BUD flyer

2017\06\21 Bbalint Szólj hozzá!

Kötényt ragadtam! Emirates fedélzeti ételeket készítettünk és kóstoltunk

19427644_1854603364566650_332018636_n.jpg

Érdekes és izgalmas sajtóeseményre invitált az Emirates légitársaság. Most ugyanis nem egy konferenciaterem adott otthont a sajtó munkatársainak, mint az ahogy az általában lenni szokott, hanem egy konyha, ahol mi is részt vehettünk az igen népszerű gasztroblogger Mautner Zsófia közreműködésével egy kis főzésben. Hogy mi sült ki ebből? Igen népszerű, és az Emirates járatokon is fellelhető fogások Japántól egészen a Thai ízvilágig Mautner Zsófi receptjei alapján. A konyhai "munka" után előjöttek a légitársasággal kapcsolatos kérdések, témák és hírek is.

Főzés? Kérdezhetik sokan akik most e bejegyzést olvassák, miért is kapcsolódik a repüléshez? Úgy, hogy manapság egyre kevesebb légitársaság fektet magas hangsúlyt a fedélzeti ételei kínálatára és azok minőségére. Sok helyen minőségtelen, olcsó, vagy rossz fogásokat kapunk a turista osztályokon. Most az Emirates engedett betekintést igen népszerű fedélzeti ételeinek íz világába. Fűszeres, finom, hű ezt otthon is elkészíteném. Talán ez a három szó volt az első, ami rögtön eszembe jutott, amint megkóstoltam a Mautner Zsófi és kis csapatunk által elkészített fogásokat, melyek az ázsiai ízvilágot idézték meg. Miért? - Az Emirates budapesti járatait jelentős számú ázsiai utas használja, és ez az a piac amire Magyarországon leginkább fókuszál a légitársaság Ausztrália mellett, hiszen a naponta közlekedő Budapest Dubaj járattal mindössze egyetlen kényelmes dubaji átszállással elérhető az Emirates 6 kontinens több mint 80 országának több mint 150 célállomását magába foglaló kiterjedt hálózata, melyben rengeteg ázsiai úticél is megtalálható kezdve az est ételeinek otthont adó Kínától, Japánon át egészen Thaiföldig. A főzés során ezen országok egy-egy jellegzetes ételét készíthettük el kiváló és számomra eddig ismeretlen alapanyagokból közösen. Az elkészített ételek mindegyike szerepel az Emirates fedélzeti ételeinek menü listáján, így könnyen találkozhatunk velük, ha a felsorolt országok bármelyikébe repülünk Budapestről. A célállomásokra jellemző fogások kulcsa az elkészítési módban rejlik, így az Emirates szakácsai az ízekre és a tálalási módra kiemelt figyelmet fordítanak, hogy a lehető legautentikusabb élményt nyújtsák.

Különleges finomságok készültek

Be kell valljam az elején nagyon féltem a főzéstől, ugyanis nem vagyok egy "háziúr" jelleg, de végül sikerült leküzdenem a félelmem és remek fogások készültek. Elsőként jellegzetes és különleges sushit kóstolhattunk meg, egy igazi japán séf kezeinek köszönhetően. Mr. Hokoma Yuser az eddig valaha kóstolt legfinomabb sushi remekművet készítette el. Ezt követően az általunk készített thai csípős-édes kacsasalátát, thai zöldségcurryt, Kung Pao mogyorós csirkét és desszertként a kókusztejes tápióka pudingot kóstolhattunk meg.

Klikk! Galéria nyílik

 

A Skycargo még nem lát fantáziát Budapestben

Az eseményen részt vett az Emirates magyarországi Country Managere Horváth Gábor is, aki szívesen válaszolt a megjelent képviselők kérdéseire. Az általam intézett kérdés a dinamikusan növekvő budapesti cargoforgalomhoz volt köthető, miszerint megjelenhetnek-e Budapesten  az elkövetkező években a légitársaság cargo üzletágát képviselő Emirates Sky Cargo repülőgépei? Horváth Gábor elmondta, hogy jelenleg ez sajnos nem reális, hiszen a meglévő kapacitások is igen nagyok, melyek ki is vannak használva. Naponta több mint négyszáz ülőhelyet kínálnak Budapestről, és közel 20 tonna belly cargo kapacitást, ami lefedi az eddigi igényeket. 

Magyar ételek- magyar filmek - magyarul beszélő személyzet

Emirates budapesti járata az idei évben lesz három éves. Három év alatt a légitársaság szolgáltatásai igen kedvelt lett a magyar utazók körében. A magyar utasok kedvelik és elismerik az Emirates légitársaságot és szolgáltatásait, amelyet bizonyít, hogy harmadszorra választották meg „Az én légitársaságom” szavazáson
kedvencüknek. A magyar piacon való ismertségért tesz is aktívan a légitársaság, hiszen állandó a jelenléte az utcai plakátoktól kezdve a TV és Facebook, valamint nyomtatott sajtó hirdetésekig hangzott el a beszélgetés során, melyen megismerhettük milyen különleges szolgáltatásokat is kínál utasainak a légitársaság, mindamellett, hogy számtalan nemzetközi, speciális, és különleges étel megtalálható a légitársaság fedélzetein. Így, akár magyar ételeket is fogyaszthatunk (paprikás csirke, dobostorta..stb) egy Budapest-Dubaj járaton, amit ugye nemzeti légitársaság hiányában nem tehetünk meg más légicégek pesti járatain.

De nem csak a minőségi étel, az ami különlegessé teszi az utazást egy Emirates repülőgépen, hanem a légitársaság egyéb más szolgáltatásai is, mint az ice nevezetű fedélzeti szórakoztató rendszer szinte végtelen tartalma, és a nagy kijelzőjű monitorok (az ice-ban híres magyar filmekre is bukkanhatunk). De a légitársaság gondoskodik arról is, hogy budapesti járatain mindig álljon az utasok rendelkezésére magyar nyelven beszélő légiutaskísérő.

