Varsót köti össze Pekinggel az Air China!

Budapest után újabb kelet-közép-európai városba indít menetrendszerinti járatokat Kína nemzeti légitársasága az Air China.

Szeptembertől már Varsó városa is szerepelni fog az Air China nemzetközi desztinációi között. A légitársaság a tervek szerint hetente négy alkalommal fog repülni Airbus A330-as típusú repülőgépeivel a kínai főváros Peking, és Varsó Chopin Nemzetközi Repülőtere között. A pontos típus, és a hivatalos menetrend egyelőre ismeretlen. (A budapesti járatot a légitársaság Airbus A330-200 típusú repülőgépei teljesítik.) Az új varsói Air China járatok a budapesti járattal megegyező napokon (hétfőn, szerdán, pénteken, és vasárnap) fognak közlekedni. A járat indítás tényét a Kínai Polgári Légiközlekedési Hatóság is megerősítette.

A Lengyel Nemzeti Légitársaság is repül Pekingbe!

Az Air China járatindításával konkurencia partnert fog kapni a Lengyel nemzeti légitársaság a LOT, ez által verseny alakulhat ki a két Star Alliance szövetségi tag között. A LOT-nak jelenleg hetente három járata van Pekingbe, melyet a társaság Boeing 787-es gépei teljesítenek.

Nagy az érdeklődés Közép-Kelet-Európa iránt a kínai légitársaságoknál!

Az elmúlt években egyre több kínai légitársaság lát potenciált a kelet-közép-európai járatindásban. A régióban a kínai járatok számában a prágai repülőtér áll az élen. Ide jelenleg 3 kínai légitársaság is közlekedik. Prágának közvetlen kapcsolata van Peking (Hainan Airlines), Shanghaj (China Eastern), és Chengdu (Sichuan Airlines) városaival.Varsóba eddig csak az említett LOT járat volt, míg Budapesten is csak egy járat az Air China pekingi járata termet közvetlen kapcsolatot Kínával.

Budapesten sikeres az Air China!

Budapestre tavaly május 1-jén érkezett meg az első Air China járat. Előtte egészen 2012. tavaszáig a Hainan Airlines biztosított közvetlen légi kapcsolatot Peking, és Budapest között, de a Malév csődjét követően a Hainan is elhagyta Budapestet. Az Air China gépei a nyári menetrend során hetente 4x, míg a téli menetrendben hetente 3x fordulnak meg a magyar fővárosban (2017. elején 5 hétig csak heti 2 járat lesz, erről bővebben itt olvashatsz). A járat Budapest felé Minszk városában is leszáll, így az utazási idő Budapestre 12,5 óra, míg Pekingbe Budapestről leszállás nélkül 10 óra. A budapesti járat sikerességét mutatja, hogy a belly cargo nagyon jól teljesít, és ez minden bizonnyal igaz az utasszámra is.

Budapesten is megjelenhet több kínai légitársaság?

Egyelőre csak Shanghaj városának neve szerepel a Budapest Airport kiszolgálatlan kínai útvonalai között. Cargo járat tekintetében reálisabb az esélye a járatindításnak, mivel a Budapest Airport tavaly stratégiai együttműködési megállapodást írt alá Sanghajban a Ningbo Nemzetközi Repülőtérrel, melynek céljai között szerepel a közvetlen légi kapcsolat létrehozása is a két város között.

Friss hírek, érdekes videók és információk a BUDflyer Facebook oldalán is! Likeold és oszd meg másokkal is!

Forrás: Warszava

Kép: wikipedia