Budapesten keresztüli codeshare megállapodás a LOT és az EgyptAir között

lotegypttail.jpgÚgy tűnik codeshare megállapodás jött létre a két Star Alliance légitársaság az EgyptAir és a lengyel LOT között a Varsó-Kairó útvonalra vonatkozóan Budapesten keresztül, hiszen a LOT budapesti járatára kikerült az EgyptAir légitársaság kódja.

Lassan, de szépen haladunk afelé, hogy a LOT budapesti bázist építsen ki, és itt kínáljon utasai számára a varsói HUB mellett átszállást a tengerentúli vagy más Budapestről induló Star Alliance partner légitársaság járataira. Ez utóbbi történt most hiszen a 10:50 perckor Varsóból Budapestre induló LOT 535-ös járatra felkerült az egyiptomi nemzeti légitársaság MS9515-ös kódja. Így Varsóból induló utasok egy budapesti átszállással, és 2 óra 30 perces tranzit idővel érhetik el a Budapestről 14:40-kor induló MS752 EgyptAir gépet.

lotegyptbud.JPG

A BUD járatinformációs rendszere már mutatja a partnerjáratokat

Budapest jelenleg az egyetlen főváros a V4 régióba ahová az EgyptAir közvetlen járatokat kínál a hét négy napján, Embraer 170-es repülőgépeivel. A légitársaság budapesti szerepe azonban tovább erősödhet, hiszen még idén áprilisban az Egypt Air új hazai képviselőt kapott az Anubis Travel színeiben. Ekkor Ahmed Bahgat az Anubis Travel ügyvezetője a turizmus.com-nak elmondta, hogy szeretné ha a heti négy járat helyett a téli szezonban már napi járat üzemelne a két főváros között, sőt, hogy a gépet is nagyobbra cseréljék, tovább növelve a kapacitásokat. Bár jelenleg ezen tervből a se idén, se a jövő nyárra vonatkozóan nem valósult meg még semmi.

A budapesti légikikötő a 2012-es Malév csődjét követően az átszálló utasok csaknem 100%-át elvesztette, ez az arány mára már valamelyest javult, de még mindig csekélynek mondható a Budapesten keresztül átszálló utasok száma. A LOT új amerikai járatainak és a budapesti bázis nyitás tervezete miatt azonban ezen szám az elkövetkező években ugrásszerűen növekedhet. Arról nem is beszélve, hogy mennyi potenciális lehetőség rejlik akár a román Tarom légitársasággal, vagy a szintén Star Alliance tag Crotaia Airlines és az Adria Airways-el való megegyezésben. Hiszen ha ezen országokban jelenleg nincs közvetlen USA-ba irányuló menetrendszernti légijárat,  így ha például az Adria Ljubljanából, a Coratia pedig Zágrábból közvetlen reggeli járatot indítana Budapestre az kiváló ráhordója lehetne a LOT új amerikai és akár a későbbiekben tervezett ázsiai járataira. Bár a LOT jelenleg a point to point utasokra épít ezeken a járatokon, így is rengeteg amerikai város érhető el United vagy American tovább úttal Chicago és New York JFK repülőteréről.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!