Legtöbben Dubajba repülnek Budapestről

Bár a legtöbb utas Dubajt választja célállomásként, egyre többen utaznak távolabbi országokba. A magyar utasok körében Sydney, a Maldív-szigetek vagy Mauritius is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, mivel egyetlen átszállással könnyedén elérhetőek a légitársaság dubaji központjából. A Dubaji Nemzetközi Repülőtér kiváló szolgáltatásokkal várja utasait, így már az átszállás során eltöltött idő is élményekkel teli. Az Emirates reptéri luxus lounge-okat a prémium osztályú utasok mellett az Emirates Skywards hűségprogramjának tagjai és szintén Emirates-szel utazó vendégei is felár ellenében igénybe vehetik függetlenül attól, hogy a légitársaság mely osztályára szól a jegyük. Egy egyszeri belépésre jogosító belépővel az Economy osztályú utasok a First vagy a Business Class lounge-ba is beléphetnek, a Business osztályú utasok pedig upgrade-elhetnek a First Class váróba. A Dubaji Nemzetközi Repülőtér B-szatelitjében található, 11 millió dolláros felújításon átesett Emirates Business lounge gourmet konyhával, ingyenes bárral, zuhanyzókkal, health spa-val, boros pincével és gyermekeknek kijelölt játszótérrel várja utasait, a vendégek továbbá három új koncepció szerint kialakított vendéglátó egységet is kipróbálhatnak: a Costa Coffee-val közösen megálmodott élménykávézót, a Voss Víz közreműködésével létrejött, egészségesebb alternatívákat kínáló Egészség-sarkot, valamint a kizárólag az Emirates számára megálmodott exkluzív Moët & Chandon pezsgő lounge-ot.

A magyar utazók körében az egzotikus úticélok mellett Ázsia országai, mint például Thaiföld, Kína vagy Japán is egyre népszerűbbek. Ezek a célállomások kisgyermekes családok számára is ideálisak nemcsak az országok adottságai, hanem a légitársaság családdal utazók számára nyújtott szolgáltatásainak köszönhetően is. Az Emirates a gyermekkel utazók számára elsőbbségi beszállást és fedélzeti szórakozást nyújt a magyar filmeket is tartalmazó díjnyertes ice fedélzeti szórakoztatórendszer gyermekcsatornáival, valamint a kicsik életkorától függő játékokat és meglepetéseket tartalmazó ajándékcsomagokkal. A családdal utazók mellett az Emirates a kulináris élvezeteket kedvelők számára is felejthetetlen élményeket nyújt.k. Az Ázsiát úti célul választó utasok az Emirates kizárólag B777-esekből és A380-asokból álló flottájának mindkét géptípusán megtapasztalhatják a repülési élményt. Az utasok Budapestről.


Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2017\06\20 Bbalint Szólj hozzá!

Elit csoportba került a Budapest Airport

greenairport.jpg

Újabb jelentős elismerés érte a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret, hiszen a napokban Párizsban zajlott az európai repülőterek szövetségének (ACI Europe) éves közgyűlése és szakmai kiállítása, ahol  Jost Lammerst, a Budapest Airport vezérigazgatóját beválasztották az ACI Europe igazgatótanácsába, emellett egy komoly környezetvédelmi elismerésben is részesült a budapesti légikikötő.

Az európai repülőtereket tömörítő ACI Europe igazgatótanácsába kapott mandátumot Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. A szervezet éves közgyűlésén és szakmai csúcstalálkozóján új elnököt és igazgatósági tagokat neveztek ki. Az ACI Europe vezetője Dr. Michael Kerkloh, a müncheni repülőtér elnök-vezérigazgatója lett, az igazgatótanácsba pedig Jost Lammers mellett a zürichi, a toulouse-i, és milánói repülőterek vezetői, valamint a spanyolországi repülőtereket üzemeltető Aena vezérigazgatója lett frissen beválasztva. Ha kíváncsiak vagytok a többiekre is kattintsatok ide.

Komoly feladatok és célok

A Budapest Airport ezzel komoly szerephez jut az európai légikikötők szakmai szervezetében, amely jelenleg a legfontosabb iparági kihívásokra keresi a megoldásokat, többek között a növekvő biztonsági kiadásokra, a légitársasági piac soha nem látott mértékű átformálódására, vagy a szén-dioxid kibocsátás csökkentésére.

Díjban is részesült a Budapest Airport

Utóbbi témakörhöz kapcsolódva az előző napi gálaesten a díjátadó ünnepségen több kategóriában is díjakat adtak át, egyebek mellett az öko-innováció díjat is, amiben a Budapest Airport a győztes müncheni repülőtér utáni második kiemelt elismerést szerezte meg - ez nem meglepő, hiszen a repülőtér az elmúlt években számtalan alkalommal bebizonyította, hogy jelentős erőfeszítéseket tud tenni a környezet védelem érdekében legyen az elektromos autók használata és töltőállomás, vagy a Greenairport program.

Az ACI Europe a díjjal azokat a repülőtereket ismeri el, amelyek kiemelt erőfeszítéseket tettek a környezetvédelem terén, különösen az környezetgazdálkodás innovatív megközelítésével. A díjban részesülő repülőterek komoly teljesítményt nyújtottak a környezettudatosság, a szén-dioxidkezelés, az érdekelt felek bevonása, valamint az emisszió- és zajmutatók javítása kapcsán. A Budapest Airport kiemelt elismerése a környezetvédelmi kategóriában azt jelzi, hogy a vállalat a környezetgazdálkodás és a fenntarthatóság terén átfogó lépéseket tett az elmúlt években, aminek köszönhetően egyebek mellett drasztikusan csökkent a repülőtér szén-dioxid kibocsátása, víz- és áram felhasználása is.

Fénykép: hirado.hu

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2017\06\20 Bbalint Szólj hozzá!

