BUD flyer

2017\12\14 Bbalint Szólj hozzá!

Változik a Miles & More törzsutasprogram a Lufthansa Csoportnál!

media_362877280.jpgA Lufthansa Csoport légitársaságai a jövőben másként írják jóvá a mérföldeket a Miles & More törzsutasprogram tagjai számára. 2018. márciustól a jóváírt mérföldek száma az utazás árától (a repülőjegy adott légitársaság által felszámított díjakkal növelt árától) és a programban szerzett törzsutasstátusztól függ majd.  A régi rendszerben a foglalási osztálytól, pontosabban a foglalási osztálytól és az útvonal hosszától függött a jóváírt mérföldek száma.

A jövőben a Miles & More program tagjai 4-6 jóváírt mérföldet kapnak minden egyes, foglalási és utazási szokásaiknak megfelelően elköltött euró után. Az új elszámolási rendszer a Lufthansa Csoport légitársaságainál (Lufthansa, SWISS, Austrian, Brussels Airlines és Eurowings), valamint a Miles & More program partner-légitársaságainál lesz érvényes, amennyiben a járatra a jegyet a Lufthansa Csoport légitársaságainak valamelyike bocsátja ki.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Miles & More program tagjai mindig legalább négy mérföldet kapnak majd a fenti légitársaságok járataira elköltött egy eurónyi összeg után. A törzsutasstátusszal rendelkező tagok eurónként hat mérföldet kapnak majd a Lufthansa, a SWISS és az Austrian Airlines, valamint a United Airlines és az Air Canada járatainál. Ez azt jelenti, hogy a törzsutasok a korábbi 25% helyett 50% jutalommérföldre lesznek jogosultak a hálózati légitársaságok és a tengerentúli vegyesvállalati partnerek járatai esetében. Ugyanez vonatkozik az Adria Airways, az Air Dolomiti, a Croatia Airlines és a LOT Polish Airlines légitársaságokra, amelyek szintén részt vesznek a Miles & More törzsutasprogramban.

 Az Eurowings, a Brussels Airlines és a többi Miles & More partner-légitársaság esetében a jutalommérföldek mértéke továbbra is 25% marad, tehát a törzsutasstátuszú utasok öt mérföldet kapnak minden elköltött euró után. A mérföldek jóváírása csak akkor történik az új rendszer szerint, ha a járatra a jegyet a Lufthansa Csoport légitársasága bocsátotta ki, nem valamely más légitársaság.

A résztvevők törzsutasstátusza, a kapcsolódó előnyök és a státusz megszerzéséhez szükséges mérföldek száma nem változik az új rendszerben. A változás a légitársaságok által összességében jóváírt mérföldek számát, és a mérföldek beváltásának lehetőségeit sem befolyásolja lényegesen.

A változtatással a Lufthansa Csoport rugalmas rendszert hoz létre a mérföldek jóváírására, összekapcsolva egymással a mérföldek számát és a jegy árát. Ezzel a lépéssel Európa vezető légitársasága a jelenleginél nagyobb mértékben jutalmazza a magasabb árú jegyek vásárlását.

A mérföldeket a foglalási osztály és az útvonal hossza alapján jóváíró jelenlegi rendszer javarészt megszűnik a Lufthansa Csoport légitársaságainál. A jövőben csak abban esetben alkalmazzák a régi rendszert, ha a Miles & More program résztvevője a Lufthansa Csoport légitársaságával utazik, de a jegyet a csoporton kívüli légitársaság bocsátotta ki, vagy ha az utas szervezett utazás részeként vásárolta a jegyet. Ha a járatra a Miles & More külső partner-légitársaságánál foglalnak jegyet, és azt az adott légitársaság üzemelteti, szintén a régi rendszer szerint történik a mérföldek jóváírása.

Az új rendszer 2018. március 12-től lép érvénybe. Így a Lufthansa Csoport ügyfeleinek és a Miles & More program résztvevőinek is elegendő idejük lesz arra, hogy figyelembe vegyék az új jóváírási rendszert utazásaik megtervezésekor. A 2018. március 12. előtt foglalt jegyek esetében még a régi rendszer szerint számolják el a mérföldeket a programban, még akkor is, ha az utazás csak az átállás napján vagy azután kezdődik.

A járatok utáni jóváírást a múltban már többször a jegyárak változásához igazították, az alacsonyabb árfekvésű foglalási osztályokon csökkentve a jóváírt mérföldek számát. Az új jóváírási rendszer automatikusan a jegyeladás által generált árbevétel alapján rendeli hozzá az utasokhoz a mérföldeket. Ezzel a lépéssel a Lufthansa Csoport következetes rendszert hozott létre a mérföldek jóváírására. A törzsutasok továbbra is magas szintű kényelmet élvezhetnek utazásaik során. Ezután is az útvonal hossza marad a releváns tényező a törzsutasstátusz megszerzéséhez szükséges mérföldek számításakor, és a törzsutassátuszhoz kapcsolódó előnyök is változatlanok maradnak.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2017\12\13 Bbalint Szólj hozzá!

