BUD flyer

2017\05\23 Bbalint 1 komment

Tudtad? Járatkésés vagy törölt járat esetén kártérítés illethet meg!

Jogaink ismerete több száz eurót ér ha repülővel utazunk

flightrefund.pngNaponta több millió ember használja rövidebb vagy hosszabb távolságokra az utazásához a légitársaságok repülőjáratait a világ minden táján. Az elmúlt években globálisan növekedett a repülőgéppel szállított utasok száma. Emiatt egyre több embert érinthet azon kérdés milyen jogok is illetik meg, ha valami nem úgy alakul, ahogy kéne az adott légitársasággal történő utazás során? Tegyük fel késik a gép, törlik a járatot, vagy megtagadják a beszállást. Ott állunk kiszolgálatlanul jogaink ismeretének hiányába, pedig ilyenkor az utas jogosult lehet bizonyos összegű kártérítésre a szállítást végző légitársaságtól. Ezt azonban sokan nem tudják. A következő sorokban egy Magyarországról induló, mára már nemzetközi szinten is jelentős Startup céget, a Flight Refund-ot ismerhetitek meg, akik segítenek az utasok jogainak érvényesítésében az említett problémák esetén.

Ha az elmúlt három évben késett a repülőgépünk, törölték a járatunkat vagy visszautasították a beszállást, akkor 250-600 eurónak megfelelő kártérítési összegre lehetünk jogosultak. De hogyan juthatunk hozzá?

Kártérítés illeti meg, ha az elmúlt három évben 3 óránál többet késett a repülőgépe, törölték járatát vagy visszautasították beszállását – erről az Európai Unió már egy 2004-es rendeletben döntött részletesen. A nagy számok törvénye alapján sokan igényelhetnék ezt a 250-600 euró közötti kártérítési összeget: Európában évente 800 millió ember dönt úgy, hogy repülőre szállva indul el kirándulni, tanulni, üzletet kötni vagy rokont látogatni. A Filght Refund elsődleges célpiaca Kelet-Európa, ahol évente 60 millió utas fordul meg, így nemzetközi jelenlétét is ebben a régióban építi és jelenleg már 8 ország piacán működik.

Szűkebb régiónkban, a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren is egyre növekvő számú utas fordul meg: 2015-ben 8 millióan érintették fővárosunkat. A FlightStats adatai szerint a budapesti repülőtérről induló járatok közel negyede (23,4 százalék) már eleve késéssel indul, átlagosan 39 perccel.

A légitársaságoknál marad a pénz, ami az utast illetné meg

Sokan igényelhetnének kártérítést, ám megdöbbentő módon a jogosultak kevesebb, mint 1 százaléka dönt úgy, hogy tesz is valamit ez irányban, él kártérítési jogaival. Hogy miért hagyunk ennyi pénzt a repülőtársaságok zsebében, az több okra vezethető vissza – mondja Bolyó Anikó, a magyar családi vállalkozásként induló Flight Refund ügyvezetője. Sokan nem is ismerik ezt a lehetőséget. Azt gondolják – tévesen –, hogy ha a légitársaság felkínált egy másik járatot, elhelyezte egy szállodában, akkor már minden kötelességének eleget tett. Ha a légitársaság felelős a késésért, a járat törléséért vagy a beszállás visszautasításáért, akkor ezeken felül is jár az utasnak a 250-600€ közötti kárpótlás.

Weben indított ügymenet

Bolyó Anikó elmondása szerint, ha ismerik is jogaikat az utasok, a nehézkes és drága jogi procedúra, a légitársaság székhelyéhez igazodó nemzetközi jogi ügyintézés nem ismerete, az alátámasztó információk begyűjtése mind-mind eltántorító tényező. Ezeknek az ügyeknek a felkarolására indult útjára 2012-ben a Flight Refund, mint családi vállalkozás. A 3 éves fejlesztést követő 1 éves pilotműködés alatt légi ipari és követeléskezelési szakmákban járatos menedzsmenttel, jogi szakértői csapattal kibővített cég ezres nagyságrendű utasnak szerezte meg a jogszerűen járó kártérítési összeget.

Ahhoz, hogy pénzéhez hozzájusson, az utasnak csak regisztrálnia kell a http://flight-refund.hu/regisztracio oldalon a járat információit megadva. A szakértői csapat megvizsgálja az ügyet, eldönti, hogy az adott járat problémája a légitársaság miatt következett-e be. Három nap alatt értesítik az utast, hogy elvállalják-e az ügyet, és innen kezdve neki a várakozáson kívül semmi tennivalója. Az elvállalt eseteket 98 százalékos sikerrátával fejezi be a Flight Refund – ezért 30 százalékos sikerdíjat számol fel, még abban az esetben is, ha netán többletköltséget jelentő pereskedésig fajulna az ügy.

flightrefund2.PNG

Azonnali értesítés utazási irodák ügyfeleinek

A Flight Refund nemcsak az egyéni utasoknak, hanem az utazási irodáknak is segítséget nyújt, akik plusz, lojalitás-növelő szolgáltatásként tudják nyújtani utasaiknak a kártérítési lehetőségekről szóló gyors és pro-aktív értesítést. Az Európában egyedülálló informatikai fejlesztésnek köszönhetően a szolgáltatást igénybe vevő utazási irodák ügyfelei már a járatkésés napján értesülnek arról, hogy kártérítésre jogosultak. A mobil alkalmazással rendelkező utazási irodák pedig könnyedén beépíthetik az új szolgáltatást mobil appjukba, ezáltal is segíthetik az utasaikat a minél gyorsabb kártérítési ügyintézésben.

A Flight Refundról röviden

A Flight Refund szolgáltatást két magánszemély, Schulhof Barbara kommunikációs szakember és Doffek Tamás magánbefektető indította 2012-ben, felismerve, hogy még a rendszeresen utazók sincsenek tisztában az őket megillető jogokkal és az esetlegesen nekik járó kártérítésekkel. Az alapítók mellé tapasztalt operatív menedzsment csatlakozott, a cég nemzetközi, a teljes Európai Uniót lefedő jogi és követeléskezelési szakértőkkel és folyamatosan bővülő értékesítési és back-office csapattal dolgozik. A cég kiemelt figyelmet fordít az ügyfelek gyors kiszolgálására és az ügyfél-kommunikáció minőségére, ez a terület a mai napig az alapítók közvetlen felügyelete alatt működik.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2017\05\22 Bbalint Szólj hozzá!

