Új útvonalat indít és egy újabb gépet hoz budapesti bázisára a LOT!

Mindeközben Varsóban kezd korlátokba ütközni a LOT növekedése

A LOT 100. útvonalának számító Varsó-London City járat bejelentését követően nemsokkal Budapestről is elindítja szolgáltatását immár a 6. londoni repülőtérre a lengyel nemzeti légitársaság. A LOT így a május óta itt állomásozó Dreamliner repülőgépe mellé egy keskenytörzsű, új Embraer E195-ös gépet is a budapesti bázisra telepít, mely újabb fejezetet nyit a légitársaság budapesti HUB-jának fejlesztésében.  A fejlesztés Budapesten az elkövetkező években intenzív lesz, hiszen a varsói Chopin repülőtéren a LOT növekedése már most korlátokba ütközik, illetve nem a légitársaság elvárásainak megfelelően alakul – írta a pb.pl lengyel lap.

d438bea8-927e-4b6f-ae65-f1ffecceac34.jpg

Valljuk be sokan mást vártak, mint egy újabb londoni célállomást, hiszen eleve a magyar piacról már eddig is a legtöbb járattal kiszolgált útvonalra nyitnak új járatot a lengyelek. Habár előbb mondtuk volna, hogy érkezik az újabb Dreamliner és jön a várva várt L.A. járat a bejelentés körülményei miatt, de mégsem ez lett, pedig ésszerűbb döntés lett volna a transzatlanti járathálózatot továbbfejleszteni, vagy esetleg a ráhordó járathálózatot erősíteni a magyar fővárosban.

City járat a régióban, Prágában már jelen van a British Airways üzemeltetésében, míg Varsóban Budapestet megelőzve januárban indul be. A budapesti járatot a lengyel nemzeti légitársaság 2019. február 18-án indítja el legújabb Embraer E190-es típusú repülőgépeivel, mely vasárnapok kivételével naponta kétszer fognak közlekedni (12 járat/hét-varsói járattal egyező járatsűrűség).

MENETREND (HELYI IDŐK)

LO2201 Budapest-London City 7:00-8:45

LO2203 Budapest-London City 17.15-19:00

LO2202 London City-Budapest 9:15-12:45

LO2204 London City-Budapest 19:30-23:00

Jegyek oda-vissza irányra egy útra 15.700 Ft-tól vannak turistán, míg Premium Economy-n 47.800 Ft-tól, Business-en 56.600 Ft-tól érhetőek el a lot.com weboldalán. (A Londonból induló ár ennél arányosan magasabb)

A  menetrend lehetővé teszi a budapesti – elsősorban üzleti úton részt vevő – utasoknak, hogy éjszakázás nélkül bonyolítsák le egynapos londoni látogatásukat. A Royal Docks városrészben található London City a brit főváros pénzügyi és üzleti központjához, a City-hez legközelebb (csupán 9,6 km-re) eső repülőtér.

Emellett a LOT új londoni járata a budapesti utasok számára kiváló alternatívát biztosít a városközponttól távolabb elhelyezkedő repülőterekre (Heathrow, Gatwick, Luton, Stansted és Southend) közlekedő járatokhoz, melyeket jelenleg többnyire diszkont légitársaságok üzemeltetnek. Az új járat elsődlegesen az üzleti utasoknak szól, és a Magyarország, illetve Nagy Britannia között fennálló üzleti és gazdasági kapcsolatok szorosabbra fűzését is lehetővé teszi.

„Európa legmodernebb és legdinamikusabban növekedő légitársaságaként büszkék vagyunk arra, hogy – a magyar partnereink támogatása révén – tovább folytathatjuk rendkívül gyors ütemű fejlődésünket Magyarországon. Ennek keretében új fejezetet nyitottunk a LOT történetében, most pedig a New York-i, chicagói és krakkói járatok elindítását napi két londoni járat követi. A Budapest-London útvonalon mintegy 1,4 millióan utaznak évente. London City Repülőtér a legjobb elhelyezkedésű repülőtér azok számára, akik a lehető legrövidebb idő alatt és a legkényelmesebb módon szeretnék elérni London üzleti negyedét. Biztos vagyok benne, hogy a magasabb szolgáltatási színvonal okán ez az új összeköttetés népszerű lesz a magyar utasok körében.” – mondta Rafał Milczarski, a LOT vezérigazgatója.

„Nagyon örülök, hogy lengyel partnereinknek és barátainknak köszönhetően újabb innovatív termék jelenik meg a magyar légiközlekedési piacon. A London City és a budapesti repülőtér közötti járat közös munkánk, együttműködésünk újabb fontos állomása, melynek révén a két főváros utasai számára magas színvonalú szolgáltatásokat kínálunk.” – nyilatkozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

A LOT legújabb gépei fogják repülni a járatokat!