Megújult a légügyi megállapodás Szudán és Magyarország között

A jövőben akár légi járat is összekötheti a két országot

5667image.jpg

Elég érdekes légügyi megállapodás született a napokban Magyarország és az afrikai Szudán között, mely lehetővé teszi, hogy a jövőben a két országot közvetlen légi járat kösse össze - számolt be róla az aeropolitics.com

A Külgazdasági és Külügyminisztérium biztonságpolitikai és nemzetközi együttműködésért felelős államtitkára Mikola István az elmúlt hetekben történt szudáni látogatása során megújította a két ország között, már 1960. óta fennálló légügyi egyezményt, mely az elavultsága miatt szorult megújításra.

Az új megállapodás a remények szerint mihamarabb utat nyithat egy közvetlen járat felé is Budapest, valamint Kartúm városa között. Azonban a lehetőségek korlátozottak, hiszen Szudán légitársaságai az Unió területéről ki vannak tiltva, az Unió repülés biztonsági fekete listáján szerepelnek, így kérdéses vajon kit lehet az útvonalra üzemeltetőként találni, illetve van-e igény a két ország közötti légi kapcsolat fenntartására.

Az afrikai kontinenssel való légi kapcsolatok száma az elmúlt években növekedett, hiszen a tavalyi év szeptembertől hetente két járatpár közlekedik Budapest és Algír városa között, idén télen pedig elindult a Wizz Air Agadir és a Ryanair Márrakes járata is, melyet várhatóan a jövő év végére követ a Royal Air Maroc casablancai járata is. Mindezek mellett a Budapesten már törzsgyökeres Egypt Air is fejleszteni készül budapesti járatát, hiszen az útvonalon nagyobb gépeket állítanak be, valamint tervezik a napi járat elindítását is.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2017\12\13 Bbalint Szólj hozzá!

A Wizz Air lett az év európai légitársasága

european_airline_of_the_year_award.pngA Wizz Air  elnyerte az Aviation 100 „Az Év Európai Légitársasága” címet. A díjat Owain Jones, a Wizz Air vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója vette át az Airline Economics Growth Frontiers 2017 konferencia gálavacsoráján Londonban.

Az Aviation 100 méltatta a Wizz Air idei kiemelkedő növekedését, aminek köszönhetően a légitársaság rekordszintű utasszámot ért el, tovább bővítette széles hálózatát és 146 darab Airbus A320neo típuscsaládba tartozó repülőgépre szóló forradalmi megrendelést jelentett be a Dubai Airshow-n.

A neves díjjal a légiipar leginkább kiemelkedő teljesítményt nyújtó szereplőit ismerik el, világszerte az iparág több mint 10 000 képviselőjéhez eljuttatott kérdőív eredményei alapján. A díjra javaslatokat is lehet tenni, majd a jelölteket szakmai kritériumok alapján pontozzák. Az Aviation 100 kategóriánként a tíz legjobbat rangsorolja, ezek közül a legjobbak kaphatják meg a kimagasló teljesítményt díjazó, hőn áhított címet.

Owain Jones, a Wizz Air vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója elmondta:Büszkén vesszük át ezt a neves elismerést, amely ismét megerősíti, hogy a Wizz Air nem csupán kiváló légitársaság, de kiemelkedő vállalkozás is. 2017 nagyon izgalmas év volt a Wizz Air számára: 24% feletti, kimagasló növekedést értünk el, rekord utasszám mellett. Hálózatunkat 43 országra, több mint 550 útvonalra bővítettük, és számos innovatív szolgáltatással javítottuk ügyfeleink utazási élményét. Forradalmi, újabb 146 Airbus A320neo típuscsaládba tartozó repülőgépre szóló megrendelésünk lehetővé teszi, hogy az elkövetkező évtizedben is folytassuk növekedésünket. Ez azt jelenti, hogy egyre több alacsony viteldíjas utazási lehetőséget tudunk biztosítani Európában és a kontinensen túl, miközben továbbra is azon leszünk, hogy kétséget kizáróan a Wizz Air legyen Európa legalacsonyabb költségszint mellett működő légitársasága. 2018-ban arra összpontosítunk, hogy stimuláljuk a keresletet és mindenki számára elérhetővé tegyük a légi utazást, miközben Európa egyik legfiatalabb flottájával kiváló utazási élményt nyújtunk.”

