Ismét rekord nyár közeleg Ferihegyen!

Az USA után jöhetnek az újabb ázsiai járatok

dcn-t2a-arrivals_1_1.jpg2017 után 2018-ban még forgalmasabb nyár elé nézhet a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér. A Budapest Airport közlése alapján, eddig több mint egymillió új ülőhelyet dobtak a légitársaságok piacra az idei nyári szezonban a tavalyi év hasonló időszakához képest. A legjelentősebb esemény ezen a nyáron az amerikai járatok újraindulása lesz immár három útvonalon. Mindezek mellett a fapadosok további új útvonalakat indítanak és újabb útvonalak is várnak még bejelentésre. A legjelentősebb fejlődés, hogy a hagyományos társaságok is tovább erősítik budapesti jelenlétüket, mely részben az amerikai járatokkal folytatott versenynek köszönhető.

Már az év elején számos új járatról és járatsűrítésről számolhat be a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője, aminek köszönhetően nemcsak a Budapestről elérhető desztinációk palettája, hanem a repülőgépeken kínált ülőhelyek száma is jelentős mértékben bővül. A bővülésnek köszönhetően szinte eltűnt a korábbi utasszám különbség a téli és a nyári hónapok között. A legjobb példa erre az idei decemberi utasforgalom, mely ezelőtt még soha sem lépte át az 1 millió főt. A növekedés várhatóan tovább folytatódhat, bár a Budapest Airport számításai szerint csekély az esély a két számjegyű éves növekedési ráta fenntartására, az új járatok tömege és a még be nem jelentett új útvonalak, valamint sűrítések könnyen megcáfolhatják ezen állítást, hiszen a tavalyi évben is sikerült ezt megdönteni.

Mindez idáig a Wizz Air árult el legtöbbet 2018-as terveiről: a légitársaság márciusban a norvégiai Stavanger városába heti két, Athénba heti négy járatot indít, ezzel bővíti a Magyarországról elérhető nyaralóvárosok számát. Ugyancsak újdonság a Wizz Air palettáján a májustól elérhető Budapest-Bázel útvonal – a francia-német-svájci hármas határon fekvő nagyvárosba heti ötször lehet eljutni a légitársasággal. A Ryanair ugyancsak egy várhatóan igen népszerű üdülővárost vesz fel budapesti menetrendjébe: március végétől ismét heti három alkalommal repíti az utasokat a ciprusi Paphosba.

Május elején az új transzatlanti úticéloké a főszerep: A LOT május 3-án indítja New York JFK repülőtérre közlekedő járatát, amely heti négyszer szállít utasokat, 5-én pedig a heti két, Budapest-Chicago járatot üdvözölhetjük a LOT-nak köszönhetően. Ugyanezen a napon repül 2018-ban 7 év után újra az American Airlines napi rendszerességgel közlekedő járata, mely most Philadelphiai központjával teremt szezonális légikapcsolatot, ahonnan számtalan csatlakozó járata válik elérhetővé alig pár órás csatlakozási idővel az Egyesült Államok nagyobb városai felé. Mindezek mellett az Air Canada Rouge is újraindítja a korábbinál jóval előbb és hosszabb időtartamra szóló budapesti járatát Torontóból, mely a legforgalmasabb időszakban naponta fog közlekedni.

Szintén fontos bejelentést tett a Qatar Airways: 2018 nyarától naponta két, nagyobb befogadóképességű  Airbus A321 típusú géppel teljesíti a Qatar-Budapest távot, augusztus 1-jétől pedig ezek közül az egyik gépet egy jóval nagyobb típusra, szélestörzsű Airbus A330-asokra cseréli egészen október végéig. A gép budapesti használata remek alkalom tapasztalatszerzésre, mely akár a gép későbbi rendszeres budapesti alkalmazásához vezethet.