A Lufthansa lett Európa legjobb légitársasága

Több kategóriában is nyertes lett a Skytrax díjátadón

hero_lufthansa.jpg

A Lufthansát választották Európa legjobb légitársaságának (Best Airline in Europe). A díj átadására a Paris Air Show alkalmából, 2017. június 20-án, Le Bourget-ban került sor. A Skytrax légiipari piackutató intézet mintegy 18 millió utast kérdezett meg a témában több, mint 160 országból. Ezek közül a legjobb európai légicégnek a német Lufthansa bizonyult, mely törekszik szolgáltatásainak minőségi szintjét folyamatosan emelni és megtartani. Talán ez a díj újabb lökést adhat a légitársaság "álmának", hogy bekerüljön az "elit" Skytrax ötcsillagosok társaságába?

Az utasok a világon mindenütt pozitívan nyilatkoztak a felmérés során a német prémium légitársaságról, elismerve a Lufthansa által kínált szolgáltatások színvonalát. „A munkatársaink által a fedélzeten és a földön nyújtott szolgáltatások színvonala, valamint a kabinok és a várók felszerelésére, a szolgáltatásfejlesztésre és a digitalizációra az utóbbi években fordított beruházások meghozták gyümölcsüket.  A Skytrax-díj bizonyítja, hogy a Lufthansa utasai nagyra értékelik a minőséget. A prémium szolgáltatás és a kiváló infrastruktúra kombinációja világszerte meggyőzte utasainkat, és Európa legjobbjává tett minket. Kínálatunk színvonalasabb, mint valaha” – nyilatkozta Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa AG vezérigazgatója és igazgatósági elnöke. A díj átvételekor Carsten Spohr külön köszönetet mondott a Lufthansa dolgozóinak, akik kiváló munkájukkal hozzájárultak az elismeréshez. Ezt mutatja az is, hogy a légitársaság a tavalyi 10. helyről tornázta fel magát idén a hetedikre.

lhskytr.jpg

Carsten Spohr elnök-vezérigazgató és Heike Birlenbach alelnök átveszik a díjat.

Több díjjal távozik Párizsból a légitársaság

A Lufthansa emellett a legjobb nyugat-európai légitársaságnak (Best Airline in Western Europe) és a legjobb vendéglátást nyújtó első osztályú várónak (Best First Class Lounge Dining) járó díjakat is elnyerte. A „Legjobb nyugat-európai légitársaság” díjra a Lufthansát, a Swisst és az Austrian Airlinest is jelölték. Az Austrian Airlines munkavállalóit a legjobb szolgáltatásokat nyújtó európai légitársaság-személyzetnek járó díjjal (Best Airline Staff Service in Europe) jutalmazták.

A légitársaságok fedélzeti és a reptéri szolgáltatásait értékelő felmérést a brit Skytrax légiipari piackutató cég készítette. A Skytrax 1999 óta évente több felmérést végez, melyben légitársaságokat és repülőtereket is rangsorolnak. Az idei évben a Budapest Airport ismét megszerezte a légicég díját a "Kelet-Európa legjobb repülőtere" kategóriában.

A Lufthansa 2016-ban 1,6 millió utast szállított Magyarország három repülőteréről: Budapestről, Debrecenből és Sármellékről. A legtöbben Magyarországról New Yorkot (+17%), Miamit (+20%) és Los Angelest (+12%) keresik fel, a nyaralóvárosok közül pedig Miami, Tampa (+50%) és Cancun voltak a legnépszerűbbek 2016-ban.

A TOP10-es lista az "A legjobb légitársaság 2017"

1   Qatar Airways
2   Singapore Airlines
3   ANA All Nippon Airways
4   Emirates
5   Cathay Pacific
6   EVA Air
7   Lufthansa
8   Etihad Airways
9   Hainan Airlines
10 Garuda Indonesia

A Lufthansa után a második helyez az európai fuvarozók közül a Turkish Airlines (12. hely), majd a harmadik helyen a Swiss (14. hely) végzett, mely szintén a Lufthansa csoport légitársasága. A TOP100-as lista itt érhető el. Közép-Kelet Európából egyedüliként a lengyel nemzeti légitársaság, a LOT tudott csak bejutni a TOP száz légitársaság közé a 79. helyen.

Forrás: Lufthansa / Skytrax

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2017\06\16 Bbalint 1 komment

Ide indul a következő új járat? - potenciális kihasználatlan útvonalak Budapestről

vlcsnap-2014-03-10-11h15m43s8.jpg

Az elmúlt években a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren rengeteg új légijárat indult, és számtalan új légitársaság jelent meg. Ez a tendencia idén is folytatódik, hiszen van még hová fejlődni, mivel számtalan potenciális útvonal hever kihasználatlanul, holott igen magas az utasok általi igény, hogy ezeken mihamarabb közvetlen járat induljon. A következő sorokban megismerhetitek ezen útvonalakat és azt is mekkora potenciális utasszám mutatkozik rajtuk.

Az idei évben a Budapest Airport várhatóan 24 új útvonalat üdvözölhet kínálatában. Ebből a 24-ből mostanáig, már 12 új útvonalon indult meg a közlekedés, az év végéig várhatóan a maradék tizenkettő útvonalon is megindul. Jó mutatója a gyors fejődésnek, hogy szinte minden hónapra jut egy-egy új/visszatérő légitársaság és útvonal. A tegnapi naptól Kijev Boriszpili repülőter újra közvetlen légijárattal érhető el több év kihagyást követően, melyet a korábbi Aerosvit hagyott maga után. Július elején pedig újra elindítja Budapest és Lisszabon között közlekedő járatait a TAP Portugal légitársaság, melynek tavalyi budapesti eltűnése előtt akkor sokan értetlenül álltunk. A légitársaság heti hét járattal és újult erővel vág neki a magyar piacnak, melynek utasai így újból könnyebben juthatnak el számtalan Dél-amerikai és Észak-amerikai úticélhoz a TAP járathálózatán keresztül. Az UIA és TAP pároson kívül a Wizz Air és a Ryanair is tartogat még meglepetéseket az év hátralévő részére. Mindemellett az Air Canada Rouge a legforgalmasabb nyári hónapokban egészen szeptember közepéig heti hat járattal lesz jelen Budapest és Torontó városa között.

A budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér utasforgalma és cargo forgalma az elmúlt negyven hónapban folyamatosan növekedett. Idén áprilisban 17,5%-al, májusban pedig 13,5%-al haladta meg az előző évben regisztrált adatokat. Mindez jó mutatója annak, hogy egyre több utas érkezik Budapestre, és indul Budapestről, valamint egyre nagyobb a kereslet az új járatok bevezetése iránt is. A Budapest Airport járathálózata gazdagabb, mint valaha (ez nagyrészt a fapados társaságoknak köszönhető), de még mindig vannak benne fehér foltok, mind hosszútáv, mind rövid-középtáv tekintetében.

No.1 piac Amerika

000004603_1d_5728_copy_jpg_jpg_maxi1.jpg

Fénykép: Budapest Airport

Melyik ország is kezdhetné a sort, naná, hogy az amcsik. Az elmúlt évek budapesti növekedése valahogy nem csábító az amerikai légitársaságok számára. Útóljára 2011. őszén szállt fel az American Airlines színeiben amerikai menetrendszerinti járat Budapestről. Azóta nagyrészt köszönhetően a Malév csődjének, elkerülik Budapestet, és nem kívánkoznak vissza a fővárosba az amerikai légitársaságok. Helyette jobb megoldásként code share, és szövetségi partnereik hordják a HUB repülőterek és Budapest között az utasaikat. Ha régiós szinten nézzük az amerikai járatokat láthatjuk, hogy Prága (aki Budapestnél azért valamelyest feljebb van a turisztikai és gazdasági létrán) sem tud egy egész éves közvetlen amerikai járatot fenntartani. Bár a szezonális járat is inkább a SkyTeam partnerség miatt élhet, hiszen régebben még atlantai járata is volt a Delta Airlines-nak, valamint a New York-i járata is egész évben közlekedett. A Budapest Airport járatfejlesztési csapata jelenleg is folytat több légitársasággal tárgyalásokat Budapest és az Egyesült Államok közötti járat újraindítása érdekében. Ezen tárgyalások már több éve húzódnak, eddig sajnos kevesebb sikerrel, hiszen a tavalyi évben úgy tűnt, hogy idénre talán sikerül találni rá üzemeltetőt, de az idei kommunikációban már csak jövőre jöhet létre a közvetlen légikapcsolat. Hogy miért erőltetik az amcsi járatot? Mert Budapest és New York között 150 ezer potenciális utas van. Ezen szám hatalmas, ami nem véletlenül eredményezi azt, hogyezen útvonal világranglistán is szerepelt az anna.aero online légiközlekedési szakoldal hasábjain. 

Ázsia: folyamatosan növekvő utasszám

p1080867_1.JPG

Az elmúlt években egyre több ázsiai utas fordul meg Budapesten. Ez nagyrészt köszönhető a két éve megnyitott Air China pekingi járatának is. Azonban ezen útvonalon nem csak az utasforgalom miatt érheti meg járatot indítani egy légitársaságnak, hanem a cargo szállítása miatt is, hiszen a napokban megjelent cikk szerint a budapesti repülőtér válhat Közép-Kelet Európa fő kínai légiáru elosztó központjává. Ebben azonban jelenleg lemaradásunkat kéne "feltornászni" Prága szintjére, ahol már 3 kínai légitársaság is kínál közvetlen járatot, míg Budapesten csak egy, ami a fővárosunk felé ráadásul meg is szakítja útját Minszkben. De ha minden jól megy akár jövőre jöhet egy újabb kínai járat, hiszen a napokban ismét tárgyalások folytak a China Eastern Airlines-al egy Shaghaj és Budapest közötti járat indításának ügyében. Shanghaj jelenleg 60 ezres utaspotenciállal rendelkezik. Érdekes, hogy az előtte lévő helyen van még Szöul és Hong Kong városa is.

Szöul és Budapest között 80 ezres a potenciális utaslétszám. A két város között a tavalyi évben első ízben indult közvetlen légijárat chatert formában az Asiana Airlines színeiben, melyre koreai utazási irodák közvetítették az utasokat. A hírek szerint ez igen jó mutatókkal közlekedtek a 9 hetes időszak alatt, emiatt várható volt, hogy visszatér. Sajnos ez nem lesz így. Információk szerint ennek oka a légitársaság "rossz" helyzete. A koreai járat is hasonló cipőben jár, mint New York. Azaz a légitársaságok, már korábban megoldották, hogy Budapest és az általuk repült HUB repülőterek között ráhordó járatokkal hozzák és viszik a koreai utasokat. Emiatt nem nagyon szeretnének új járatot indítani. Mindemellett Prága lett a régió koreai elosztó központja, köszönhetően a rengeteg óriásgéppel teljesített Korean Air járatoknak, és a társaság által birtokolt tulajdonrésznek a cseh nemzeti légitársaságban. A Korean Air és a Czech Airlines mellett, még a lengyel LOT üzemeltet menetrendszerinti járatokat tavaly ősz óta Varsó és Szöul között..

Hong Kong 65 ezres potenciális utassal rendelkezik. A kormány korábban itt is tárgyalt  egy közvetlen légijárat megvalósításáról. A város Budapesthez legközelebb Bécsből az Austrian Airlines járataival érhető el.

Európa

nl130116-lead.jpg

Fénykép: anna.aero

Európán belül Luxemburg városa 30 ezer potenciális utassal rendelkezik. A két város között korábban, már volt közvetlen légijárat, de az sajnos megszűnt. Most ezt szeretnék újból feléleszteni a szakemberek. Ez meg is történhet várhatóan a Luxair színeiben. Ha sikerül, akkor akár már jövőre közvetlen járatpár kötheti össze a két fővárost.

