További rövid és középtávú járatok létrejöttéért dolgoznak a szakemberek!

2017-07-03t194629z_1_lynxmped621io_rtroptp_3_usa-airlines-electronics-turkey.JPGBár a budapesti repülőtér járathálózati térképe évről-évre újabb és újabb fehér foltokat fed le, még mindig akadnak máig kiaknázatlan lehetőségek a hálózatfejlesztésben, melyek lefedésének érdekében a szakemberek a napokban is tárgyalásokat folytattak a potenciális jelöltekkel Grúzia fővárosában Tbilisiziben.

A hónapbban megrendezett Routes Americas után Tbiliszibe utazott a járatfejlesztésért felelős szakemberek serege a Európából, hiszen a grúz főváros adott otthont a 15. alkalommal megrendezésre kerülő CONNECT Forum-nak. A fórum témájában, mint mindig az anna.aero szakoldal interjúkat készített. Az interjúk sorából a korábbiakhoz hasonlóan Budapest Airport sem hiányozhatott.

Almási Eszter Airline Development Manager a cikkben megemlíti, hogy az idei nyár minden eddiginél nagyobb forgalmat hozhat, hiszen a légitársaságok több, mint egymillió ülőhellyel többet kínálnak az idei nyári szezonban az előző év azonos időszakához képest. A több űlőhely legnagyobb része az idei nyári menetrendi időszakban induló mostmár 13 új útvonalnak (meglévő útvonalon megjelenő új légitársaságnak) is köszönhető, melyben szerepel: Ammán, Athén, Bázel, Berlin-Tegel, Marseille, Chicago, New York, Paphos, Philadelphia, Santander, Stavanger, Teherán és Krakkó. Mindezek mellett a már a Budapesten hosszabb ideje meglévő légitársaságok sora is fejleszteni készül, hiszen tegnap kiderült az Iberia augusztus hónap során a hét öt napján egy új esti járatot is indít, de bővít a Lufthansa, a LOT, a Finnair, Air Canada Rouge, és az Air Baltic is, előbbi legmodernebb CSeries repülőgépeivel fogja teljesíteni az összes budapesti járatát, ami jelentős menetidő rövidülést és még konfortosabb utazást biztosít Budapest és az egyetlen baltikumi célállomás Riga városa között. A Qatar Airways pedig augusztus 1-jével szélestörzsű Airbus A330-as repülőgépre vált a késő délutáni járatain. De ez az év még mindig további új járatokat hozhat akár kína, akár Marokkó, vagy a Baltikum felé.

Az erőteljes növekedés a szakember szerint közel 14 milliós éves utasforgalmat eredményezhet az idei évben (mint tudjuk a BUD egyelőre jelentősen alábecsül és egyszámjegyű, 5%-os bővülést vár az idei évre -szerk.)

Akadnak még potenicállal bíró városok Európán belül és azon kívül is!

Új névként jelent meg a listán első helyen a törökország fővárosának számító Ankara neve, mely korábban egyetlen alkalommal sem került megemlítésre hasonló témában. A cikk szerint Budapest és Ankara között becslések szerint 50 ezer fős utaspotenciál áll fenn. Ebben az esetben ottani szinten a Turkish Airlines és a Pegasus Airlines neve merülhet fel potenciális jelöltként a járatra, de nem biztos, hogy a Wizz Air se lenne érdekelt a török újranyításra, hiszen Kam Jandu a Budapest Airport kereskedelmi igazgatój korábbi interjúban szóba hozta hogy törökországi bővítés felé a Wizz is partner lehet. Ankara jelenleg nem áll jelentős számú légikapcsolatban az Unió országaival, hiszen a régióból senki sem repül a török fővárosba, legközelebbi járat pedig Bécsből repül a Turkish Airlines színeiben.

Ankarát a listán 40 ezer fővel két város Toulouse és Tallin követi. Tolouse esetében esélyesek között a korábban jönni akaró, de még nyitás előtt kivonuló spanyol Volotea, Ryanair, easyJet és a Wizz Air lehet esélyes, míg a baltikumi járathálózat további bővítéséért vívott harcban a LOT tulajdonában is álló Nordica vagy a Wizz Air járatnyitásra látható nagyobb esély.

A két várost követi végül a korábban már sokszor hallott és már-már közvetlen járatindítás terén biztosra vehető célállomás Luxemburg 30 ezer fővel, majd Nantes 20 ezer potenciális utassal. Luxemburg esetével a BUD a tavalyi év során kérdőíves segítséget is kért a kinti magyaroktól, mellyel a Luxairt szerették volna meggyőzni a járatindítással, ami az idei nyári szezon kezdéséig még nem jött össze. Persze a Luxair mellett fapadosoknak is esélye van "ráharapni" az útvonalra.

Már meglévő útvonalak kapacitásának bővítése is szükséges!

Magasak az igények és az indirekt (átszállással/közvetve érkező) utasok száma a már közvetlen járatokkkal Budapestről elérhető úticélok felé is. Manchester (18 ezer indirekt utas), Genf, Stockholm Arlanda és Stuttgart (20 ezer indirekt utas) irányába történő bővítésre buzdítják a légitársaságokat a szakemberek. Arlanda esetében például a SAS újbóli egész éves járatának újraindítása is hatalmas előnyt jelentene, hiszen a légitársaság tavaly február óta csak időszakosan (ünnepek alkalmával) indít közvetlen járatot a budapesti repülőtérre.

Fénykép: TODAYonline

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!