Fénykép: Wizz Air

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2017\12\11 Bbalint 1 komment

Még mindig sokan vinnének magukkal csillagszórót a fedélzetre - NE TEDD!

shutterstock_192811724.jpg

Ládányival gyűlik a Budapest Airport biztonsági ellenőrző csapatánál, már most a repülésre igen komolyt veszélyt rejtő csillagszórók. Az ünnepek közeledtével, mint minden évben most is figyelmezteti utasait a Budapest Airport, hogy tilos bármilyen csillagszórót, vagy tűzijátékot a repülőgépek fedélzetére felvinni, vagy a feladandó kézipoggyászban elhelyezni!

Közelegnek az ünnepek, a karácsonyi és újévi készülődés során egyre több utas próbál csillagszórót, tűzijátékot és más, a repülésre veszélyesnek minősített pirotechnikai eszközt felvinni a repülőgépekre. Különösen népszerű termék ebben az időszakban a csillagszóró, elsősorban talán azért, mert külföldön nem, vagy csak nagyon kevés helyen lehet hozzájutni. Tudni kell azonban, hogy ez az amúgy látványos ünnepi kellék vas, magnézium, acél, alumínium vagy egyéb fajta fémport tartalmaz, így akár 1000-1600°C-on is éghet, emiatt szállítása a légiközlekedésben szigorúan tilos.

Ez a korlátozás egyaránt érinti a kézipoggyászt és a feladott csomagot: ha a biztonsági szolgálat az átvizsgálás során bármelyik bőröndben vagy táskában veszélyes anyagot talál, köteles azt felnyitni, a veszélyes tárgyat pedig eltávolítani. Ez az eljárás egyik fél számára sem kellemes, ráadásul jelentős időveszteséget, rosszabb esetben késéseket okozhat.

Elérkeztünk az év azon időszakához, amikor a repülőtéri biztonsági szolgálat kénytelen az utasok csomagjait (a kézi- és a feladott poggyászt egyformán) felnyitni, ha abban a repülésre veszélyes pirotechnikai eszközt talál az átvilágítás során – mondta Szabó István, a Budapest Airport biztonsági igazgatója. Azt is elárulta: csak az idén decemberben eddig mintegy kétládányi csillagszórót foglaltak le a biztonsági ellenőrzéseknél, ami nemcsak kellemetlenséget okoz, hanem időveszteséget is jelent és akár a járatok késéséhez is vezethet. Hozzátette: „Arra kérünk minden utast, hogy a poggyászokba se tegyen csillagszórót, tűzijátékot és hasonló, a repülésre veszélyes pirotechnikai eszközt.”

Fénykép: regencytransportation

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2017\12\06 Bbalint Szólj hozzá!

Berlin Tegel repülőteréről is repülni fog Budapestre az easyJet!

pic_easyjet-1.jpgBerlin Schönfeld repülőtere után a Tegel repülőtérről is indít menetrendszerinti járatokat Budapestre az easyJet. Az első járat a jövő év januárjában indul el a korábban az Air Berlin által repült útvonalon.

2018. január 8-tól naponta közlekedő járatot indít Budapest és Berlin Tegel repülőtere között az easyJet. Mivel a légitársaság honlapján a január 8-át követő időpontokban is lehet foglalni a Schönfeldre közlekedő járatokra, így vélhetően egy darabig két berlini repülőteret fog kiszolgálni Budapestről az easyJet.

A járatok hétfő és péntek között 10:10-kor indulnak Tegel-ről és 11:50-kor szállnak le Budapesten, míg szombaton ez 07:10-es indulás és 08:50-es érkezés, vasárnap pedig 10:30-as indulás és 12:10-es érkezés.

Vissza irányba Budapestről hétfő és és péntek között 12:25-kor indulnak és 13:55-kor landolnak Berlinben, míg szombaton 09:20-kor indulnak és 10:50-kor landolnak, vasárnap pedig 12:40-kor indulnak és 14:10-kor érkeznek meg Tegel repülőterére.

A kezdő jegyárak egy útra 10.100 Ft-tól érhetőek el!

Korábban a Lufthansa Csoport lowcost légitársasága az Eurowings tervezett járatokat indítani az útvonalon azonban a január 15-től bejelentett járatok eltűntek a foglalási rendszerből. A légitársaság az ez ügyben történő megkeresésre válaszul elmondta jelenleg is folyik a menetrendek hangolása, emiatt az év elején biztosan nem indul el az Eurowings ezen járata.

Borítókép: ftejerzez.com

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2017\12\06 Bbalint Szólj hozzá!

Budapesten erősít a Finnair!

Új reggeli és késő esti Finnair járat indul a jövő nyáron

airbus_a321-211_finnair_oh-lzc.jpgA már megszokott napi két járatpár mellé egy harmadik reggeli járatot is forgalomba állít a Budapest-Helsinki útvonalán a Finnair. A finn nemzeti légitársaság lépésével a Lufthansa és az Aeroflot után alig egy év alatt egy újabb hagyományos légitársaság erősíti a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren a jelenlétét a meglévő járatszámainak növelésével.

