Majdnem hárommillió utas fordult meg Budapesten az első negyedév alatt

32294543_2240153689344947_3483839958823731200_n.jpgMinden korábbi rekordot megdöntött a Budapest Airport első negyedéves utasforgalmi növekedése; a 16,9 %-os bővülés majdnem háromszorosan meghaladja az EU-repülőterek 6,2 %-os növekedési átlagát. A számok mögött a jól teljesítő magyar gazdasági mutatók, Magyarország egyre erősödő turisztikai vonzereje és a budapesti repülőtér erőteljes légitársasági marketing tevékenysége a magyarázat, aminek köszönhetően egyre több új légitársaság érkezik Magyarországra, a régiek pedig sorban emelik a járatszámokat vagy a kapacitást.

Kevés híján majdnem hárommillió utas indult és érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér termináljairól az év első három hónapjában. Egészen pontosan 2 982 365 fő vette igénybe utazásához a budapesti repülőteret, ami 16,9 %-kal több, mint tavaly ilyenkor. Ezt a kivételes teljesítményt a földrész repülőtereit tömörítő szakmai szervezet, az ACI Europe (Repülőterek Nemzetközi Tanácsa, Európai tagozat) is külön sajtóközleményben emelte ki. Statisztikáik szerint ezzel a gyors növekedési ütemmel Budapest az európai repülőterek top ligájába került, jócskán megelőzve Európa és a régió számos nagy repülőtérének növekedését is. Sőt a budapesti repülőtér a régióban ha utasforgalomban még nem is, de a növekedés ütemében felülmúlta prágai és Varsó Chopin repülőtereinek adatait.

elsonegyedev2018.jpg

Az Európai Uniós átlag növekedés az utasforgalomban az ACI adatai alapján az első negyedévben +6,2% volt. Ehhez képest a Budapest Airport a hatodik legnagyobb forgalmi növekedést érte el az Unió központ repülőterei között. Varsó Chopin +14,7%-al, míg Prága +12,4%-al ért el nagyobb utasforgalmat az előző év hasonló időszakához képest.

Év elején még 5%-os növekedést várt a BUD, de ez már most megdőlt!

A gyors növekedés áprilisban sem torpant meg, hiszen az elmúlt hónapban regisztrált 1 236 268 budapesti utas továbbra is 16 %-os bővülést jelent a tavalyi év negyedik hónapjához képest. A növekedés tehát még mindig kétszámjegyű Budapesten!

Ebben a hónapban indította el napi ötödik járatát Varsóba a LOT lengyel légitársaság, a német Lufthansa napi ötről hatra emelte a Frankfurtba közlekedő járatai számát, amelyeket legtöbbször a nagyobb kapacitású Airbus A321-sel teljesítenek. Az új járatok közül érdemes megemlíteni a Ryanair észak-spanyolországi santanderi járatát, illetve a Wizz Air norvégiai Stavangerbe repülő gépeit. A német airBerlin légitársaság csődje nyomán nem maradt légi összeköttetés nélkül a német főváros sem: az easyJet mellett a Wizz Air és a Ryanair is repül ezen az útvonalon.

Már 1,5 millóval több ülőhely van a 2018-as nyári menetrendben!

A Budapest Airport januári közlése szerint több, mint 1 millió új ülőhely létesült az idei nyári menetrendi időszakban az előző év hasonló időszakához képest, de ez a szám már mostanra az másfél milliót is meghaladta, hiszen az eltelt időszakban további járatsűrítések is életbe léptek. Sőt a télre vonatkozóan is jelentős ülőhely többletet dobnak piacra tavalyhoz képest a légitársaságok, hiszen az Air Canada Rouge január 7-ig tolta ki járatainak működését, a LOT folytatja amerikai és krakkói járatainak üzemelését, valamint a ma megjelent információk szerint az EL-AL is sűríteni készül járatait.

„A budapesti forgalom további növekedésére számítunk a nyári utazási szezonban, hiszen csak most, a hónap elején három új tengerentúli járat csatlakozott az Air Canada Rouge torontói desztinációjához; a LOT lengyel légitársasággal heti négy alkalommal lehet New Yorkba és kétszer Chicagóba repülni, az American Airlines pedig naponta közlekedik Budapest és Philadelphia között.” – jegyezte meg Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. A járatfejlesztésekért is felelős szakember elmondta azt is, hogy az idén március végétől októberig tartó nyári utazási szezonban sikerült másfél millióval több utas-férőhelyet hozni Budapestre. Az utazás kényelmét pedig nagymértékben növeli, hogy nyárra elkészülnek a belső felújítások a 2A és a 2B területén, augusztus elején pedig átadják a forgalomnak a nem-schengeni járatokat kiszolgáló, 2B oldali utasmólót - várható nyitás augusztus 1-je az utasok előtt, ünnepélyes megnyitó szeptemberben.

Éppen a növekvő forgalom támasztotta követelmények miatt indította el két évvel ezelőtt a Budapest Airport a BUD 2020 névre keresztelt ötéves repülőtér-fejlesztési programját, melynek keretében több mint 160 millió eurót (50 milliárd forint) fordít infrastruktúra-fejlesztésre. Ennek részeként épül a 2B oldalon a több mint tízezer négyzetméteres új utasforgalomi terület, zajlik az 1. futópálya (13R/31L) betonjának és műszerezettségének továbbfejlesztése, tavaly elkészült a DHL Express és a TNT új logisztikai bázisa, átadták a repülőtéri szállodát. Az idén nyáron megkezdődik a 2. Terminál mellé tervezett Cargo City építése, decemberben elindul egy többemeletes parkolóház kivitelezése és megkezdődött a 3. Terminál tervezéséhez szükséges koncepció kidolgozása.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!