Bőven találunk példát idén arra is, hogy egy-egy légitársaság a már meglévő úticélokra közlekedő járatai számát vagy a gépek kapacitását növeli. A Lufthansa napi 5-ről 6-ra növeli a Frankfurtba közlekedő járatai számát, ami a nyári időszakot tekintve nem kevesebb, mint ötvenháromezer új ülőhelyet jelent. Napi járatait sűríti a lengyel LOT (Varsóba napi négy helyett öt járattal), a Finnair (napi 2 helyett 3 járattal Helsinkibe). A Turkish Airlines idén napi három repülőgépet indít Isztambulba a nyári időszakban. A 2017. decembere óta Budapestre állandó járatokat üzemelő spanyol légitársaság, az Iberia 2018-ban egész évben szállít utasokat Madridba, kiegészítve ezzel a magyar és a spanyol főváros közötti utazások lehetőségét. Míg a téli időszakban heti három, addig a nyári időszakban heti három/négy és napi járatokat üzemeltetnek. A lett Air Baltic pedig géptípus cserével dob piacra több széket Riga-Budapest közötti útvonalán, ahol a legmodernebb és legújabb gépeit a Bombardier CS300-as repülőgépeket fog üzemeltetni.

Több ázsiai járat akár idén téltől, de jövőre mindenképp!

Az amerikai fehér foltok kilövése után, de már azelőtt is az ázsiai piacok felé nyitás fontos szempont volt. Ázsián belül Kína, Thaiföld, Japán, Hong Kong, Szingapúr, Dél-Korea, Irán, vagy akár India városai lehetnek a következő új célállomások Budapestről. Ha a fehér foltokat nézzük elsődleges helyen Szöul és Shanghaj városai állnak. De jelentős a potenciál Tokió, Bangkok, Kuala Lumpur, és Szingapúr felé is. Bangkok, Szingapúr és Szöul esetében fennáll az hogy fapados hosszútávú járat létesüljön a Thai Air Asia X, a Scoot, és a Jin Air színeiben, bár utóbbinál inkább a Korean Air vagy az Asiana Airlines lenne jobb. A Thai Air Asia X jelenleg is vizsgálja a tervezett Közép-Európai bővítését, melynek része lehet Budapest, így ha pozitív az elbírálás akár már idén tavasszal bejelenthetővé válik a járat a téli szezonra, mely a főszezon a thai turizmusban.

Mindezek mellett egy Budapest-Teherán járat indítása is elképzelhető, melyet várhatóan a Mahan Air üzemeltethet.

Az új piacok megnyitását célzó erőfeszítéseinknek köszönhetően új légitársaságokat hozunk Budapestre 2018-ban is,” mondta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. Hozzátette, „Idén nyáron négy transzatlanti járat is közlekedik a budapesti repülőtérről, így a figyelmünket ismét az ázsiai desztinációkra fordíthatjuk, hogy újabb kínai, dél-koreai, thaiföldi, japán nagyvárosba, illetve Szingapúrba is indulhasson közvetlen járat. Az új járatok bevezetésének előkészítése mindig hosszú időt vesz igénybe, de bízunk benne, hogy a magyar piac meglévő lehetőségeit kihasználva hamarosan további új járatokat jelenthetünk be.”  

Jönnek a téli bejelentések!

Egy jelentkező már meg is van mégpedig a Ryanair volt az első aki máris egy új útvonalat jelentett be a 2018/2019-es téli menetrendi időszakra, mégpedig a már nagyon régóta várt Marseille útvonalat, mely a szintén francia Toulouse mellett ott volt a "fehér foltok" listáján. Az új útvonal pontos indulási időpontja egyelőre ismeretlen, jegyek még nem foglalhatóak rá. De nem Marseille lesz az egyetlen, hiszen a sajtóközleményből az is kitűnik, hogy a légitársaság még további újdonságokat is bejelenthet, sőt információk alapján egy negyedik itt állomásozó gépet is hoz a budapesti bázisára.

A tél meglepetése lehet továbbá egy újabb marokkói járat is melyet a Royal Air Maroc légitársaság készül megnyitni a Budapest-Casablanca útvonalon.

Mindezek mellett az EL-AL is remek hírrel szolgált magyar utasai számára, hiszen október 15-től az UP helyett újra EL AL festésű gépek érkeznek Ferihegyre. A légitársaság hálózati egységesítésének köszönhetően visszatér a Business osztály, új jegyárkategóriák és fedélzeti WIFI kerül bevezetésre, valamint a gépek visszatérnek a központi hármas terminálra Tel-Aviv repülőterén.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!