Sorozatban a 29. üzleti évét zárja nyereségesen az Emirates Csoport

e69ab8e4b319ae9893ea0b0e8031261a.jpg

Az Emirates Csoport sorozatban a 29. üzleti évét zárta nyereségesen. A cégcsoport stabil üzleti növekedést tudott felmutatni a légiközlekedési és utazási ipar turbulens viszonyai közepette is.

Az Emirates Csoport 2,5 milliárd dirham (670 millió dollár) profittal zárta a 2017. március 31-én zárult pénzügyi évet, ami 70 százalékos csökkenés a tavalyi rekord összegű profithoz képest. A Csoport árbevétele elérte a 94,7 milliárd dirhamot (25,8 milliárd dollár), amely 2 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest. A pénzforgalmi egyenleg 19 százalékkal 19,1 milliárd dirhamra (5,2 milliárd dollár) csökkent, melynek oka egyrészt két, lejárt kötvényhez kapcsolódó kifizetés, másrészt a cégcsoport folytatta a befektetéseit a repülőgép-flottába, valamint az ahhoz kapcsolódó eszközökbe.

Annak ellenére, hogy a 2016-17-es pénzügyi év történetének egyik legtöbb kihívással teli időszaka volt, az Emirates és a dnata képes volt növekedni és nyereséget felmutatni – mondta el Őfelsége Ahmed bin Saeed Al Maktoum sejk, az Emirates Csoport elnök-vezérigazgatója. „Az elmúlt években rengeteget tettünk üzleti kapacitásunk bővítéséért és a márkahírnév növeléséért. Ennek előnyét most, egy olyan bizonytalan üzleti környezetben érzékeljük igazán, amikor az utazási szolgáltatások iránti keresletet számos tényező negatívan befolyásolja. Ilyen például a Brexit, az európai bevándorlással kapcsolatos kihívások, terrortámadások, az USA-ba történő beutazással kapcsolatos szabályozások, a valuta leértékelés és pénzátutalásokkal kapcsolatos történések Afrikában, illetve az olaj- és gázipari pangás áthúzódó hatásai, melyek mind próbára teszik az üzleti bizalmat és az utazás iránti keresletet.”

A 2016-17-es pénzügyi évben a Csoport összesen 13,7 milliárd dirhamot (3,7 milliárd dollár) fektetett be új repülőgépek és felszerelések vásárlásába, vállalatok felvásárlásába, modernizációba, a legújabb technológia alkalmazásába és munkatársi kezdeményezésekbe.

 „Ezek a befektetések tovább erősítik ellenállóképességünket, hogy helyt álljunk az erős versenyben, és alkalmazkodjunk a változékony üzleti klímához, a gyorsan átalakuló fogyasztói elvárásokhoz” – tette hozzá Ahmed sejk, aki kifejtette: „Az iparág jövőjét illetően továbbra is optimisták vagyunk, annak ellenére, hogy a következő év is komoly kihívásokat hoz majd a légitársaságok között kialakult felfokozott verseny, az ebből fakadó csökkenő nyereségesség, továbbá az utazási iparra jellemző fokozott volatilitás miatt."

A Csoport alkalmazottainak létszáma 11 százalékkal nőtt, és már több mint 105 ezer munkatársat foglalkoztat 80 leányvállalatánál. A munkatársak több mint 160 országból érkeztek.

Az Emirates Airline teljesítménye

emirates-a380-dual-class-configuration.jpg

Az Emirates összes utas és cargo kapacitása meghaladta a 60 milliárdos határt, elérve a 60,5 milliárd tonnakapacitást. Ez az előző pénzügyi évhez képest 7 százalékos (4,1 milliárd tonnás) növekedés. Ezzel a légitársaság ismét biztosította helyét, mint a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága.

Az Emirates 35 új repülőgépet - 19 db A380 és 16 db Boeing 777-300ER repülőgépet - helyezett üzembe, ami egy üzleti éven belül az eddigi legtöbb. Ugyanakkor 27 db öregebb gépet kivont a forgalomból, így jelenleg 259 db repülőgéppel szolgálja ki az utasokat. Ez a 62 db repülőgépet érintő flotta-átalakítás a légitársaság történetének legnagyobb, egy éven belül végrehajtott programja volt. Az Emirates-nél jelenleg 63 hónapos a repülőgépek átlagéletkora, amely jelentős csökkenés a tavalyi év 74 hónapos átlag életkorához képest, és jóval kedvezőbb az iparágban jellemző átlagos 140 hónaphoz képest. A légitársaság változatlanul a világ legtöbb Boeing 777 és A380 géptípussal rendelkező légitársasága, és ezek a szélestörzsű gépek egyben a legmodernebb és leghatékonyabb géptípusok is.