Eszékről is repülhetünk Wizz Air repülőgéppel

A Dél-dunántúli lakosok számára nagyon előnyös lehet

wizzair1.jpgA Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága pénteken elindította első járatát Eszék (Osijek) repülőteréről. Az első járat Basel-Mulhouse-Freiburg (EuroAirport) repülőtérre indult. A Wizz Air legújabb járata hetente kétszer, hétfőnként és péntekenként repül, így a menetrend akár hétvégi szabadidős vagy üzleti utakhoz is kényelmesen igazodik. A járatra a jegyek már 14.99 eurós viteldíjtól foglalhatók egy irányra vonatkozóan a wizzair.com oldalon.

Az EuroAirport Nyugat-Európa szívében, Németország, Franciaország és Svájc hármas határán fekszik, ahonnan egyaránt kényelmesen elérhető akár az elzászi borút, akár a festői Freiburg és a Fekete-erdő, akár Bázel, ami képzőművészeti kiállításairól éppolyan híres, mint bankjairól. Eszék már a második horvát repülőtér a WIZZ egyre növekvő hálózatában, miután a légitársaság három alacsony viteldíjas útvonalat üzemeltet Splitből London-Lutonba az Egyesült Királyságban és Katowicébe, valamint Varsóba Lengyelországban.

Jelentős előnyben a Dél-Dunántúlról Németországba és Svájcba ingázók

Eszék mindössze 40 kilométerre fekszik  a magyar határtól, így az új útvonal Pécset és a Dél-Dunántúlt is újabb szállal köti össze Nyugat-Európával, erősíti a régió gazdasági és kereskedelmi kapcsolatait Németországgal, Franciaországgal és Svájccal, valamint fejleszti a kétirányú turizmust az országok között. Az új Wizz Air járat segítség lehet abban, hogy ne kelljen a környéken lakóknak több száz kilométert autózni a budapesti repülőtérig a két ország közötti utazás során.

A Wizz Air már 42 ország 141 célállomását kapcsolja össze, utazók millióinak biztosítva a megbízható légi közlekedést és a barátságos, utasközpontú kiszolgálást alacsony viteldíjakon.

Útvonal

Indulási napok

Első járat

Eszék – Basel-Mulhouse-Freiburg

hétfő, péntek

május 15.

 

Vásárhelyi Gábor, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzsere elmondta: “Örömmel indítjuk el első járatunkat Eszék és az EuroAirport között. A Wizz Air eszéki bővülése nem csupán Horvátországnak, de Magyarországnak is új gazdasági, kereskedelmi és turisztikai kapcsolatokat hozhat. Eszék közelsége a magyar határhoz lehetőséget biztosít Pécs és a Dél-Dunántúl számára, hogy a WIZZ újabb alacsony viteldíjas útvonalát válasszák akár üzleti, akár szabadidős utazások céljából.”

Fénykép: EX-YU Aviation

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2017\05\19 Bbalint Szólj hozzá!

13 éves a Wizz Air

wizz13th.jpg

Ma 13 éve emelkedett a levegőbe a Wizz Air első menetrend szerinti járata. Az elmúlt években a Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságává fejlődött, miközben figyelemreméltó eredményeket ért el. A Wizz Air utasai ma már 141 izgalmas célállomást fedezhetnek fel, és a születésnap alkalmából a légitársaság alacsony viteldíjain túl akár 30% kedvezményt (* Egy útra, beleértve az adókat és a nem választható költségeket. A kedvezmény kizárólag a május 19-én, a wizzair.com oldalon vagy a Wizz Air mobilalkalmazásban végzett új foglalásokra érvényes.) is nyújt minden, ma éjfélig elvégzett foglalásra.

Az elmúlt 13 évben a WIZZ közel 135 millió utast szállított és 1 milliárd kilométert repült, amivel 25 000-szer körberepülhette volna a Földet. A Wizz Air 81 Airbus A320 és A321 típusú repülőgépből álló flottája az egyik legfiatalabb Európában. Minden gép átlagosan 12 órát repül egy nap, és a legelső járat indulása óta összesen mintegy 880 000 úton több mint 1,4 millió órát töltöttek a levegőben – ez 163 évnyi folyamatos repülésnek felel meg! A légitársaság jelenleg 42 ország 141 repülőteréről több mint 500 járatot üzemeltet, köztük a leghosszabb a Katowice-Dubai a maga 4639 kilométerével. Az úticélok között nyugaton Tenerifétől keleten Asztanáig a légitársaság Európa egyik legváltozatosabb alacsony viteldíjas hálózatával büszkélkedhet, amely 2017-ben további 40 már bejelentett járattal bővül. 2017 április 30-át megelőző 12 hónapban több mint 24 millió utas választotta a Wizz Air alacsony viteldíjait, kényelmes foglalási rendszerét és kiváló fedélzeti kiszolgálását. Nap mint nap 42 különböző nemzetiséget képviselő közel 3300 szakember biztosítja a Wizz Air magas színvonalú szolgáltatásait, és a légitársaság működése a teljes hálózatban több mint 17 000 munkahelyet támogat a kapcsolódó iparágakban.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta: 13 évvel a WIZZ első járatának indulása után ma a WIZZ csapat sikerét és kiemelkedő eredményeit ünnepelhetjük, miközben folytatjuk erős növekedésünket. Már közel 135 millió utazó számára biztosítottuk a lehetőséget, hogy Európában és azon kívül is izgalmas tájakat fedezzenek fel a Wizz Air alacsony viteldíjain és a kontinens egyik legfiatalabb flottájával repülve, miközben közel 3300 kollégánknak köszönhetően kiváló fedélzeti szolgáltatásokat is élvezhetnek. A Wizz Air ma 141 desztinációt kapcsol össze 42 országban, melyek között járataink erősítik a gazdasági és üzleti kapcsolatokat, miközben stimulálják a helyi légiközlekedést és turizmust. Szeretnénk, ha a magyar utazók velünk együtt ünnepelnék Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságát, egyben Magyarország hazai légitársaságát – ma a szokásosnál is alacsonyabb árakon.”

Boldog Születésnapot Wizz Air!

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2017\05\19 Bbalint Szólj hozzá!

Ismét Budapesten az Air Canada Rouge

air-canada-rouge.jpg

A holnapi nap délelőttje során, már a második szezonját kezdi meg Budapesten a kanadai Air Canada légitársaság szabadidős légitársaságaként működő Air Canada Rouge. A Rouge visszatérésével Budapestről minden eddiginél több járattal lesz közvetlenül elérhetől Torontó városa. Ezen felül átszállással további kanadai, Észak és Dél-amerikai célpontok is könnyen elérhetővé válnak köszönhetően az Air Canada kiterjedt járathálózatának.