Franciaországból három város is fehér foltot hagy a térképen. Az első Marseille (30 ezer potenciális utas), a második az európai repülőgépgyártás központja Tolouse (28 ezer potenciális utas), és a harmadik pedig Nantes (12 ezer utas). Mindhárom útvonalra várhatóan fapados légitársaság lehet esélyes, ami lehet az Easy Jet, Ryanair  vagy akár a Wizz Air is.

Spanyolország: a spanyol Bilbao városa szintén 30 ezres potenciális utassal rendelkezik. Itt szintén fapados légitársaságra lehet számítani, ha valaki elvállalja az üzemeltetést.

Baltikum: Litvánia fővárosának számító Vilnius 25 ezres potenciállal rendelkezik. Már nagyon régóta várják a magyar utasok a közvetlen járat elindítását, eddig mindhiába. Pedig a repülőtér bázisa a Wizz Air és a Ryanair légitársaságoknak. Budapestről a városba való eljutáshoz alternatíva az UIA új járata, az Air Baltic rigai járata, valamint a Bécsből induló Austrian Airlines, és a Varsóból induló LOT járatok.

Forrás: anna.aero

Borító: 422 South

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

 

2017\06\16 Bbalint Szólj hozzá!

12,2%-os májusi utasforgalom növekedés

wawbudmay.png

Ekkora utasforgalom növekedést regisztráltak a budapesti Liszt Ferenc nemzetköz repülőtéren idén májusban. Az utasok létszáma meghaladta 1.140.181 főt - derül ki az anna.aero oldalán közölt forgalmi statisztikákból.

Tavaly május során 1.016.068 főt, és 13,5%-os növekedést regisztráltak, ezen szám idén most 124 ezer 113 fővel lett több. Míg a tavalyi évben májusban, idén már áprilisban átlépte a budapesti légikikötő havi utaslétszáma az 1 milliós határt, amit mi utasok is érezhetünk ha egy-egy forgalmasabb időszakban Ferihegyen járunk. Az év első öt hónapjának utasforgalmi adatait összevetve mindeddig összesen 4 millió 778 ezer 371 utas fordult meg a repülőtér termináljain. A repülőtér idei utasforgalma az előrejelzések alapján biztosan meghaladhatja a 12 millió főt (hacsak nem történik olyan globális, vagy helyi esemény ami ezt jelentősen befolyásolná). Az éves utasszám a tavalyi évben elérte majdnem a 11,5 millió főt.

Erős nyár, erőteljesebb tél

Az elmúlt hónapokban számtalan új járat indult, és korábban meglévő légijárat indult újra. Idén nyáron újdonságnak számít a Wizz Air balkáni-asztanai-szentpétervári, a Flybe London Southend-i, az UIA Kijev Boriszpili, és a TAP Portugal lisszaboni járata.Emellett számtalan légitársaság megnövelt kapacitással vágott bele a nyárba, úgy mint az Air Canada Rouge és az Iberia is.

A következő hónapok utasszámára erőteljes hatással lehetnek a nemzetközi rendezvények is, mint az F1, FINA Világbajnokság, és a Sziget. Továbbá a repülőtér idei téli menetrendje erősebb lehet az előző éveknél, hiszen számtalan új Ryanair járat fog indulni ezen időszakban.

Új pultok

A Budapest Airport még a legnagyobb nyári forgalom előtt 10 db új utasfelvételi, más néven check in pultot adott át a B terminálon. A reptér üzemeltetője a beruházással a zsúfoltság csökkentését szeretné elérni, ami azonban az erőteljes növekedés miatt, már a reptér utasforgalmi oldalának bővítését is indokolja az elkövetkező években.

V4 régió

Jelenleg csak Varsó Chopin repülőteréről érhetőek el adatok. Varsóban májusban összesen 1 millió 320 ezer utast regisztráltak. Ezen létszám 22,2%-os növekedést jelentett az előző év május hónapjához képest. Amint látszik itt Varsónál, és látszani fog a későbbiekben Prágánál is, hogy ezen repülőterek sokkal gyorsabban növekednek Budapestnél. Persze ehhez nagyban hozzájárul az is, hogy jelentős a nemzeti légitársaság szerepe is az utasforgalom növekedésben. Ez inkább Varsónál áll fenn, míg Prágában inkább az elmúlt egy évben indult sok új járat, és Prága turisztikai vonzereje növeli meg a forgalmat.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2017\06\15 Bbalint Szólj hozzá!

Már Budapestre is repül az Ukraine International Airlines

p_20170615_145553.jpgA mai nappal egy újabb légitársaság színesíti a budapesti repülőtér kínálatát, hiszen az Ukraine International Airlines (röviden: UIA) elindította naponta közlekedő járatát Kijev Boriszpili és Budapest között. A légitársaság a magyar piacon való megjelenésével lehetőséget adott az utazóknak, hogy rövid idő alatt érjünk el olyan célállomásokat, melyek Közép-Ázsiában, Ázsiában, vagy a Baltikumon találhatóak, és Budapestről egyelőre közvetlen járattal nem érhetőek el.

Idén februárban itt a blogon olvashattatok az UIA akkor még feltételezett budapesti megjelenéséről. Akkor a légitársaság egy bécsi sajtótájékoztatón a megjelenteknek kivetített útvonaltérképén, már szerepelt a 2017-es útvonalak között Budapest városának a neve. A légitársaság viszont csak márciusban jelentette be, hogy június 15-től elindítja naponta közlekedő budapesti járatait. A mai napon ez meg is valósult, hiszen első alkalommal köszönthettük Ferihegyen az UIA Boeing 737-800-as típusú Next Generation repülőgépével teljesített járatát.

p_20170615_145717.jpg

Négy éve kihasználatlan útvonalon indult újra a járat

A légitársaság HUB repülőterének a kijevi Boriszpili nemzetközi repülőtér számít. E repülőtérről útóljára 2013-ban közlekedett Budapestre közvetlen menetrendszerinti légijárat, az akkori Aerosvit Airlines színeiben. Az Aerosvit 2012. végén csődvédelmet kért pénzügyi gondjai miatt. Ezt követően a társaság megmentése sikertelenül zárult, így a légitársaság 2013. januárjában véglegesen leállt. Az UIA ekkor nem vette át az Aerosvit budapesti járatának az üzemeltetését. Azonban nem sokkal később a low-cost Wizz Air légitársaság jelentkezett be egy kijevi járat üzemeltetésére. A magyar hatósági engedélyek megszerzését követően, pedig el is indította Budapest és Kijev Zhuliany repülőtere között közlekedő járatait. 

