Légitársaságok a 2016-os utazási kiállításon

Bécsi reptér, Air China, UP by EL AL és TAP Portugal-ról érdekes információk a bejegyzésben!

Ma volt szerencsém meglátogatni a 39. Utazási Kiállítást, mely Magyarország legnagyobb turisztikai seregszemléjének minősül. Idén közel 350 kiállító és 28 ország képviseltette magát. A kiállítás idei díszvendégei: Budapest, Kína és Brazília volt. A látogatás során  számos Budapesten is jelen lévő légitársaság pavilonját is felkerestem. Jelen volt az Air China, TAP Portugal, UP by EL AL és a bécsi nemzetközi repülőtér is a kiállítók között. Sajnos az idei évben Magyarország nemzetközi repülőtere nem képviseltette magát a színvonalas turisztikai rendezvényen, pedig az elmúlt évek során a Budapest Airport számtalanszor saját standdal volt jelen. 

A bécsi repülőtér pavilonjánál nagy szerepet kapott az április 6-án induló új Air India járat. De többek között megjelent a standon a Tajvan-i EVA Air, akik hamarosan tripla hetes (777-300ER) gépre váltanak Bécsben, a szintén tajvani China Airlines, az Ethiopian Airlines, ők heti 3, helyett nyáron már heti 4 járatot kínálnak Bécsből, az Air Berlin és a Royal Jordanian-Jordánia nemzeti légitársasága is.

Az Air China standján kérdéseimre adott válaszok alapján kiderült, hogy felmerült a légitársaságnál az ötlet, hogy megszüntethetik a Minszk-i leszállást (kitérőt), de erről még konkrét döntés nem született!. Ez által Budapestre az Air China Pekingből közvetlenül repülhetne, mely időmegtakarítást és több ülőhelyet eredményezhetne az utazók számára. Azonban a géptípus cserére vonatkozóan nem terveznek változásokat, marad a jól bevált Airbus A330-200 típusú gép. Jó hír, hogy folyamatosan nő a Magyar utasok érdeklődése a járat iránt, egyre többen veszik igénybe utazásukhoz, valamint nagyon jól teljesít a cargo (légi áru) szekció.

 Az UP by EL AL standján Váradi Jánostól, az El Al magyarországi igazgatójától megtudtam, hogy az idei nyári menetrendben ismét naponta két UP járat lesz Budapest és Tel-Aviv között, kivéve a pénteki és szombati napokat. A beszélgetés során szóba került az is hogy az EL-AL jövőre veszi át legelső Boeing 787-es Dreamliner típusú gépét, mely a régebbi Boeing 767 és 747-es gépek váltótípusa lesz. Ezen gépek indítás során, és a végleges hosszútávú járatokon való alkalmazás előtt, a légitársaságok általában rövid és középtávú útvonalakon is végeznek vele "tanulórepüléseket". Ezzel kapcsolatban kérdeztem, hogy esetlegesen van-e esélye egy ilyen "tanulórepülés" során, hogy Budapestre is ellátogasson az EL-Al 787-es gépe. Válaszként, megerősített "igen felmerült az esélye, hogy Budapest is jelen lehet azon városok között", melyekbe a jövőben a legújabb Dreamliner gépük ellátogathat.

A márciustól már Budapestről Lisszabonba nem közvetlenül repülő TAP Portugal standjánál, arra a kérdésemre, hogy végleges-e vagy ideiglenes-e a járatok szüneteltetése, válaszként azt kaptam: "hogy bíznak a mihamarabbi újraindulásban, a járat egyenlőre csak ideiglenesen van felfüggesztve." Tehát a remény még él, hogy újból bekapcsolhassa a Portugál légitársaság a Magyar fővárost kiterjedt járathálózatába.

Forrás: hungexpo