Ugye milyen gyorsan repül az idő? Mintha csak tegnap lett volna amikor az Air Canada Rouge repülőgépe első alkalommal landolt a ferihegyi betonon. A tavalyi évben június 11-én érkezett az első Rouge repülőgép Budapestre. Ezen indulási dátum idén jóval előrébb került, köszönhetően a járatot övező hatalmas érdeklődésnek (melyhez hozzájárul a közvetlen amerikai járat hiánya is). Így idén már május 20-tól egészen október 14-ig tart a légitársaságnál a budapesti szezonális járat. Szezonális sajnos :( sokak és az én bánatomra is, pedig télen is fenntartható keresleti igény mutatkozna rá egy heti három járatos sűrűséggel simán. Na de nézzük mi változik tavalyhoz képest.

acbud.PNG

-400 Freighter? :D - tavalyhoz hasonlóan hozza a formáját a Budapest Airport járatinformációs oldala

Mint azt már az előző sorokban említettem idén sokkal előbb érkezik Budapestre a légitársaság, de nem csak a szezon lett hosszabb, hanem több járatpár is fog közlekedni Torontó és Budapest között. A légitársaság az előzetesen már +56%-al bővített kapacitását, még idén márciusban módosította. Ez is azt jelzi, hogy rendkívül nagy érdeklődés övezi az utazók köréből a járatot. Vélhetően a tavalyi évben még közlekedő, de idén már a budapesti járatát felfüggesztő szintén kanadai Air Transat visszalépése is hathatott a Rouge e lépésére, hiszen idén konkurencia nélkül maradt az útvonal. Bár nem mintha a Transat heti egy járata olyan hatalmas konkurenciát jelentett volna az Air Canada-nak, hiszen a Transat is próbálkozott átszállást nyújtani, de az csak Montreal és Vancouver irányába működött. A Transat inkább a "hajós" utasokra építette szolgáltatását.

- május 20-tól június 3-ig heti három (kedd, csütörtök, szombat)

- június 6-tól június 18-ig heti négy (kedd, csütörtök, szombat, vasárnap)

- június 20-tól egészen szeptember 17-ig heti hat (kedd, szerda, csütörtök, péntek, szombat, vasárnap), majd az ezt követően szeptember 24-ig ismét négy, végül az utolsó hetekben újra heti három járatpár lesz a szokott napokon.

Gép-Fedélzet

A repülőgép típus továbbra is változatlan marad, hiszen a légitársaság eddig megszokott szélestörzsű, kétfolyosós és kétosztályos Boeing 767-300ER típusú repülőgépei fogják szelni a transzatlanti útvonalat, melyek már igen szép kor megéltek, hiszen nagy részük már több légtársaság festését is viselhette magán miután az Air Canada színeiben repült, majd átkerült a Rouge-hoz. A legöregebb Rouge Boeing gép idén 26 éves! Emiatt ne is várjunk nagy csodákat, hiszen olyan fapados feeling közeli a fedélzeti élmény, de enni, inni,szórakozni és csomagot feladni díjmentesen tudunk, bizonyos korlátok között. 

Premium Rouge: ez az osztály lefedi azon szolgáltatásokat amit az utazók általában Business osztály néven ismernek.

A szolgáltatás tartalmaz legfeljebb 2db maximum 32kg-ot elérő feladható poggyászt, a repülőtéri elsőbbségi check-in-t és beszállást valamint Maple Leaf Lounge használatot bizonyos útvonalakon. A repülés során prémium minőségű ételek és italok kerülnek felszolgálásra. Az utazás kényelméhez járulnak hozzá a nagyobb lábterű, több fokozatban dönthető ülések is. Ami viszont érdekes lehet az ezen osztályon utazók számára, hogy a légitársaság nem rendelkezik ülésbe épített fedélzeti szórakoztató berendezéssel, ezért ezen osztályon utazó utasaik számára iPad készülékeket biztosítanak térítésmentesen.

Rouge és Rouge Plus:
Turista osztály és extra szolgáltatási csomag a turista osztályon

Letisztult, modern kabin és karcsúsított ülések várják az utazókat. A jegy ára tartalmazza a meleg étkezést, és alkoholmentes italok fogyasztását, valamint különféle snack-eket. A Rouge Plus szolgáltatás, pedig nagyobb lábtérrel és magasabb szolgáltatással járul hozzá a kényelmesebb utazáshoz.

Ne keress monitorokat az ülésben

Visszatérve a fedélzeti szórakoztató rendszerhez, sajnos az Air Canada Rouge üléseiben nem találhatóak az utasok által használható monitorok! De a társaság nem hagyja unatkozni az utasokat. Ahhoz, hogy élvezzük a fedélzeti szórakoztató rendszer előnyeit le kell töltenünk az utazás megkezdése előtt a légitársaság player alkalmazását a mobil áruházunkból, internetről! Ez csak Android és Apple iPhone, iPad, iPod készülékere, valamint laptopokra lehetséges! Ami fontos még, hogy a készüléken telepíteni kell az Adobe Flash Player-t. És így már hozzáférhetünk a legújabb filmekhez, sorozatokhoz, gyerekprogramokhoz a repülés során.

Az alkalmazás mely megmenthet a 10 órás unalomtól

Az Air Canada alkalmazást, mely tartalmazza a szükséges programot Android telefonra itt / Apple iPhone, IPad, iPod Touch készülékekre itt töltheted le.

Abban az esetben ha elfelejtetnénk ilyen eszközöket magunkkal hozni, a légitársaság 10$ dollár felárért szívesen rendelkezésünkre bocsátanak egy iPad készüléket kölcsönbe.

000007937_rouge_uniform1_jpg_jpg_maxi.jpg

 

Menő egyenruha, barátságos crew Fénykép: Budapest Airport

Pre-clearance: kényelmesebb belépés az USA-ba

A járat legnagyobb előnye közvetlen amerikai járat hiányába, hogy az Air Canada Rouge utasainak okmány- és biztonsági ellenőrzését, szűrését, már a budapesti repülőtéren elvégzik, ami jelentősen lerövidíti a várakozást az utasok számára a kanadai érkezéskor. Ráadásul Toronto Pearson repülőterén az Egyesült Államokba tartó átszálló utasok átesnek az ún. pre-clearance eljáráson, ami után már kényelmesen és gyorsan, a zöld folyosókon keresztül léphetnek be az USA repülőterein. Ez az eljárás a magyar, a kanadai és az amerikai hatóságok közötti szoros együttműködés révén jött létre és egyben komoly elismerése a budapesti repülőtér biztonsági színvonalának. Az eljárás nyertesei az USA-ba tartó utasok, akiknek így a 10 órás repülőút, majd egy átszállás után nem kell további hosszas sorban állásra számítaniuk az amerikai repülőtereken.