Már lehet foglalni a Finnair naponta (április 22-től szombat kivéve minden nap/június elejétől augusztus végéig naponta) közlekedő új harmadik járatpárjára is a Finnair légitársaság honlapján, melyet a tervek szerint április 30-tól indít el a légitársaság. Az új járat késő este érkezik meg Budapestre és másnap a reggeli órákban indul tovább a magyar fővárosból, így e járatának a repülőgépe a budapesti repülőtéren fog éjszakázni. Az aviationtribune.com közlése szerint a Finnair csak szezonálisan, a nyári utazási szezon idejére tervezi bevezetni a harmadik járatát, mely a Helsinkibből induló amerikai járataira kínálna kiváló átszállási lehetőséget.

Az új járat menetrendje:

AY1268 BUD-HEL: 07:40-11:00 (helyi idők)

budhel1.JPG

AY1267 HEL-BUD 22:10-23:40 (helyi idők)

helbud1.JPG

Élesedik a verseny Budapesten az újonnan elinduló közvetlen Transzatlanti járatok miatt!

A finn légitársaság e lépése nem egyedüli, hiszen a LOT és az American Airlines májusban Budapestről induló amerikai járatainak bejelentésére a Lufthansa és az Air France is reagált. Míg a Lufthansa az ötödik és a hatodik napi járatát vezeti be a jobb és rövidebb átszállási kapcsolatok megteremtése érdekében, addig az Air France rendkívül jó árú jegyekkel és úgynevezett "stopover" ajánlatokkal próbál utasokat csábítani amerikai járataira és felvenni a harcot a Budapestről induló új közvetlen járatokkal.

Borítókép: Wikipedia

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2017\12\04 Bbalint Szólj hozzá!

Elit klubba lépett a Lufthansa!

A Lufthansa lett Európa első ötcsillagos légitársasága

24301041_10155905459729004_3891178879261489823_n.jpg

A Lufthansa a mai napon az első Ázsián kívüli légitársaságként ötcsillagos minősítést kapott a Skytrax brit légiipari tanácsadó szervezettől. Ezzel a Lufthansa tizedikként csatlakozott a rangos besorolást elnyerő légitárságok elitklubjához. A Skytrax zsűrije már évek óta öt csillaggal értékelte a Lufthansa első osztályát – de most a teljes légitársaságnak sikerült kiérdemelnie az elismerést.

Úgy is mondhatni elit klub kapuját lépte át a német Lufthansa légitársaság, hiszen nem kis munkával, de végre sikerült a SKYTRAX legmagasabb szintű minősítését elérnie Európában elsőként. Ezen "klubbot" további 9 légitársaság  is erősíti, úgy mint például a Qatar Airways, az alig egy éve csatlakozott tajvani EVA AIR, vagy a Singapore Airlines.

A díj annak a komoly munkának a megérdemelt elismerése, amellyel ismét a világ vezető prémium légitársaságai közé kívánjuk emelni a Lufthansát. A flottánkban végrehajtott jelentős összegű befektetéseknek, a kabinok felújításának, a digitális szolgáltatások bevezetésének, az új várók megnyitásának, valamint a fedélzeti és földi szolgáltatások fejlesztésének köszönhetően sikerült felzárkóznunk az élbolyhoz. A kimagasló kínálat és a dolgozóink nyújtotta profizmus és színvonal révén válhatott a Lufthansa ötcsillagos légitársasággá. Mindenki büszke lehet a vállalatnál erre az elismerésre, különösen az utastérben, a pilótfülkében és a földi kiszolgálásban dolgozó kollegák, akik az ügyfelekkel való érintkezés során nap mint nap beteljesítik a prémium szolgáltatás ígéretét. Meg vagyok győződve róla, hogy az ötcsillagos minősítés megszerzésében légitársaságunk kiváló dolgozói játszották a legfontosabb szerepet” – nyilatkozta Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának elnöke.

20171204_pm_fivestar.jpg

Edward Plaisted, a Skytrax CEO-ja átadja a Skytrax ötcsillagos díját Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa AG CEO-jának Fénykép: Lufthansa

Az ötcsillagos besorolás nem csupán azért jelentős elismerés, mert az európai légitársaságok közül a Lufthansának sikerült elsőként megszereznie, hanem azért is, mert az utóbbi évek fejlesztéseit jutalmazza, különös tekintettel az utasoldali kiszolgálásra” – erősítette meg Edward Plaisted, a Skytrax vezérigazgatója.

Min is alapul egy Skytrax díj?

