltet a két ország 23 célállomására. A magyar utasok csak New Yorkba napi 11 kapcsolat közül választhatnak és Budapesten kívül akár Debrecenből is indulhatnak. A légitársaság május 24-étől Magyarországon futó marketing és pr kampánya a Lufthansa amerikai hálózatára fókuszál, a Lufthansa Csoport oldala alatt hamarosan pedig egy online játék is indul, amelyben a 23 Lufthansa-célállomás közül legalább hármat kell felismerni a játékosoknak, aki pedig az összes várost felismeri, az kétszeres eséllyel indulhat a játék sorsolásán, melynek fődíja egy két személyre szóló, Észak-Amerikába érvényes Lufthansa-repülőjegy. A kampány időszaka alatt továbbá minden résztvevő egy 10 000 forint értékű kedvezménykupont kap, amelyet bármely Lufthansa-repülőjegyre beválthat.

Fénykép: Traveller

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\05\17 Bbalint Szólj hozzá!

Kínai cargo járat elindításán és a közvetlen légi kapcsolat bővítésén dolgozik a Budapest Airport

p1140125.JPG

Budapest és Magyarország kelet-európai regionális kereskedelmi elosztó központ szerepéről is szó volt azokon a megbeszéléseken, amelyeket a budapesti repülőtér képviselő folytattak kínai partnereikkel Sanghajban. A dél-kínai metropolisz ad otthont a világ legnagyobb közlekedési és logisztikai szakmai találkozójának, amelynek keretében a Budapest Airport is bemutathatta a magyarországi fejlesztési lehetőségeket a kínai és a nemzetközi légi szállítmányozási cégek képviselőinek. Magyarország és Kína közötti légi kapcsolat bővítése már évek óta tervben van. A korábbi években már történtek tárgyalások a China Eastern Airlines vezetőivel , akik a legnagyobb nemzetközi útvonalhálózattal rendelkeznek Shanghaj Pudong Nemzetközi repülőterén, így feltételezhetően ők lehetnek Prága után Budapesten is azok, akik menetrendszerinti járatot fognak indítani a kínai metropoliszba. 

Személyszállító és cargo-járatok elindításának a lehetőségeiről is szó volt a Budapest Airport és a kínai légitársaságok, logisztikai cégek vezetőinek kétoldalú találkozóin a „Transport Logistic – China” nemzetközi fórum keretében. A világméretű kiállítást évente felváltva Münchenben illetve Sanghajban rendezik. Az Air Cargo China kiállítás megnyitó sajtótájékoztatóján Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója beszélt Magyarország és a budapesti repülőtér kedvező logisztikai elhelyezkedéséről, aminek révén kiváló regionális elosztó központot lehet kialakítani a jövőben.

A budapesti repülőtér számos előnyt kínál a kínai és nemzetközi logisztikai cégeknek egyaránt, különös tekintettel az e-kereskedelemből származó, vagyis az online rendelt termékek piaca terén. Ez utóbbi szegmens napjainkban Magyarországon is kiemelt fontosságú, 2017-ben a teljes hazai kiskereskedelem 4-5%-át tette ki.” – hangsúlyozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzáfűzte: „Idén újabb nagyszabású logisztikai beruházást indítunk el Cargo City néven, amit már egy év múlva használatba vehetnek a partnereink.”

A sanghaji fórumon a Budapest Airport a hamburgi és a düsseldorfi testvér-repülőterekkel közös standon állított ki. A magyarországi szakemberek több új, potenciális cargo-járat elindításáról is folytattak egyeztetéseket és jelentős érdeklődést tapasztaltak kínai részről az Egy Övezet – Egy Út programhoz illeszkedően. A sanghaji fórumon a Budapest Airport vezetői magyar borok kóstolására is meginvitálták kínai és más nemzetiségű partnereiket, ezen a találkozón is részt vett Bolla Szilárd, Magyarország sanghaji főkonzulja, aki kiemelt jelentőségű támogatást nyújt a Budapest Airport részére a kínai járatok elindításához, illetve az üzleti találkozók megszervezéséhez is.

„Az elmúlt években a kínai gazdasági és politikai döntéshozók is kiemelt figyelmet fordítottak a közép-kelet európai régióra, így fontos, hogy ezt a kitüntetett figyelmet Magyarország a lehető legjobb módon használja ki saját külgazdasági céljainak eléréséhez. Jelenleg Budapest nem rendelkezik közvetlen légi összeköttetéssel a kelet- és dél-kínai, valamint délkelet-ázsiai térségbe, így mostanra már hiánypótlóvá vált a járat beindítása.” mondta Bolla Szilárd, Magyarország sanghaji főkonzulja. Azt is kifejtette, hogy „Kína a világ legnagyobb turista küldőországa, a térségünkbe irányuló turistaforgalom dinamikusan növekszik. Sanghajban Kína-szerte a legmagasabb az egy főre jutó elkölthető jövedelem, a Jangce-deltájában rendkívül gyorsan növekszik a társadalmi közép- és felső osztály aránya, ők külföldi utazásaik során a legtöbbet költő turisták közé tartoznak. Úgy vélem, most minden együtt áll ahhoz, hogy gazdasági és kulturális érdekeinket is képviselje egy Sanghaj-Budapest közvetlen légi járat, amelynek előmozdításán hazai partnereinkkel együtt intenzíven dolgozunk.