A Rouge lehetőséget biztosít Altitude törzsutas programba résztvevő utasai számára pontgyűjtésre, és a különböző szintekért járó kedvezmények igénybevételére.

Borító fénykép: Tripadvisor

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2017\05\14 Bbalint Szólj hozzá!

20 éves a világ legnagyobb légiszövetsége

c_x6j5uwsaaqps-_jpg_large.jpgKerek évfordulót ünnepel a világ legnagyobb légiszövetsége a Star Alliance. Az 1997-ben a világon első ízben megalakult globális légiközlekedési szövetség idén lett 20 éves. A szövetség tagjait alkotó, a világ szinte minden tájáról jelen levő taglégitársaságok száma mára már eléri a 27-et. A szövetség logója és arculati eleme minden tag repülőgépén jelen van, így előfordulhat hogy már te is találkoztál ilyen "különleges", a légitársaság szokásos festésmintájától eltérő repülőgéppel, de nem tudtad miért is ilyen. Hát most megtudhatod mit jelent az csillagos logó.

Naponta körülbelül 5000 repülőgép, több mint 1300 repülőtér, 192 ország, és évente több mint 600 millió utas. Számokkal röviden így lehetne jellemzeni a csoport nagyságát, mely 1997-es indulását követően mára már globális hálózattá nőtte ki magát. A Star Alliance csoportot 1997. május 14-én alapította öt légitársaság, három kontinensről. Ők voltak: Európából a Lufthansa és a SAS (Scandinavian Airlines), Ázsiából a Thai Airways, Amerikából pedig a United és az Air Canada. Innen ered az ötágú csillag jelkép is a szövetség logójában, mely az alapító taglégitársaságokat hivatott szimbolizálni. A szövetséget napjainkban Frankfurtból irányítják.

d26-82-6-e1468548358598.jpg

Az alapító ötös vezérsíkjai Fénykép: businesstraveller

A Star Alliance megalapításával a tagok egy olyan közös alapokon nyugvó szövetséget hoztak létre, mely segítségével egyszerűsíthették működésüket, valamint összehangolhatták működésüket az informatikai, utaskiszolgálási, menetrendi, törzsutas programok területén. Így közösen sokkal hatékonyabban léphettek fel a versenytárs légitársaságok ellen. A Star Alliance tagok közös repülőtéri terminálokat, utasfelvételi pultokat és lounge-okat (reptéri várókat) is üzemeltetnek. Ezen felül a tagok code share megállapodásokat kötnek egymással segítve ezzel útvonalhálózatuk bővülését, és növekedését, valamint összehangolják törzsutas programjaik működését, mellyel az utasoknak lehetősége nyílik mérföldeket gyűjteni minden Star Alliance tag járatain történő utazás során. Így egy szövetségi tag légitársaság törzsutas programjának tagjaként a többi 26 légitársaság járatain is gyűjthetőek a mérföldek.

Azok a bizonyos különleges festésű repülőgépek

c_ugdtpxcaavotw.jpg

Minden tag flottájában legalább egy, de több Star Alliance festésű repülőgép is feltűnik (csatlakozási előírás, hogy a légitársaság köteles a szövetség festésmintáját viselnie meghatározott számú repülőgépén). A Star Alliance estében ezen festésminta alapja a fehér alapú törzsön elhelyezkedő fekete felirat. Ehhez kapcsolódik a gép farok részének fekete alapú festésén elhelyezkedő Star Alliance logó. A hajtóművek és a szárnyvégek festése viselheti egyedül a géptulajdonos légitársaság arculati elemeit. A Star Alliance logó ezen kívül minden repülőgépen meg kell jelennie, melyet a pilótafülke ablaka és az első kabinajtó között kell keresni.  Ezen repülőgépek szimbólumai a szövetségi tagságnak, hiszen az ilyen festést viselő repülőgépeken a légitársaságnak csak egyetlen arculati elem a logó tűnik fel, minden más festési elem a szövetség arculatát türközi.

A 27 taglégitársaság

starall.PNG

Az elmúlt 20 év alatt nagyot változott a csoport összetétele. Voltak akik elhagyták a szövetséget, voltak akik kiváltak megszűnés miatt, és voltak akik összeolvadás miatt kikerültek belőle. A csoport a mai napig összesen 27 aktív tagot számlál, ezen felül a taglégitársaságok leányvállalatai is tagjai a csoportnak, úgy mint például a United Airlines leányvállalata a United Express, vagy Air Canada estén az Air Canada Rouge...stb. Legutolsó tagként az Avianca Brasil légitársaság csatlakozott 2015-ben. Ezzel a csoport pár év kihagyást követően vissza tudta szerezni értékes Dél-amerikai piacát, mely a LAN és TAM (korábbi Star Alliance tag) légitársaságok egyesülése miatt vesztett el. Hiszen az egybeolvadt LATAM nevet viselő légitársaság a Oneworld szövetséget választotta. A szövetség jövőbeli növekedésének az alapja, hogy minél több szövetségi tag leányvállalata, vagy szövetségi partner csatlakozzon a Star Alliance-hoz. A következő ilyen csatlakozó a kínai Juneyao Airlines lesz, mely idén fog partnerként csatlakozni a szövetséghez.

Anno a Malévet is szerették volna összeboronálni a Star Alliance-al

A 2000-es évek elején a Malév privatizációjának előkészítésekor a szövetség alapító Lufthansa érdekelt lett volna a Malév megszerzésében, azonban ez később a magyar fél elzárkózása miatt nem jött létre. Ezt követően a Malév meghívást kapott a Skyteam szövetségbe, ahol társulási státusz szintet kapott volna, teljes tagság helyett. Ez a magyar feleknek nem tetszett, így Skyteam helyett inkább a biztos tagságot választottuk a Oneworld szövetségénél, melynek 2007. áprilisától lett teljes jogú tagja a volt magyar nemzeti légitársaság.

A Star Alliance nem az egyetlen globállis légiszövetség a világban, de ők a legnagyobb a mai napig. Mellette megtalálható még az Air France-KLM érdekeibe tartozó Skyteam és az American-British-Iberia érdekkörbe tartozó Oneworld légiszövetség is, melyek nem sokkal a Star Alliance után alakultak meg versenytársként.

 

Boldog Születésnapot Star Alliance!