Az Ukraine International Airlines földi kiszolgálója egy új cég, a Budport Ground Handling, amely negyedikként jelent meg a budapesti repülőtéri piacon.

„Több mint szerencsés egybeesés, hogy az új kijevi járatot alig egy héttel azután köszönthetjük, amikor eltörölték a vízumkényszert Ukrajna és az Európai Unió között. Ez a körülmény is nagyban hozzájárulhat a két ország közötti gazdasági és turisztikai kapcsolatok fejlődéséhez.” – jelentette ki a repülőtéren Ljubov Nepop asszony, Ukrajna budapesti nagykövete.

Jurij Mirosnyikov, a Ukraine International Airlines elnöke arról beszélt, hogy az összesen 41 darab Boeing 767-es és Boeing 737-es típusú repülőgéppel rendelkező ukrán nemzeti légitársaság mintegy ötéves szünet és teljes átalakulás után tér vissza Budapestre. Hozzátette: a napi járat működtetése egyformán jól kiszolgálja az üzleti utazók és a turisták igényeit.

Fontos előrelépésnek nevezte az új járat elindulását Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, hiszen így már az ukrán főváros mind a két repülőtere, Boriszpil és Zsuljani is elérhetővé válik Budapestről. Az ukrán nemzeti légitársaság számos belföldi úti cél mellett fontos átszállási lehetőséget biztosít olyan úticélok irányába is, mint amilyen Bangkok, Teherán, Amman, Almati vagy éppen Jereván.

Menetrend: rövid átszállási idővel sok Budapestről közvetlenül el nem érhető úticél lesz könnyebben elérhető!

A Kijevből Budapestre induló járat (UIA813) 13:35-kor szállnak fel Kijevből, és 14:30-kor landolnak Budapesten.

A Budapestről induló járatok (UIA814) 15:20-kor szállnak fel, majd 18:00-kor landolnak Kijevben (helyi idők).

A repült idő összesen 1 óra 55 perc lesz.

euuia.PNG

A légitársaság idén márciusi útvonalhálózati térképe

 

Az UIA budapesti megjelenésével nem csak az Aerosvit kivonulása óta kiszolgálatlan útvonal éledt újra, hanem egy jó átszállási kapcsolat is létrejön, hiszen a légitársasággal egyetlen rövid időtartamú kijevi átszállással olyan útvonalakat fognak tudni elérni az utazók, mint Bangkok, Teherán, Tibiliszi, Vilnius, Almaty, Ammán, és Baku.

Az Ukrán nemzeti légitársaság a V4 régióban Prágában és Varsóban már rendelkezik menetrendszerinti járatokkal.

A légitársaság magyarországi képviseletét az 1000 Út Travel Kft. látja el, mely képviseli Magyarországon a Belavia és UTair légitársaságokat is.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2017\06\13 Bbalint Szólj hozzá!

Nem hagyja maga mögött Budapestet az Air Algerie

Télen változatlanul repülhetünk Algírba

14348994_1512497375443919_1591968263_n.jpg

A légitársaság és a Google Flight-ban végzett próbafoglalások során úgy tűnt nem biztos, hogy folytatja budapesti járatát az Algéria nemzeti légitársaságának számító Air Algerie. Azonban ez a feltételezés megdőlt, hiszen a légitársaság magyarországi képviseletét ellátó AVIAREPS megerősítette, hogy a téli menetrendi időszak alatt is elérhetőek lesznek az Air Algerie budapesti járatai.

A légitársaság tavaly szeptember óta van jelen Budapest és Algír között menetrendszerinti járataival, melyek hetente két alkalommal teremtenek közvetlen kapcsolatot a két város között. Ezen tendencia a következő 2017/2018-as téli menetrendi időszakban sem szakad meg, hiszen az Air Algerie közvetlen járata továbbra is heti 2 alkalommal, csütörtökön és vasárnap közlekedik a két város között között az alábbi menetrenddel:

AH2040 ALG  BUD  0800    1100     repülési idő:   3:00

AH2041 BUD ALG   1200    1505     repülési idő:   3:05

A Boeing 737-600-as géptípussal közlekedő járatokon 16 db Business Class, és 85 db turista osztályú ülőhellyel rendelkeznek. A téli járatokat most töltik be a GDS-rendszerekbe, egy-két napon belül láthatóak lesznek és foglalni is lehet rájuk.

Az légitársaság számtalan belföldi, nemzetközi, és afrikai útvonallal is rendelkezik. Olyan városokba is kínál közvetlen járatokat, mint például: Casablanca, Dakar, Bamako, Tripoli, Tunis, Peking, és Montreal.

Mit kínál az utasoknak az Air Algerie?

  • A légitársaság turista osztályon is ingyenes fedélzeti ellátást, meleg étkezést biztosít.
  • Ingyenesen feladható poggyász turista osztályon 30 kg, business osztályon: 40 kg.  Algíron túli desztinációk esetén ez 2x23 kg minden osztályon.
  • 2 x 23 kg poggyász a budapesti kiindulású Algérián túli afrikai desztinációkra

 Hasznos tudnivalók az Algériába utazóknak

  • Magyarországhoz képest  a téli időszakban nincs időeltolódás.
  • Vízumkötelezettség van. A vízumot személyesen kell kérvényezni a budapesti Algériai Nagykövetségen, algériai vízum online nem kérhető és nem vehető át az algériai repülőtéren. A vízum ára kb. 20.000 HUF.
  • Az elektromos áram 230 V feszültségű, 50 Hz, az európai normáknak megfelelő csatlakozókkal, így adapterre nincs szükség.
  • Algériában a hivatalos munkaidő heti 40 óra, vasárnaptól csütörtökig. A hétvégi szabad és pihenőnap péntek és szombat. Pénteken az éttermek kivételével minden hivatal, üzlet és szolgáltató zárva tart.
  • Az ország turisztikailag fontos részének közbiztonsága jó.

