A legmodernebb Lufthansa repülőgép látogatott el Budapestre

Beszámoló a fedélzetről és a müncheni repülőtérről

21462541_897934787030275_3135243203544167726_n.jpgÁlmomban sem gondoltam volna, hogy valaha a legújabb és legmodernebb Airbus repülőgépen az A350-es típuscsalád valamelyik tagjának a fedélzetén fogok utazni, főleg úgy hogy még sosem repültem szélestörzsű géppel és bakancslistámon is előkelő helyen volt ennek teljesítése. Ennek ideje a mai napon jött el, hiszen a Lufthansa Magyarország meghívására ott lehettem a légitársaság budapesti 50. évfordulójának alkalmából indított A350-es ünnepi járat fedélzetén. A repülőgép budapesti látogatása különleges alkalom, hiszen eddig még az Airbus ezen típusú repülőgépe nem fordult meg egyik Közép-Kelet-európai repülőtéren sem. A következő sorokban betekintést nyerhettek a SKYTRAX díjas Müncheni repülőtér legújabb és legmodernebb termináljába az új szatelit terminálrészbe, valamint a Münchenből Budapestre tartó különleges ünnepi retro járat élményeibe, és eseményeibe.

A mai napon a történelem során először landolt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a világ legújabb fejlesztésű, szélestörzsű repülőgépe, az Airbus A350-es. A Lufthansa -900-as változatú, ultramodern gépe volt a "hab a tortán" abból az alkalomból hogy a német légitársaság immár 50 éve, hogy elindította legelső menetrendszerinti járatát Budapestre. A pontos évfordulós dátum augusztus 26-dikára esik. (Budapesten kívül idén szintén ötven éves a belgrádi, a bukaresti és a zágrábi Lufthansa járat is). A Lufthansa az A350-s budapesti látogatásával  folytatja a közel négy évtizeddel ezelőtt megkezdett hagyományát és a Boeing 737-es, a 747-es Jumbo és a világ legnagyobb utasszállítója, az Airbus A380-as után ismét elsőként mutatja be Magyarországon a legmodernebb utasszállítót. A repülőgép immár a hagyományokhoz hűen leszállás előtti átstartolással és vízsugaras köszöntéssel érkezett meg Budapestre.

A mai budapesti járatot teljesítő repülőgép a Saarbrücken nevet viselte magán, és idén áprilisban került a légitársasághoz. Saarbrücken a szövetségi köztársaság egyik legkisebb tartományának, a Saar-vidéknek a fővárosa.

Képre kattintva galéria nyílik!

"A fél évszázaddal ezelőtt először Budapestre érkező Lufthansa-járattal a professzionalizmuson, a megbízhatóságon és az elkötelezettségen alapuló sikertörténet vette kezdetét Magyarországon. Precíz és innovatív szemléletével, folyamatos minőségfejlesztésével a Lufthansa 50 év alatt Magyarország egyik legkedveltebb és legnagyobb légitársaságává vált.” – mondta Seszták Miklós, nemzeti fejlesztési miniszter a jubileum kapcsán.

Antal Gábor, a Lufthansa magyarországi igazgatójának ünnepi beszéde (BUDairport News &Events)

„Idén a Lufthansa kapta a Skytrax tekintélyes londoni légiközlekedési tanácsadó cégtől a Legjobb Európai Légitársaságnak járó nemzetközi díjat. A magyar utasok között is közkedvelt a Lufthansa, mi vagyunk az egyetlen légitársaság, amely három magyarországi repülőtérre is közlekedtet járatokat és az elmúlt 17 évben 11 milliónál is több utast üdvözöltünk járataink fedélzetén.  A Lufthansa Csoport magyarországi járatain ráadásul közel 12%-kal többen utaztak 2017 első féléve során, mint az előző év hasonló időszakában” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport légitársaságainak magyarországi vezetője az ünnepségen.

A közép-kelet európai régió kiemelt fontosságú a Lufthansa Csoport számára, ahol jelentős utasforgalmat bonyolítanak a csoport légitársaságai: 2016-ban közel 3,7 millió utas választotta az Austrian, a Brussels, a SWISS és a Lufthansa járatait a négy országban. Ebben az évben a csoport 7%-kal több, összesen hetente mintegy 550 járatot üzemeltet Horvátország, Magyarország, Románia és Szerbia összesen 16 városába” – mondta Peter Pullem, a Lufthansa Csoport Kelet-, Közép- és Dél-Európáért felelős vezetője.