 

Fénykép: Star Alliance

Forrás: Wikipedia / Star Alliance / HVG

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2017\05\12 Bbalint Szólj hozzá!

Újabb parkolóhelyeket alakít ki a Budapest Airport

img_9190.JPG

A helyhiányra és az igények növekedésére válaszul újabb parkolóhelyek kialakításába fogott a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér üzemeltetője. Vajon kényelmes több 100 méteren keresztül, csomagokkal a kezünkben gyalogolni ahhoz, hogy a leparkolt autónkhoz jussunk, hiszen a most kialakítandó helyek a termináloktól eléggé távol esnek. Miért nem fektet a repülőtér egy több emeletet számláló parkolóház megvalósításába, amivel kis helyen nagy mennyiségű állóhelyet tudna kínálni? Azt értjük, hogy van bőven hely a repülőtéren (PR szöveg sokszor, hogy a reptér területe a londoni Heathrow-i repülőteret is lekörözi), és akinek van pénze az úgy is máshol parkok, de meg lehetett volna ezt oldani sokkal egyszerűbben is parkolóház formájában. Bár az egyszerűség vélhetően drágább is lett volna.

Újabb ezer parkolóhely kialakítását kezdte meg a Budapest Airport; a szabadtéri repülőgép múzeum, az Aeropark régi helyén is parkolhatnak nyártól az autósok. A Budapest Airport az új parkoló átadása után ezzel nem kevesebb, mint 4 700, különböző kategóriájú új helyet kínál az autósoknak.

Ismét munkagépek és exkavátorok dolgoznak a repülőtéri biztonsági kerítés közvetlen közelében. Az Aeropark régi helyszínén lévő óriási gödröt töltik fel földdel, hogy a 2 Terminálhoz közeli helyen újabb ezer, Holiday Parking kategóriájú parkolóhelyet alakítsanak ki. Az aszfaltborítású parkolóban a megszokott magas színvonalú biztonság várja az autósokat, hiszen az egy-két hét hosszúságú nyaralás alatt is a zárt láncú kamerarendszer vigyázza a járműveket, ellenőrzi a ki- és behajtást a sorompóknál.

A mintegy 3 millió eurós, azaz közel 1 milliárd forintos beruházás része a Budapest Airport BUD 2020 névre keresztelt, ötéves repülőtér-fejlesztési programjának, aminek keretében összesen 160 millió eurót, azaz mintegy 50 milliárd forintot költenek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér korszerűsítésére. Az új parkolót, amelyet a nyári utazási csúcsszezonban már birtokba vehetnek az autósok, újabb 150 méternyi fedett gyalogjáró köti össze a terminálhoz vezető, már átadott gyalogjárókkal. Ezek rendeltetése, hogy szükség esetén megóvják az autósokat és utasaikat az esőtől, és nyáron némi árnyékot adjanak.

A Budapest Airport által kínált parkolók egyre népszerűbbek az utasok körében, különösen az online foglalással együtt járó nagyarányú kedvezmények, akciók vonzzák az autósokat.” – jelentette ki Manel Moreno, a Budapest Airport közúti előtér kereskedelmi szolgáltatások vezetője. Hozzátette: „Az egyre dinamikusabban növekvő forgalom egyre nagyobb keresletet generál a parkolás területén is, így immár második éve nem kevesebb, mint ezer hellyel bővítjük a parkolóinkat, amelyek kínálata igazodik az utasok igényeihez és pénztárcájuk lehetőségeihez is.”

A Budapest Airport jelenleg négyféle parkolási terméket (Business, Holiday, Holiday Plus és Holiday Lite) kínál, amennyiben nem csak rövid, egy-két órás megállásról van szó a repülőtéren. Ezeket a repülőtér online foglalási rendszerén keresztül is el lehet érni.

Fénykép: Budapest Airport

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2017\05\11 Bbalint Szólj hozzá!

Tbiliszi felől jönne Budapestre a China Southern Airlines?

4f445ee8a716b_china_southern.jpg

Úgy tűnik tényleg lesz a China Southern Airlines-nak budapesti járata a kínai Ürümcsi városából. Az útvonala eléggé furcsának tűnhet első látásra, ha tényleg így tervezi a légitársaság.

A tervezett China Southern járat útvonala eléggé érdekes lehet, mivel vélhetően a budapesti járat megszakítaná útját a Grúz Köztársaság fővárosában, Tibilisziben. Legalább is ezt lehet kiolvasni a cbw.ge angol nyelvű grúz oldalon megjelent hírek alapján. E szerint a China Southern légitársaság Tbiliszi és Európa között készül járatokat indítani. Ezen európai járatokban érintett Budapest, London és Párizs városának neve is. A China Southern Airlines képviselői a cég terveit május 10-én mutatták be a grúz fővárosban.

Zhang Jun, a China Southern Airlines kínai Xinjiang tartomány (Ürümcsi a fővárosa) marketingigazgatója szerint tárgyalások folynak a grúz Polgári Légiközlekedési Ügynökséggel a Tbiliszi és Európa közötti közlekedési útvonalakról (London, Párizs, Budapest).

A légitársaság 2011. óta van jelen a Grúz piacon. Tbiliszi repülőterére Ürümcsi és Peking városából üzemeltetnek járatokat.

Grúziába jelenleg egyetlen légijárat közlekedik Budapestről a Wizz Air színeiben. A Wizz Grúzia második legnagyobb városát Kutaiszit köti össze Budapesttel. A China Southern budapesti megjelenésével a légitársaság, már a második kínai légitársaság lenen a főváros légikikötőjében a szintén kínai Air China két éve üzemelő Peking-Minszk-Budapest járata mellett. Mindeközben a V4 régióban a Prágába Shanghaj városából közlekedő China Eastern Airlines engedélyt kért Hszian (Xi'an) városából történő üzemelésre is.

Korábbi bejegyzés a témával kapcsolatban: Szemet vetett Budapestre a China Southern Airlines

Fénykép: whatsondalian.com

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

2017\05\11 Bbalint Szólj hozzá!

Sorozatban a 29. üzleti évét zárja nyereségesen az Emirates Csoport

e69ab8e4b319ae9893ea0b0e8031261a.jpg

Az Emirates Csoport sorozatban a 29. üzleti évét zárta nyereségesen. A cégcsoport stabil üzleti növekedést tudott felmutatni a légiközlekedési és utazási ipar turbulens viszonyai közepette is.

