Embraer repülőgép karbantartást is végezhet hamarosan a LOTAMS Budapesten!

Szépen és jó úton haladunk afelé, hogy Varsó után Budapesten is erős HUB bázist alakítson ki a lengyel nemzeti légitársaság a LOT. Mindehhez kapcsolódóan a légitársaság múlt hónapban már elindította két új amerikai, valamint az azok rásegítésre szolgáló krakkói járatát, és megnyitotta a budapesti repülőtéren a légitársaság gépeinek karbantartásáért felelő LOT Aircraft Maintenance Services (röviden: LOTAMS) karbantartó bázisát, mely az első Lengyelországon kívül. De mindezek mellett a LOT még többet tehet a repülőtér felvirágoztatásáért, hiszen hamarosan új váróban pihentnek a hosszú út előtt az utasok és a LOTAMS is tovább szeretné bővíteni budapesti karbantartási profilját a Boeing 787-es gépeken felül a brazil Embraer típusok irányába, melyek a LOT flotta legjelentősebb részét alkotják.

lot-mx-hangar-3-640x426.jpg

 A Turizmus Online-nak nyilatkozó Milczarski vezérigazgató úr szerint elvárásoknak megfelelően alakul a budapesti működésük, melyet, ha a jegyek értékesítésének arányát nézzük, akkor a legnagyobb részben amerikai kontinens felől érkező utasok vannak. Milczarski a kérdés során megemlítette, hogy ezen a helyzeten sokat tudna változtatni az, ha a LOT-nak a környező országokkal Budapestet összekötő ráhordó járatai lennének. Ez rövidtávon nem elképzelhetetlen, hiszen éppen ezt irányozza elő a LOTAMS vezérigazgatójának az MRO-network-nek adott interjúja, melyben Rafał Momot kereskedelmi igazgató megemlíti, hogy a karbantartási vállalat első lépésben az itt állomásozó Dreamliner repülőgép karbantartásával indult el, de terveik szerint további típusokkal is bővíthetik karbantartási portfóliójukat helyi partnerük az Aeroplex (ACE) kiegészítéseként.  Hogy milyen más repülőgépekre gondolt az igazgató úr azt a következő kijelentése jól tükrözi : A nem túl távoli jövőben a szolgáltatásainkat kiterjesztjük az Embraer repülőgéptípusokra is." – tehát ha következtetést szeretnénk levonni ebből a mondatból, az mindenképpen az lenne, hogy a LOT további ráhordó járatokat tervez elindítani az elkövetkező években Budapestről, melyekhez várhatóan a regionális, rövid és középtávú útvonalakra kiválóan alkalmas, a LOT flottájának gerincét alkotó Embraer repülőgéptípus változatok lehetnek majd az itt állomásozó flotta tagjai.

És hogy miért is lenne jó egy erős ráhordó járathálózat?

Mert további potenciál van hosszútávú járatokat indítani a magyar fővárosból olyan távoli helyek felé, mint Kína, Korea, Japán, vagy más USA nagyváros. A jelenlegi egy géppel New York és Chicago járatsűrűsége már nem növelhető tovább, így ha az üzemeltetés jó számokat hoz, és növekedik a forgalom, akkor mindenképp jöhet a második Dreamliner. Ezzel már a LOT a saját döntése szerint vagy sűrítheti a már meglévő célállomásainak frekvenciáját, vagy új járatot indíthat el olyan városok felé, mint Los Angeles, vagy Miami, de ha a magyar működési engedélyt is megszerzik, akkor a keleti irányú terjeszkedés sem elképzelhetetlen.

Momot kitért arra is, hogy elvárják, hogy idővel a budapesti légikikötőben jelen lévő, a LOT-on kívüli más légitársaságok többsége is igénybe vegye a LOTAMS karbantartási szolgáltatásait. Mindezek mellett a LOTAMS tervezi azt is, hogy Varsó mellett Budapesten is végezzen a közeljövőben repülőgép nagyjavításokat. Azt hogy ezt milyen típusokat érinthet a beszélgetésből nem derült ki.

A LOTAMS vállalata jeleleg közel ezer alkalmazottat foglalkoztat. Szorosan együttműködik a lengyel műszaki iskolákkal, és a szellemi tanszékekkel, amelyek a jövő gépészmérnökeit oktatják. A tanulók számára gyakornoki programlehetőséget is biztosítanak - A lengyel példát tekintve a LOTAMS akár a későbbiekben a magyar szakemberképzéshez is jelentősen hozzájárulhat, hiszen a növekvő bázis egyre több magyar szakember munkáját is meg fogja kívánni.

Fénykép: Airlinereporter

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!