Az Airbus A350-es a Lufthansa flottában

lhhu2.PNG

A német légitársaság még 2013-ban döntött 59 ultramodern repülőgép megrendeléséről, ami listaáron összesen 14 milliárd euró befektetést jelent. Ez minden idők legnagyobb egyösszegű magánberuházása volt a német ipar történetében. A döntés értelmében 34 darab Boeing 777-9X és 25 darab Airbus A350-900 személyszállítóval bővül a Lufthansa Csoport széles törzsű flottája. Az új Airbus A350-es flotta első tagját még februárban vette át a Lufthansa, azóta már az ötödik gép kezdi meg szolgálatát. Az összes meglévő A350-es repülőgépnek a Müncheni HUB ad otthont.  A légitársaság repülőgépei innen olyan célállomásokra repülnek, mint Boston, Delhi és Mumbai, de szeptember 12-től már Hongkongba is közlekedni fognak.

A Lufthansa A350-900-asának fedélzetén 293 fő utazhat: 48 az üzleti, 21 a prémium turista, és a 224 a turista osztályon. Az A350-900 a világ legmodernebb és legkörnyezetkímélőbb nagy hatótávolságú repülőgépe. 25%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt (100 utaskilométerre vetítve 2,9 liter kerozint) és zajkibocsátása is 50%-kal alacsonyabb a hasonló utasszállítókénál.Ezen tulajdonságait köszönheti a gyártás során felhasznált kompozit anyagoknak (titánium, szénszálas műanyag) is melyek közel 70%-át teszik ki a repülőgépnek.

Képre kattintva galéria nyílik!

A gép fő ereje a két darab Rolls-Royce Trent XWB sugárhajtóműben rejlik mely személyes tapasztalatok alapján igen halkan működik és rendkívül nagy teljesítményre képes, hiszen maximális sebessége eléri a 950km/h-t. A Lufthansa ezen típusú repülőgépein összesen 293 utasnak jut ülőhely három osztályon. Ebből 48 darab Business, 21 darab Premium Economy, a fennmaradó 224 ülőhely pedig Economy. Én utazás során olyan szerencsés voltam, hogy sikerült mind kettő ülőhelyet kipróbálnom. Az Economy ülőhelynél elsőként az igen nagy lábhely tűnt fel. Nagyon kényelmesnek éreztem a székek fejtámláján elhelyezett párnákat, melyeken tényleg kényelmesen tud egy 10-12 órás út során pár órát aludni az ember. Mindemellett a fedélzeti szórakoztató rendszer választéka is említés kíván, hiszen számtalan film, zene, játék, ismeretterjesztő anyag várja az utazókat, akik saját fülhallgatójukkal is használhatják a Lufthansa eddigi legnagyobb Economy osztályon elhelyezett LCD monitorjait, melyeken 1 db USB csatlakozó is fellelhető.

A Business osztályon a legújabb fejlesztésű kabintermék várja az utasokat. Az ülőhelyek itt szó szerint ággyá alakíthatóak egy érintéssel. Az osztály a 2-2-2-es elrendezést követi. Mindemellett igen hatalmas méretű LCD kijelző és ahhoz kapcsolódó irányító kontroller is tartozik, melyen akár üzenetet is írhatunk, sőt műholdon keresztül telefonálhatunk is a hitelkártyánkat megterhelve.

A forgalomba álló A350-es repülőgépek mindegyike rendelkezik azon technikai újítással melyben éllovas Európában a Lufthansa, mégpedig a szélessávú internetkapcsolattal. Így a hosszútávú és pár európán belül közlekedő A320-as repülőgépen a fedélzeti wifi segítségével szörfölhetünk a neten. A FlyNet nevet viselő szolgáltatás pénzdíjas, de akár mérföldekkel is fizethetünk érte ha rendelkezünk törzsutas kártyával.

  • 1 órára 9 EUR / 10 USD / 65 CNY or 3,000 miles
  • 4 órára: 14 EUR / 15.50 USD / 100 CNY or 4,500 miles
  • Teljes repülés idejére: 17 EUR / 19 USD / 125 CNY or 5,500 miles

 

München az ötcsillagos repülőtér

2017-ben az közel 14 millió légi utas szavazatai alapján Európában az első helyen a müncheni repülőtér kettes terminálja végzett. A brit Skytrax elemző cég felmérésében ötcsillagos minősítést ért el, mely a legmagasabb elismerés melyet a légitársaságokhoz hasonlóan repülőtér elérhet. Az értékelés során olyan szempontokat vettek figyelembe, mint a hatékonyság, a terminál kényelme és tisztasága, a repülőtéri személyzet rendelkezésre állása, a reptéri üzletek és hatósági valamint biztonsági előírások, és a különböző kritériumoknak való megfelelése.