Az Emirates Csoport 2,5 milliárd dirham (670 millió dollár) profittal zárta a 2017. március 31-én zárult pénzügyi évet, ami 70 százalékos csökkenés a tavalyi rekord összegű profithoz képest. A Csoport árbevétele elérte a 94,7 milliárd dirhamot (25,8 milliárd dollár), amely 2 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest. A pénzforgalmi egyenleg 19 százalékkal 19,1 milliárd dirhamra (5,2 milliárd dollár) csökkent, melynek oka egyrészt két, lejárt kötvényhez kapcsolódó kifizetés, másrészt a cégcsoport folytatta a befektetéseit a repülőgép-flottába, valamint az ahhoz kapcsolódó eszközökbe.

Annak ellenére, hogy a 2016-17-es pénzügyi év történetének egyik legtöbb kihívással teli időszaka volt, az Emirates és a dnata képes volt növekedni és nyereséget felmutatni – mondta el Őfelsége Ahmed bin Saeed Al Maktoum sejk, az Emirates Csoport elnök-vezérigazgatója. „Az elmúlt években rengeteget tettünk üzleti kapacitásunk bővítéséért és a márkahírnév növeléséért. Ennek előnyét most, egy olyan bizonytalan üzleti környezetben érzékeljük igazán, amikor az utazási szolgáltatások iránti keresletet számos tényező negatívan befolyásolja. Ilyen például a Brexit, az európai bevándorlással kapcsolatos kihívások, terrortámadások, az USA-ba történő beutazással kapcsolatos szabályozások, a valuta leértékelés és pénzátutalásokkal kapcsolatos történések Afrikában, illetve az olaj- és gázipari pangás áthúzódó hatásai, melyek mind próbára teszik az üzleti bizalmat és az utazás iránti keresletet.”

A 2016-17-es pénzügyi évben a Csoport összesen 13,7 milliárd dirhamot (3,7 milliárd dollár) fektetett be új repülőgépek és felszerelések vásárlásába, vállalatok felvásárlásába, modernizációba, a legújabb technológia alkalmazásába és munkatársi kezdeményezésekbe.

 „Ezek a befektetések tovább erősítik ellenállóképességünket, hogy helyt álljunk az erős versenyben, és alkalmazkodjunk a változékony üzleti klímához, a gyorsan átalakuló fogyasztói elvárásokhoz” – tette hozzá Ahmed sejk, aki kifejtette: „Az iparág jövőjét illetően továbbra is optimisták vagyunk, annak ellenére, hogy a következő év is komoly kihívásokat hoz majd a légitársaságok között kialakult felfokozott verseny, az ebből fakadó csökkenő nyereségesség, továbbá az utazási iparra jellemző fokozott volatilitás miatt."

A Csoport alkalmazottainak létszáma 11 százalékkal nőtt, és már több mint 105 ezer munkatársat foglalkoztat 80 leányvállalatánál. A munkatársak több mint 160 országból érkeztek.

Az Emirates Airline teljesítménye

emirates-a380-dual-class-configuration.jpg

Az Emirates összes utas és cargo kapacitása meghaladta a 60 milliárdos határt, elérve a 60,5 milliárd tonnakapacitást. Ez az előző pénzügyi évhez képest 7 százalékos (4,1 milliárd tonnás) növekedés. Ezzel a légitársaság ismét biztosította helyét, mint a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága.

Az Emirates 35 új repülőgépet - 19 db A380 és 16 db Boeing 777-300ER repülőgépet - helyezett üzembe, ami egy üzleti éven belül az eddigi legtöbb. Ugyanakkor 27 db öregebb gépet kivont a forgalomból, így jelenleg 259 db repülőgéppel szolgálja ki az utasokat. Ez a 62 db repülőgépet érintő flotta-átalakítás a légitársaság történetének legnagyobb, egy éven belül végrehajtott programja volt. Az Emirates-nél jelenleg 63 hónapos a repülőgépek átlagéletkora, amely jelentős csökkenés a tavalyi év 74 hónapos átlag életkorához képest, és jóval kedvezőbb az iparágban jellemző átlagos 140 hónaphoz képest. A légitársaság változatlanul a világ legtöbb Boeing 777 és A380 géptípussal rendelkező légitársasága, és ezek a szélestörzsű gépek egyben a legmodernebb és leghatékonyabb géptípusok is.

Az Emirates a 2016-17-es pénzügyi évben 6 új desztinációt vezetett be: Fort Lauderdale, Hanoi, Newark, Yangon, Yinchuan és Zhengzhou is elérhető a légitársasággal. Emellett teherjáratot indított Phnompenbe is. Ezen felül 9 további város irányába növelte kapacitását, hogy utasai Afrikába, Ázsiába, Európába, a Közel-Keletre, és Észak-Amerikába még könnyebben eljuthassanak.

Az USA dollár felértékelődése és a kompetitív üzleti környezet miatt kialakult viteldíj-árazások ellenére az Emirates árbevétele stabil, 85,1 milliárd dirham (23,2 milliárd dollár) maradt.

A működési költségek 8 százalékkal nőttek. Az üzemanyagárak enyhén csökkentek a 2016-17-es pénzügyi évben. Ugyanakkor a kapacitásbővítéssel párhuzamosan a légitársaság üzemanyag költsége 6 százalékkal, 21 milliárd dirhamra (5,7 milliárd dollár) növekedett, így az üzemanyag költség a működési költség 25 százalékát teszi ki, szemben a megelőző pénzügyi év 26 százalékához képest. Igaz, továbbra is ez a legjelentősebb költség a légitársaság működésében.

Az Emirates 1,3 milliárd dirham (340 millió dollár) nyereséget ért el, amely a tavalyi év rekord eredményéhez képest 82 százalékos csökkenést mutat. A haszonkulcs 1,5 százalék volt.

Az Emirates 8 százalékkal több, rekord számú 56,1 millió utast szállított, és kihasználtsága elérte a 75,1 százalékot. Az USA dollárral szembeni valutagyengüléssel magyarázható, hogy az egy utasra eső nyereség 24,7 filsre (6,7 cent) csökkent utaskilóméterenként.

A változó utasigényekkel összhangban az Emirates folytatta termék- és szolgáltatásfejlesztéseit. A légitársaság bemutatta a 2017 júliusától elérhető, felújított A380 fedélzeti Lounge-át, illetve bejelentette, hogy a Boeing 777X flottán elérhető lesz a Thales AVANT fedélzeti szórakoztatórendszer.

A 2016-17-es pénzügyi év további kulcsfontosságú kezdeményezései között szerepel a Dubaj Nemzetközi Repülőtér B szatelitjében található Business Class Lounge 11 millió dolláros átalakítása, az Emirates új fokvárosi reptéri Lounge-ának megnyitása, valamint a valamennyi osztályon elérhető új fedélzeti kényelmi kiegészítők bemutatása, így például az Economy osztályon elérhető, 100 százalékban újrahasznosított PET palackokból, az ún. ecoTHREADTM szabadalmazott technológiával készült plédek.