Az elmúlt évek

Magyarország és Kína között 2012-ig a Hainan Airlines üzemeltetett menetrendszerinti járatokat a Malévvel közös partnerségben. A magyar nemzeti légitársaság csődjét követően a Hainan azonban igen hamar „elrepült” Budapestről és az elmúlt években szinte körül ölelve Magyarországot más közeli országokban jelentek meg járataikkal (Ausztria, Csehország, Szerbia). 2015. május 1-jén azonban újraindultak a turisztikailag és gazdaságilag is fontos járatok, hiszen a kínai nemzeti légitársaság az Air China elindította új menetrendszerinti járatait a Peking-Minszk-Budapest-Peking útvonalon, melyek az óta a nyári időszakban hetente négy, míg télen hetente három alkalommal közlekednek. A járat Budapest felé a mai napig nem non-stop, ez pedig a szakemberek szerint rontja a versenyképességét, hiszen Varsó és Prága is non-stop járatokkal érhető el Pekingből.  

A magyar kormány és annak képviselete korábban több alkalommal is folytatott tárgyalásokat újabb légi járatok beindítása érdekében Kína és Magyarország között. Ezen tárgyalások az Air China és a China Eastern légitársaságokkal folytatódtak le. A Shanghaj-Budapest járat elindítása érdekében pedig korábban már többször is járt magyar delegáció a China Eastern légitársaságnál. De nem csak Shanghaj kerülhet a jövőben közelebb Budapesthez, hiszen a szakemberek szeretnék elérni, hogy  a Délnyugat-kínai régió nagyvárosaiba is induljanak járatok a magyar fővárosból. Így lehet, hogy a közeljövőben Shanghaj után akár Chongqing vagy Chengdu városába is eljuthatunk légi úton Budapestről.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\05\14 Bbalint 3 komment

Közép-Európa legnagyobb fapados repülőtere: BUDAPEST

2018routenyar_1.JPGEgyik szem sír, másik nevet. Egyrészt szomorú hogy egy ilyen címben lett régiós első a budapesti repülőtér (Mi lett volna ha…?), másrészt viszont rendkívül kedvező is, ha bizonyos szempontokat nézünk, hiszen majdnem 6. éve stabil, és erőteljesen növekvő pályán van a repülőtér utasforgalma, aminek 60%-át az ülőhelyek számát tekintve a napjainkban már low-cost légitársaságok biztosítják. Az utasforgalom mellett az elmúlt években a légi áru, azaz a cargo szektor is kezd feltörni, és hónapról, hónapra erőteljesen ráver az európai és a világ növekedési átlagaira. 

44 légitársaság 132 útvonala (+55%-os növekedés 2011-hez képest) áll az utazók rendelkezésére idén nyáron, a budapesti repülőtéren.  A választék még soha sem volt ennyire gazdag a repülőtér történetében, hiszen a Malév csődjét megelőző 2011-es évben is csak 33 légitársaság 85 útvonala közül választhattak a repülni szándékozó utasok.  A Liszt Ferenc repülőtér mára már Európa 46. legforgalmasabb repülőtere lett a felkínált ülőhelyek száma alapján.  Az utasforgalom növekedési üteme már három éve kétszámjegyű, mely az idei első negyedévben a tavalyhoz képest még inkább meglódult, hiszen +17%-al több utast regisztráltak a tavalyi első negyedévhez képest. Ezen szám jelentősen túlmutat Varsó és Prága eredményein is, hiszen Varsóban +14,7%, Prága +12,4%-os növekedést mértek.  A szakértők véleménye szerint, ha e növekedési ütem tovább folytatódik, akkor a repülőtér éve utasforgalma meghaladhatja a 15 milliós határt. Ez csekély kétmilliós utas többletet jelentene egy év alatt. Ha ez egy kicsit soknak tűnik, akkor vegyük alapul azt, hogy az idén nyáron majdnem 1,5 millióval több ülőhelyet dobtak piacra Budapesten a légitársaságok.

budtop10.JPG

A TOP10 légitársaság ülőhelyek számát tekintve a budapesti repülőtéren 2018. júl 31-ig tekintve. Forrás: CAPA

A budapesti repülőtér első számú légitársasága továbbra is a Wizz Air, akinek budapesti kapacitásai ezen a nyáron 18%-al nőnek. Őt követi az ír Ryanair, mely +33,6%-os kapacitásnövelést hajt végre a magyar piacon. A fő légitársaságok mellett a repülőtéren idén a legnagyobb növekedést az amerikai járatokat indító lengyel nemzeti légitársaság a LOT produkálja. A LOT 2,4%-os ülőhely részesedésével a 9. legnagyobb légitársaság jelenleg Ferihegyen. A lengyelek tavalyhoz képest +117,8%-al növelték kapacitásaikat, mely növekedés az új Krakkó, NewYork és Chicago járatoknak, valamint a Varsó és Budapest közötti járatok sűrítésének köszönhető.  A LOT mellett a fapados easyJet és a charter járatokat üzemeltető Travel Service produkálta a legnagyobb növekedést ezen a nyáron az ülőhelyek számában.  A növekedők mellett voltak stagnáló és csökkenő tendenciát mutató társaságok is a piac legnagyobbjai között. Stagnált a növekedésben a British Airways, akinek tavalyhoz képest idén is naponta 4 járata van. Csökkentette ülőhelyeinek számát a Norwegian Air és a KLM is. A norvégok -6,7%-al, míg a hollandok -1,1%-al kevesebb ülőhelyet kínálnak ebben a szezonban.

Az útvonalak összetétele

bud2.png

Az útvonalak 97,5%-át rövid és középtávú járatok teszik ki jelenleg.  Az ülőhelyek 90,8%-a Európán belüli (Nyugat-Európa 70%, Kelet és Közép-Európa 20,8%), Közel-Kelet 5,6%, Észak-Amerika 2,4%, Észak Afrika 1,1%.

A jövő!