A légitársaság magyarországi képviseletét az AVIAREPS Magyarország Kft. látja el.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2017\06\12 Bbalint Szólj hozzá!

Nem tér vissza nyáron Budapestre az Asiana Airlines

kpae-7_26_13dpb.jpg

Amit már régóta sejteni lehet igaz is lett. Nem tér vissza Budapestre idén a tavalyi év során első ízben Budapest és Szöul között charter járatokat üzemeltető koreai légitársaság az Asiana Airlines. Az ok nem a kihasználtságban keresendő, hiszen az ismert adatok alapján szinte telt házzal repültek a repülőgépek a két város között a tavalyi rövid nyári időszak alatt, sőt rengeteg magyar utas is szerette volna utazásához használni, de sajnos nem lehetett, hiszen azt egy koreai tour-operátor bérelte ki és korai utazási irodák ügyfelei töltötték a repülőgépeket.

Túl nagy volt a csend, már eleve ez is jele volt annak, hogy valóban nem tér vissza Budapestre az Asiana idén nyáron. Biztos információk alapján, ez sajnos most már hivatalosan is megerősítésre is került. A koreai járatal kapcsolatos sajtóhír útóljára tavaly decemberben jelent meg. Akkor még jó esélyt jósoltak a járat újraindulására, hiszen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szöuli látogatása során szóba került a Budapest-Szöul közötti közvetlen légi járat elindítása, valamint az Asiana Airlines által repült charter járat újraindítása is. A miniszter úr akkor így nyílatkozott: "Idén nyáron az Asiana Airlines közvetlen járatot működtetett Szöul és Budapest között, és erre jó eséllyel a jövő nyáron is sor kerül ".

Első alkalommal indult tavaly közvetlen menetrendszerinti járat a Szöul és Budapest között

Dél-Korea második legnagyobb légitársaságának számító Asiana Airlines tavaly nyáron charter járatokat indított Budapest, és Szöul városa között. Ez volt az első alkalom, hogy a magyar, és a Dél-Koreai főváros között közvetlen légi kapcsolat jött létre. A Star Alliance tag, és SKYTRAX 5 csillag minősítéssel rendelkező légitársaság első járata tavaly július 1-jén a késő esti órákban landolt először a ferihegyi betonon. Ezt követően egészen augusztus 26-ig 9 járatpár közlekedett a két főváros között. A járatokra se online, se utazási irodánál nem lehetett jegyet foglalni charter mivolta lévén (bár igen nagy érdeklődést keltett a magyar utazók körében), mivel azokat egy koreai tour-operátor töltötte meg a kinti utazási irodák segítségével. A budapesti járatokon a légitársaság Boeing 777-200ER típusú repülőgépei repültek, így összesen akár (a géptípus különböző számú székezése miatt nem pontos adat) 2700 ülőhelyet is kínálhattak a Budapestre érkező koreai turisták számára, melyből volt is bőven, hiszen dinamikusan bővül a Magyarországra, azon belül pedig Budapestre látogató koreai turisták száma, akik utazásukhoz általában az Aeroflot, a Czech Airlines, Alitalia, LOT, Finnair, Lufthansa, Air France járatait veszik igénybe.

Az Asiana légitársaság  Közép-Kelet Európában nem rendelkezik desztinációval. Az Asiana Európán belül Frankfurt, Párizs, London, Róma, Isztambul városaiba kínál közvetlen menetrendszerinti járatokat Szöul városából. Budapesthez legközelebb Bécsből lehet közvetlen járattal Szöulba eljutni a Korean Air üzemeltetésében.

Fontos célállomás Szöul - TOP kiszolgálatlan város

Mind turisztikai, mind gazdasági szemszögből fontos egy közvetlen koreai járat megteremtése Budapest és Szöul városa között, hiszen ezzel több koreai befektetőt és turisták lenne képes Magyarországra hozni, és erősítheti a két ország közötti kapcsolatot is. A budapesti koreai járat megteremtése egészen 2005-ig nyúlik vissza. 2005-ben az mfor-en megjelent cikk alapján, még Budapest is esélyes volt egy Korean Air által repült közvetlen járat elindítására. Azonban, ez végül nem valósult meg, a légitársaság pedig tulajdoni részt szerzett a cseh nemzeti légitársaságban, így mondhatni Prágában építette ki régiós központját, emiatt is nagyon nem látni esélyét annak hogy az ő színükben valóban esélyes lehet-e járat Budapestre.Szöulvárosa New York után a második TOP kihasználatlan útvonal a potenciális utasszám alapján Budapesten.

A V4 régióban Varsó és Prága is rendelkezik közvetlen szöuli járattal. Prágában a Czech Airlines (CSA), és a Korean Air, míg Varsóban a LOT repül Szöul városába, aki tavaly ősszel indította el első járatát Varsóból Boeing 787-es repülőgépével.

Forrás: mfor / kormány.hu

Fénykép: airlinereporter.com

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!


 

 

2017\06\10 Bbalint Szólj hozzá!

Még el sem indult, de máris több Wizz Air járat fog közlekedni Szentpétervárra

wizzair-new-route-from-budapest-to-saint-petersburg-650x260.pngÚgy tűnik beigazolódtak az előrejelzések és igen nagy az igény a közvetlen légijáratra az utazók részéről Budapest és Szentpétervár között, hiszen még el sem indult az első szentpétervári Wizz Air járat, de máris sűríteni kényszerülnek. A diszkont légitársaság idén májusban jelentette be második orosz célállomásaként Szentpétervár városát, mely 2014. ősze óta nem volt elérhető közvetlen járattal Budapestről.

