Iráni járatnyitás lehet a Wizz Air idei egyik nagy dobása?

irwm.pngA két iráni légitársaság az Iran Air és a Mahan Air után újabb érdeklődő merült fel a Budapest és Teherán közötti légijárat megnyitásával kapcsolatban, aki nem más, mint a magyar fapados Wizz Air légitársaság. Ha kormányzati szinten is jóváhagyják a járatnyitási kérelmet, akkor már az idei évben elindulhat az első Wizz Air járat Teheránba, melynek köszönhetően a Wizz lehet az első európai low-cost légitársaság aki menetrendszerinti járattal köti össze Irán fővárosát. A Wizz e lépésével jelentős potenciállal rendelkező piacra is szert tudna tenni elsőként, hiszen a szankciók feloldását követően egyre több európai turista érdeklődik az iráni utazások iránt, valamint a fapados járat kaput nyitna Irán és Európa közötti olcsó repülésben, melynek köszönhetően számtalan látogató érkezhet az országból elsőként Budapestre, majd később vélhetően más Wizz Air HUB célállomásokra.

 "A Wizz Air repülni szeretne Iránba." - olvasható a lengyel turystyka online cikkében. Az elmúlt öt évben ugrásszerűen növekedett az Európából kiutazó turisták száma. Ez a szám további növekedés előtt áll ha a Wizz Air légitársaság új légi kapcsolatot teremt Budapest és Teherán között. Amennyiben sikeresek a kormányzati tárgyalások és megvannak a szükséges engedélyek, úgy az első Wizz Air járat már idén elindulhat a két főváros között. Ami vélhetően meg is lesz kiindulva abból, hogy a Wizz Air számtalan alkalommal élvezhette már az elmúlt években a Magyar Kormány támogatását egy-egy útvonal elindítása és üzemeltetése kapcsán, hiszen így valósult meg az asztanai, és a nyugat-balkáni járatok is.

Ha a Wizz lenne a befutó azzal újabb exkluzív ázsiai célállomással gazdagodna a cég útvonalhálózata Dubaj, Baku, Kutaiszi és Asztana után, nem mellesleg az első európai fapados légitársaság lenne aki menetrendszerinti légijárattal kötné össze az öreg kontinenst Iránnal.

Budapest és Teherán között 2966 km-es a légvonalban mért távolság. Ezt egy repülőgép átlagosan 3 óra 40 perc alatt tudja teljesíteni.

Az Iran Air és a Mahan Air bejelentkezett!

A Wizz azonban nem egyedüli versenyzőként indulhatna az útvonal üzemeltetési jogáért, hiszen korábban már az Iran Air és a Mahan Air is tervezte hogy menetrendszerinti járattal kötik össze a magyar fővárost Teheránból. Az Iran Air és az iráni hatóságok képviselői májusban Budapesten folytattak megbeszélést a magyar hatóságokkal, valamint a Budapest Airport képviselőivel. A lehetséges jövőbeli budapesti járat tényét akkor Farhad Parvaresh az Iran Air vezérigazgatója is megerősítette, miszerint Budapest neve szerepel a légitársaság európai bővítési terveiben. A lehetséges budapesti járattal kapcsolatban a budapesti iráni nagykövet is megszólalt. Gholamali Rajabi Yazdi szerint a most létrejött találkozó előrébb fogja mozdítani a két ország közötti kapcsolatokat kulturális, gazdasági és politikai téren. Az iráni delegáció budapesti látogatása során megtekintette a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret.

Tavaly novemberben az állami kézben lévő Iran Air mellett úgy tűnt a Mahan Air is a tettek mezejére lép, hiszen furcsa térképet tett közzé a Twitter oldalán a világ legnagyobb légiközlekedési útvonalak változását nyomon követő oldala az Airlineroute. A térképen és a közzétett Tweetben az iráni Mahan Air légitársaság jelenlegi és jövőbeli útvonalai láthatóak egy térképen ábrázolva, kínai nyelven. A térképről azonban jól kivehetőek a tervezett járatok útvonalai amelyek között London, Lisszabon, Casablanca, Stockholm és Marrákesh mellett Budapest neve is megtalálható. Az Iran Air mellett a Mahan Air képviselői is jártak már Budapesten még 2014-ben.

Budapesthez legközelebb jelenleg Bécsből repülhetünk közvetlen légi járattal Teheránba. A V4 régióban jelenleg se Prága, se Varsó nemzetközi repülőtere nem rendelkezik menetrendszerinti összeköttetéssel Irán irányába.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!