A növekedés folytatásának alapja az új járatok. Hiába a sok közvetlen kapcsolat, még mindig vannak fehér foltok a járathálózati térképen, ahová jelenleg nem közlekednek járatok, de igény mutatkozik járatnyitásra. Hosszútávú útvonalak között ilyen Los Angeles, Miami, Szöul, Shanghai, Kuala Lumpur, Delhi, Mumbai, Tokió, Bangkok. Míg rövid és középtávú útvonalaknál: Teherán, Tallinn, Ankara, Luxemburg, Vilnius, Tolouse…

bud1.png

Az idei évben sokkal erősebb a növekedés üteme Forrás:CAPA

Az elkövetkező évek talán tovább erősíthetik a budapesti repülőtér fapados pozícióját, mégpedig a hosszútávú repülés tekintetében, hiszen a Norwegian fontolgatja, hogy transzatlanti szolgáltatást indítson a tervek szerint 2019-ben átvenni kívánt Airbus A321LR típusú gépekkel Budapest, Prága és Berlin repülőtereiről az USA keleti partjainál található nagyvárosaiba. A Norwegian mellett a piaci pletykák az Air Asia X és a Scott budapesti megjelenéséről is szólnak, akik szintén hosszútávú fapados járatokra specializált légitársaságok. Ezen típusú légitársaságok fogadására a korábbi közlések szerint igen nyitott a Budapest Airport.

Forrás: CAPA

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\05\11 Bbalint Szólj hozzá!

Thaiföld nem csak télen lehet kívánatos úti cél a magyar utazók számára!

32169207_2239885596038423_3986605824016384000_n.jpgThaiföld sokak gondolatában igazán jó téli nyaralóhelyként van jelen, azonban ez az ország több mint egy szezonális úti cél, hiszen az év minden évszakában tartogat meglepetést az utazók számára.  A rengeteg medence, sziget, völgy, sűrű esőerdők és csodálatos tengerpartok mesés élményeket kínálnak mind kulturális és spirituális feltöltődéssel és kikapcsolódással, pihenéssel együtt.  Mivel Thaiföld legfontosabb bevételi forrása a turizmus és a világ külföldi turisták által leglátogatottabb országa, így az ország sokszínűségének nemzetközi szintű bemutatása most Magyarországon is előtérbe került az elmúlt időszakban.

A most zárult magyar kampánnyal, melyet a Thai Turisztikai Hivatal szervezett több partnerrel is összefogva, pont azt szeretnék elérni, hogy a magyar utazók ne csak egy szezonális téli célállomásként gondoljanak az országra, hanem használják ki az egész évben fennálló lehetőségeket, és látogassák meg az országot a nyári időszakban is. Ennek érdekében az elmúlt hetekben Budapest egyik legnagyobb bevásárlóközpontja az Arena Mall adott otthont a Thai napoknak, ahol a bevásárlóközpont látogatói közelebbről is megismerkedhettek az országgal. Mindezt olyan programokkal is támogatva, mint Samsung VR szemüvegen keresztüli virtuális túra, Neckerman kitelepülés, illetve nyereményjáték, melynek értékes fődíját a Qatar Airways és a Thai Turisztikai Hivatal közösen ajánlotta fel, melynek sorsolására május 9-én a budapesti Marriott szállodában az esemény záró helyszínén került sor. A sorsolásban azon vásárlók tudtak részt venni, akik legalább 20 ezer Forint értékben vásároltak az Arean Mall üzleteiben és a blokjukat bemutatták a rendezvényen jelen lévő hostesseknek, valamint feliratkoztak a Neckermann és a Qatar Airways hírlevelére.

A fődíj egy két személyre szóló utazás volt a Qatar Airways járatán Phuketre, ahol a nyertes (Berki Gréta) hét éjszakát tölthet majd el egy ötcsillagos szállodában. A sorsolásnak a további öt szerencsés nyertese pedig egy igazi thai vacsorán vehet részt az Arena Mallban található Buddha Origin éttermében.

Thaiföld Budapestről

Mivel jelenleg a két ország között nincsen közvetlen, menetrendszerinti légi járat, így légi úton jelenleg a legkönnyebben egyetlen átszállással tudunk eljutni a legkedveltebb thai üdülőhelyek felé, melyhez a leggazdagabb járathálózatot jelenleg a Budapesten már a naponta két járattal is jelen lévő ötcsillagos Qatar Airways légitársaság kínálja Dohán keresztül. A Qatar Airways összesen 5 thai nagyvárosba kínál közvetlen járatot a dohai bázisáról, melyek között szerepel: Chiang Mai (október 27-től heti 4 járat), Pattaya(heti 3 járat), Bangkok (naponta 6 járat), Phuket(napi 2 járat), Krabi (heti 3 járat)  városa. És hogy még kényelmesebb legyen az utazás Doháig augusztus 1-jétől a délutáni járatokon minden nap szélestörzsű Airbus A330-as típusú repülőgépek fognak repülni.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\05\10 Bbalint Szólj hozzá!

Majdnem hárommillió utas fordult meg Budapesten az első negyedév alatt

32294543_2240153689344947_3483839958823731200_n.jpgMinden korábbi rekordot megdöntött a Budapest Airport első negyedéves utasforgalmi növekedése; a 16,9 %-os bővülés majdnem háromszorosan meghaladja az EU-repülőterek 6,2 %-os növekedési átlagát. A számok mögött a jól teljesítő magyar gazdasági mutatók, Magyarország egyre erősödő turisztikai vonzereje és a budapesti repülőtér erőteljes légitársasági marketing tevékenysége a magyarázat, aminek köszönhetően egyre több új légitársaság érkezik Magyarországra, a régiek pedig sorban emelik a járatszámokat vagy a kapacitást.