2017-18-ban az Emirates új úticélokat vezet be útvonal hálózatába: Kambodzsában Phnompen, Horvátországban Zágráb is elérhetővé válik a már meglévő desztinációk járatbővítései mellett.

Emirates SkyCargo

10th_boeing_777f.jpg

Az Emirates SkyCargo továbbra is fontos szerepet tölt be a légitársaság bővülő működésében, és az Emirates szállítási árbevételének 13 százalékát biztosítja. Egy olyan légi teherszállítási piacon, amely folyamatosan új kihívások elé állítja a légitársaságot, az Emirates teherszállítási divíziója 5 százalékos csökkenést követően 10,6 milliárd dirhamos (2,9 milliárd dollár) árbevétellel zárta az évet, míg a szállított tonna 3 százalékkal enyhe növekedést mutatott és 2,6 millió tonnával zárt.

Az Emirates SkyCargo teherflotta száma változatlan maradt: 13 db Boeing 777F és két Boeing 747-400F szolgálja ki a szállítási igényeket. Az Emirates új célállomásaira tartó gépek belly-hold kapacitása mellett az Emirates SkyCargo új teherjáratot indított a kambodzsai Phnompenbe, és új összeköttetést biztosított Dubaj és Oszló, valamit Delhi és Hong Kong között.

A 2016-17-es pénzügyi év során az Emirates SkyCargo hivatalosan is megnyitotta az Emirates SkyPharma 4000 négyzetméteres létesítményét, amely a hőre érzékeny gyógyszerkészítmények időben és biztonságban történő szállítását végzi a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren. Továbbá bemutatta a White Cover Advanced új generációs technológiát, amely biztosítja a hőre érzékeny áruk szállítását.

Forrás: Emirates

Fénykép: Emirates / Arabian Business

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

2017\05\10 Bbalint 3 komment

Budapest-Luxemburg: a hét kiszolgálatlan útvonala az anna.aero oldalán

f933bcaa3d7afc32d04d63e782d6a30f.jpeg

Budapest-New York és Budapest-Valencia után újabb útvonal került fel a légiközlekedési statisztikákkal foglalkozó anna.aero oldalára a Budapest-Luxemburg útvonal személyében a hét kiszolgálatlan útvonal kategóriájának nyerteseként (Unserved Route of the Week). Lehet nem is kell sokat várnia arra, hogy egyből legyen egy közvetlen járat?

Az elmúlt évben közel 35 ezren kerestek rá a Budapest-Luxemburg közötti légi járatra a világ legnagyobb repülőjegykereső oldalán a Skyscanner-en. "Budapest egyike azon nagyon népszerű és napjainkban divatos fővárosoknak, amelyek hiányoznak a térképünkön" - mondta Johan Vanneste a Luxembourg Airport vezérigazgatója. Az anna.aero oldala azt javasolja, hogy a Wizz Air vagy Luxemburg nemzeti légitársasága a Luxair szolgálhatná ki az útvonalat. Bár más üzemeltetőt rajtuk kívül nem is lehetne találni, de még a Ryanair neve is szóba kerülhet ez ügyben, hiszen néhány útvonallal azért ő is jelen van, míg a Wizz Air egy új légitársaság lenne a repülőtéren.

A Luxemburgba Budapestről vagy onnan Budapestre utazók az elmúlt évben München (25%), Amszterdam ( 22%) és Frankfurt (19%) repülőterét használták átszálló repülőtérként. Ezen kívül további 14 különböző csatlakozást biztosító repülőteret használtak az utazók a két város között. Tehát jelenleg a Lufthansa és a KLM csatlakozó járatai azok melyet a legtöbb utas vesz igénybe a két város közötti utazáshoz a közvetlen járat hiánya miatt. Mindemellett sokan a közeli Brüsszel-Charleroi repülőtér low-cost járatait is használják luxemburgi utazásukhoz.

urotw-1.pngA fenti ábrán jól látszik, hogy az idei évben nagyon megugrott a két város közötti járatokra való rákeresés, valamint az is, hogy nagyobb a kereslet a BUD-LUX útvonalon, mint a LUX-BUD útvonalon. Ábra: anna.aero

A Luxair-el tárgyal a Budapest Airport

Korábban itt a blogon olvashattatok arról, hogy a budapesti repülőtér online kérdőívben kezdte el felmérni a luxemburgi magyarok körében az utazásai szokásaikat. Mindezt azért, hogy felmérje a piaci igényeket és statisztikai adatokkal alátámasztott tényeket tudjon felmutatni a Luxair légitársasággal folytatott tárgyalások során, mely ha sikerrel végződik, akkor 2018-ra Budapest városának neve is ott szerepelhet a légitársaság járathálózatának térképén.

A Luxair jelenleg 54 útvonalon van jelen a luxemburgi repülőtéren. A légitársaság adja a repülőtér összes ülőhely kapacitásának a 54%-át. A Luxair teljes jogú tagja a Lufthansa Miles & More törzsutas programjának, így a légitársaság járatain is gyűjthetjük a mérföldeket.

A Luxair légitársaság a V4 régióban egyedüliként Prágában van jelen szezonális járatokkal, míg Bécsbe egész évben repülnek.

Luxemburg a TOP9-ben is benne van

A hatodik helyen áll, közvetlenül Los Angeles után, és a nemrég bejelentett Szentpétervár városa előtt a kiszolgálatlan útvonalak budapesti toplistáján.

1. New York
2. Szöul
3. Shanghaj
4. Bangkok
5. Los Angeles
6. Luxemburg
7. Szentpétervár
8. Toulouse
9. Bordeaux

Budapest és Luxemburg között jelenleg egyetlen közvetlen légi kapcsolat létezik, mégpedig a luxemburgi székhelyű Cargolux cargo légitársaság budapesti járatainak köszönhetően.

Forrás: anna.aero

Fénykép: Haiku Deck

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

 

 

2017\05\10 Bbalint Szólj hozzá!

Budapest az Iran Air célkeresztjébe került

iranairbudap.png

Végre létrejöhet egy Teherán-Budapest járat, legalább is újabb reménysugár csillant fel, amikor Farhad Parvaresh az ország nemzeti légitársaságnak számító Iran Air vezérigazgatója az Islamic Republic News Agency (IRNA) hírügynökségnek egy interjúban megerősítette, hogy Budapest neve is szerepel a légitársaság európai terjeszkedésének tervében. Mit nyerhetünk vele? Esetleg újra elbukik a próbálkozás?