Az első járat augusztus 27-én száll fel Budapestről. Ezt követően pedig hetente kétszer vasárnap és szerdán juthatunk el közvetlenül Szentpétervár Pulkovo repülőterére - szólt a májusi sajtóközlemény. Ez azonban változott, a CAPA közlése szerint idén október 30-tól a heti két járat helyett, három járatpárt állít szolgálatba az útvonalon a légitársaság. A Google flight oldalán viszont, csak november 30-tól jelenik meg a harmadik járatpár. Ennek köszönhetően a szerdai és vasárnapi napok mellett, csütörtökön is eljuthatunk majd közvetlen járattal Budapestről Szentpétervárra az Airbus A320-as típusú repülőgépek fedélzetén.

Korábban a Malév és az orosz UTair is üzemeltetett a két város között menetrendszerinti járatoka

Az orosz UTair légitársaság 2013. áprilisában indította el első járatát Budapestre. Azonban a bizonytalanná vált orosz beutaztatási forgalom (elmaradó orosz turisták) miatt a budapesti útvonalon útóljára 2014-ben közlekedett járat hetente 2 alkalommal. Ezt követően felmerült annak az újbóli elindítása, ami az orosz beutazó forgalom élénkülésétől is függött, de ez a mai napig nem történt meg, holott a légitársaság rendelkezik az ehhez szükséges engedélyekkel. A UTair azóta charter járatokkal számtalan alkalommal megfordult már Budapesten, valamint újraindította szezonális járatait Sármellékre.

Fénykép: Wizz Air

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2017\06\08 Bbalint Szólj hozzá!

A China Eastern Airlines a legesélyesebb a Shanghaj-Budapest légijárat indítására

img_slide3.jpg

Legalább is erre utal, hogy már másodszor jár kormány delegáció a légitársaságnál vendégségben. A két ország közötti légikapcsolat megteremtése mérföldkő lehet a két éve indított Peking-Budapest légijárat után, hiszen Shanghaj és Budapest között jelentős igény mutatkozik az utazók részéről egy közvetlen járat indítására, mely legközelebb Budapesthez jelenleg Bécsben, vagy Prágában érhető el.

Ahogy Magyarország az EU és Közép-Kelet-Európa kapuja Kína számára, úgy a 24 millió lakosú és a világ legnagyobb forgalmú kikötőjével rendelkező Sanghaj lehet Kína kapuja hazánk számára, hiszen kereskedelmi forgalmunk 40 százaléka már most Sanghajon keresztül bonyolódik - mondta Kövér László azon a megbeszélésen, amelyet Csin Csü-cuj (Jin Ju-cui) asszonnyal, a Sanghaji Népi Gyűlés elnökével és Hszü Kun-linnal (Xu Kunlin), Sanghaj polgármester-helyettesével folytatott a kínai nagyvárosban.

Ismét előtérbe került a közvetlen légijárat a China Eastern színeiben

A magyar delegáció tagjaként jelen lévő Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára külön megbeszélést folytatott a China Eastern légitársaság vezetőivel egy közvetlen légi járat beindításáról, amely mind a turista-, mind pedig az üzleti utazásokat fellendítené Budapest és Sanghaj között. A magyar kormány tagjai, már nem először járnak a kínai légitársaságnál, hiszen tavaly október 20-án Bienerth Gusztáv (korábbi turizmusért felelős kormánybiztos) folytatott tárgyalásokat a China Eastern Airlines légitársaság vezetőivel.

A China Eastern Airlines Kína második legnagyobb légitársaságának számít az utasforgalmi adatok alapján. Központja Shanghaj Pudong, Shanghaj Hongqiao nemzetközi repülőterén található. A légitársaság közvetlen járata Budapesthez legközelebb Prágában érhető el, ahonnan Shanghaj Pudong repülőterére repül. 

Az utasok igénylik a közvetlen Shanghaj-Budapest járatot

A a város neve a 3. helyen szerepel azon a listán, melyen a Budapest Airport TOP kiszolgálatlan útvonalait sorolták fel. Shanghaj városát csak Szöul, és New York városa előzi meg az igények által kimutatott utasforgalom alapján.

A budapesti reptér tapasztalatai alapján folyamatosan nő az érdeklődés a távol-keleti célállomások iránt, ugyanis egyre több magyar dönt úgy, hogy Ázsiában tölti a szabadságát- írta a repülőtér korábbi közleményében.

A mai napig egyetlen Kínai légitársaság van jelen Budapesten menetrendszerinti légijárattal, mégpedig az Air China, aki Budapest és Peking között közvetlenül, míg Pekingből Budapest felé egy minszki leszállással közlekedik immár két éve.

Budapest háttérelemként már szerepel a légitársaság promo videójába 0:40-nél

Cargo járatot is szeretne a BUD

2015. novemberében Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá Sanghajban a Budapest Airport és a Ningbo International Airport & Logistics Development Company. Az együttműködés legfőbb célja a közvetlen légi járat, és cargo kapcsolat megteremtése a két repülőtér között. 

A Ningbo nemzetközi repülőtere Shanghaj városától 200 km-re, a Jangce folyó torkolatának térségében található. A repülőtér a térség az egyik leggyorsabban fejlődő légikikötője. A repülőtér mellett nagy forgalmú tengeri kikötő is található.

Egy másik kínai légitársaság is aktívan érdeklődik Budapest iránt

Ez a China Southern Airlines, mely a nemzetközi sajtóban megjelent írások alapján erősíteni kívánja piaci jelenlétét a több mint 3 millió lakosú, Kína nyugati tartományában található Ürümcsi (Ürümqi) városának repülőterén. Ennek részeként a China Southern növelné az itt állomásozó flottája nagyságát, és új hosszútávú járatokat is indítana olyan városokba, mint Budapest, Bécs és London.

Forrás: napi.hu / awiationweek.com

Fénykép: China Eastern

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!