A Skytrax tesztelői az utasok szempontjait veszik figyelembe az utazás során. A földi és a fedélzeti szolgáltatások mintegy 800 kategóriára kiterjedő, átfogó értékelése alapján pontozzák a minőséget. A szempontok között szerepel a fedélzeti kiszolgálás, az ülések kényelme, az ellátás, a biztonsági intézkedések, a fedélzeti szórakoztatás és a vámmentes árukínálat. Az ötcsillagos minősítés odaítélésében fontos szerepet játszott a Lufthansa termékfejlesztési törekvéseinek következetessége és kitartása. Az utóbbi években a társaság átfogó felújítási programot hajtott végre például az első, az üzleti, a prémium turista és a turista osztály kabinjaiban. Az első és az üzleti osztályon éttermi szolgáltatásait is bővítette, pontosabban igazodva az utasok egyéni igényeihez. A jövőre nézve ígéretes fejlesztés az új üzleti osztály 2020-ban várható bevezetése a Boeing 777-9 utasszállítók fedélzetén, a megújult és még színvonalasabb prémium turista és turista osztállyal. A Lufthansa az új Lufthansa alkalmazással, valamint a földi és fedélzeti digitális szolgáltatások sokszínű kínálatával is értékes pontokat szerzett. A légitársaság arra törekszik, hogy a digitális lehetőségeket megragadva, testre szabott ajánlatokkal és szolgáltatásokkal lássa el utasait.

 A légitársaságok rangsorolása mellett a Skytrax légiipari tanúsító szervezet a legnépszerűbb légitársaságok listáját is minden évben közzéteszi. Az idei World Airline Awards értékelése során a Skytrax mintegy 19,8 millió utast kérdezett meg a témában 105 országból, és a válaszok alapján a Lufthansát nyilvánította Európa legjobb – és a világ hetedik legjobb – légitársaságának. A Skytrax az 1990-es évek óta végez felméréseket az utasok körében a légitársaságok és a repülőterek minőségéről. A tanácsadó cég 1999-ben minősítette első alkalommal hivatalosan a vizsgált vállalatokat. Eddig tíz légitársaságnak sikerült a világon elnyernie a legmagasabb, ötcsillagos minősítést.

Borítókép: Lufthansa

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2017\12\04 Bbalint Szólj hozzá!

Alig 900 ezer utasnyira a 13 milliós éves utasforgalom Budapesten

vv_01560a.jpgIsmét rekordot döntött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma, mivel november végéig 12 millió főnél is többen érkeztek és indultak a budapesti repülőtérről. A dinamikusan növekvő forgalomnak köszönhetően novemberben is egymilliónál többen fordultak meg a ferihegyi terminálokon, amire még sohasem volt példa korábban. Pontosan 898.801 fő választja el a budapesti légikikötőt attól, hogy az idei évben utasforgalma éves szinten elérje és meghaladja a 13 millió főt, amire még soha sem volt példa, de arra sem hogy ha ez sikerül akkor éves szinten több, mint +1,5 millió utassal (a legforgalmasabb nyári hónapnál is többel) növekedhet meg 2017-es év utasforgalma tavalyhoz képest.

Tovább folytatódott a 14 százalékot is meghaladó utasforgalom növekedés a budapesti repülőtéren, ennek köszönhetően csak novemberben 1 025 501 utas fordult meg a repülőtéren. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér történetében még sohasem fordult elő, hogy a novemberi forgalom elérte volna az 1 millió utast. Mivel december közepétől elindul a karácsonyi és az év végi forgalom, igen nagy valószínűséggel megjósolható, hogy az idén a forgalom megközelíti vagy meg is haladhatja a 13 millió utast, jócskán meghaladva a tavalyi 11,4 millió fős rekordot - mindez nagyban függ a légiközlekedési piactól is, hiszen egy nem várt esemény kihathat a rekord megdőlésére. A budapesti légikikötőnek még ebben a hónapban közel 900 ezer utast kell kiszolgálnia ahhoz hogy elérhesse a 13 milliós határt, ami ha minden jól alakul biztosan megdől, hiszen a Lufthansa elindítja az 5. naponta közlekedő járatpárját, a Wizz Air pedig új, Frankfurt központi repülőterére és Berlinbe közlekedő járatát.

Eltűntek a nagy ingadozások a téli és a nyári hónapok utasforgalma között!

A dinamikus forgalomnövekedés a téli hónapokban sem áll meg, az előrejelzések szerint ugyan várható egy természetes forgalom csökkenés minden év január-februárjában, így 2018-ban is, de az elmúlt években Budapesten egyre kiegyenlítettebb a repülőtér teljesítménye. Ebben egyebek mellett az is közrejátszik, hogy csak a 2017/18-as téli menetrendben nem kevesebb, mint 14 új járat indul Budapestről, vagy a meglévő útvonalakon növelik a járatszámot illetve a kapacitást a légitársaságok. Az idei téli szezonban – egyebek mellett – új járatok indultak az olyan napfényes, tengerparti vagy ahhoz közeli desztinációkra, mint amilyen a Kanári-szigetek vagy Marokkó. Mind a két utazási célpontra kínál új járatokat a Wizz Air és a Ryanair is, méghozzá elérhető áron. Decembertől pedig visszatértért Budapestre a spanyol Iberia madridi járatával a téli időszakban is hetente 3x.