A viszonylag rövid futópálya és a meredek, 5,5 fokos megközelítési szög miatt a London City Repülőtérre (LCY) történő üzemelés bonyolult manőverezést igényel. Ennek okán az LCY le- és felszállási követelményeinek csupán néhány repülőgéptípus felel meg. A repülőtérre történő üzemelés érdekében a LOT 4 db új Embraer E-190 típusú repülőgép beszerzése mellett döntött, melyek legkésőbb 2018 végéig érkeznek meg, közvetlenül a gyártó Brazíliában található központjából. Az új Embraer E-190-esek 106 üléssel rendelkeznek.

 A járat egy új összeköttetést és nagyobb utasforgalmi kapacitást biztosít a magyarországi utazók számára ezen az igen népszerű útvonalon, hosszabb távon pedig a repülőtéri infrastruktúra és a földi kiszolgálás színvonalának fejlődését és munkahelyteremtést is eredményezhet. A LOT jelenleg 60 főt foglalkoztat Budapesten (a Budapest-New York és a Budapest-Chicago járatok személyzete). A légitársaság bejelentette, hogy 2019 végéig 300 pilótát kíván felvenni a közép-kelet-európai régióból, akiknek egy része Budapesten állomásozik majd. A LOT hamarosan üzleti várót is nyit a budapesti repülőtéren.

 Az új londoni járaton kívül a LOT jelenleg négy közvetlen útvonalat kínál Budapestről; New Yorkba és Chicagóba széles törzsű Dreamlinerekkel, Warsóba és Krakkóba pedig Bombardier Q400-asokkal repül, melynek révén 400 000 fős éves utasforgalmat bonyolít. A légitársaság összesen 100 menetrend szerinti járatot kínál, köztük Varsóból közvetlenül New York, Chicago, Los Angeles, Torontó, Peking, Szöul, Tokió és Szingapúr irányába, Budapestről pedig New Yorkba és Chicagóba.

Tovább fog fejlődni a budapesti bázis

Habár a LOT vezére beszédében nem tért ki a további lehetséges járatok tervére, Szijjártó Péter megjegyezte, hogy a közeljövőben sok új LOT járatbejelentéssel kapcsolatos sajtótájékoztatóra kell számítani, hiszen a Magyar Kormány a szeretné a nemzeti légitársaság hiányából adódó hátrányokat LOT segítségével leküzdeni. A LOT új londoni járata mindenképpen érdekes útvonal, azonban kétséges hogy naponta kétszer gazdaságosan meg lehet-e tölteni a magyar piacról majd az Embraer gépeket. Továbbá kérdéses az is, hogy vajon csak e két járatot fogják az itt állomásozó gép teljesíteni, vagy netán beállítják őket a varsói útvonalra is, vagy egy Budapesthez közelebb eső várossal is létesül kapcsolat, hiszen a két járat teljesítése között erre a menetrend alapján mindenképp lehetőség mutatkozhat.

Varsóban már idén nem úgy növekedik a LOT mint azt, ahogy várták!

A lengyel pb.pl lap cikke szerint a LOT varsói növekedése már ebben az évben el fog térni a vártaktól, és ez a jövőben egyre rosszabb lesz, hiszen növekedési korlátokba ütközik a Chopin repülőtéren a légitársaság. Emiatt pedig szükséges fejleszteni más helyeken is, mint például Budapesten.

2019-re 9 milliós utasforgalmat és jelentős nyereséget várnak a LOT-nál. Ezen várakozás igen bizakodó, és szép fejlődési képet fest arról a légitársaságról, ami 2012-ben még a csőd szélén volt, de mostanra már Közép-Európa egyik legjelentősebb és legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát. De a LOT vezérigazgatójának nyilatkozata már nem fest szép jövőt a varsói működéssel kapcsolatban, hiszen mint említi „Varsó Chopin repülőtere túl szűk, és rosszul tervezett, ami nem alkalmas nagyon HUB repülőtérnek. A város közelsége miatt harmadik futópálya építése nem jöhet szóba, a két egymást keresztező pálya pedig nem hatékony. A repülőtér bekötése a lengyel vasúti közlekedésbe pedig korlátozott. Chopin az elkövetkező években eléri a kapacitásainak határait. Idén megkaptuk az összes kért résidőt, de ez csak többek között annak köszönhető, hogy az Air Berlin csődöt jelentett és az Eurowings sem kezdte meg a tervezett működési műveletét Varsóban. A téli szezonban már korlátokba ütköztünk, hiszen csak 80%-át kaptuk meg a kért slotoknak. Feltételezem, hogy a következő években a helyzet egyre nehezebbé válik. Mint egy jól működő vállalkozás alternatívát kell találnunk, melyhez egy másik repülőtéren történő fejlesztés szükséges”- mondta Rafal.

A vezérigazgató úr ezen a mondatával vélhetően a nemrég indított budapesti bázisra, és az általa támogatott új központi lengyel repülőtér megvalósítására gondolt, mely projektet a lengyelek nagy része politikai projektnek tekint. A továbbiakban az igazgató úr megjegyzi, hogy tárgyalásokat folytatnak új budapesti járatokról is, melyek nem hosszútávú, hanem inkább rövid távú célpontok lehetnek.

Fénykép: Polsike Radio

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!