Az Emirates a 2016-17-es pénzügyi évben 6 új desztinációt vezetett be: Fort Lauderdale, Hanoi, Newark, Yangon, Yinchuan és Zhengzhou is elérhető a légitársasággal. Emellett teherjáratot indított Phnompenbe is. Ezen felül 9 további város irányába növelte kapacitását, hogy utasai Afrikába, Ázsiába, Európába, a Közel-Keletre, és Észak-Amerikába még könnyebben eljuthassanak.

Az USA dollár felértékelődése és a kompetitív üzleti környezet miatt kialakult viteldíj-árazások ellenére az Emirates árbevétele stabil, 85,1 milliárd dirham (23,2 milliárd dollár) maradt.

A működési költségek 8 százalékkal nőttek. Az üzemanyagárak enyhén csökkentek a 2016-17-es pénzügyi évben. Ugyanakkor a kapacitásbővítéssel párhuzamosan a légitársaság üzemanyag költsége 6 százalékkal, 21 milliárd dirhamra (5,7 milliárd dollár) növekedett, így az üzemanyag költség a működési költség 25 százalékát teszi ki, szemben a megelőző pénzügyi év 26 százalékához képest. Igaz, továbbra is ez a legjelentősebb költség a légitársaság működésében.

Az Emirates 1,3 milliárd dirham (340 millió dollár) nyereséget ért el, amely a tavalyi év rekord eredményéhez képest 82 százalékos csökkenést mutat. A haszonkulcs 1,5 százalék volt.

Az Emirates 8 százalékkal több, rekord számú 56,1 millió utast szállított, és kihasználtsága elérte a 75,1 százalékot. Az USA dollárral szembeni valutagyengüléssel magyarázható, hogy az egy utasra eső nyereség 24,7 filsre (6,7 cent) csökkent utaskilóméterenként.

A változó utasigényekkel összhangban az Emirates folytatta termék- és szolgáltatásfejlesztéseit. A légitársaság bemutatta a 2017 júliusától elérhető, felújított A380 fedélzeti Lounge-át, illetve bejelentette, hogy a Boeing 777X flottán elérhető lesz a Thales AVANT fedélzeti szórakoztatórendszer.

A 2016-17-es pénzügyi év további kulcsfontosságú kezdeményezései között szerepel a Dubaj Nemzetközi Repülőtér B szatelitjében található Business Class Lounge 11 millió dolláros átalakítása, az Emirates új fokvárosi reptéri Lounge-ának megnyitása, valamint a valamennyi osztályon elérhető új fedélzeti kényelmi kiegészítők bemutatása, így például az Economy osztályon elérhető, 100 százalékban újrahasznosított PET palackokból, az ún. ecoTHREADTM szabadalmazott technológiával készült plédek.

2017-18-ban az Emirates új úticélokat vezet be útvonal hálózatába: Kambodzsában Phnompen, Horvátországban Zágráb is elérhetővé válik a már meglévő desztinációk járatbővítései mellett.

Emirates SkyCargo

10th_boeing_777f.jpg

Az Emirates SkyCargo továbbra is fontos szerepet tölt be a légitársaság bővülő működésében, és az Emirates szállítási árbevételének 13 százalékát biztosítja. Egy olyan légi teherszállítási piacon, amely folyamatosan új kihívások elé állítja a légitársaságot, az Emirates teherszállítási divíziója 5 százalékos csökkenést követően 10,6 milliárd dirhamos (2,9 milliárd dollár) árbevétellel zárta az évet, míg a szállított tonna 3 százalékkal enyhe növekedést mutatott és 2,6 millió tonnával zárt.

Az Emirates SkyCargo teherflotta száma változatlan maradt: 13 db Boeing 777F és két Boeing 747-400F szolgálja ki a szállítási igényeket. Az Emirates új célállomásaira tartó gépek belly-hold kapacitása mellett az Emirates SkyCargo új teherjáratot indított a kambodzsai Phnompenbe, és új összeköttetést biztosított Dubaj és Oszló, valamit Delhi és Hong Kong között.

A 2016-17-es pénzügyi év során az Emirates SkyCargo hivatalosan is megnyitotta az Emirates SkyPharma 4000 négyzetméteres létesítményét, amely a hőre érzékeny gyógyszerkészítmények időben és biztonságban történő szállítását végzi a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren. Továbbá bemutatta a White Cover Advanced új generációs technológiát, amely biztosítja a hőre érzékeny áruk szállítását.

Forrás: Emirates

Fénykép: Emirates / Arabian Business

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!