Kevés híján majdnem hárommillió utas indult és érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér termináljairól az év első három hónapjában. Egészen pontosan 2 982 365 fő vette igénybe utazásához a budapesti repülőteret, ami 16,9 %-kal több, mint tavaly ilyenkor. Ezt a kivételes teljesítményt a földrész repülőtereit tömörítő szakmai szervezet, az ACI Europe (Repülőterek Nemzetközi Tanácsa, Európai tagozat) is külön sajtóközleményben emelte ki. Statisztikáik szerint ezzel a gyors növekedési ütemmel Budapest az európai repülőterek top ligájába került, jócskán megelőzve Európa és a régió számos nagy repülőtérének növekedését is. Sőt a budapesti repülőtér a régióban ha utasforgalomban még nem is, de a növekedés ütemében felülmúlta prágai és Varsó Chopin repülőtereinek adatait.

elsonegyedev2018.jpg

Az Európai Uniós átlag növekedés az utasforgalomban az ACI adatai alapján az első negyedévben +6,2% volt. Ehhez képest a Budapest Airport a hatodik legnagyobb forgalmi növekedést érte el az Unió központ repülőterei között. Varsó Chopin +14,7%-al, míg Prága +12,4%-al ért el nagyobb utasforgalmat az előző év hasonló időszakához képest.

Év elején még 5%-os növekedést várt a BUD, de ez már most megdőlt!

A gyors növekedés áprilisban sem torpant meg, hiszen az elmúlt hónapban regisztrált 1 236 268 budapesti utas továbbra is 16 %-os bővülést jelent a tavalyi év negyedik hónapjához képest. A növekedés tehát még mindig kétszámjegyű Budapesten!

Ebben a hónapban indította el napi ötödik járatát Varsóba a LOT lengyel légitársaság, a német Lufthansa napi ötről hatra emelte a Frankfurtba közlekedő járatai számát, amelyeket legtöbbször a nagyobb kapacitású Airbus A321-sel teljesítenek. Az új járatok közül érdemes megemlíteni a Ryanair észak-spanyolországi santanderi járatát, illetve a Wizz Air norvégiai Stavangerbe repülő gépeit. A német airBerlin légitársaság csődje nyomán nem maradt légi összeköttetés nélkül a német főváros sem: az easyJet mellett a Wizz Air és a Ryanair is repül ezen az útvonalon.

Már 1,5 millóval több ülőhely van a 2018-as nyári menetrendben!

A Budapest Airport januári közlése szerint több, mint 1 millió új ülőhely létesült az idei nyári menetrendi időszakban az előző év hasonló időszakához képest, de ez a szám már mostanra az másfél milliót is meghaladta, hiszen az eltelt időszakban további járatsűrítések is életbe léptek. Sőt a télre vonatkozóan is jelentős ülőhely többletet dobnak piacra tavalyhoz képest a légitársaságok, hiszen az Air Canada Rouge január 7-ig tolta ki járatainak működését, a LOT folytatja amerikai és krakkói járatainak üzemelését, valamint a ma megjelent információk szerint az EL-AL is sűríteni készül járatait.

„A budapesti forgalom további növekedésére számítunk a nyári utazási szezonban, hiszen csak most, a hónap elején három új tengerentúli járat csatlakozott az Air Canada Rouge torontói desztinációjához; a LOT lengyel légitársasággal heti négy alkalommal lehet New Yorkba és kétszer Chicagóba repülni, az American Airlines pedig naponta közlekedik Budapest és Philadelphia között.” – jegyezte meg Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. A járatfejlesztésekért is felelős szakember elmondta azt is, hogy az idén március végétől októberig tartó nyári utazási szezonban sikerült másfél millióval több utas-férőhelyet hozni Budapestre. Az utazás kényelmét pedig nagymértékben növeli, hogy nyárra elkészülnek a belső felújítások a 2A és a 2B területén, augusztus elején pedig átadják a forgalomnak a nem-schengeni járatokat kiszolgáló, 2B oldali utasmólót - várható nyitás augusztus 1-je az utasok előtt, ünnepélyes megnyitó szeptemberben.

Éppen a növekvő forgalom támasztotta követelmények miatt indította el két évvel ezelőtt a Budapest Airport a BUD 2020 névre keresztelt ötéves repülőtér-fejlesztési programját, melynek keretében több mint 160 millió eurót (50 milliárd forint) fordít infrastruktúra-fejlesztésre. Ennek részeként épül a 2B oldalon a több mint tízezer négyzetméteres új utasforgalomi terület, zajlik az 1. futópálya (13R/31L) betonjának és műszerezettségének továbbfejlesztése, tavaly elkészült a DHL Express és a TNT új logisztikai bázisa, átadták a repülőtéri szállodát. Az idén nyáron megkezdődik a 2. Terminál mellé tervezett Cargo City építése, decemberben elindul egy többemeletes parkolóház kivitelezése és megkezdődött a 3. Terminál tervezéséhez szükséges koncepció kidolgozása.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\05\08 Bbalint Szólj hozzá!

Budapesten mutatták be a KLM World Business Class mockup-ját!

31958961_10156148343795977_8737901927653703680_o.jpgAz új ággyá alakítható ülés csak egy a sok fejlesztés közül, ami a tökéletes pihenést biztosítja a holland légitársaság fedélzeten. A KLM a World Business Class kabin átalakításakor nagy hangsúlyt fektetett a tipikus holland stílusjegyek kihangsúlyozására, ami a márka identitását is fémjelzi. Az első megújult World Business Class kabint 2013 júliusában helyezték üzembe.

Hella Jongerius kézműves és ipari előállítási technikák kombinálásával hozta létre az új üléseket, melyeknél a funkcionalitás mellett a kényelmi szempontok is nagy szerepet játszottak. Az ülés és a nagy személyes tér biztosítja a diszkréciót, és ezzel együtt megteremti az otthon érzését. Hella Jongerious a World Business Class kabint is újratervezte- a szőnyegektől kezdve, a függönyökön át, a nagy puha párnákat és luxus anyagokat és az új ággyá alakítható üléseket egyaránt. A 206 cm hosszú ülések teljesen vízszintesre dönthetőek, így maguk az ülések nagyobb privát szférát, a beléjük épített áramforrások nagyobb kényelmet biztosítanak, míg a vadonatúj szórakoztató rendszer 18 colos képernyővel, HD minőségű filmekkel és 12 nyelvű érintőképernyős navigációs menüvel rendelkezik.