Ázsiai útvonalakon a hangsúly!

„Nagyon büszkék vagyunk a forgalom növekedésére, ami nemcsak repülőtér, hanem a magyar gazdaság és az idegenforgalom eredménye is egyben. Budapest változatlanul egyformán vonzó a turisták és az üzleti utazók számára is.” jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Azt is hozzátette: „Európában egyre kevesebb az ún. fehér folt, ahonnan ne lenne közvetlen légi összeköttetés Budapesttel. A jövő nyáron induló transzatlanti járatok mellett újabb ázsiai összeköttetésekre koncentrálunk, ottani légitársaságokat próbálunk elhozni a magyar fővárosba, hiszen azok a piacok is egyre fontosabbak a számunkra.” - az igazgató úr kijelentését erősíti a napokban megjelent hír is miszerint a koreai fapados légitársaság a Jin Air 2019-ben lépne be az európai piacra és első járatát Budapestre, valamint Zágrábba indítaná. De mindezek mellett  utaló jelek vannak az Air Asia X, a Scoot, az Air India, a China Southern és a China Eastern Airlines érkezésére is.  De a hosszútáv mellett a rövid és középhosszú útvonalakon, mint például Teherán, Luxemburg, Casablanca, Vilnius, vagy Tibiliszi.

A repülőtér nem csak utasforgalom területén növekedik dinamikusan, hanem a légiáru forgalom területén is, hiszen mindmáig régiós elsők vagyunk a szállított árumennyiség tekintetében, a caroforgalom pedig rendületlenül az EU-s és a nemzetközi átlagokat is meghaladva.

Különösen fontos eredmény, hogy a forgalom növekedése nem jár a környezeti terhelés növekedésével a repülőtér környékén élők számára, hiszen a néhány évvel ezelőtti visszaesés óta a fel- és leszállások száma lényegesen lassabban növekszik, mint az utasok száma. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a légitársaságok igyekeznek nagyobb kihasználtsággal repülni vagy nagyobb befogadóképességű repülőgépeket állítanak forgalomba a budapesti járatokon. Összehasonlításképpen: míg tíz évvel ezelőtt még 126 ezer fel-és leszállást rögzítettek Ferihegyen, addig ez a szám hosszú szünet után várhatóan idén először éri el a százezret. Ráadásul az utóbbi években tovább nőtt a csendesebb és környezeti hatásaiban „tisztább” és a modern repülőgépek aránya a Budapestre közlekedő légitársaságoknál.

A gyorsan növekvő utasforgalom igényeinek kielégítésére a Budapest Airport két éve elindította a BUD 2020 nevű, ötéves repülőtér fejlesztési programját (mintegy 160 millió euró, azaz 50 milliárd forint értékben), aminek részeként felújították az egyes futópályát, új és korszerűbb műszeres leszállító berendezést telepítettek (ún. ILS-t), rövidesen (tervek szerint még ebben a hónapban) megnyílik a repülőtéri szálloda és várhatóan jövő nyár végére átadják a nem-schengeni forgalmat bonyolító B-oldali utasmolót, ami 10 000 négyzetméterrel bővíti az utasforgalmi területet.

Az utasforgalom dinamikus növekvése azonban további beruházásokat igényel mihamarabb, mint például a terminálok utasfelvételi és biztonsági csatornáinak bővítése, a parkolóház építés. Ezen projektek bejelentése nem nagyon halogatható, így várhatóan további újdonságokról hull le a lepel a fejlesztési programhoz kapcsolódóan az elkövetkező évben.

Borítókép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2017\11\29 Bbalint Szólj hozzá!

Budapestről is luxus körülmények között utazhatunk az úticélunk felé az Emirates járataival

emirates_business_osztaly.JPG

Az elmúlt években nem csak a Budapestről Dubajba utazók száma nőtt a hatszorosára, hanem a távoli, egzotikus utak is egyre népszerűbbek lettek a magyarok körében: Kína, Indonézia és Malajzia egyaránt a legkedveltebb desztinációk közé tartoznak, mely az immár három éve Budapestre repülő Emirates járataival igen könnyen elérhető. Az utazni vágyókat az éjszakai repülés sem tántorítja el, az Emirates Business osztálya pedig a felejthetetlen utazási élmény mellett egy Bvglari által tervezett exkluzív kozmetikai szettel is megajándékozza a magyar utasokat, ami egy-egy hosszabb repülés alkalmával igen hasznos társ lehet az utazáshoz. 