München ezen szempontok és a látottak alapján valóban kiváló repülőtér az ideérkező utasok és átszálló utasok számára is hiszen Budapestről csatlakozással rövid időn belül érhetőek el közkedvelt amerikai és ázsiai célállomások a Lufthansa, valamint a Star Alliance partner légitársaságaival, mint a United, Air Canada, Thai Airways, vagy a Singapore Airlines. A kettes terminál bővítéseként 2016 áprilisban átadott szatelit terminál 27 utashídja közvetlen be- és kiszállási lehetőséget biztosít a schengeni és nem schengeni utasok számára, akik busztranszfer nélkül jutnak repülőgépükhöz. Legfőbb egyedisége az épületnek, hogy az ide érkező utasok a gépen és a gépből ki szállva értesítést kapnak a kapujuk helyéről és annak távolságáról. Ezen monitorok mindegyike az adott járathoz tartozó csatlakozó járatok indulási idejét, irányát, valamint távolságát is jelzik percben.

Az átszálló utasok a non-schengeni zónában ingyenesen használhatják a zuhanyzókat, mely igen kellemes felfrissülést jelenthet egy hosszú út előtt A kényelmet biztosítja tovább a terminál épületében elhelyezett "csendes zónák" melyekben az emberek pihenhetnek, vagy végezhetik munkájukat laptopjaikon, hiszen az itt elhelyezett USB portok, konnektorok, és kényelmes ülő valamint fekvőhelyek nyújtanak segítséget ebben. A szatelit terminál tervezésénél a környezetvédelmi szempontok fontos elemek voltak. Ennek köszönhetően dupla üvegfal veszi körül az épületet, mely segítéségével az épület hűtése/fűtése kevesebb energiát igényel. Aki pedig az interneten szeretne böngészni az ingyen megteheti, hiszen csak egy regisztrációval azonnal csatlakozhatunk a repülőtér WIFI hálózatához.

A First Class utasokat hatalmas váró várja az épület legtetején nyitott terasszal. Aki belecsöppen ebbe az elit világba az igazán prémium szolgáltatásokat élvezhet, mint a saját zuhanyzó vagy kádfürdő, alvószoba, hatalmas nemzetközi sajtó termék választék, irodai szolgáltatások, valamint prémium ételválaszték. Itt minden egyes utassal igazi "királyi" módon bánnak.

2016-ban több, mint 42 millió utas választotta a utazásához a repülőteret ezzel a 15. legforgalmasabb repülőtér lett a világon a tavalyi évben.

A Lufthansa Magyarországon

lhhu5.PNG

A Lufthansa Csoport számára Budapest kiemelt fontosságú, hiszen nem csupán az öt légitársaság, a Lufthansa, az Austrian Airlines, a SWISS, a Brussels Airlines és a Eurowings van jelen a magyar piacon, hanem a magyar főváros a világ azon kevés városai közé tartozik, ahol a Lufthansa Technik, a Lufthansa Cargo és a Lufthansa Systems is képviselteti magát.

A keskenytörzsű repülőgéptípusok javítással és karbantartással foglalkozó, mintegy 410 főt foglalkoztató Lufthansa Technik telepíti például a Lufthansa Csoportnál tavasszal bevezetett kontinentális fedélzeti internet szolgáltatáshoz szükséges antennákat a gépekbe. A légiközlekedési informatikai megoldásokat fejlesztő Lufthansa Systems – amelynél több mint 300-an dolgoznak – innovatív megoldásokkal, például átszállási transzferidőt kalkuláló applikáció fejlesztésével járul hozzá az utasok kényelméhez.

A világszerte mintegy 130 000 főt foglalkoztató Lufthansa Csoport a tavalyi év során közel 110 millió utast üdvözölhetett gépei fedélzetén, heti 11 738 járata segítségével pedig a világ 103 országának 308 célállomására lehet eljutni. A Lufthansa Csoport flottája 617 repülőgépből áll, 2025-ig pedig 205 új repülőgépet érkezik a vállalathoz.

Köszönet a felejtetetlen élményekért Lufthansa!

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!