A kézműves és ipari elemek keveredése megerősíti a személyre szabottság érzését. A KLM jellegzetes kék színű, delfti porcelánból készült miniatűr házait a légitársaság World Business Class utasai kapják ajándékba, de az egyedi tervezésű darabok – amelyek mind különleges holland épületek élethű másolatai – ma már a gyűjtők nagy kedvencei is. A KLM csapat személyes szervize pedig csak tovább fokozza a különleges utazás élményét.

A holland jellegzetességek a KLM személyzet egyenruhájában is felfedezhetőek, amelyeket a híres divattervező, Mart Visser álmodott meg.

Egy további holland dizájn ikon, Marcel Wanders szintén hozzájárul a Business Class luxusához a nevével fémjelzett terítékkel. Az új szerviz elemek készítésénél Wandersnek figyelembe kellett vennie a fedélzeti személyzet munkamenetét, illetve a környezeti megfontolásokat.

A kényelem a World Business Class szolgáltatás minden egyes szegmensében visszaköszön. A KLM újítása, hogy az utasok bármikor étkezhetnek a hosszú távú utazás során, így nem kell alkalmazkodniuk az eredeti felszolgálási tervhez. A holland légitársaság először johannesburgi, majd bangkoki, legutóbb pedig tokiói járatán is elérhetővé tette az „Anytime for you” szolgáltatást, amelynek igénylésével az utasok öt kiváló fogást élvezhetnek, amikor csak kedvük tartja.

A KLM 2013 óta folyamatosan újította fel flottáját az új WBC kabinokkal. A Dreamliner gépek után a Boeing 777-300-as és 777-200-as típusú gépek kaptak új belsőt, ezután következtek a Boeing 747-esek és végül tavaly év végén az Airbus A330-asok. A légitársaság tervei szerint az idei év végére az egész flotta már az új World Business Class-al repteti utasait. A KLM figyel rá, hogy a fenntarthatóság minden fejlesztésében meghatározó szerepet töltsön be. A 2013-ban az új World Business Class-on lefektetett szőnyegek elkészítésekor például újrahasznosított norvég gyapjút és a KLM dolgozók korábbi egyenruhájának anyagrészleteit használta fel a vállalat. Ezzel a KLM lett az első légitársaság, ami olyan szőnyeget használt a járatain, amely követi a körkörösség elvét. Mi több, a már nem használható szőnyegeket a gyártó visszaveszi, hogy nyersanyagként újra felhasználhassa őket.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\05\07 Bbalint Szólj hozzá!

12 hónap alatt 30 millió utas a Wizz Air járatain

32105155_2236326856394297_1307789821913071616_n.jpg

A Wizz Air ma közzétette legújabb statisztikáit, melyek szerint a légitársaság történetének legjobb 12 hónapos időszakát zárta. Rekordszámú, több mint 30 millió utas választotta a Wizz Airt az elmúlt év során, ami 24%-os növekedést jelent az azt megelőző 12 hónaphoz képest.

A Wizz Air március elején indított nagyszabású fejlesztése részeként mindössze 17 hét alatt heti 700 új indulást ad menetrendjéhez, és 21 új Airbus repülőgéppel bővíti flottáját. Félidőben, a nyolcadik hétnél a légitársaság már 34 új útvonalat indított el Európa-szerte, ezek közül három: a Budapest-Basel, a Budapest-Stavanger és a Budapest-Athén a hazai utazási kínálatot bővíti. A teljes WIZZ-hálózatot tekintve eddig három új célállomás mutatkozott be: Athén, az ukrajnai Kharkiv (Harkov), valamint Bécs. A légitársaság összesen nyolc új gépet állított szolgálatba négy bázison az elmúlt hetekben, ebből kettő a Budapesti flottához csatlakozott. A flottabővítéssel a Wizz Air a helyi közösségek fejlődését is biztosítja, a piac stimulálásán és új munkahelyek teremtésén keresztül.

A szemfüles utazók a közösségi média csatornáin a #WIZZaroundEurope követésével izgalmas nyereményekhez juthatnak. Az elmúlt hetekben már 15 WIZZ vouchert nyertek a szerencsések összesen 8000 euró értékben, amellyel felfedezhető a Wizz Air sokszínű hálózatának több mint 140 úti célja.

Sorina Ratz, a Wizz Air megbízott vállalati kommunikációs vezetője elmondta:Büszkék vagyunk arra, hogy a WIZZ sikertörténetének legújabb mérföldkövére az elmúlt 12 hónapos időszakban elért új utasrekorddal. Több mint 30 millió utas választotta üzleti vagy szabadidős utazásához a Wizz Air páratlan értékű járatait széles és sokszínű hálózatunkban. Továbbra is Európa egyik leggyorsabban fejlődő légitársasága vagyunk, évről-évre erős, két számjegyű növekedéssel. Arra biztatjuk utasainkat, hogy fedezzék fel a WIZZ hálózatát Európában és a kontinensen túl is, személyzetünk pedig készen áll, hogy egy mosollyal üdvözöljön mindenkit a fedélzeten.”

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\05\07 Bbalint Szólj hozzá!

Hét év után újra Budapesten az American Airlines!

Magyar utaskísérők a járatokon!