Az Emirates 2014-es magyarországi piacra lépése óta hatszorosára nőtt a Budapest-Dubaj útvonalon repülő utasok száma, a Dubajból elérhető ázsiai úti célok pedig fokozatosan a magyarok kedvencévé váltak. Vietnam, Dél-Korea, Japán, Malajzia, Indonézia, Szingapúr és Kína mind a toplista élén szerepelnek, de szívesen döntenek olyan távoli desztinációk mellett is a magyar utasok, mint például Dél-Afrika vagy Ausztrália.

Bár sokan tudatosan, a “többet kevesebbért” elv alapján állítják össze az útitervet, folyamatosan nő azoknak az utasoknak a száma is, akik az alacsonyabb ár helyett inkább a lehető legmagasabb kényelmet preferálják. A változó piaci trendekhez az Emirates Budapestről induló járatai is igazodnak: az Economy osztály a költséghatékony világutazók számára nyújt tökéletes választást, míg a Business osztály szolgáltatásai felejthetetlen élménnyé teszik a fedélzeten töltött időt.

Prémium szolgáltatás a maximális kényelemért – Budapestről is!

emirates-777-business-class-2.jpg

Azok az utasok, akik a Business osztályt választják, ággyá alakítható ülésekkel, beépített minibárral, gourmet fogásokkal, valamint prémium minőségű borokkal találkozhatnak a fedélzeten, a kényelmi szolgáltatások mellett pedig az exkluzív olasz luxuscikk gyártó Bvlgari utazó szettit is kipróbálhatják, amit haza is vihetnek magukkal.

A jelenleg elérhető fedélzeti neszesszer összeállításánál a légitársaság az olasz Bvlgari luxus márkával működött együtt: a szatén borítású kistáskák olyan ikonikus termékeket tartalmaznak, mint a márka védjegyeként ismert Red Tea miniparfüm, vagy az illathoz passzoló testápoló és arcápoló szérum. A kozmetikumok, valamint az utazáshoz elengedhetetlen fogkefe, fogkrém és fésű mellett a tervezők a férfiakra is gondoltak: a férfi csomagok egy elegáns borotvát és egy Bvlgari after shave balzsamot is tartalmaznak.

emirates_ferfi_kozmetikai_szett.jpg

A férfi utasok Bvlgari neszesszere

A Business osztályon kapható utazó szetteket kilenc havonta változtatja a légitársaság, így biztosítva, hogy az évente többször utazókat is új meglepetés várja.

emirates_noi_kozmetikai_szett.jpg

Női utasok Bvlgari neszesszere

 

Töltsünk minőségi időt a repülőtéren! - Prémium márkák a repülőtéri loungeban

A fedélzeti szolgáltatások és termékek fejlesztése mellett az Emirates a reptéri várók megújításába is folyamatosan fektet: a Dubaji Nemzetközi Repülőtér B-szatelitjében található Emirates Business lounge a közelmúltban egy 11 millió dolláros átalakításon esett át.

Az légitársaság séfjei által készített friss gourmet fogások mellett ingyenes bár, zuhanyzó, wellness részleg, borospince és egy gyerekek számára kialakított játszósarok is az utasok rendelkezésére áll. A felújított váróban egy Costa Coffee-val közösen megálmodott élménykávézó, egy Voss Víz közreműködésével létrejött, egészséges ételeket és italokat kínáló Egészségsarok, valamint egy exkluzív Moët&Chandon pezsgő lounge is nyílt, utóbbit kizárólag az Emirates számára tervezték. A Business lounge-ban pihenő utasok minden szolgáltatást ingyenesen vehetnek igénybe.

Azok a magyar utasok, akik Dubajban a légitársaság zászlóshajójának számító A380-as repülőgépre szállnak át, az ikonikus fedélzeti lounge-ot is kipróbálhatják, amely egy letisztult, privát yacht kabinok által inspirált design-t képvisel.

emirates-bar_blue_light.jpg

Számtalan koktél, alkoholos és menetes ital, valamint apró harapnivaló vár a fedélzeti bárban

Fénykép: phillipsprofile

A felsorolt újdonságok mellett a Business osztály utasai több mint 70 városban vehetik igénybe a díjmentes repülőtéri sofőrszolgálatot, a globális lounge-hálózat pedig több mint 30 saját és partner lounge-ban várja az Emirates utasait.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2017\11\29 Bbalint Szólj hozzá!