Újrapróbálkoznak egy Budapest és Teherán közötti légijárat elindításával az Iran Air színeiben, derült ki az aviationiran.com és az IRNA által közölt cikkből. A járat előkészítése már olyan szinten tart, hogy az Iran Air és az iráni hatóságok képviselői a múlt héten Budapesten folytattak megbeszélést a magyar hatóságokkal, valamint a Budapest Airport képviselőivel. A lehetséges jövőbeli budapesti járat tényét Farhad Parvaresh az Iran Air vezérigazgatója is megerősítette, miszerint Budapest neve szerepel a légitársaság európai bővítési terveiben. A lehetséges budapesti járattal kapcsolatban a budapesti iráni nagykövet is megszólalt. Gholamali Rajabi Yazdi szerint a most létrejött találkozó előrébb fogja mozdítani a két ország közötti kapcsolatokat kulturális, gazdasági és politikai téren. Az iráni delegáció budapesti látogatása során megtekintette a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret is.

Az Iran Air légitársaság igen szép kort megélt Airbus repülőgépei a korábbi az országot sújtó szigorú embargó végett számtalan alkalommal landoltak Ferihegyen európai úti céljaik felé, vagy esetleg vissza irány során üzemanyagot felvenni. A gépeket ilyenkor gyorsan megtankolták és már mentek is tovább. Volt olyan amikor az egyik szó szerint váltotta a másikat. Ekkor azonban se utasokat, se árut nem vettek fel, nem is hoztak. Csak technikai leszállás céljából vették igénybe a budapesti repülőteret, mivel itt hozzá tudtak jutni a szükséges kerozin mennyiséghez, amit az európai célállomásukon nem kaphattak meg.

mahan-slide2.jpg

 A Mahan Air személyzete: a fejkendő (hidzsáb) viselete minden női légiutaskísérőnek kötelező. Fénykép: anna.aero

Korábban már elbukott egy közvetlen járat kezdeményezése

Az iráni embargó enyhítését követően merült fel, hogy létrejöjjön a két ország között egy közvetlen menetrendszerinti légikapcsolat is. 2014-ben a turizmusonline.com cikke szerint a Budapest Airport vezetői több alkalommal találkoztak Irán második legnagyobb, magántulajdonban lévő légitársaságának a Mahan Air vezetőivel. Emellett még a "vicc kategóriás" Sólyommal is felvették a kapcsolatot egy lehetséges teheráni járat indítása érdekében. A mostani iráni írás is megemlíti, hogy folytak akkoriba tárgyalások egy Teherán-Budapest közvetlen járat ügyében, de azok végül eredménytelenül zárultak.

Akár a Wizz Air is indíthatna teheráni járatot - Teherán lehet a következő mega HUB

Teherán városa Budapesttől légvonalban 2966,5 km-re helyezkedik el, amit akár egy Wizz Air Airbus gép is képes lenne lerepülni megszakítás nélkül közel 4 óra alatt. És meg is tehetné, hiszen Magyarország és Irán között 1994. március 25-e óta van érvényben kétoldalú légiközlekdési megállapodás. Ennek értelmében közvetlen, megszakításos, vagy akár az ötödik szabadság jogán alapuló járatot indíthat mind két fél. A megállapodás értelmében mind két szerződő országnak joga van kijelölni fuvarozót az útvonalra, így a mostanában jó kormányzati kapcsolatokat is ápoló Wizz Air portfóliójába is simán el lehetne képzelni egy ilyen járatot, Asztana után, hiszen az útvonal illeszkedne a cég keleti irányú terjeszkedési terveibe. Olyan útvonal lenne mely a V4 régióban egyedülálló, és versenytárs nélküli, valamint a Wizz lehetne az első európai fapados mely belép az iráni légi piacra, mely az eltörölt embargó hatása miatt az elkövetkező években fénykorát fogja élni. Elég csak belegondolni mennyi új repülőgép érkezhet az országban lévő légitársaságokhoz, mennyi új útvonal indulhat, és mekkora fejlődésen mehet át az eddig "lepusztult" légiközlekedési szektor az elkövetkező években az országban. Ennek köszönhetően, mint azt már a nemzetközi sajtóban pár helyen megjósolják, Teherán lehet a következő Dubaj, hiszen egy jól felépített légitársasággal és kiterjedt útvonal hálózattal, esélye lehet felvenni a versenyt az öböl-menti nagy repülőterekkel. Teherán földrajzi fekvése kedvez annak hogy fontos átszálló HUB repülőtérré váljon az Európából, Afrikából, vagy akár az Észak-Amerikából érkező utasok számára Ázsia, India, vagy Ausztrália és Óceánia felé történő utazásukhoz.

Ha bővebben is kíváncsi vagy a kétoldalú megállapodásra kattints ide

5514.jpg

Megújul az Iran Air flotta! Legújabb tagja a képen látható Airbus A330-as repülőgép nemrégen csatlakozott a légitársaság flottájához. Fénykép: ch-aviaton.com

Hatalmas régiós előny lenne a Budapest Airport számára egy iráni járat

Hiszen se Prágában, se Varsóban nincs közvetlen teheráni járat. Azonban Bécsbe már repül az Iran Air, valamint az osztrák nemzeti légitársaság, az Austrian is rendelkezik teheráni járattal. Az Iran Air európai járathálózata egyelőre igen gyér. Emiatt egy budapesti járat elnyerése igen magas presztízs értéket is képviselne, hiszen a régióból tudna utasokat elszívni más repülőterektől.

Bár Teherán, mint célállomás nem szerepel a budapesti TOP kiszolgálatlan útvonalak neveit tartalmazó listán, mégis igen vonzó desztináció lehet, mind turisztikai, mind gazdasági szemszögből nézve. Az embargó feloldását követően a Irán vonzó befektetési helyként szolgálhat a nemzetközi, és hazai cégek számára is.

Ha véleményemet szeretném kifejteni az útvonallal kapcsolatban, azt mondanám: hetente két járattal, megfelelően kialakított menetrenddel és vízumfeltételekkel nagy lehetőséget rejthet magában egy ilyen légijárat, mind a magyar, mind pedig az iráni utazók számára. Biztos sokakba negatívan ott van, hogy mégis minek? Gondolkodjanak el abba miért ne? Egy próbát megér azért! (hisz ott van Algír is - bár a KSH által közölt utasforgalmi adatok alapján az első pár hónapban nem igazán volt kihasznált)

 

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!