31960429_2236263073067342_8666096718778990592_n.jpgMajdnem hét év eltetével újra landolt American Airilnes repülőgép Ferihegyen most szombaton, a járat ünnepélyes köszöntőjére viszont csak ma került sor. Az elmúlt években nemcsak az Amerikai óriás arculata változott meg, hanem a korábban megszokott Boeing 767-es repülőgépek is átalakításon estek át, így most új külsővel, felújított Business Class és retrofit Turista osztállyal állnak forgalomba naponta a Budapest és Philadelphia közötti útvonalon egészen október 28-ig . A mostani Philadelphiai járat a legelső Chicagóhoz hasonlóan a repülőtér története során, hiszen az amerikai város és Budapest között még soha sem üzemelt menetrendszerinti légi járat.

Hosszú idő után újra Budapesten köszönthetjük a világ és Amerika legnagyobb légitársaságának számító American Airlines-t. A légitársaság neve nem ismeretlen a magyar piacon, hiszen közel hét évvel ezelőtt a Malévvel közösen indította el legelső budapesti járatát New York JFK repülőterére. Az akkori járat, mint a mostani is szezonálisan, a nyári menetrendi időszak végéig közlekedett, de még a vége előtt az American meghirdette a következő nyári szezonra vonatkozó menetrendjét, amit végül a Malév csődje és a vállalat körül kialakult csőd és gazdasági helyzet miatt végül visszavont, ezzel pedig pár hónapos üzemelést követően ki is vonult a magyar piacról közvetlen járataival.  Az utasok azonban nem estek el a légitársaság szolgáltatásaitól, hiszen a légitársaság legnagyobb budapesti partnere a British Airways továbbra is fenntartotta az American kódját a londoni járatain, sőt a mostani American járatra kikerült a British Airways kódja, de mellette ott van még a Finnair és az Iberia légitársaságé is, akik szintén a Oneworld légiszövetség oszlopos tagjai.

Az American akkori kivonulásával és a Malév csődjével végleg megszűntek a két ország közötti közvetlen légi járatok. Ezt követően a Budapest Airport mindent kezdhetett előröl szó szerint, hiszen nemzeti légitársaság hiányában és rossz gazdasági környezetben nehéz volt találni partnert a járatok üzemeltetésére. De jött 2017. a vízválasztó év, amikor is alig pár héttel a LOT budapesti amerikai járatainak bejelentését követően a nemzetközi fórumokon már téma volt az American jövő évi fejlesztési stratégiája, ahol a tervekhez közel álló szakemberek meg is osztották a légitársaság új 2018-ban induló járataik célállomásait, melyek között a magyar főváros is szerepelt. Ezt pár napra rá az American Airlines hivatalosan is bejelentette, miszerint ebben az évben nem a korábbi New York járatával tér vissza a magyar fővárosba, hanem egy teljesen új, és a Kelet-közép-európai régióban eddig kiszolgálatlan útvonallal, Philadelphiával, mely Chicago, és New York JFK mellett jelentős American HUB, ahonnan egy átszállással rengeteg Államokbeli nagyváros érhető el rövid idő alatt. És pont ez az, ami az American járatát különlegessé teszi, hiszen nem a mára már zsúfolt JFK, valamint Chicago útvonalon száll harcba az utasokért, így elkerüli a közvetlen versenyt a LOT-al, de mégis harcba száll a saját zászlaja alatt a Magyarország és az Egyesült Államok között repülő utasokért, akik száma igen magas. Nem véletlen volt több évig Európában Budapest neve az első helyen az amerikai légi járattal nem rendelkező városok listáján. De mindemellett a Budapest-New York útvonal a TOP10-es világranglistát is megjárta.

31960099_2236262806400702_7955400495965667328_n.jpg

Zászlós köszöntés - hét éve ugyan ide gurult be a korábbi repülőgép

A korábbi US Airways közpntból fontos American HUB lett!

A korábbi US Airways központnak számító Philadelphia repülőteréről 16 amerikai nagyváros érhető el egy átszállással a Budapest felől érkező utasok számára az American hálózatán keresztül. Philadelphia mára már fontos HUB-jává vált az amerikai légitársaság számára, hiszen az államok, valamint Közép-Amerika és a Karib-térség felé induló járataira sokkal egyszerűbben és a hosszas sorokat elkerülve, nyugodtabb körülmények között szállhatnak át és léphetnek be az országba az utasok, ahhoz képest mintha ezt a procedúrát a JFK repülőtéren tennék meg.

A Philadephia International kiemelt átszálló infrastruktúrával (gazdag reptéri bolt választék, étteremek, kávézók), rövid gurulási távolságokkal és négy, a repülőtér különböző részein található „Admirals Club” Business Osztályú váróval rendelkezik - melyet az American Business utasai térítésmentesen használhatnak.

De nem kell megijedni, hiszen Philadephia nem esik ki az amerikai térképről, hiszen New York, Baltimore és Washington városa is nagyon gyorsan elérhető autóval, valamint tömegközlekedéssel. A repülőtérről pedig alig 20 perc alatt a város központjában lehetünk a reptéri SEPTA transzfer vonatokkal, melyek a repülőtér minden terminálján megállnak, viszont a vonatokon jegyet csak is készpénzben tudunk venni!

A reptéri transzfer vonatokkal kapcsolatban itt érhetsz el további információkat!

Szezonális járat, bár elég jók a foglalási adatok!

Az American járata egészen október 28-ig, azaz csak a nyári menetrendi időszakban közlekedtet járatokat az útvonalon. Mivel a jövő évere vonatkozóan a társaság még nem közölte menetrendjét, így biztosra nem tudni vajon lesz-e és ha igen mikor indul újra 2019-ben a philadelphiai járat. Bár a napokban megjelent HVG cikk a júliusig történő szinte teljes kapacitás értékesítésről szól, azért biztos forrásból említhetem ennek nincs alapja. Annak viszont igen hogy a legforgalmasabb időszakban (júl-aug) igen szépen vannak töltve a gépek, amit várhatóan nagyobb részt az amerikai fél fog tölteni. Erre útal Olympia Colasante, az American Airlines philadelphiai reptérért felelős alelnökének nyilatkozata is, aki az MTI-nek elmondta: két évvel ezelőtt kezdték tervezni, előkészíteni a közvetlen járat megindítását, amelyre nagy volt az igény. Kiemelte Magyarország és ezen belül Budapest turisztikai vonzerejét, de hozzátette, arra is számítanak, hogy gyarapszik majd a Magyarországról Philadelphiába érkezők száma is.