Kínai légiáru elosztó központ lehet Budapest! - újabb jumbo cargojárat Budapesten

bud_cargo_city_3.jpg

A Kínából légi úton érkező, elsősorban e-kereskedelmi áruk elosztó központjává válhat Budapest – ennek első lépcsőjéről írtak alá ma megállapodást. A Budapest Airport és két logisztikai nagyvállalat, a kínai STO Express és a nemzetközi, Magyarországon is erős jelenléttel rendelkező EKOL együttműködési megállapodása értelmében jelentősen bővül a repülőtér légi teheráru (cargo) forgalma. A mostani szerződés kapcsolódik a ma elkezdődött, 16 közép-kelet-európai országot és Kínát összefogó „16+1 együttműködés” éves csúcstalálkozójához Magyarországon.

A mai napon a csúcstalálkozó részeként megrendezett gazdasági, kereskedelmi és pénzügyi fórumon az egyik vezető kínai logisztikai vállalat, az STO Express bejelentette: a cég a kínai kormány törekvéseivel összhangban fejleszti Kelet-Közép-Európával fenntartott üzleti kapcsolatait. Ennek részeként a légiáru-szállítás központjának a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret jelölte ki; így a közeljövőben a Budapest Airporttal és a magyarországi bázisú EKOL intermodális disztribútor vállalattal együtt egy olyan áruszállítási hálózatot hoz létre, amely Kínától a budapesti repülőtéren át egészen az európai megrendelőkig juttatja el a termékeket – ez utóbbit már az EKOL Kft. segítségével.

A Silkway visszatérhet Budapestre!

Az STO Express első, főleg e-kereskedelmi áruval megtöltött Boeing B747 típusú teherszállító gépe a Silkway Italia színeiben november 3-án érkezett a magyar fővárosba, akkor még charter járatként. Az együttműködési megállapodás aláírása után az STO Express menetrend szerinti cargo járatokat üzemeltet Budapestre, így a gyakorlatban jelentős növekedésre lehet számítani nemcsak a teljes cargo forgalom, hanem az e-kereskedelem terén is, lévén ez a kínai óriásvállalat fő profilja. A cégnek jelenleg nincs saját cargo repülőgép flottájra, ezért az azerbajdzsáni székhelyű Silway olasz leányvállalatának járataival szállítja csomagjait Kínából Európába.

img_0974.jpg

Az STO logója a Silkway repülőgépén Fénykép: Italiavola

Az azerbajdzsáni székhelyű Silkway Airlines Boeing 747-es  és 767-es repülőgépei korábban állandó vendégei voltak a budapesti repülőtérnek, de a cég később ismeretlen ok folytán Bécsben folytatta tovább és beszüntette budapesti járatait.

Folyamatosan, a nemzetközi átlagon felül növekszik a repülőtér légiáru-forgalma!

A Budapest Airport légiáru-forgalma egyébként 2015 decembere óta 36%-os növekedést ért el, ami nemzetközi viszonylatban is rendkívüli eredménynek számít. Idén január és október között a repülőtér üzemeltetője nem kevesebb, mint 103.700 tonna légiárut kezelt, ami igen jelentős, 14,5%-os növekedés az előző év hasonló időszakához képest. Különösen nagy eredmény, hogy az idei évi számokat majdnem fele-fele arányban teszi ki az export és az import; előbbi a teljes légiáru-forgalom 52%-át, utóbbi a 48%-át adja.

Figyelemre méltó, hogy 2017-re a piaci adatok alapján a magyarországi kiskereskedelmi termékforgalom 4-5%-át már az e-kereskedelemből származó, tehát online rendelt termékek teszik ki. Csak ezen a területen 2017-ben, a januártól júniusig tartó időszakban az előző évhez képest körülbelül 20%-os volt a növekedés. A konkrét adatokat tekintve ez azt jelenti, hogy 2017 első felében körülbelül mintegy 600 millió dollár értékben zajlottak ilyen típusú tranzakciók – az e-kereskedelem tehát napjainkban jól láthatóan az egyik legnagyobb potenciált jelenti a piacon, így a légiáru-szállítás terén is.

sto-bud-ekol_1.jpg

Fénykép: Budapest Airport

Az együttműködési megállapodást a Budapest Airport részéről René Droese ingatlan és cargo üzletág-igazgató írta alá, aki elmondta: „A Budapest Airport nagy örömmel üdvözli az STO Express kezdeményezését. Büszkék vagyunk arra, hogy ilyen fontos szerepet tölthetünk be a Kína és Magyarország, illetve Kína és Közép-Kelet-Európa közötti, nagy ütemben fejlődő export-import piacon. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a Budapest Airport és a magyar főváros a legkiválóbb központja legyen az áruszállításnak és terjesztésnek a régióban, amelyről a gyakorlatban is meg fogjuk győzni partnereinket, az STO Expresst és az EKOL Kft-t. A Cargo City nevű új légiáru kezelő központunk 2019 nyarán kezdi meg a működését.”

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!