Nem lesz második A330-as repülőgép az Air Serbia flottájában

13528048_1758769084337187_1964879203581686323_o.jpg

Az Etihad Airways 49%-os tulajdonában lévő szerb nemzeti légitársaságnál is "össze kell húzni a nadrágszíjat". A New York-i járat frekvenciájának csökkentése után, a légitársaság igazgatója egy interjúban elmondta, hogy az Air Serbia öt éves terve alapján nem tervezi, hogy további szélestörzsű Airbus A330-200 típusú repülőgépeket csatol a flottájához. Viszont a jelenleg is meglévő egy darab A330-as repülőgéppel mindenképp fenntartja egyetlen hosszútávú járatát a Belgrád-New York útvonalon. 

Pedig a korábbi tervek nem erről szóltak, hiszen egy további második repülőgéppel is számoltak, mellyel további amerikai (Chicago, Torontó), vagy esetleg Távol-keleti városok felé indítottak volna menetrendszerinti járatokat. Az Air Serbia vezérigazgatója Dane Kondić az interjúban kiemelte, hogy az Etihad partnersége, és segítsége nélkül nem valósult volna meg az Egyesült Államokba közlekedő járat.

Csökkenteni kellett a járatokat - több napot tölt a földön a gép, mint a levegőben

A 24 év után újraindult közvetlen amerikai kapcsolatot a téli időszakban csökkenteni kellett. A tervezett heti 5 helyett, jelenleg csak heti 3 járatpár közlekedik Belgrád, és New York között, kivételt képezett ez alól az ünnepi időszak, amikor hetente 4 járatot indítottak. Az augusztusban közölt forgalmi adatok alapján a légitársaság járatnak a töltöttségi mutatója (load factor) 79,1%-os volt , amit az Air Serbia felügyelőbizottsága kielégítő eredménynek tartott.

Idén nyárra a tavalyi heti öt járatpár is csökkentésre került, mert csak június, és október között fog hetente öt járat közlekedni. Május 20-ig marad a heti három, majd ezt követően június 12-ig a heti négy járatpár.

Tetszett amit olvastál? - További friss, és érdekes információért kattints a blog Facebook oldalára. Itt nyomhatsz egy LIKE gombot!

Forrás: EX-YU Aviation

Fénykép: EX-YU Aviation