A repülőgépek budapesti földi kiszolgálását a Celebi Ground Handling Hungary Kft. végzi.

31959412_2235672656459717_1992692545615822848_n.png

A Philapedphiai köszöntő torták Fénykép: Philadelphia International Airport

Az American Budapesttel egy időben Prágába is naponta közlekedő szezonális járatot indított, bár a prágai reptér erősen lobbizik egy újabb járat iránt is a légitársaságnál, melynek felülvizsgálata az elmúlt hónapokban ment végbe az American-nél. Így lehetséges, hogy jövőre már Chicago is szerepelhet a prágai repülőtér kínálatában American járattal kiszolgálva, hiszen jelenleg ezen útvonal rendelkezik a legnagyobb potenciális utas mennyiséggel.

A szokásos transzatlanti útakon bevált Boeing 767-es

Az American a korábban már budapesti járatain is bemutatkozott Boeing 767-300ER típusokkal fogja teljesíteni járatait, melyek összesen 209 ülőhellyel rendelkeznek. A Business osztályon 28, a Main Cabin Extra részen 21. míg a Turista osztályon 160 ülést kínálnak az utasoknak. A korábbi 767-esekhez képest a repülőgépen csak a Business osztály változott és esett át teljes mértékű felújításon. Ezen kívül a repülőgép festése változott csak meg a legújabb American arculatot képviselve sokak bánatára. Bár napjainkra egyre inkább zsugoródik a kiöregedő American 767-es flotta, emiatt akár már jövőre elképzelhető, hogy ha a járat beválik, akkor modernebb Boeing 787 Dreamliner vagy akár Airbus A330-as géppel jöjjön Budapestre a légitársaság.

A LOT-hoz hasonlóan az American is alkalmaz a budapesti járatain magyar nyelven is beszélő légiutaskísérőket, így segítve a könnyebb tájékozódáshoz az esetlegesen angolul nem beszélő utasokat.

Mit kínál az American az utasai számára a budapesti járatain?

A legjobban a Business utasok járahatnak, hiszen teljesen megujúlt és kényelmes, ággyá alakíthatő ülésekkel rendelkező üzleti osztályon utazhatnak 10 órán keresztül, míg a Turista osztályon vár a 90-es évek, de szó szerint. Az ülések huzata új, de a székek a régiek. Saját fedélzeti szórakoztató rendszer csak az üzleti osztályon érhető el, de ez is csak az utaskísérők által kiosztott Samsung tableteken keresztül, míg az Economyn marad az ülések feletti monitorok és a székekbe dugható füles. USB töltőket se keressünk ezen az osztályon. A repülőgép rendelkezik egy úgynevezett "Main Cabin Extra" résszel, ahol Economy ülések vannak, de sokkal nagyobb lábtérrel, döntési fokkal és elektoromos töltővel, persze felárral. A fedélzeten az American Airlines közlése szerint minden utasnak elérhető a Wi-Fi, bár a Seatguru oldalán ennek az ellenkezőjét állítják. A repülőgépek életkora se mai, hiszen a flottában még szolgálatot teljesítő 24 repülőgép átlag  életkora majdnem 20 év. A legidősebb gép 1993. márciusában, a legfiatalabb példány pedig 2003. augusztusában került a légitársasághoz.

Menetend (helyi idők)

PHL-BUD: 18:15-9:45(másnap) AA96   Utazási idő: 9 óra 30 perc

BUD-PHL: 11:35-16:05 AA97   Utazási idő: 10 óra 30 perc

Érkezik az American Cargo is Budapestre!

Az új American járat nem csak az utazók számára könnyítik meg a két ország közötti közlekedést, hanem a légáru-forgalomban is globális kapcsolatot teremtenek az American Airlines Cargo üzletágának köszönhetően. Így számtalan légi úton szállított áru érkezhet Egyesült Államok vagy azon túli területekről, valamint a magyarországi és a környező országok vállalatainak is lehetősége nyílik az American járataival termékeiket légi úton eljuttatni az USA nagyvárosaiba, vagy azon túl is.

Az American Airlines Cargo korábbi sajtóközleményéből kiderül, hogy a magyar piac számos lehetőséget kínál az autóipari, mérnöki és világítási termékek itthonról történő exportjára, valamint az USA északkeleti gyógyszergyárainak importjára is. Magyarország mellett Csehországból is hasonló termékek exportjára számít a légitársaság, mely Boeing 767-300ER típusú repülőgépeit fogja üzemeltetni a budapesti és a prágai útvonalon is. A repülőgépnek közel 114 köbméter kapacitása van egy útra. Az American Airlines új budapesti járata tovább növelheti a budapesti légiáru-forgalmat is, mely az elmúlt év során is számtalan rekordot megdöntött. 

„Az új philadelphiai járat nagyon fontos Magyarország nemzetközi gazdasági kapcsolatai számára, hiszen az Egyesült Államok vállalatai mostanra a második legnagyobb befektetői közösséget jelentik, az amerikai piac pedig – az Európai Unió országai után – a második legnagyobb felvevő piac a magyar exportőrök számára. Emiatt is rendkívül fontos a légi összeköttetés.” – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az American Airlines budapesti járatnyitó ünnepségén. Hozzátette, hogy a magyar kormány minden tőle telhető támogatást megad a Budapest Airportnak az újabb desztinációk elindítása érdekében – egyebek mellett újabb távol-keleti járatok elindításához is.

Budapest egy izgalmas új célállomás az American nemzetközi járathálózatában. Örülünk, hogy a transzatlanti járatok terén mostantól a magyar utasoknak is nagyobb választási és csatlakozási lehetőségeket tudunk kínálni” – mondta Richard Muise, az American Airlines európai és kanadai járataiért felelős forgalmi igazgatója. „Ha Philadelphia az úti céljuk, akkor felfedezhetik a „testvéri szeretet városának” történelmét, a kulturális és a vásárlási lehetőségeket is.”

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója üdvözölte ezt a fontos új járatot és a repülőtér legújabb légitársasági partnerét. A légikikötő útvonalhálózatának eme legújabb bővülése kapcsán Jost Lammers kijelentette: „Büszkeséggel tölt el, hogy az American Airlinest ismét Budapesten üdvözölhetjük. Ennek a légitársaságnak a visszatérése és a hosszú távú járataink fejlesztése érdekében végzett kemény munka eredménye.” Hozzátette: „Három közvetlen amerikai járat elindítása egy héten belül páratlan pillanat a Budapest Airport történetében. Mindez világosan bizonyítja, hogy Magyarország az üzleti és a szabadidős utasok számára egyaránt igen vonzó célpont. Egyúttal bizonyítéka annak, hogy a budapesti repülőtér Közép-Európa egyik leggyorsabban fejlődő légikikötője.”

Képgaléria a járatnyitó eseményről

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2018\05\05 Bbalint Szólj hozzá!

Irány Chicagoooo!

31945740_2233131296713853_3939841958104530944_n.jpg

A mai nappal egy újabb menetrendszerinti légi járat jön létre Magyarország és az Egyesült Államok között, amelyre korábban még nem volt példa Ferihegy történetében, hiszen még soha sem indult közvetlen légi járat a szelek városának is becézett Chicagóba. A lengyel nemzeti légitársaság a LOT a csütörtökön indult New York-i járata mellett, mostantól hetente két alkalommal köti össze a két várost a Boeing  787-8-as típusú Dreamliner repülőgépeivel. Az útvonal mind a lengyel, mind a magyar utazók számára is lehetőséget kínál az utazásra, hiszen Krakkóból és Varsóból is elérhető budapesti csatlakozással, továbbá Chicagón keresztül a United járataival még több amerikai városba is eljuthatunk.

Újabb történelmi nap virradt fel a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren, hiszen a mai nappal elindul a repülőtér történetének első Budapest-Chicago járata. Hogy miért is történelmi az esemény? Ha Magyarország és az Egyesült Államok közötti légiközlekedési kapcsolatok történelmét nézzük New York-on és Atlantán kívül soha nem volt más nagy amerikai várossal menetrendszerinti összeköttetése a budapesti légikikötőnek. A Delta Airlines az 1996-os atlantai Nyári Olimpiai Játékok idején keltette életre a bécsi leszállással gazdagított Budapest-Atlanta járatát, mely alig egy éves működést követően leállt.  Ezt követően csak New York JFK maradt fenn, mint egyetlen USA célállomás a budapesti repülőtér hálózati térképén.

A LOT ma indított járata egész éves kapcsolatot teremt a hét két napján, a keddi és a szombati napokon. Mivel Chicagóban nem a magyar, hanem inkább a lengyel diaszpóra száma a magasabb, így a most indult járat inkább a lengyel utasokra épít, melyből van bőven, hiszen Chicago és környéke a második legnagyobb lengyel népességgel rendelkező város Varsó után.  Ezzel együtt a budapesti átszálló forgalomra is pozitívan hathat a járat, ha például egy lengyel utas úgy gondolja hogy neki kényelmesebb Budapesten keresztül eljutni az USA-ba, vagy az USA-ból Budapesten keresztül  Varsóba, netán Krakkóba. A most indult járat mind két opciót támogatja.  A LOT vezérigazgatója Rafal Milczarski már a New York-i járat megnyitásakor köszöntő beszédében kiemelte, hogy az LOT budapesti járatai nem vesznek el utasokat a Varsói HUB-tól, hanem mindinkább kiegészítik azt, hiszen Varsóban például a keddi napokon csak késő délután indul Chicago felé járat, amivel csak estére érhető el a város, míg Budapesten ez a déli indulással kora délutáni érkezés jelenthet.

Átszállással további amerikai nagyvárosok felé utazhatunk!

united_airlines_from_chicago.gif

A United Airlines gazdag útvonalhálózattal rendelkezik az O'Hare repülőtéren Fénykép: Airlineroutemaps

New Yorkkal ellentétben, ami point-to-point alapon működik, itt Chicagónál már tovább útra is lehetősége van az utasoknak a Star Alliance partner United Airlines járatait használva. A jegykeresőben végzett próbakeresések során budapesti indulás estén átlagosan 3 órás átszállási idővel számolhatunk a jelentős amerikai nagyvárosok felé.

Példálul:

átszállási idő az O'Hare nemzetközi repülőtéren óra/perc

Dallas Forth Worth 2:55

Washington Dulles 3:20

Boston 3:23

Denver: 4:52

San Francisco 3:18

Los Angeles 3:00

Cleveland  3:26 - felé

Menetrend október 27-ig

Az utazási idő Chicago felé 10 óra 45 perc, Budapest felé pedig 9 óra 10 perc.

BUD-ORD            11:35-14:50 LO31

ORD-BUD            16:35-8:55(másnap) LO32

Menetrend október 27 után

BUD-ORD            11:00-14:45 LO31

ORD-BUD            16:30-8:40(másnap) LO32

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!